Print side | Luk vindue

Bedst muligt billede på wii

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65446
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 23:04

Emne: Bedst muligt billede på wii
Skrevet af: Radiomanden
Emne: Bedst muligt billede på wii
Skrevet den: 30-August-2009 kl. 16:49

Hvorfor er den stillet til NTSC opløsning.? PAL er 576. Envidere vil en tilslutning direkte til TVet da heller ikke skade. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Svar:
Skrevet af: bantam
Skrevet den: 30-August-2009 kl. 16:51

Indstille dit TV bedst muligt?

Desværre kan man ikke afspille en test-DVD på Wii - så du må indstille BRIGHTNESS således, at du mister færrest muligt shadow-details.

Du kan tage udgangspunkt i anbefaldede indstillinger til din skærm - men være opmærksom på, at det kan være nyttigt at anvende game-mode (hvis skærmen har en sådan) for at introducere mindst mulig lag (forsinkelse i billedbehandlingen).

Skrevet af: bantam
Skrevet den: 30-August-2009 kl. 16:51
Wii kan ikke køre 576p - max. 480p.

Skrevet af: matv88
Skrevet den: 30-August-2009 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Indstille dit TV bedst muligt?

Desværre kan man ikke afspille en test-DVD på Wii - så du må indstille BRIGHTNESS således, at du mister færrest muligt shadow-details.

Du kan tage udgangspunkt i anbefaldede indstillinger til din skærm - men være opmærksom på, at det kan være nyttigt at anvende game-mode (hvis skærmen har en sådan) for at introducere mindst mulig lag (forsinkelse i billedbehandlingen).

har læst at man kan cracke sin wii til at afspille dvd'er.. Skulle være ret nemt.

-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor

Skrevet af: MATRIX
Skrevet den: 30-August-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Wii har ikke verdens bedste grafik, men vil gerne vide om mit system er sat op til jeg får det optimale billede ud af min wii.

Jeg har et Wii Component Kabel, som kører fra wii'en til min Onkyo 606 receiver, og derfra med til HDMI kabel til mit Panasonic X10 tv.

På selve wiien er tv'et sat til 16:9 og EDTV/HDTV (480p).

Kan jeg gøre mere for at få et godt wii billede?

Det er den bedste opløsning du kan få ud af din Wii.
Hvordan scaleren i din Onkyo er i forhold til dit fjernsyn direkte, tør jeg så
ikke spå om, men hvis du har component i dit TV, vil jeg lige teste kvaliteten ved at køre direkte.

Print side | Luk vindue