Print side | Luk vindue

PS3 slim - erfaringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65544
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 07:58


Emne: PS3 slim - erfaringer
Skrevet af: SLETTET_20120103
Emne: PS3 slim - erfaringer
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 14:57
Så, nu har jeg haft min i et par timer, og på nogle områder er jeg desværre en anelse skuffet..

  1. Blæserstøj
  2. Intet HDMI-kabel
  3. Stadig for kort USB-kabel
  4. Harddisk larm
1)

nu har jeg ikke haft en ps3 i et stykke tid, og inden jeg satte den til havde jeg været ude på en cykeltur ude på landet, så mit øre har vænnet sig til lavt støjniveau, men ærligt talt havde jeg regnet med den var mere støjsvag end den er. Jeg synes ikke blæseren har den samme "rene" lyd, men nærmere en mere brummende lyd.

Udmiddelbart virker det til min starter med det samme i et hørbart niveau.

Jeg søger andres erfaringer på dette område, da jeg mistænker min for at have en defekt.

2)

Giver sig selv.

Sony har stadigt ikke vedlagt et HDMI-kabel, men vedlægger stadig det gamle kabel man brugte til sin PS2 - nuvel, jeg havde et liggende, men for nye købere kan det godt være en ting som får smilet på læben væk. Der er vel ikke noget der dræber glæden over sit nye produkt mere end at man skal ud og købe tilbehør for at kunne nyde det på sin fladskærm?

3)

VEDLÆG NU FOR FANDEN ET KABEL DER ER LANGT NOK TIL AT JEG KAN SIDDE I SOFAEN (2,5 meter væk) OG GAME SELVOM CONTROLLEREN LADER OP!!! - vi snakker sq omkostninger på FÅ kroner her..!

4)

Jeg synes udmiddelbart harddisken larmer lidt mere når der skal installeres spil. Under indstallering af GT5: Prologue kom der en del lyde som om den mekaniske arm inde i harddisken slog ind i siden.

Lidt et irritationsmoment, da harddisken i min Lenovo T61 (Noget Hitachi) ikke siger samme lyd når jeg installerer et spil på den.

Diverse low-points:

MEGET vakkelvorn ift. tyksakken! - kan ikke anbefales hvis man har børn, eller har en stor subwoofer. Der skal næsten intet til før den tipper over.

Ingen afbryder bagpå

USB-stikkene i fronten er svære at komme til mens PS3'eren ligger på maven.

Diverse high-points:

De normale knapper føles gode, og ser en del bedre ud i virkeligheden.

Den nye finish passer bedre rent praktisk i mit setup. Den har ikke samme højglansfinish som resten af setuppet, men jeg har ikke samme problem med et den tiltrækker støv og fedtede fingre.

Vejer og fylder mindre - det var slet ikke så svært/ hårdt at cykle de 6 km. hen til gamestop med min nye konsol

Med de nye knapper behøver man ikke stå "og bukke sig ned efter sæben" et par sekunder - et enkelt tryk, og den slukker!

http://img268.imageshack.us/i/img0503e.jpg/">



Svar:
Skrevet af: jonlanghoff
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 15:09

Tror ikke det er meningen at den skal stå op. Man skal købe en seperat fod, så vidt jeg ved...



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 15:22
Tja, jeg har altid haft mine konsoller stående. Det har kun været et problem med Slim. Det er jo et valg som mange har taget, og jeg er ikke den eneste som har valgt denne løsning. Problemet ligger i, at Sony har bevaret den originale form, men den aflange form er forhøjet en anelse. Havde hele bunden været plan, så ville det (nok) have hjulpet en del. Men jo mere tilbehør man kan sælge jo bedre..

I et forsøg på at isolere støjen fra PS3'eren virker det til, at det nye BD-drev støjer mere end på den gamle - dog skal det nævnes, at jeg ikke kan lave en A/B sammenligning, da jeg ikke har begge konsoller til rådighed.


Skrevet af: Marqzen
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Tror ikke det er meningen at den skal stå op. Man skal købe en seperat fod, så vidt jeg ved...

Korrekt.



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Marqzen Marqzen skrev:

Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Tror ikke det er meningen at den skal stå op. Man skal købe en seperat fod, så vidt jeg ved...

Korrekt.



Ja, det er korrekt, men det er en tåbelig måde de har formet den på - tydeligvis kun for at man er nød til at købe deres stander for nemt at kunne komme til usb-portene.

Her er et billede af hvad der skulle være standeren til PS3 slim:



Den er ikke meget bredere end slim..


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 16:03

Hej!

Mine sparsomme erfaringer siger også mig, at det er Blu-Ray drevet der larmer mere end det gamle. Umiddelbart virker drevet billgere end det gamle. 

Bitstream virker og lyden er topnice!

Blæserstøj er der med ikke generende, men jeg har heller ikke set en hel film endnu.



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Marqzen
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 16:13

Jeg synes det er noget overraskende at den skulle larme mere end 'fatty' :(



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

Mine sparsomme erfaringer siger også mig, at det er Blu-Ray drevet der larmer mere end det gamle. Umiddelbart virker drevet billgere end det gamle. 

Bitstream virker og lyden er topnice!

Blæserstøj er der med ikke generende, men jeg har heller ikke set en hel film endnu.



Nej, jeg tror også det er drevet som er synderen. En skam, virkelig. Jeg synes den falder igennem alene på dét punkt.

Lige da jeg fik tændt den tænkte jeg på, om jeg skulle pakke den sammen og bytte den til tyksakken igen, men jeg har valgt at give den en chance. Jeg har vænnet mig mere til lyden fra den, og den er nem at overdøve synes jeg.

Jeg har dog ikke sat en film på af andre årsager, men jeg er spændt på om drevet larmer meget hele tiden.


Skrevet af: Marqzen
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 17:14
Keep us posted!


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 17:27
Folk må også gerne komme med spørgsmål hvis de tøver med at købe den - så skal der nok komme svar på det

Jeg har heller ikke nogen DVD'er, så jeg kan ikke sige noget om den del, men så må andre brugere komme på banen.


Jeg vil sige at min skuffelse er aftaget en del igen efter at have hørt en gammel model igen. De har begge to ca. samme blæserniveau og larm fra harddisken, men drevet er lige en anelse mere støjsvagt på 40/80 gb.


Skrevet af: galthen
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 17:38
Nu skal det hele tages med et gram salt.
Ingen konsoller har 100% ens støjniveau.
Alle gamesites skriver at den larmer mindre.
Så det holder jeg mig stadig til.


Skrevet af: matv88
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 17:41
Har netop hentet min model, og er positivt overrasket over designet, i forhold til hvad jeg havde regnet med IRL ikke så slemt igen

Har desværre ikke fået mit tv tilbage fra reparation endnu, så har ikke haft den tændt endnu


-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor


Skrevet af: matv88
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


3)

VEDLÆG NU FOR FANDEN ET KABEL DER ER LANGT NOK TIL AT JEG KAN SIDDE I SOFAEN (2,5 meter væk) OG GAME SELVOM CONTROLLEREN LADER OP!!! - vi snakker sq omkostninger på FÅ kroner her..!



Ja det er lidt irriterende, men har du ikke en bærbar du kan oplade den igennem, hvis det er så slemt


-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af galthen galthen skrev:

Nu skal det hele tages med et gram salt.
Ingen konsoller har 100% ens støjniveau.
Alle gamesites skriver at den larmer mindre.
Så det holder jeg mig stadig til.


Du er velkommen til at tro hvad de skriver - jeg skriver bare mine egne erfaringer med konsollen. Jeg får intet ud af at rakke ned på PS3 slim - jeg har betalt den med surt optjente penge, og har været med på vognen siden PSX (Siden 1997 har jeg haft en konsol fra Sony stående - jeg er ikke ude på at skade deres omdømme).

Oprindeligt skrevet af matv88 matv88 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


3)

VEDLÆG NU FOR FANDEN ET KABEL DER ER LANGT NOK TIL AT JEG KAN SIDDE I SOFAEN (2,5 meter væk) OG GAME SELVOM CONTROLLEREN LADER OP!!! - vi snakker sq omkostninger på FÅ kroner her..!



Ja det er lidt irriterende, men har du ikke en bærbar du kan oplade den igennem, hvis det er så slemt


Jo, det har jeg, men hvorfor ikke vedlægge et kabel der lige er en meter længere? - Så behøver jeg ikke afslutte mit spil fordi den skal lades op.


Skrevet af: Denner
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 17:55
Jeg er vildt skuffet over blæser støjen, har nu haft den ståene tændt siden jeg afhentede den ca kl 12 og blæseren er gået i "high mode" efter ca 2 timer og den larmer nu mere end min HTPC, Toshiba XE1 og den nærmer sig nu støjniveauet på min Xbox 360

Syntes sgu ikke det er i orden......


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 22:14
Er en "fat" PS3, den seneste 80GB udgave, mere stille end den nye Slim?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Denner Denner skrev:

Jeg er vildt skuffet over blæser støjen, har nu haft den ståene tændt siden jeg afhentede den ca kl 12 og blæseren er gået i "high mode" efter ca 2 timer og den larmer nu mere end min HTPC, Toshiba XE1 og den nærmer sig nu støjniveauet på min Xbox 360

Syntes sgu ikke det er i orden......

Nu har det også værre en varm dag i dag, så mon ikke at det har sad blæseren i "high mode", ellers så skal den vel havde meget plads omkring sig og ikke gemmes væk i et skab


Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 22:32
Jeg har også lige fået min PS3 slim.

På min gamle PS3 40GB, havde jeg opgraderet min HDD til 320GB. Der er masser af savegames og andre vigtige ting på den.

Når jeg sætter min 320GB HDD i PS3 slim, så kan den ikke komme til start menu. Der står at jeg skal installere firmware 2.76 eller nyere, som at harddisken var helt ren formateret, men det er den jo ikke. Der er over 100GB data på den.

Hvad skal jeg gør? Hvis jeg bruger en USB til at installere ny firmware, så mister jeg jo alle mine savegames osv. ? Eller formaterer den ikke?

Nogen som har oplevet det samme? Nogle gode råd?

Tak på forhånd.


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 22:39
du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter


Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 22:48

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.



Skrevet af: lpnielsen
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 22:51

Jeg vil give ret i, at det er ligesom om der er en lidt anden lyd ved slim, og det er muligt det er drevet. Blæser har jeg ikke hørt noget til - og jeg sad og spillede ca. 1.5 time Modern Warfare - men jeg har nu også stillet den mere frit, da jeg har besluttet af PS3 lukket inde i TV møbel nok bare ikke er en god ide. Og i den sammenhæng synes jeg Slim model er en lagt flottere og mere elegant "dims" at have stående fremme - rigtig flot.

Nu skal jeg ikke sige, om det er mine ører der bilder mig noget ind, men jeg synes at lyden er væsentlig bedre, mere detaljeret og mere præcis, når den nu bliver bitstreamet. Jeg testede det via de første 10 min. af Batman - the dark knight Dolby True HD - synes det lød fremragende (jeg dekoder via Onkyo sr875).

DVD-delen fik jeg syn for ved Ace Ventura, og umiddelbart var billedet ikke særlig fantastisk. Jeg kan bare ikke huske, om denne gamle sag generelt ikke er specielt flot, eller om jeg er snydt lidt ved at jeg lige havde set Batman på blu-ray. Så det skal nok lige testes lidt mere, før jeg kan sige om der er noget om snakken, at den ikke afspiller DVD så godt.

 



-------------
Mvh

LPN


Skrevet af: PHN2
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 23:00

Kan det ikke ske, at firmware også lige skal passes til, så der muligt er forbedringer at komme efter dér. Var det ikke sådan til at starte med med fatty, svjh?

mvh. Per.



-------------
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.



Dit problem er vel, at du ikke har opdateret din maskine til firmware 3,0 inden du skiftede din hdd med din gamle maskine - jeg vil tro det vil hjælpe dig.

Hvis det er ekstra indhold du har købt via PSN du er ked af, så kan du bare gå ind i din indkøbsvogn oppe i højre hjørne - der er hele din historik, og du kan bare hente det ned igen.

Savegames kan du også finde - jeg blev nød til at finde et savegame til GT5:prologue, men ok, nu har jeg 71 biler - heriblandt Ferrari F1


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:


Når jeg sætter min 320GB HDD i PS3 slim, så kan den ikke komme til start menu. Der står at jeg skal installere firmware 2.76 eller nyere, som at harddisken var helt ren formateret, men det er den jo ikke. Der er over 100GB data på den.

Der er vist flere problemer i dette.

Jeg prøvede det samme da jeg solgte min 60gb edition, så kunne man ikke sætte den gamle HDD i ny maskine uden af firmware blev opgraderet, og at den brokkede sig over disk indhold, og krævede den blev formatteret.
Så desværre kan du komme ud for at data på hdd slettes.

Tror lidt at indhold på disken krypteres med et slags BOXID fra den første ps3 den kom fra, så sættes den i en ny, kan data ikke læses pga. boxid ikke matcher. en lille form for beskyttelse af data indhold, så man ikke kan transportere data direkte sådan, uden backup fra oprindelig maskine.

 



Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.



Dit problem er vel, at du ikke har opdateret din maskine til firmware 3,0 inden du skiftede din hdd med din gamle maskine - jeg vil tro det vil hjælpe dig.

Hvis det er ekstra indhold du har købt via PSN du er ked af, så kan du bare gå ind i din indkøbsvogn oppe i højre hjørne - der er hele din historik, og du kan bare hente det ned igen.

Savegames kan du også finde - jeg blev nød til at finde et savegame til GT5:prologue, men ok, nu har jeg 71 biler - heriblandt Ferrari F1

Ja, havde desværre ikke opdateret til 3.00 inden jeg fik min Slim.

Der er 2.80 på den HDD lige pt.

Det er mest savegames som jeg er ked af. Bl.a. Resident Evil 5 og Batman Arkham Asylum, som jeg var kommet langt i.

Hvordan kan jeg bibeholde dem?



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 23:19
Hvis ikke du har opdateret din slim kan du hente 2.8 http://www.techspot.com/downloads/4851-sony-playstation-3-firmware.html - her

Edit;

har aldrig prøvet det før, så ved ikke om det vil virke. Måske kan du ikke genbruge harddisken uden den først er formatteret "til den nye".

Anyways, hvis det virker, så installer firmwaren, og brug save data utility med en USB-huskefugl i Slim'en. Så kan du overføre dine savegames herpå.

Husk at der kan være problemer hvis der er kommet opdateringer til spillet. Det var hovedproblemet med mine. Der var kommet en update siden jeg havde spillet, så de ikke kunne bruges


Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 23:42

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvis ikke du har opdateret din slim kan du hente 2.8 http://www.techspot.com/downloads/4851-sony-playstation-3-firmware.html - her

Edit;

har aldrig prøvet det før, så ved ikke om det vil virke. Måske kan du ikke genbruge harddisken uden den først er formatteret "til den nye".

Anyways, hvis det virker, så installer firmwaren, og brug save data utility med en USB-huskefugl i Slim'en. Så kan du overføre dine savegames herpå.

Husk at der kan være problemer hvis der er kommet opdateringer til spillet. Det var hovedproblemet med mine. Der var kommet en update siden jeg havde spillet, så de ikke kunne bruges

Altså nu skal jeg lige forstå dig ret.

Skal jeg installere den nye firmware på den HDD 120GB?

Hvis ja, hvad skulle det hjælpe mht. min 320GB?



Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så, nu har jeg haft min i et par timer, og på nogle
områder er jeg desværre en anelse skuffet..

Blæserstøj
Ikke helt enig. Har nu haft min stående tændt siden kl. 17
og synes den er noget mere stille end fatty'en. Har skiftevis spillet og set
en BD på den.


Intet HDMI-kabel
Helt enig. Det er en smule sølle. Det havde jo ikke kostet
Sony en pjalt at vedlægge et HDMI-kabel med de mængder, de skulle
købe hjem...de laver dem sikkert selv alligevel.


Stadig for kort USB-kabel
Absolut helt og aldeles enig. Simpelthen
hovedrystende.


Harddisk larm
Det registrerede jeg heller ikke meget af under spil og BD-
film. Jeg sidder også 3 meter væk.




-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 07:29

Hej igen!

Min larmer ikke umiddelbart, men den har en anden og lidt anderledes højfrekvent lyd som er retningsbestemt. Måske skal jeg lige vende mig til den. Den gamle PS3'er larmer mere, hvor det er luften man kan høre, hvorimod det er mere selve blæseren på den nye slim.

Ellers kan jeg kun sige at Bitstream lyder rigtig godt!



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 07:43

Jeg er nu blevet en glad ejer af slim, og er positivt overrasket over "blæserstøj". Da efter min mening er stort set væk nu.

 

THUMBS UP Sony



-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej igen!

Min larmer ikke umiddelbart, men den har en anden og lidt anderledes højfrekvent lyd som er retningsbestemt. Måske skal jeg lige vende mig til den. Den gamle PS3'er larmer mere, hvor det er luften man kan høre, hvorimod det er mere selve blæseren på den nye slim.

Ellers kan jeg kun sige at Bitstream lyder rigtig godt!



Det har du faktisk ret i - jeg har vendt min 90 grader nu, og er slet ikke så generet af støjen.

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvis ikke du har opdateret din slim kan du hente 2.8 http://www.techspot.com/downloads/4851-sony-playstation-3-firmware.html - her

Edit;

har aldrig prøvet det før, så ved ikke om det vil virke. Måske kan du ikke genbruge harddisken uden den først er formatteret "til den nye".

Anyways, hvis det virker, så installer firmwaren, og brug save data utility med en USB-huskefugl i Slim'en. Så kan du overføre dine savegames herpå.

Husk at der kan være problemer hvis der er kommet opdateringer til spillet. Det var hovedproblemet med mine. Der var kommet en update siden jeg havde spillet, så de ikke kunne bruges

Altså nu skal jeg lige forstå dig ret.

Skal jeg installere den nye firmware på den HDD 120GB?

Hvis ja, hvad skulle det hjælpe mht. min 320GB?



Du skriver din 320 g ikke virker med din nye slim - korrekt?

Min tanke er, at du ikke kan bruge en maskine sammen med en harddisk med ældre firmware. Derfor:

Opdater slim til 2.8
Indsæt hdd - virker den?
Hvis ja, opdater til 3.0

Hvis ikke - game over


Man skal nu også være opmærksom på at der er forskelle i hvordan vi opfatter støj. Jeg har en rigtig god hørelse, og er meget opmærksom på blæserstøj.  Men jeg er ved at blive mere og mere overbevist.


Skrevet af: mictand
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

du skal lave en backup af den gamle maskine. Bare gemme alle savegames på en USB stick eller extern harddisk.
Hvis du har andet liggende, må du lægge det ind igen en anden gang.

Og så gendanner du PS3 systemet på den nye harddisk og lægger savegames tilbage bagefter

Okay, det er forsent nu, da jeg byttede min gamle PS3 til at få den nye Slim i EBGames.



Dit problem er vel, at du ikke har opdateret din maskine til firmware 3,0 inden du skiftede din hdd med din gamle maskine - jeg vil tro det vil hjælpe dig.

Hvis det er ekstra indhold du har købt via PSN du er ked af, så kan du bare gå ind i din indkøbsvogn oppe i højre hjørne - der er hele din historik, og du kan bare hente det ned igen.

Savegames kan du også finde - jeg blev nød til at finde et savegame til GT5:prologue, men ok, nu har jeg 71 biler - heriblandt Ferrari F1

Ja, havde desværre ikke opdateret til 3.00 inden jeg fik min Slim.

Der er 2.80 på den HDD lige pt.

Det er mest savegames som jeg er ked af. Bl.a. Resident Evil 5 og Batman Arkham Asylum, som jeg var kommet langt i.

Hvordan kan jeg bibeholde dem?



Jeg tror desværre ikke du kan gøre noget som helst.

Jeg har selv lavet samme nummer da jeg på et tidspunkt fik byttet min PS3.
Selvom firmware blev opgraderet til samme version så ville den alligevel ikke acceptere min 320gb harddisk som jeg havde siddende i den der blev byttet.
Men det gjorde nu ikke så meget. Jeg spiller gerne mine spil igennem igen, så det blev til en formatering og en frisk start.

Du skulle have taget backup af de forskellige ting da harddisk sad i den gamle PS3.


-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


Skrevet af: Willum
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Altså nu skal jeg lige forstå dig ret.

Skal jeg installere den nye firmware på den HDD 120GB?

Hvis ja, hvad skulle det hjælpe mht. min 320GB?



Problemet kendte jeg godt på forhånd. Det skyldes at på "fat" lå firmwaren (2.80) i en chip, men i den nye slim har de fjernet chippen for at spare penge og plads. Derfor ligger firmwaren på harddisken. Det vil med andre ord sige at du forsøger at starte en computer uden styresystem.

Eneste løsning er at kopiere dine gemte spil over på en anden harddisk og så hente den nyeste firmware fra Sonys hjemmeside. Så kan PS3 slim installere firmwaren igen, hvorefter du kan flytte dine gemte spil tilbage på harddisken.

Jeg tør ikke sige om du kan lade dine gemte spil ligge på din harddisk under installationen, men jeg ville ikke turde. Det er bedre at være på den sikre side.


Skrevet af: mictand
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Altså nu skal jeg lige forstå dig ret.

Skal jeg installere den nye firmware på den HDD 120GB?

Hvis ja, hvad skulle det hjælpe mht. min 320GB?



Problemet kendte jeg godt på forhånd. Det skyldes at på "fat" lå firmwaren (2.80) i en chip, men i den nye slim har de fjernet chippen for at spare penge og plads. Derfor ligger firmwaren på harddisken. Det vil med andre ord sige at du forsøger at starte en computer uden styresystem.

Eneste løsning er at kopiere dine gemte spil over på en anden harddisk og så hente den nyeste firmware fra Sonys hjemmeside. Så kan PS3 slim installere firmwaren igen, hvorefter du kan flytte dine gemte spil tilbage på harddisken.

Jeg tør ikke sige om du kan lade dine gemte spil ligge på din harddisk under installationen, men jeg ville ikke turde. Det er bedre at være på den sikre side.


Men han kan jo ikke rigtig få dataene ud af den gamle harddisk uden den gamle PS3.


-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 10:27

@Anima

Du har ret i at de burde lave de skide kabler laengere. MEN, hvor tit har du sidet med en afladet controller midt i et spil? Jeg har haft maskinen siden day one, og det er sket for mig 4-5 gange. Der var det sikkert ogsaa paa tide med en pause paa et kvarter. Det hjaelper naturligvis at have to controllere.

Du undervurdere nok ogsaa omkostningerne ved at forlaenge kabler med 2m.

Det samme gaelder Shivas paastand, at det ikke have kostet Sony en pjat at vedlaegge et HDMI kabel. Det er nu ikke rigtigt. Hvis det var, havde de jo gjort det, men i glemmer at de jo ikke saelger en eneste officiel Sony HDMI kabel, hvis de allerede ligger i boksen. Deres fortjeneste paa de kabler overgaar fortjenesten paa alt andet.

Desuden glemmer i ogsaa, at folk skal bruge forskellige laengder, saa hvis de havde indlagt en paa 1-2m saa havde vi alligevel haft forbrugere, der brokker sig.

 

 



-------------

BORING!


Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:


Men han kan jo ikke rigtig få dataene ud af den gamle harddisk uden den gamle PS3.


Nej, så er løbet kørt...


Skrevet af: Willum
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Men han kan jo ikke rigtig få dataene ud af den gamle harddisk uden den gamle PS3.


Hvorfor ikke? Da jeg skulle, satte jeg harddisken i et eksternt kabinet hvorefter jeg satte det til min pc. Så kunne jeg nemt tage de data ud som jeg skulle bruge.


Skrevet af: danji
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 11:16
Er der forskel på DS3 controlleren der følger med slim og de gamle? Jeg tænker mest på om den er blevet mat i farven ligesom konsollen. Vil gerne købe en ekstra, men kan ikke finde DS3 i løssalg hvor der specifikt står den er til slim.


-------------
Mvh dan.


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så, nu har jeg haft min i et par timer, og på nogle områder er jeg desværre en anelse skuffet..

  1. Blæserstøj
  2. Intet HDMI-kabel
  3. Stadig for kort USB-kabel
  4. Harddisk larm

Jeg fik min i går, fik desværre ikke leget så meget, da jeg først fik mulighed for at sætte den til i min bio ved 22 tiden...

1: Blæserstøj synes jeg ikke at bemærke nogen forskel fra min 40GB, men havde den også kun igang lidt over 1 time, så den nåede måske ikke at blive varm.

2: Intet hdmi - jeg kan kun give dig ret

3: Kort usb kabel - jeg gad faktisk godt at det var lidt kortere, så fylder det mindre, når det ikke bruges. Men det er jo forskelligt hvad man ønsker.

4: larmende harddisk bemærkede jeg ikke

Synes at mekanismen til at loade disks med lyder noget sølle i forhold til den gamle. Men alt i alt en god oplevelse foreløbig.

 



Skrevet af: mictand
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Men han kan jo ikke rigtig få dataene ud af den gamle harddisk uden den gamle PS3.


Hvorfor ikke? Da jeg skulle, satte jeg harddisken i et eksternt kabinet hvorefter jeg satte det til min pc. Så kunne jeg nemt tage de data ud som jeg skulle bruge.


Hmm, også savegames og de ting?

Jeg mener da også jeg har prøvet at sætte PS3 disken til en pc, og PC'en genkender overhovedet ikke filsystemet.

Var din disk partitioneret på en speciel måde eller noget i den stil?


-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


Skrevet af: Willum
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Er der forskel på DS3 controlleren der følger med slim og de gamle? Jeg tænker mest på om den er blevet mat i farven ligesom konsollen. Vil gerne købe en ekstra, men kan ikke finde DS3 i løssalg hvor der specifikt står den er til slim.


Der er forskel på materialet. Den som følger med en slim er mere mat i det. Anyways, så er der her min mening om den indtil nu:

Jeg fik min i går eftermiddags, og den var tændt i 6-7 timer i træk i går aftes. Benyttede tilbuddet hos Gamestop, hvor jeg kom af med den gamle (60gb), 2 spil (Fifa 09 og Top Spin 3) + 399 kroner.

Larm:
Drevet larmer lidt når man sætter en disk i eller tager en ud, men under drift siger den ikke meget.

Selve maskinen er der heller ikke meget at brokke sig over. Den larmer mindre end den gamle.

Jeg kan mere eller mindre ikke høre maskinen i den anden ende af rummet (3-4 meter væk), selvom den har været tændt i flere timer.

Varme:
Alt fungerer perfekt og den er ikke speciel varm. Når man sætter hånden på den er den da lun, men den afgiver mindre varme end den gamle.

Jeg havde hørt at den skulle være meget varm omme ved ledningerne, men så slemt er det nu ikke. Jeg kan sagtens have hånden der.

Controller:
Der har været rygter om at det er en ny controller som følger med. Det er dog ikke helt sandt. Den kan det samme, vejer det samme, men den er lavet af et andet materiale end de andre DS3 controllere. Den er mere mat i det, og jeg kan faktisk bedre lide at holde om den nye end de andre, men det er nok bare smag og behag.

Hvis de sætter den nye controller til salg alene, så skal jeg helt sikkert have en til, så jeg kan slippe for de "gamle" DS3.

Konklussion:
Jeg kan kun anbefale folk at udskifte deres "fat" PS3 med en slim udgave i stedet.
Den fylder en brøkdel af den gamle og den er faktisk flot IRL. Da jeg så præsentationen og billederne af den var den ikke ret flot, men når man selv står med den, ja så er den noget pænere end på billederne.

Knapperne foran er meget bedre end de trykfølsomme på den gamle. De lyser desuden svagt hvidt når maskinen er tændt.

Min PS3 slim står i øvrigt på højkant uden fod, og den er ikke i nærheden af at vælte. Dem som siger at den nemt vælter må have et ustabilt bord/gulv samt nogle børn som skal hoppe lige ved siden af. Jeg er på ingen måde bange for at den skal vælte.

Med hensyn til hastigheden (load-tider), så tror jeg at det er det samme, som den gamle. Det drejer sig om 0-2 sekunders forskel ved normal brug.

Hvis der er nogen som vil vide andet om maskinen, så skal i bare spørge løs.


Skrevet af: Willum
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Men han kan jo ikke rigtig få dataene ud af den gamle harddisk uden den gamle PS3.


Hvorfor ikke? Da jeg skulle, satte jeg harddisken i et eksternt kabinet hvorefter jeg satte det til min pc. Så kunne jeg nemt tage de data ud som jeg skulle bruge.


Hmm, også savegames og de ting?

Jeg mener da også jeg har prøvet at sætte PS3 disken til en pc, og PC'en genkender overhovedet ikke filsystemet.

Var din disk partitioneret på en speciel måde eller noget i den stil?


Nope. Det var en ganske almindelig 250 gb harddisk.


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 11:48

Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Er der forskel på DS3 controlleren der følger med slim og de gamle? Jeg tænker mest på om den er blevet mat i farven ligesom konsollen. Vil gerne købe en ekstra, men kan ikke finde DS3 i løssalg hvor der specifikt står den er til slim.


Der er forskel på materialet. Den som følger med en slim er mere mat i det. Anyways, så er der her min mening om den indtil nu:

Jeg fik min i går eftermiddags, og den var tændt i 6-7 timer i træk i går aftes. Benyttede tilbuddet hos Gamestop, hvor jeg kom af med den gamle (60gb), 2 spil (Fifa 09 og Top Spin 3) + 399 kroner.

Larm:
Drevet larmer lidt når man sætter en disk i eller tager en ud, men under drift siger den ikke meget.

Selve maskinen er der heller ikke meget at brokke sig over. Den larmer mindre end den gamle.

Jeg kan mere eller mindre ikke høre maskinen i den anden ende af rummet (3-4 meter væk), selvom den har været tændt i flere timer.

Varme:
Alt fungerer perfekt og den er ikke speciel varm. Når man sætter hånden på den er den da lun, men den afgiver mindre varme end den gamle.

Jeg havde hørt at den skulle være meget varm omme ved ledningerne, men så slemt er det nu ikke. Jeg kan sagtens have hånden der.

Controller:
Der har været rygter om at det er en ny controller som følger med. Det er dog ikke helt sandt. Den kan det samme, vejer det samme, men den er lavet af et andet materiale end de andre DS3 controllere. Den er mere mat i det, og jeg kan faktisk bedre lide at holde om den nye end de andre, men det er nok bare smag og behag.

Hvis de sætter den nye controller til salg alene, så skal jeg helt sikkert have en til, så jeg kan slippe for de "gamle" DS3.

Konklussion:
Jeg kan kun anbefale folk at udskifte deres "fat" PS3 med en slim udgave i stedet.
Den fylder en brøkdel af den gamle og den er faktisk flot IRL. Da jeg så præsentationen og billederne af den var den ikke ret flot, men når man selv står med den, ja så er den noget pænere end på billederne.

Knapperne foran er meget bedre end de trykfølsomme på den gamle. De lyser desuden svagt hvidt når maskinen er tændt.

Min PS3 slim står i øvrigt på højkant uden fod, og den er ikke i nærheden af at vælte. Dem som siger at den nemt vælter må have et ustabilt bord/gulv samt nogle børn som skal hoppe lige ved siden af. Jeg er på ingen måde bange for at den skal vælte.

Med hensyn til hastigheden (load-tider), så tror jeg at det er det samme, som den gamle. Det drejer sig om 0-2 sekunders forskel ved normal brug.

Hvis der er nogen som vil vide andet om maskinen, så skal i bare spørge løs.

Er helt enig med dig. Godt gået Sony!



-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 11:54

Helt enig i at designet vinder, når man ser den Live...Den så noget tam ud på billederne.

 



Skrevet af: PLASMABOY
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 11:57

inden du skille dig af med din PS3 fat-ass, så smid en USB pind i maskinen og kopier savegames ect.

 

firmwaren ligger ikke på harddisken!



Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 12:03
Kan vi ikke få en bunke billeder af alle jer der har købt Slim?


Skrevet af: mictand
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Kan vi ikke få en bunke billeder af alle jer der har købt Slim?


Vil du gerne have billeder af dem der har købt Slim?

Vil du ikke hellere have billeder af selve maskinen.


-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 12:21

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Kan vi ikke få en bunke billeder af alle jer der har købt Slim?


Vil du gerne have billeder af dem der har købt Slim?

Vil du ikke hellere have billeder af selve maskinen.

 

Dejligt



-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 12:40
Sådan er vi jo så forskellige - jeg ville bare gerne at folk huskede at skrive om de sammenligner
med 60gb eller 40/80/160gb versionen, når de skriver at Slim er mere eller mindre et-eller-andet
end "den" gamle...

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Men han kan jo ikke rigtig få dataene ud af den gamle harddisk uden den gamle PS3.


Hvorfor ikke? Da jeg skulle, satte jeg harddisken i et eksternt kabinet hvorefter jeg satte det til min pc. Så kunne jeg nemt tage de data ud som jeg skulle bruge.

Det har så ikke været på en PS3, da harddisken internt er formatteret i et properitært  format som ingen har dokumentation på, og ingen Microsoft Windows kan læse.

Du har derimod fået dine save games gemt på en usb nøgle som du satte i din pc, og som var formatteret på pc. det virker fint.

men hvis du mener det, så har du fat i en revolutionerende nyhed, og en ps3 som er guld værd.

du mixer nok eksterne data kilder sammen med interne.



Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Kan vi ikke få en bunke billeder af alle jer der har købt Slim?


Vil du gerne have billeder af dem der har købt Slim?

Vil du ikke hellere have billeder af selve maskinen.


Kommer an på hvem (og hvilket køn) det er

Bare de er "slim" så er jeg godt tilfreds.


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

samme gaelder Shivas paastand, at det ikke have kostet Sony en pjat at vedlaegge et HDMI kabel. Det er nu ikke rigtigt. Hvis det var, havde de jo gjort det, men i glemmer at de jo ikke saelger en eneste officiel Sony HDMI kabel, hvis de allerede ligger i boksen. Deres fortjeneste paa de kabler overgaar fortjenesten paa alt andet.

Desuden glemmer i ogsaa, at folk skal bruge forskellige laengder, saa hvis de havde indlagt en paa 1-2m saa havde vi alligevel haft forbrugere, der brokker sig.

Hvis jeg tager Sony's marketingbriller på, er jeg da helt enig med dig. Men som forbruger synes jeg, det kunne være en god service, hvis der lå et 1 meter HDMI kabel i æsken...og nej...det havde ikke kostet Sony alverden. Det er trods alt ikke en afspiller til 500 kr., men derimod det femdobbelte. 

 

Oppo'en er f.eks. kun et par tusinde dyrere og de har da gjort sig ulejligheden at vedlægge HDMI-kabel. Det er en lille ting som kunderne sætter stor pris på, efter hvad jeg kan læse mig frem til.



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 13:03

ang. HDMI - ja det er måske ovenikøbet lidt dumt at det ikke bliver vedlagt. Der er jo mange, der blot vil tilslutte på gammeldags vis, og ikke opleve den fra sin bedste side.

Har en kollega der for et års tid siden købte ps3 samt blurays, og var mega begejstret for det billede der var på bluray.

Jeg besøgte ham en dag, og fattede ikke at billedet på hans tv var så ringe, indtil jeg fandt ud af at han ikke havde tilsluttet med hdmi - han var ved at falde bagover, da vi fik den tilsluttet rigtigt...



Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 13:25
Hej
Jeg undre mig lidt over, at der bliver sagt at lyden er blevet forbedret ved at den bitstreames. Jeg syntes ellers at jeg før har læst, at det ikke skulle gøre den store forskel.


-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 13:25

@Shiva

Jeg er selvfoelgelig enig, proevede bare at nuancere tingene fra deres side. De tjener flere penge paa den maade, de goer det paa - og tro mig, de taenker foerst og fremmest paa penge, selvom de gerne vil have dig til at tro paa noget andet.

Hvis det pengemaessigt var ligegyldigt for dem at putte en HDMI i, tror jeg at de havde gjort det - men der maa ligge en del overvejelser bag beslutningen. Jeg glemte at sige, at de nok ogsaa har medregnet at mange allerede har en HDMI.



-------------

BORING!


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 13:53

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej
Jeg undre mig lidt over, at der bliver sagt at lyden er blevet forbedret ved at den bitstreames. Jeg syntes ellers at jeg før har læst, at det ikke skulle gøre den store forskel.

Det tror jeg kommer an på hvilket anlæg der så tager sig af HD lyd dekodningen samt hvor godt resten af ens anlæg er.

Hvis du kører alt lyd igennem dit tv's højtalere tror jeg heller ikke du kan høre forskel, men hvis du har koblet det til et godt anlæg tror sagen er en anden. Det siger mine ører i hvertfald mig.

 



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej
Jeg undre mig lidt over, at der bliver sagt at lyden er blevet forbedret ved at den bitstreames. Jeg syntes ellers at jeg før har læst, at det ikke skulle gøre den store forskel.

Det er meget individuelt, hvordan lyden via LPCM eller bitstrøm opfattes. I mine ører er forskellen ikke ret stor, og jeg har flere gange lyttet mig selv til en indlæggelse på den lukkede  Tror også det i høj grad kommer an på højttalerne og det gear, der står i setuppet.

 

Ved en tidligere shootout hos Otto, var der ,så vidt jeg husker, overvejende enighed blandt de fremmødte om, at HD-lyden er en smule bedre og mere dynamisk, når den bitstreames. 



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: PLASMABOY
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hvis du kører alt lyd igennem dit tv's højtalere tror jeg heller ikke du kan høre forskel, men hvis du har koblet det til et godt anlæg tror sagen er en anden. Det siger mine ører i hvertfald mig.

man kan da ikke bitstreame til et TV, jeg har i hvertfald aldrig hørt om et TV med indbygget DTS-HD-MA/Dolby True-HD reciever



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hvis du kører alt lyd igennem dit tv's højtalere tror jeg heller ikke du kan høre forskel, men hvis du har koblet det til et godt anlæg tror sagen er en anden. Det siger mine ører i hvertfald mig.

man kan da ikke bitstreame til et TV, jeg har i hvertfald aldrig hørt om et TV med indbygget DTS-HD-MA/Dolby True-HD reciever



Han mener skam nok:

PS3 --> AVR (Hans Onkyo) --> TV

Til dem som vil se flere billeder:

Hvad vil i have billeder af helt præcist? - Der er jo mange billeder på nettet allerede. Jeg vil gerne tage lidt hvis der er noget specifikt som skal ses nærmere på.


Skrevet af: kali
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 15:37
Jeg skiftede min 40gb ps3 ud med 65nm cpu/gpu til slim modellen via ebgames tilbud som jo har 45nm cpu/gpu, og disse 2 ting taget i betragtning af hinanden så er jeg ikke imponeret over forbedringen og/eller mangel på samme i forbindelse med blæser støj.

Jeg irriterer mig ikke over at der mangler hdmi kabel eller at lader kablet ikke er langt nok, men jeg forstår godt folks irritation, det er ikke en billig afspiller, så det burde nok være med, men igen, som amorbavian skriver, så vil der nok bare være noget andet man kunne finde og brokke sig over hvis Sony vedlagte disse.

Min 40gb var over 2 år gammel, så at jeg har givet 399 plus 2 gamle spil for at få den byttet til en 120gb slim med garanti/reklamationsret - det gør at jeg har svært ved at være utilfreds, men det skuffer mig dybt at de ikke har fokuseret mere på at begrænse støjen fra blæseren, det burde være sådan at jo mindre varmeafvikling jo lavere rpm fra blæser og dermed mindre larm, men de fokuserer så at lave den lille og lækker, men hvis jeg personligt kunne vælge mellem en slim som havde en blæser som, efter mine ører, har en larm som sagtens kan høres og en fatty med samme specifikationer men med større blæser, så havde jeg uden tvivl valgt den.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 15:44
Hva' med en lille film til YouTube, hvor man ser dit tv på afstand og PS3'en close-up. Så tager du
en DVD/BD og "slår" den lidt ned i bordet/gulvet, så man får en ide om volumen på optagelsen.
Dernæst putter du skiven i, så vi kan høre hvordan drevet lyder - både når den tager disken ind, og
indtil den får afspillet de første 5-10 sekunder af filmen. (Husk at mute tv/forstærker)

Det ville være ekstrem service

PS: Jeg nok lave tilsvarende med min gamle 80'er i aften, så kan du se hvad jeg mener.

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Kabers
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 16:33
???????????????????


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Hva' med en lille film til YouTube, hvor man ser dit tv
på afstand og PS3'en close-up. Så tager du
en DVD/BD og "slår" den lidt ned i bordet/gulvet, så man får en ide om
volumen på optagelsen.
Dernæst putter du skiven i, så vi kan høre hvordan drevet lyder - både
når den tager disken ind, og
indtil den får afspillet de første 5-10 sekunder af filmen. (Husk at mute
tv/forstærker)

Det ville være ekstrem service

PS: Jeg nok lave tilsvarende med min gamle 80'er i aften, så kan du se
hvad jeg mener.

Månedens indlæg!!! Nogen der kan dekode det der??

Hold lige igen med den vandpibe en anden gang.

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 16:53

Jeg har lige testet PCM vs. Bitstream i Ratatouille, POC 3 og Narnia, og jeg kan sige med det samme, at man kan høre en markant forskel. Bitstream lyder bare meget bedre. Er rimelig glad for min Slim.

Har haft maskinen tændt i 3 timer nu, og den er stadig helt musestille. Det er virkelig lækkert. Dog har jeg ikke testet med spil og DVD endnu, kun BD-film indtil videre.



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:03
Så, nu skete der igen lidt nyt med min - der fløj et lille bette stykke plast ud via bagsiden, og herefter er den trælse lyd fra blæseren nærmest forsvundet

Meget mere stille blæser, men harddisken larmer stadig for meget ift. min bærbar's Hitachi. Men ok, jeg hører den faktisk kun når jeg installerer spil på den.. Det næste skridt ville være at udskifte harddisken til en mere stille en, men lige nu er jeg svært tilfreds med min som den er.


Skrevet af: kali
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:05

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så, nu skete der igen lidt nyt med min - der fløj et lille bette stykke plast ud via bagsiden, og herefter er den trælse lyd fra blæseren nærmest forsvundet

det lyder godt nok skummelt :P



Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så, nu skete der igen lidt nyt med min - der fløj et lille
bette stykke plast ud via bagsiden, og herefter er den trælse lyd fra blæseren
nærmest forsvundetMeget mere stille blæser, men harddisken larmer
stadig for meget ift. min bærbar's Hitachi. Men ok, jeg hører den faktisk kun
når jeg installerer spil på den.. Det næste skridt ville være at udskifte
harddisken til en mere stille en, men lige nu er jeg svært tilfreds med min
som den er.

"Fløj" der lige noget plastik ud??? Det lyder ellers sundt

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:25

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så, nu skete der igen lidt nyt med min - der fløj et lille bette stykke plast ud via bagsiden, og herefter er den trælse lyd fra blæseren nærmest forsvundet

Meget mere stille blæser, men harddisken larmer stadig for meget ift. min bærbar's Hitachi. Men ok, jeg hører den faktisk kun når jeg installerer spil på den.. Det næste skridt ville være at udskifte harddisken til en mere stille en, men lige nu er jeg svært tilfreds med min som den er.

måske en dims der er fløjet ud af harddisken, som gør at harddisken nu lyder højt...

lækkert lyden er væk, kunne bestemt heller ikke genkende det fra min slim.

regner med at sætte min 320gb i min i aften (hvis da ikke jeg skal nyde at se mit display i Onkyoen viser at det nu er den der gør det fine arbejde...



Skrevet af: mictand
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Hva' med en lille film til YouTube, hvor man ser dit tv
på afstand og PS3'en close-up. Så tager du
en DVD/BD og "slår" den lidt ned i bordet/gulvet, så man får en ide om
volumen på optagelsen.
Dernæst putter du skiven i, så vi kan høre hvordan drevet lyder - både
når den tager disken ind, og
indtil den får afspillet de første 5-10 sekunder af filmen. (Husk at mute
tv/forstærker)

Det ville være ekstrem service

PS: Jeg nok lave tilsvarende med min gamle 80'er i aften, så kan du se
hvad jeg mener.

Månedens indlæg!!! Nogen der kan dekode det der??

Hold lige igen med den vandpibe en anden gang.


Altså så må jeg da også have røget et eller andet, for jeg forstod da fint hans indlæg?


-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:28
Hahaha, nej, det var et lille stykke blødt indpakningsplast - nu er der ikke så meget brum lyd længere fra blæseren, men bare en svag susen af luft

Jeg tror det lille stykke plast har siddet på en  finne på blæseren, og som er blevet trukket med rundt. Den er ihvertfald blevet mere støjsvag nu.



Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:37

for at opsummere, er vi der har byttet til Slim vel egentlig mere end tilfredse alle sammen eller?

altså ud over at usb kabel er for kort og manglende hdmi



Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:45
Et bedre spørgsmål..

Er den prisforskellen værd fra det man sælger den gamle for, til man køber den nye?

Nu tænker jeg lige, hvis man har købt spil over nettet til den, så følger de vel med kontoen og ikke maskinen?


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Et bedre spørgsmål..

Er den prisforskellen værd fra det man sælger den gamle for, til man køber den nye?

Nu tænker jeg lige, hvis man har købt spil over nettet til den, så følger de vel med kontoen og ikke maskinen?


DS3
120gb hdd
Bitstream
Mindre strømforbrug'
Mindre konsol og mere praktisk lakering

Linux support

Hvis du er enig i ovenstående, så vil jeg mene: JA!!


Skrevet af: kali
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:55

spillene følger kontoen ja

jeg synes det er prisen værd hvis ens egen ps3 er uden for garanti, specielt hvis man har en 60gb classic som hamrer afsted med næsten 100w mere i strømforbrug ved bluray playback end ps3 slim ifølge http://www.engadget.com/2009/08/27/playstation-3-slim-review/ - denne test.

Man kan jo købe brugte spil hos ebgames, min kammerat købte et for 140 kroner, så teoretisk set kunne man nøjes med at slippe 399+140+140 for at få ombyttet sin fatty ps3 til en slim med ny garanti - det er ok i mine øjne.



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af kali kali skrev:

Man kan jo købe brugte spil hos ebgames, min kammerat købte et for 140 kroner, så teoretisk set kunne man nøjes med at slippe 399+140+140 for at få ombyttet sin fatty ps3 til en slim med ny garanti - det er ok i mine øjne.



Det ville dog være endnu smartere at gå http://www.coolshop.dk/catalog/advanced_search_result.php?keywords=re-play+ps3&submit.x=0&submit.y=0 - herind og få spillene bragt direkte til din dør uden omkostning - endda til en 100 krone mindre




Skrevet af: justrace
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:38

Det med HDMI- og USB-kabler er noget de tjener kassen på, og faktisk rigtig mange. :)

Der findes jo stadig folk (Fjolser? eller bare folk der ikke ved bedre?) der køber et org. Sony HDMI til langt over 500,-.



-------------
MVH
justrace
http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"


Skrevet af: como
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:39
Så har jeg også fået den nye slim, synes at blæseren har et
lydbillede der er meget ubehageligt for mine ører.


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:42
Nu har jeg sat min til salg, så håber jeg ikke jeg fortryder senere :) det vigtigste for mig er egentligt lyden og strømforbruget, men nogen mener jo den larmer mere end den gamle.


Skrevet af: kali
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af kali kali skrev:

Man kan jo købe brugte spil hos ebgames, min kammerat købte et for 140 kroner, så teoretisk set kunne man nøjes med at slippe 399+140+140 for at få ombyttet sin fatty ps3 til en slim med ny garanti - det er ok i mine øjne.



Det ville dog være endnu smartere at gå http://www.coolshop.dk/catalog/advanced_search_result.php?keywords=re-play+ps3&submit.x=0&submit.y=0 - herind og få spillene bragt direkte til din dør uden omkostning - endda til en 100 krone mindre


ja hvis ebgames tillod udenlandske købte spil i deres tilbud :p



Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Altså så må jeg da også have røget et eller andet, for jeg forstod da fint hans indlæg?

Tak
Det var tydeligvis ikke alle der kunne gennemskue, at mit indlæg var et svar til Animas tilbud om at tage billeder. Jeg kan godt se at
der kom hele eet indlæg i mellemtiden og forstyrrede sammenhængen, så jeg burde have redigeret mit indlæg og gjort det klart for selv
de knap så kvikke læsere.

Hermed mit bidrag til sammenligningen: http://www.youtube.com/watch?v=XPn7Q2LpX90 - http://www.youtube.com/watch?v=XPn7Q2LpX90
– beklager den konstante støj på filmen, men det er altså det bedste mit cam kan klare.

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af kali kali skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af kali kali skrev:

Man kan jo købe brugte spil hos ebgames, min kammerat købte et for 140 kroner, så teoretisk set kunne man nøjes med at slippe 399+140+140 for at få ombyttet sin fatty ps3 til en slim med ny garanti - det er ok i mine øjne.



Det ville dog være endnu smartere at gå http://www.coolshop.dk/catalog/advanced_search_result.php?keywords=re-play+ps3&submit.x=0&submit.y=0 - herind og få spillene bragt direkte til din dør uden omkostning - endda til en 100 krone mindre


ja hvis ebgames tillod udenlandske købte spil i deres tilbud :p

 

Uhhh det løber mig koldt ned af ryggen når nogle linker til den butik

Jeg kunne godt tænke mig at høre ang. det om Slim kan stå op. Synes jeg læste noget om en påkrævet stander til formålet. Håber jeg har taget fejl.



-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:54

Kan fætter Slim spille PS2 spil? Læste noget om det et sted, men kan ikke lige finde noget om det. :)

Hvor længe gælder EB-tilbuddet? Kan kun se der står 1. sep. og kan ikke finde mere på siden.



-------------
MVH
justrace
http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hvis du kører alt lyd igennem dit tv's højtalere tror jeg heller ikke du kan høre forskel, men hvis du har koblet det til et godt anlæg tror sagen er en anden. Det siger mine ører i hvertfald mig.

man kan da ikke bitstreame til et TV, jeg har i hvertfald aldrig hørt om et TV med indbygget DTS-HD-MA/Dolby True-HD reciever

Nej det kan man ikke!

Men tidligere var der kun mulighed for LPCM ved HD lydformaterne, hvilket gjorde min Onkyo 876 overflødig, da alt dekodning foregik i PS3'eren. Nu har jeg mulighed for at sende det rå signal til min AVR, hvilket i mine ører lyder bedre.

 



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: kali
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:57
tilbuddet skulle efter sigende kun gælde i mandags


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 19:00

Der står "September 01" på deres side, men må vel bare ringe og spørge, og lige huske backup.

Hvordan var det med PS2-spil?



-------------
MVH
justrace
http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Hvordan var det med PS2-spil?


PS3 slim har ingen PS2 understøttelse...

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Tmad
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 19:09

GameStop i herningCentret bytter PS3 80 gb+500 kr til 13/9...

 



-------------
Panasonic TX-32LX60F
Panasonic DMR-EH57
Onkyo TX-SR606
Monitor Audio Radius 3xR225,2xR90,1xR360
PS3 Slim 120GB
Synology DS-211 2x2GB


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 19:10
Tilbudet er forlænget, så kom bare afsted.

Jeg har byttet flere udenlandske spil.
De tager også udenlandske konsoller. Bare det er fra Eu


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 19:15

Hmm, det er den med PS2 understøttelse jeg har + den er stort set lydløs. Både drev, blæser og harddisk siger næsten ingenting.

2 gl. spil har man vel altid til at ligge og flyde, såeh...



-------------
MVH
justrace
http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 19:18

Er der nogen som har mulighed for at lave a-b test af støj. mellem 40/80 og en slim.

frem for en eller anden hjemmeside.

håber ikke der en stor forskel på dem, som der var på en 60gb version



Skrevet af: broholm
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 19:57
Har de også et tilbud hvor man bytte xbox360 til ps3 slim??


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 19:59
Jeg har liget fået min slim ind af døren i dag (min 20 måneder gamle 40 GB model - opgraderet til 250 GB - døde i lørdags).

Indtil videre - efter nogle timer med video, musik og en smule spil - vil jeg sige at støjniveauet fra slim-maskinen er mere eller mindre nøjagtigt som min gamle 40 GB model.
Stort set ikke hørbart lige efter opstart og indtil man går igang med noget meget processorkrævende (især spil og DVD afspilning med opskalering) hvorefter lyden fra blæseren stiger til et meget jævnt og svagt - men dog hørbart - niveau.

Min gamle PS3 var ikke god til at "geare ned" igen når først blæseren havde været oppe i omdrejninger (men lydniveauet blev dog aldrig højere end at jeg sagtens kunne have den kørende hele dagen i stuen, noget jeg aldrig under nogen omstændigheder kunne med min XBox 360, som jeg sgu dårligt kan holde ud at høre på selv under spil med hovedtelefoner på), men det tyder på at min slim muligvis klarer det bedre.
Det er dog nok lidt for tidligt at konkludere noget efter kun nogle få timers brug og et par korte spilsessioner.


Skrevet af: sune
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 20:00
Jeg måtte bøde 1399,- hos ebgames på Falkoner Alle for ps3 slim ved samtidig returnering af min gamle ps3 40GB, men fik ikke oplyst noget om 399+2 spil tilbuddet, så måske det ikke gælder alle butikker?

/Sune


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af sune sune skrev:

...så måske det ikke gælder alle butikker?/Sune

Nu er det ellers kommet på hjemmesiden, så det må gælde over hele landet.

fra http://www.ebgames.dk/ps3.asp - http://www.ebgames.dk/ps3.asp

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 20:40
Hvis jeg var sune ville jeg gå ind og sparke dem godt og grundigt over skinnebenet. :)

-------------
MVH
justrace
http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 20:44
Hvad er konklussionen så.. Larmer den mere/mindre end en 80GB PS3 efter den er varm eller ej?


Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 20:57
Nogen der har tilegnet sig erfaringer inden for BluRay Afspilninger?? Bedre/dårligere? Langsommere hurtigere?? Billedkvalitet?


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Hvad er konklussionen så.. Larmer den mere/mindre end
en 80GB PS3 efter den er varm eller ej?


jeg har ikke fået den til at larme mere end min tidligere (40gb) endnu, men
har heller ikke set noget dvd endnu. Jeg har kun set bluray og det får den
umiddelbart ikke til at blæse..


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af WilliamP WilliamP skrev:

Nogen der har tilegnet sig erfaringer inden for BluRay
Afspilninger?? Bedre/dårligere? Langsommere hurtigere?? Billedkvalitet?


jeg har set lidt forskellige klip. Jeg kan ikke se forskel på fat og så slim.
har ikke taget tid, men hvis der er forskel, så er denne som tidligere skrevet
måske en anelse langsommere til opstart - men ikke sikker.

Det virker som om den er bedre på mit trådløse netværk - den downloader
ihvertfald umiddelbart hurtigere end den gamle


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af kali kali skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af kali kali skrev:

Man kan jo købe brugte spil hos ebgames, min kammerat købte et for 140 kroner, så teoretisk set kunne man nøjes med at slippe 399+140+140 for at få ombyttet sin fatty ps3 til en slim med ny garanti - det er ok i mine øjne.



Det ville dog være endnu smartere at gå http://www.coolshop.dk/catalog/advanced_search_result.php?keywords=re-play+ps3&submit.x=0&submit.y=0 - herind og få spillene bragt direkte til din dør uden omkostning - endda til en 100 krone mindre



ja hvis ebgames tillod udenlandske købte spil i deres tilbud :p



Øh, det har de da gjort

Og hvad er der galt med coolshop? - Det er efter min mening den bedste hjemmeside herhjemme. Har aldrig haft nogen problemer overhovedet.



Print side | Luk vindue