Print side | Luk vindue

ShopTo.net erfaringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65598
Udskrevet den: 08-Juni-2024 kl. 04:38


Emne: ShopTo.net erfaringer
Skrevet af: amorbavian
Emne: ShopTo.net erfaringer
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:20

Jeg har i en anden tråd læst at de ikke altid overholder købeloven.

Hvad er jeres erfaringer med siden?

Jeg skal kun til at bestille DIRT2 og besparelsen er ikke stor ift. THEHUT, så jeg gider næsten ikke, hvis de ikke er til at regne med.



-------------

BORING!



Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 18:29
Shopto.net har mistet kreditkort oplysninger for nogle måneder siden. Konens veninde på e-kvinde havde købt en Wii og pludselig var kortet blevet misbrugt. De var oppe og vende på flere medier og hun benytter ikke sit kort så mange steder. Så det er rimeligt sikkert at det var Shopto.net

Men mon ikke de har fået styr på det efterfølgende...?

Jeg vil mene at et site som har fået stjålet oplysninger nok har mindre chance for at få dem stjålet igen. Hvis de altså har lært deres lektie og opdaget hvordan de er blevet stjålet.


Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 11:44
Jeg har købt en del ps3-spil og der har aldrig været problemer. Eneste irritation er at de sender alt separat, så selvom du bestiller 2 spil samtidig, sendes de hver for sig med tilhørende porto. Det er dog stadig væsentlig billigere end at købe spillene her i landet.


Skrevet af: jan160674
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 19:04

Mit kort er også blevet misbrugt. Og jeg har handlet på shopto.net, men det ligger som sagt langt tilbage at det mistede de oplysninger.

Selve handlen har været perfekt. Spillene er kommet i løbet af 2-3 dage. Eneste nitte er at de sender anbefalet, så er man ikke hjemme skal man på posthuset for at kvittere/hente spillet.



Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg har i en anden tråd læst at de ikke altid overholder købeloven.

Hvad er jeres erfaringer med siden?

Jeg skal kun til at bestille DIRT2 og besparelsen er ikke stor ift. THEHUT, så jeg gider næsten ikke, hvis de ikke er til at regne med.

De leverer inden for 3-4 dage, og tror endda at de sender om lørdagen (?). Så bestilt du bare fra Shopto, jeg har i hvert fald brugt det til mange spil og jeg har endnu ikke stødt på nogen problemer.



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 21:20
Det er ikke kun shopto der har haft "kreditkortsvindel". Det er den betalingsudbyder de bruger som var ramt stort og dermed en masse andre onlineshops end lige shopto.

Så problemet er/var ikke relateret til shopto, men som sagt deres betalingsgateway/udbyder/whatever :-)

Herhjemme blev to kort misbrugt og det var ikke ved handel på shopto.


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 21:46

Ok, tak for svarene, det lyder lidt mere betryggende nu.

Jeg synes dog ikke at deres hjemmeside ser særlig fed ud. Den og Amazon må slås om hvem er værst imo.



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 12:53
Og saa blev det THE HUT alligevel. 300kr for DIRT 2. Jeg havde overset at forsendelsen fra ShopTo er 3-4 pund, og saa blev det faktisk ca. det samme.

-------------

BORING!


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 05-September-2009 kl. 08:14
Angående THE HUT, er det UK versioner man får når man bestiller der fra ?


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 05-September-2009 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Ang�ende THE HUT, er det UK versioner man f�r n�r man bestiller der fra ?


Ja det er UK-versioner, sendt fra kanaløerne, dvs. risiko for told.


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 05-September-2009 kl. 14:06

Ok, så er det ligesom play.com

Risikoen for at den bliver taget i tolden virker til at være meget lille.

 



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 05-September-2009 kl. 14:24
Yes ligesom play.

Jeg har ikke selv været uheldig med thehut eller play men andre har og risikoen er der så derfor begrænser jeg mine køb derfra til ting der er under momsgrænsen.


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 05-September-2009 kl. 16:45
I dag har TheHut BIONIC COMMANDO til ca. 90kr.

-------------

BORING!


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 06-September-2009 kl. 14:51

Jeg surfer som regel lidt rundt imellem de forskelige internet shops.

Man kan som regel finde et godt tilbud på de allernyeste spil bare ved at surfe lidt rundt.

Senest har jeg forudbestilt Il 2 Sturmovik fra Zavvi for kun 28 £ inclusiv forsendelse. ( Spillet udkom i fredags )

 



Skrevet af: Klausen
Skrevet den: 06-September-2009 kl. 23:15
Er shopto.net blevet udsat for kreditkort svindel? Så forklarer det da, hvorfor jeg fik mit kreditkort misbrugt for et par måneder siden. Jeg havde mistanken, da det er det eneste udenlandske site jeg har handlet på - og sagde det videre til mit pengeinstitut.

Skræmmende.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 06-September-2009 kl. 23:32
IKKE Shopto, men en betalingsudbyder de burger. Er vist også nævnt i tråden


Skrevet af: infinityward
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 09:13
 jeg fik mit kreditkort misbrugt for et par måneder siden pga købt spil gennem shopto.net men nu bruger jeg paypal ,paypal er mere sikkert


Skrevet af: Klausen
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

IKKE Shopto, men en betalingsudbyder de burger. Er vist også nævnt i tråden


potato/potato

De har ikke benyttet en sikker nok udbyder - det må ergo være shopto.net der er problemet. Jeg kan som forbruger ikke tage højde for hvilke udbydere de benytter sig af.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 12:52
Klausen så skal du pege fingre af mange andre end shopto og så mange fingre har du slet ikke..

Så nej det er _ikke_ shopto der har et problem. Der er foriøvrigt slet ikke noget problem længere såeh..

Og nej selvfølgelig skal du ikke tage højde for hvem de bruger. Ligesom du heller ikke skal tage højde for at Kia bruger Michelin, men hvis Michelin har en uheldig serie dæk så er det sq stadig Michelin der er problemet og ikke Kia, selvom det er Kia der har ansvaret over for dig.


Skrevet af: Larslj
Skrevet den: 08-September-2009 kl. 18:31

Jeg vil lige tilføje, at jeg har oplevet misbrug på et af mine kreditkort efter flere handler hos Shopto.net.

Der blev hævet et mindre beløb og jeg kontaktede straks min bank. Ingen problemer ud over at skulle skifte kort og kode  

Jeg har slettet miine oplysninger hos Shopto.net, men der går nok ikke længe inden jeg handler hos dem igen. Super service fra dem med lyn hurtig levering hver gang



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 20:09

Mit visakort blev også misbrugt, og det skete også lige efter at jeg havde handlet hos shopto.net - heldigvis var en indsigelse til banken/PBS hvad der skulle til, og kort tid efter var beløbet som i mit tilfælde var omkring 8000,- tilbage hvor de skulle være :)

Har lige bestilt/købt Batman : Arkham Asylum og NFS Shift hos Zavvi - de så ud til at have nogle fornuftige priser, og man skal jo prøve lidt forskelligt :)



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 20:40
Jeg har købt flere gange hos Zavvi. De har tit nogle gode tilbud. Desværre er de nogle gange lidt længere om at levere.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 20:44

Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Jeg har købt flere gange hos Zavvi. De har tit nogle gode tilbud. Desværre er de nogle gange lidt længere om at levere.

Jeg har alligevel ikke så travlt, jeg har flere spil stående der ikke er gennemført endnu :)



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 21:00
Har også oplevet kreditkort misbrug efter handel hos Shopto, så der er jeg færdig med at handle, især fordi flere har oplevet misbrug hos dem og alle på forskellige tidspunkter, og da Shopto på ingen måder har informeret sine kunder om misbrug, så har jeg ingen tiltro til det firma.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 22:43

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Ligesom du heller ikke skal tage højde for at Kia bruger Michelin, men hvis Michelin har en uheldig serie dæk så er det sq stadig Michelin der er problemet og ikke Kia, selvom det er Kia der har ansvaret over for dig.

Hvis man køber KIA så er det en selv der er problemet



-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.



Print side | Luk vindue