Fælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6570
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 18:35
Emne: Fælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV
Skrevet af: Master
Emne: Fælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV
Skrevet den: 16-September-2005 kl. 21:39
Jeg har netop modtaget min nye LG-plasmaskærm via fælleskøbet. Jeg er meget tilfreds med tv'et, der har et utroligt flot billede og en masse spændende funktioner. MEEEN, jeg har netop opdaget en pixelfejl (en irriterende farvet prik på skærmen). Fejlen var der ikke fra start, men er opstået efter 4 dages brug. Er det virkelig acceptabelt med en sådan fejl i et nyt tv?
Iflg. manualen må man acceptere, at disse pixelfejl kan opstå, og at dette ikke betyder, at skærmen er behæftet med fejl (!!!). Er det et generelt forbehold, som også gælder for andre end LG?
Er der nogle, der har samme erfaringer med pixelfejl på plasmaskærme?
|
Svar:
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 16-September-2005 kl. 23:59
Master skrev:
Er der nogle, der har samme erfaringer med pixelfejl på plasmaskærme?
|
Hej Master, det har jeg ikke vil jeg skynde mig at sige.
Master skrev:
Er det virkelig acceptabelt med en sådan fejl i et nyt tv?
Iflg. manualen må man acceptere, at disse pixelfejl kan opstå, og at dette ikke betyder, at skærmen er behæftet med fejl (!!!). Er det et generelt forbehold, som også gælder for andre end LG? |
Det er ikke kun LG, der må tage forbehold.
Vi kan hurtigt blive enige om, at det er en fejl og at det er irriterende. Jeg ved, at i produktion af computerchips og LCD-paneler vil der altid være fejl på en hel del af de fremstillede sager. En chip må kasseres. Det koster måske 200 kr. for en alm. processor. Så en ny uden fejl fordyres lidt.
En LCD-skærm er dyrere, men folk vil have dem billigt. Så også her betaler man lidt til det spild, der er og må leve med, at der kan være eller opstå enkelte pixelfejl. Medmindre man køber noget ekstra dyrt, der er testet, sorteret og garanteret og det hele.
En plasmaskærm koster så endnu mere, er endnu sværere at fremstille og hvor acceptabelt det er med en fejl må nok afvejes i forhold til prisen.
Jeg ville tippe, at den ville være 50% højere, hvis du blev garanteret, at der ingen pixelfejl ville opstå i f.eks. 2 år.
Ville prisen så være acceptabel?
------------- M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 07:44
Hej alle plasmaejere!
Er jeg virkelig den eneste, der har oplevet pixelfejl på en helt ny plasmaskærm?
Det underlige er, at fejlen på mit tv opstod efter 4 dages brug. Nu sidder man jo bare og venter på farvede prikker andre steder på skærmen.
Jeg overvejer stærkt, om jeg skal gøre brug af min returret på tv'et. Men hvad er alternativet, hvis en ny plasma har samme fejl? Er plasma (eller LCD) simpelthen stadig for dårligt, hvis man er perfektionist.
Hvad er jeres råd: Skal jeg beholde tv'et eller skal jeg returnere det?
|
Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 08:23
Nu har jeg ikke et LG Plasma, men et Panasonic TH42 PV500, og jeg har ingen Pixelfejl, men jeg forstår din ærgelse, hvis fejlen sidder ude i et hjørne så kunne man måske lære at leve med den, men det er måske noget andet hvis den er lige midt på skærmen hvor den vil være mere synlig og irreterende.
Jeg tror det kan ske også på andre mærker, men om du skal returnere LG'en, ja det afgør du selv, selv har jeg det nok lidt ligesom dig, jeg er ret hysterisk med den slags ting , jeg kan simpelthen ikke ha' den slags irreterende fejl, og jeg kan kun sige at havde det været mit så var det røget tilbage med det samme. Andre ville måske ignorere det, sådan er vi jo forskellige ,
------------- Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 09:06
Jeg ved ikke me Plasma, men der er nogle LCD mærker der er begyndt at
give 0 pivxeejl garanti på nogle af de dyre modeller. Asus gør det
bl.a. på nogle af deres bærbare og jeg mener også Philips er begyndt at
gøre det på nogle modeller.
Men det mest normale er at de tillader et vist antal pixelfejl.
Oplysningerne kan som regel findes på deres hjemmesider, men de er godt
skjult, medmindre de tilbyder 0 pixelfejl garanti.
|
Skrevet af: m@dsen
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 09:50
Jeg ville retunere det, jeg kan ikke se det rimelige i at du som kunde skal acceptere en vare der er fejl på. Jeg er sikker på at forretningen heller ikke ville acceptere hvis der var fejl i din betaling, lad os sige der manglede 2000,-.
Med den udvikling der er på priserne idag kan du sikkert finde det samme tv til samme pris som du gav på fælleskøbet.
m@dsen
------------- "Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 10:20
Jeg ville retunere det straks hvis du har muligheden for det.
Fik selv en mindre LCD skærm for nogle år siden med en lysende pixel fejl, jeg valgte at beholde skærmen hvilke jeg ofte har fortrudt.
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 11:41
m@dsen skrev:
Jeg ville retunere det, jeg kan ikke se det rimelige i at du som kunde skal acceptere en vare der er fejl på. |
Lige dét argument holder ikke. Fabrikanterne accepterer netop en vis mængde pixelfejl. Hvis der opstod et folkekrav om 0 pixelfejl på alt - ville det sansynligvis få priserne til at eksplodere (den forkerte vej).
Se også http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/pixelfejl/ - forbrug.dk omkring mangler mht. pixelfejl, samt deres råd omkring http://www.forbrug.dk/test/testbasen/avudstyr/fjernsyn-gamle/fjernsyn/fladskaerm/ - tradiotionelle billedrør-tv kontra fladskærme hvor der angives at en af ulemperne omkring fladskærme (her LCD) er at der kan forekomme pixelfejl.
m@dsen skrev:
Jeg er sikker på at forretningen heller ikke ville acceptere hvis der var fejl i din betaling, lad os sige der manglede 2000,-. |
Problemet for forretningen er at pixelfejl ikke regnes for en mangel!
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 12:00
Master skrev:
Er plasma (eller LCD) simpelthen stadig for dårligt, hvis man er perfektionist.
|
Kort sagt: JA!
Med mindre altså du er parat til betale det samme for dit tv som for en bedre brugt bil. Du får det du betaler for - og du har ikke betalt for en pixelgaranti.
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 12:30
Lars skrev:
m@dsen skrev:
Jeg ville retunere det, jeg kan ikke se det rimelige i at du som kunde skal acceptere en vare der er fejl på. |
Lige dét argument holder ikke. Fabrikanterne accepterer netop en vis mængde pixelfejl. Hvis der opstod et folkekrav om 0 pixelfejl på alt - ville det sansynligvis få priserne til at eksplodere (den forkerte vej).
Sikke noget sluder, fordi fabrikerne acceptere at der er fejl i deres produkter er det vel ikke ensbetydende med, at vi som forbruger bare skal sige "nå, der er nok rigtigt", hvis du køber en bil med en fejl sætter du dig vel heller ikke med hænderne i skødet og lader som ingenting, nej vel!
Se også http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/pixelfejl/ - forbrug.dk omkring mangler mht. pixelfejl, samt deres råd omkring http://www.forbrug.dk/test/testbasen/avudstyr/fjernsyn-gamle/fjernsyn/fladskaerm/ - tradiotionelle billedrør-tv kontra fladskærme hvor der angives at en af ulemperne omkring fladskærme (her LCD) er at der kan forekomme pixelfejl.
m@dsen skrev:
Jeg er sikker på at forretningen heller ikke ville acceptere hvis der var fejl i din betaling, lad os sige der manglede 2000,-. |
Problemet for forretningen er at pixelfejl ikke regnes for en mangel!
Nu er det jo ikke en mangel der her er tale om, men derimod en FEJL der er opstået 4 dage EFTER mandens har taget sit nye tv ibrug, og mht. de 2000,- kunne det jo tænkes at der var fejl i overførelsen fra banken.
Nej, mit råd er helt sikkert, tilbage med den.
m@dsen
/Lars |
|
Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 12:38
Hvis du har 8 dages returret el lign. ville jeg retunere det, jeg ville være bange for at den første fejl er starten til flere. Jeg har også et mindre LCD med en pixelfejl og det er meget irriterende. Hvis jeg skulle købe en større skærm til stuen ville jeg kun gøre det med o-pixelgaranti eller tegne en forsikring mod det.
------------- Med venlig Hilsen
Johnny
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 13:25
m@dsen skrev:
Nu er det jo ikke en mangel der her er tale om, men derimod en FEJL der er opstået 4 dage EFTER mandens har taget sit nye tv ibrug |
Pixelfejl regnes ikke for fejl.
Af samme grund linkede jeg til de afgørelser hos Forbrugerstyrelsen som siger dig imod.
Du er selvfølgelig velkommen til at have den holdning, at du ikke accepterer pixelfejl og dermed "tvinge" forhandlere og fabrikanter til at hæve priserne. Undlade at deltage i fælleskøb osv. Men det ændrer ikke ved, at pixelfejl er en normal ting på fladskærme. Det er ingen fejl.
/Lars
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 13:41
Da du har købt pr. postordre har du ifølge loven altid 14 dages
fortrydelsesret. Så du kan jo benytte dig af denne fortrydelsesret
og købe et nyt TV et andet sted, indtil du er heldig at få en uden pixelfejl.
Hvis jeg købte i en butik ville jeg nok også forlange at se et billede
på skærmen før jeg forlod butikken for at sikre at der ikke er nogen
pixelfejl.
Jeg købte engan en bærbar med en pixelfejl der betød at en pixel altid
lyste grøn. Det er dødirriterende, men det lykkedes mig efter et års
tid at massere pixefejlen væk med min tommelfinger. Trikket med at
massere pixelfejl væk kan man være heldig virker på en LCD skærm, men
det virker ikke på en plasma skærm.
Næste gang jeg køber en lcd/plasma skærm vil jeg nok sikre mig at der
ingen pixelfelj er eller sikre mig at jeg kan få den byttet i tilfælde
af pixelfejl.
Fortrydelsesret: http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-forbrugere/3/ - http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-fo rbrugere/3/
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 13:42
Jeg tror vi holder her
m@dsen
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 13:54
m@dsen skrev:
Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden |
Det er rigtigt. Må jeg så foreslå, du redigerer og opøver din brug af citater i dit 12:30 indlæg? Jeg har svært ved at se, hvem der skrev hvad.
Jeg mener ikke umiddelbart, at mit problem med at skelne skyldes pixelfejl på min computerskærm.
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 14:04
Carser skrev:
m@dsen skrev:
Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden<!-- Signature --> |
Det er rigtigt. Må jeg så foreslå, du redigerer og opøver din brug af citater i dit 12:30 indlæg? Jeg har svært ved at se, hvem der skrev hvad.
Jeg mener ikke umiddelbart, at mit problem med at skelne skyldes pixelfejl på min computerskærm. |
Jeg ikke sikker på andet end at du har fuldstændig ret når du påpeger denne fejl fra min side mht. måden hvorpå jeg har citeret et andet indlæg, men så du også bemærker fra min underskrit "Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden" må det jo bliver bedre med lidt mere øvelse.
m@dsen
|
Skrevet af: Heintze
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 14:58
Lars skrev:
m@dsen skrev:
Nu er det jo ikke en mangel der her er tale om, men derimod en FEJL der er opstået 4 dage EFTER mandens har taget sit nye tv ibrug |
Pixelfejl regnes ikke for fejl.
Af samme grund linkede jeg til de afgørelser hos Forbrugerstyrelsen som siger dig imod.
Du er selvfølgelig velkommen til at have den holdning, at du ikke accepterer pixelfejl og dermed "tvinge" forhandlere og fabrikanter til at hæve priserne. Undlade at deltage i fælleskøb osv. Men det ændrer ikke ved, at pixelfejl er en normal ting på fladskærme. Det er ingen fejl.
/Lars
| Men er LG ikke en af de producenter som netop giver en pixel garanti imod lysende pixel? det synes jeg har læst noget om tidligere. Og har man slet ikke taget højde for den slags ting i et fællesindkøb?
En lysende pixel er umiddelbart svær at acceptere.
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 15:19
Heintze skrev:
Men er LG ikke en af de producenter som netop giver en pixel garanti imod lysende pixel? det synes jeg har læst noget om tidligere. |
Manualen skriver:
Ifølge den gældende industristandard er det af tekniske grunde acceptabelt, at der forekommer visse farvede prikker på skærmen, og dette betyder altså ikke, at skærmen er behæftet med fejl. Vi håber, at du har forståelse for, at vores produkter leveres i henhold til gældende standard, og at kvaliteten derfor er acceptabel. Eventuel forekomst af farveprikker betyder altså ikke, at det er muligt at udskifte produktet eller få refunderet købssummen. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle vores teknologi for at reducere antallet af defekte celler.
Heintze skrev:
Og har man slet ikke taget højde for den slags ting i et fællesindkøb? |
Den forstår jeg ikke. Hvordan tage højde for det. Tegne en (dyr) forsikring for det? Eller mener du indregne den slags i prisen - F.eks. tage 2000,- ekstra per skærm?
/Lars
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 15:53
Lars skrev:
Heintze skrev:
Men er LG ikke en af de producenter som netop giver en pixel garanti imod lysende pixel? det synes jeg har læst noget om tidligere. |
Manualen skriver:
Ifølge den gældende industristandard er det af tekniske grunde acceptabelt, at der forekommer visse farvede prikker på skærmen, og dette betyder altså ikke, at skærmen er behæftet med fejl. Vi håber, at du har forståelse for, at vores produkter leveres i henhold til gældende standard, og at kvaliteten derfor er acceptabel. Eventuel forekomst af farveprikker betyder altså ikke, at det er muligt at udskifte produktet eller få refunderet købssummen. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle vores teknologi for at reducere antallet af defekte celler.
Heintze skrev:
Og har man slet ikke taget højde for den slags ting i et fællesindkøb? |
Den forstår jeg ikke. Hvordan tage højde for det. Tegne en (dyr) forsikring for det? Eller mener du indregne den slags i prisen - F.eks. tage 2000,- ekstra per skærm?
/Larsprisen
| Ja eller det skulle være en del af det gode tilbud, at når man købte denne skærm igennem fælleskøbet opnåede man samtidig en pixel garanti. Ellers må man jo nok sige at tilbudet ikke var noget specielt, prisen kunne hurtigt indhentes andre steder også.
Jeg håber ihvertfald at fællesindkøbene kan differenciere sig mere......end de seneste bud har vist, for ellers vil det være svært at finde den samme begejstring hver gang.
Jeg håber der snart kommer noget med en 37" eller 40" LCD.
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 16:18
Heintze skrev:
Ellers må man jo nok sige at tilbudet ikke var noget specielt, prisen kunne hurtigt indhentes andre steder også. |
Prisen fejlede absolut intet. Men det er en anden snak.
Heintze skrev:
Jeg håber der snart kommer noget med en 37" eller 40" LCD. |
Jeg er bange for, at når holdningen her er at prisen skal være helt i bund samtidig med at fladskærmene skal leveres til markedets bedste betingelser, så er det snart slut med fælleskøbene.
Ihvertfald på de store dyre skærme, som jo uundgåligt taber forholdsmæssigt meget i værdi ved retunering. Så vi vil få sværere og sværere ved at finde forhandlere som overhovedet tør deltage, fordi risikoen for en ordentlig økonomisk øretæve nok bliver for stor.
Når det er sagt, så skal der ikke herske nogen tvivl om at købeloven gælder - også ved fælleskøb. Der er blot en større risiko forbundet med at levere til fælleskøbene. Dels fordi avancen er presset i bund, så der skal meget lidt til at vælte læsset, og så fordi der hurtigt kan piskes en negativ stemning op i et forum. Det tog jo ikke mange minutter her. ![](smileys/smiley5.gif)
/Lars
|
Skrevet af: Jodder
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 16:25
Lars skrev:
og så fordi der hurtigt kan piskes en negativ stemning op i et forum. Det tog jo ikke mange minutter her.
/Lars |
Hej Lars...
Du mener vel ikke med ovenstående at fordi man har handlet via fælleskøb, så skal man være taknemmelig til sine dages ende ?
Hvis folk får problemer med deres vare købt via fælleskøb er det vel
ikke meningen at man blot skal rette ind til højre og knytte kaje ?
Jeg spørger selfølgelig fordi jeg selv havde en knap så heldig
oplevelse af fælleskøbet, ingen bad feelings herfra, men det virker som
om at har man handlet via fælleskøb så er det kæft, trit og retning.
Mvh, og gos weekend
Kim
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 16:35
Lars skrev:
Heintze skrev:
Ellers må man jo nok sige at tilbudet ikke var noget specielt, prisen kunne hurtigt indhentes andre steder også. |
Prisen fejlede absolut intet. Men det er en anden snak.
Heintze skrev:
Jeg håber der snart kommer noget med en 37" eller 40" LCD. |
Jeg er bange for, at når holdningen her er at prisen skal være helt i bund samtidig med at fladskærmene skal leveres til markedets bedste betingelser, så er det snart slut med fælleskøbene.
Ihvertfald på de store dyre skærme, som jo uundgåligt taber forholdsmæssigt meget i værdi ved retunering. Så vi vil få sværere og sværere ved at finde forhandlere som overhovedet tør deltage, fordi risikoen for en ordentlig økonomisk øretæve nok bliver for stor.
Når det er sagt, så skal der ikke herske nogen tvivl om at købeloven gælder - også ved fælleskøb. Der er blot en større risiko forbundet med at levere til fælleskøbene. Dels fordi avancen er presset i bund, så der skal meget lidt til at vælte læsset, og så fordi der hurtigt kan piskes en negativ stemning op i et forum. Det tog jo ikke mange minutter her. ![](smileys/smiley5.gif)
/Lars
| Jeg synes ikke der er nogen dr laver en negativ stemning, men når nu en køber af et produkt fra et fællesindkøb har et problem, synes jeg bare man skulle tage ham lidt mere seriøs, end bare afvise ham, med nogle standard kommentarer givet videre fra leverandøren.
Du må undskylde Lars men nogen gange tager du producentens eller forhandlerens side lidt for meget på dine skuldre.
Der bliver bare spurgt ind til sagen her, som der er gjort tidligere i andre emner, men der har du ikke faret frem så hurtigt som i dette tilfælde.
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 16:39
Jodder skrev:
Hvis folk får problemer med deres vare købt via fælleskøb er det vel ikke meningen at man blot skal rette ind til højre og knytte kaje ? |
HOLD NU OP !!!
DER ER TALE OM PIXEL-FEJL SOM ER ALMINDELIGT FOREKOMMENDE PÅ FLADSKÆRME. SÅ ALMINDELIGT AT SELV FORBRUGERNES BESKYTTELSESORGAN FORTÆLLER OM DET.
MANUALEN BESKRIVER OGSÅ AT DE FOREKOMMER, OG DE DÆKKES ALMINDELIGVIS IKKE AF NOGEN REKLAMATIONSRET, KØBELOV ELLER SURE MINER.
Ja, det er surt. Nej, der er ingen garanti mod pixelfejl. Ja, skærmen kan retuneres indenfor 14 dage på almindelige betingelser. Nej, den kan ikke ombyttes eller repareres.
/Lars
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 16:58
Heintze skrev:
Jeg synes ikke der er nogen dr laver en negativ stemning |
Jo, jeg syntes det er et problem at en bruger spørger om andre har oplevet pixelfejl - og straks er der en 3-4 stykker som opfordrer ham til at retunere det.
Det er en negativ stemning - uden stillingtagen til problemets karakter. En meget egoistisk holdning, som kun går ud på at tage hvad man kan få.
Heintze skrev:
men når nu en køber af et produkt fra et fællesindkøb har et problem, synes jeg bare man skulle tage ham lidt mere seriøs, end bare afvise ham, med nogle standard kommentarer givet videre fra leverandøren. |
Jeg har ikke talt med nogen leverandør.
Heintze skrev:
Du må undskylde Lars men nogen gange tager du producentens eller forhandlerens side lidt for meget på dine skuldre. |
Ja, men det er set fra et langt bredere perspektiv.
Det handler om almindelig respekt for de leverandører som stiller op til disse fælleskøb, om at behandle hinanden pænt. Det gælder selvfølgelig begge veje, men man skal også huske at leverandørene løber en risiko ved levering til disse fælleskøb, og derfor skal de også behandles som man selv ønsker at blive behandlet.
Og jeg vil slet ikke tage stilling til om det plasma skal retuneres eller ej, det må være en personlig beslutning.
Heintze skrev:
Der bliver bare spurgt ind til sagen her, som der er gjort tidligere i andre emner, men der har du ikke faret frem så hurtigt som i dette tilfælde. |
Igen, læs de første 4-5-6 kommentarer til brugerens iøvrigt udemærkede spørgsmål om andre også havde oplevet pixelfejl.
/Lars
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 18:02
Lars skrev:
Jo, jeg syntes det er et problem at en bruger spørger om andre har oplevet pixelfejl - og straks er der en 3-4 stykker som opfordrer ham til at retunere det.
Det er en negativ stemning - uden stillingtagen til problemets karakter. En meget egoistisk holdning, som kun går ud på at tage hvad man kan få.
|
Kan bestemt ikke se at det er en negativt holdning folk har fordi de siger han skal retunere det. Det er en farvet pixel-fejl som virkeligt kan være irriterende og da det jo er et internetkøb har han 14 dages retur ret.. I følge LG er der ingen fejl på skærmen, men det lever ikke op til brugerens forventningerne, derfor skal det tilbage..
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 18:24
I stedet for al mulig polemik:
Kunne man - hvis man ellers er glad for skærmen - ikke duppe den drilske pixel over med en sort tusch e.l.?
Det ville jeg da forsøge - og det kan fjernes med alkohol. Intet at tabe!
|
Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 20:03
Hej. ![](smileys/smiley1.gif)
Jeg må sige, at jeg synes "Lars" har ret, for uanset fabrikatet, så regnes pixelfejl, altså ikke som en egentlig fejl, og skærmen byttes som regel ikke, med mindre der er flere end 5.
Det har været sagt og skrevet så meget om pixel-fejl i medierne, at alle efterhånden burde vide, at den risiko er der altså, når man køber fladskærme.
På Amitech's site: http://www.amitech.dk/ - http://www.amitech.dk/ under "Produkter", "Fladskærme". kan I læse om om "ISO-standarden" Som er en aftale imellem stort set alle fabrikanter. Der er lidt variation, alt efter om det handler om henholdsvis LCD el. Plasma skærme.
Men det er da utrolig irriterende når det sker. Jeg har selv ikke mindre 5 fladskærme i huset, af forskellig str. og slags, til forskellige formål. og har hidtil været forskånet for pixelfejl. ![](smileys/smiley2.gif)
Men her fornylig skete det. På en ny PDA'er som jeg købte, var den gal. I første omgang tænkte jeg. Nå ja, det måtte jo komme. Jeg tænkte over det i et par dage, og besluttede så at høre mig for, på fabrikantens "Hotline". De syntes da lige ville se den, så den skulle retur.
Og sørn'me, om ikke der kom en ny. Hurra for det.
Det viste sig nemlig, efter hvad de sagde, at tre pixler lissom var brændt sammen, så de alle var tændte, og det måtte de absolut ikke, så var det nemlig en af de fejl, som erstattes.
Så jeg vil da bestemt råde køberen til at kontakte LG, måske er de også mere fleksible, end det de skriver i Garantibestemmelser. Det kunne jo være, at du også var heldig.
------------- Mvh. Frede. ![](smileys/smiley1.gif)
[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70
Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 20:04
Carser skrev:
I stedet for al mulig polemik:
Kunne man - hvis man ellers er glad for skærmen - ikke duppe den drilske pixel over med en sort tusch e.l.?
Det ville jeg da forsøge - og det kan fjernes med alkohol. Intet at tabe!
|
Dette kan absolut ikke anbefales, så vidt jeg er orienteret, må der absolut IKKE bruges alkohol, el. for den sags skyld, noget så simpelt som rent vand, på sådanne skærme.
Der må KUN anvendes specielle midler, som er udviklet til fladskærme.
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 21:27
Hej Frede,
Jeg ved ikke lige, hvem der har orienteret dig, men nu skal du høre:
Jeg taler ikke om rengøring eller rensning af hele skærmen, men om at fjerne en lillebitte tuschklat på ca. denne størrelse ' over en enkelt pixel.
Det skulle ikke på nogen måde give problemer, hvis man ikke trykker for hårdt og bruger en ikke gennemvædet vatpind og tørrer forsigtigt efter.
Hvis skærmen ligefrem var porøs, ville der konstant sive ædelgas ud og "burn-out" ville optræde lang tid før man nåede at tjekke for burn-in og døde eller for levende pixler!
Kald mig bare dristig, men ikke på den dumme måde.
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 22:09
Hej Carser. ![](smileys/smiley1.gif)
Nææ, jeg ved skam udmærket godt, at du ikke ville rense skærmen. ![](smileys/smiley2.gif)
Men jeg har så også set, hvilken skade (en stor skjold i alle regnbuens farver, under det yderste lag på skærmen) og det fra bare en enkelt lille regndråbe. Jeg har endda fået fortalt af en teknikker, at bare en "sved-fugtig" pegefinger på skærmen kan forårsage en sådan skjold, så lidt porøs må skærmen jo være.
Og derfor tør jeg slet ikke tænke på hvad alkohol kan udrette, det er jo dog trods alt en form for opløsningsmiddel.
|
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 22:33
Hej Frede,
Jeg kan godt se, at med en så hys coating og overflade går det nok ikke.
Tak for at gøre opmærksom på det.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 08:48
Tak for den meget livlige og følelsesladede debat, som mit indlæg affødte.
Jeg ved dog ikke rigtigt hvor meget klogere jeg er blevet, og jeg er fortsat i syv sind om, hvad jeg skal gøre. Det hele havde været lidt lettere, hvis tv'ets kvalitet i øvrigt var utilfredsstillende, men det er det som sagt langt fra. Jeg kan næsten ikke holde den tanke ud, at skulle gå tilbage til mit gamle 28-tommers 4:3 fjernsyn.
Jeg håber at der i sidste ende kommer en fornuftig løsning på problemet, for umiddelbart synes jeg, at alle parter står som tabere, hvis jeg vælger at returnere tv'et inden 14-dages perioden udløber.
Hilsen Allan
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 10:37
Og efter denne diskussion om en pixelfejl, gad jeg godt se butik der
vil stille op til et nyt fælleskøb af et andet LCD TV. Om ikke
sponsorerene og leverandørerne med interesse har læst med og draget
nogle konklusioner.
Så nu vil jeg lige gemme denne tråd, der så kan tjene som svar til de
der spørger om hvorfor der dog ikke arrangeres fælleskøb på LCD TV.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 10:52
Hej Allan,
Sikke en kattepine, du er havnet i.
Hvis pixlen generer mest ved mørk eller sort skærm fordi den altid lyser, så læs videre, hvis ikke, har jeg ingen nye ideer.
Hvad med et LetRaset overføringark? Der er mange udgaver, og hvis du finder et med et punktum eller nogle streger, der passer, kunne du sætte sådan en lille streg ganske løst over pixlen. Sæt ikke dine fingre på skærmen under montering.
Virker det, vil du kunne se det straks og den vil ryge af, når du nyser eller rengør skærmen med et middel, den tåler.
Så trykker du bare en ny på og denne gang lidt hårdere.
Hvis der overhovedet er lim på sådan et tegn, er det så lidt, at jeg ikke mener, det er risikabelt for coatingen, som jo heller ikke betyder noget lige over fejlen.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 10:55
Stampe skrev:
Og efter denne diskussion om en pixelfejl, gad jeg godt se butik der vil stille op til et nyt fælleskøb af et andet LCD TV. Om ikke sponsorerene og leverandørerne med interesse har læst med og draget nogle konklusioner.
Så nu vil jeg lige gemme denne tråd, der så kan tjene som svar til de der spørger om hvorfor der dog ikke arrangeres fælleskøb på LCD TV. |
Plasma- og LCD-TV, ikke?
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 13:24
Carser skrev:
Hvis der overhovedet er lim på sådan et tegn, er det så lidt, at jeg ikke mener, det er risikabelt for coatingen, som jo heller ikke betyder noget lige over fejlen. |
Der er et anti-refleks og bestyttelses-glas foran selve plasma-skærmen på LG's modeller. Så det er nok svært at dække en pixelfejl, så den ikke er synlig fra nogen vinkler. Så bliver prikken ihvertfald nok til en plet istedet ![](smileys/smiley5.gif)
/Lars
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 14:40
Allan, du må selv finde ud af, hvad du vil gøre med skærmen.
"Panelet" er åbenbart kommet frem til, at ingen af mine forslag overhovedet fortjener at afprøves!
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 15:20
Carser skrev:
Stampe skrev:
Og efter denne diskussion om en
pixelfejl, gad jeg godt se butik der vil stille op til et nyt fælleskøb
af et andet LCD TV. Om ikke sponsorerene og leverandørerne med
interesse har læst med og draget nogle konklusioner.
Så nu vil
jeg lige gemme denne tråd, der så kan tjene som svar til de der spørger
om hvorfor der dog ikke arrangeres fælleskøb på LCD TV. |
Plasma- og LCD-TV, ikke? |
Jo - jeg er selv temmelig forhippet på at købe et lcd, og havde
egentlig håbet på et fælleskøb på et eller andet tidspunkt, så derfor
tænker jeg kun i de baner.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 15:55
Det kan jeg godt følge, Stampe.
I øvrigt synes jeg, dit indlæg er udmærket ovenpå nogle lidt mere...lad os bare kalde dem lettere unuancerede tidligere i tråden.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 16:37
Tænk hvis producenterne kunne indbygge en funktion i deres software så man manuelt kunne slukke en defekt pixel. Det ville da løse en masse problemer, samt ville ikke koste producenter noget.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 16:56
lahan skrev:
Tænk hvis producenterne kunne indbygge en funktion i deres software så man manuelt kunne slukke en defekt pixel. Det ville da løse en masse problemer, samt ville ikke koste producenter noget. |
Godt tænkt. Ideen kendes allerede fra professionelle kameraer.
Så kommer spørgsmålet om det advancerede display bliver for dyrt at masseproducere, men nu skal de jo lige opfinde en teknik først ![](smileys/smiley1.gif)
/Lars
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 17:50
Hej. ![](smileys/smiley1.gif)
Ville det ikke blive vanskeligt at finde "lige den" som lyser???
Mener at ha' læst et sted, at der minimum er 2½ milion af disse små blinkende "dimser". i en fladskærm.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 19:25
Burde da ikke være det store problem at finde den rette pixel. Problemet er mere at så erkender producenterne jo at deres paneler indeholder fejl.....
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 20:08
Hej Lahan,
Prøv at læse LG's punkt fra manualen igen. LG erkender skam, at der i sådan en situation er tale om defekte celler i panelet.
Hvis defekten ikke lå i selve panelet, kunne man godt indbygge noget ROM på få Megabytes, der hindrede aktivering af signalet til en celle med defekte styrehalvledere e.l. i en seperat kreds. Om folk så kunne "programmere" sig frem til de rette celler...
Det skulle nok være automatisk. Og så skulle der jo jævnligt måles lys fra samtlige celler for at kalibrere og programmere det hele, da fejlene ikke behøver vise sig fra starten af. Næppe billigt nok til en fælleskøbsmodel.
Også til Lars:
Det er anderledes med en CCD-chip i et kamera. En defekt pixel på den kan man undlade at scanne fra og der kan interpoleres fra nabopixlernes data. Desuden er der i kameraer en del pixels, der ikke bruges til billeddannelse, men som referencer for sort-niveau m.m. Så der er et helt andet overskud - man møder også udtrykket "effektive pixels" i specs - og også en del processing involveret. Og endelig er prisen for chippen også lavere end for et stort plasmapanel.
Som I mit allerførste svar: Problemet er produktionstolerancer og -teknologi. Et stort og dyrt spild. Skal det være perfekt, må køber enten
- betale sig fra fejl (meget dyrere skærme og/eller forsikringer),
- satse på held eller selv teste før køb og håbe, fejl ikke dukker op i skærmens levetid eller
- vente med at købe, til producenterne kan fremstille mere stabilt.
Fejlene ER erkendt og at de garantimæssigt og juridisk ikke regnes for fejl er et kompromis, ja, men det giver billigere skærme, der for ikke så mange år siden var ren sci-fi at kunne få i sit eget hjem.
Ny teknologi kan meget. Men at perfektionere den er altid en udfordring.
Så måske skulle man købe et nyt TV fra en producent, der bruger større ressourcer på udvikling end andre gør. Altså hvis man også tænker på andre end sig selv og på andet end nu og her.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 20:27
Problemet er nu ikke så simplet som blot at slukke for en pixel.
Pixelfejl med en lysede pixel kan være på grund af en afbrudt
forbindelse til transistoren der styrer pixelen og hvis pixelen lyser
op fordi en forbindelse til transistoren er afbrudt, så hjælper det ikke noget at slukke
for siganlet til transistoren og dermed afbryde signalet, det er det jo
i forvejen.
På en LCD-skærm med en defekt pixel der lyser op i blåt, rødt, grønt
eller hvidt hele tiden, der lyser pixelen også op når skærmen er sort
(og tændt). Når skærmen er sort er der slukket for alle pixels, men den
defekte pixel lyser stadig og derfor giver det ingen mening at slukke
for en pixel for at få den til at holde op med at lyse, der er jo
allerede slukket for styresignalet til denne pixel selvom den lyser. Idéen virker derfor
ikke i virkeligheden.
Problemet kan ikke sidestilles med problemet med defekte pixels i et
CCD element. Her kan man korrigere for en defekt pixel i softwaren ved
at tage gennemsnistsværdien af de omkringliggende pixels, det kan man
af gode grunde ikke gøre på en LCD skærm.
Jeg skrev om en LCD skærm, men det samme gør sig vel gældende for en plasma-skærm.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 21:09
Carser skrev:
Det er anderledes med en CCD-chip i et kamera. En defekt pixel på den kan man undlade at scanne fra og der kan interpoleres fra nabopixlernes data. |
Ja, det er rigtigt.
Så skal de skal opfinde en form for "kamikaze pixels" som kan begå selvmord på kommando. Så selv om de er udenfor kontrol, så kan en styreenhed i baggrunden aflive dem endeligt ![](smileys/smiley1.gif)
Men ok - så vil det ikke være sjovt hvis det er kamikaze funktionen som fejler istedet - kaPUF! ![](smileys/smiley16.gif)
/Lars
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 21:27
Lars, du har forårsaget et grineanfald! ![](smileys/smiley36.gif)
Jeg fandt lige et link, som jeg synes engelsk-vante medlemmer og gæster i forummet kunne, burde eller skulle klikke på før køb af en plasma-fætter.
http://graphics.tomshardware.com/display/20050309/lcd_vs_plasma-03.html - http://graphics.tomshardware.com/display/20050309/lcd_vs_pla sma-03.html
Lidt nede på siden er der links til sider om fordele og ulemper ved både plasma og LCD og man lærer ikke alt om pixelfejl, men meget om, hvorfor det er svært at lave en plasmaskærm og hvorfor den bruger meget strøm.
Ja, faktisk om hvordan pokker den egentlig virker. Og dens historie. Den er ret ny i forhold til katodestrålerøret - den gammeldaws flimreflaske.
|
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 21:32
PS: linket ovenfor er plasma lige på og hårdt.
Her er første side i artiklen:
http://graphics.tomshardware.com/display/20050309/index.html - http://graphics.tomshardware.com/display/20050309/index.html
|
Skrevet af: Hannibal
Skrevet den: 19-September-2005 kl. 01:01
..er der ikke andre "nye" LG ejere der har kommentarer?
Dette ene eksempel afspejler forhåbentligt ikke alle de nye ejere af LG en ?
Hannibal
|
Skrevet den: 19-September-2005 kl. 10:11
Hannibal skrev:
..er der ikke andre "nye" LG ejere der har kommentarer?
Dette ene eksempel afspejler forhåbentligt ikke alle de nye ejere af LG en ?
Hannibal |
Jeg tror ikke der er flere der melder sig under denne tråd, sempelthen fordi det er en rimelig god plasmaskærm, og den blev købt til en god pris på det fælleskøb der var her. At der så er en enkel der har været uheldig med 1 pixelfejl skal ikke afspejle alle de andre skærme, så jeg tror du skal være glad for dit nye tv.
m@dsen
|
Skrevet den: 19-September-2005 kl. 14:24
Hej Alle
Vores leverandør til fælleskøbet ( http://www.justbuyit.dk - Justbuyit ) meddeler nu at de sidste brikker er ved at falde på plads, til en ekstraordinær løsning.
Allan får en ny plasma skærm.
/Lars
|
Skrevet den: 19-September-2005 kl. 14:28
Det er da en fantastisk service fra Justbuyit side.... Et stort plus til Justbuyit ![](smileys/smiley20.gif) ![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley20.gif)
|
Skrevet den: 19-September-2005 kl. 15:03
Den ombyttes uden beregning til en anden af samme model?
Hvis ja: Respekt! ![](smileys/smiley20.gif)
|
Skrevet den: 19-September-2005 kl. 16:21
Ja det må man sige, der kan kun være rosende ord til Justbuyit for denne gestus
m@dsen
|
Skrevet den: 19-September-2005 kl. 18:21
Carser skrev:
Den ombyttes uden beregning til en anden af samme model? |
Ja.
/Lars
|
Skrevet den: 19-September-2005 kl. 18:26
En happy ending! ![](smileys/smiley4.gif)
Life is good. ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 24-September-2005 kl. 15:57
Jeg modtog i går mit nye LG plasma-tv fra fælleskøbet til erstatning for det "gamle", der vel havde landets mest berømte pixelfejl. Der er heldigvis ingen problemer med det nye.
Jeg vil gerne benytte lejligheden til i et bredt forum at sige tak til Jeppe fra Justbuyit for en fortrinlig kundeservice. Det vil blive husket.
Mange hilsner
Allan
|
Skrevet den: 24-September-2005 kl. 16:25
Så må man jo bare håbe at sorteper ikke bliver sendt videre til den
næste køber, ellers bør man nok ikke købe den nævnte model hos
Justbuyit det næste stykke tid.
|
Skrevet den: 24-September-2005 kl. 20:17
HTPC skrev:
Så må man jo bare håbe at sorteper ikke bliver sendt videre til den næste køber, ellers bør man nok ikke købe den nævnte model hos Justbuyit det næste stykke tid. |
Æv - for en sortseer! ![](smileys/smiley6.gif)
Her har forhandleren http://www.justbuyit.dk/ - justbuyit strukket sig langt ud over hvad man kunne forvente, og takken er mistro og en advarsel mod at købe hos dem !?
Nej - der skulle vist have stået: Køb trygt ind hos http://www.justbuyit.dk/ - justbuyit - det er en forhandler som tager kunderne seriøst! ![](smileys/smiley32.gif)
/Lars
|
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 24-September-2005 kl. 20:47
Hej.
Jeg har selv købt hos JustBuyit, og har kun ros til dem. Kom så alle, lad os få nogle positive tanker frem.
m.v.h.
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 08:57
Lars skrev:
HTPC skrev:
Så må man jo bare håbe at sorteper ikke bliver sendt videre til den næste køber, ellers bør man nok ikke købe den nævnte model hos Justbuyit det næste stykke tid. |
Æv - for en sortseer! ![](smileys/smiley6.gif)
Her har forhandleren http://www.justbuyit.dk/ - justbuyit strukket sig langt ud over hvad man kunne forvente, og takken er mistro og en advarsel mod at købe hos dem !?
Nej - der skulle vist have stået: Køb trygt ind hos http://www.justbuyit.dk/ - justbuyit - det er en forhandler som tager kunderne seriøst! ![](smileys/smiley32.gif)
/Lars |
Ja der må jeg give Lars ret, det var vist en tastefejl fra HTTP´s side. Der er ingen tvivl om at vinderen i denne sag er helt sikkert Jystbuyit.
m@dsen
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 10:01
Hej mailto:m@dsen - m@dsen
Som jeg ser det, har HTTP ikke noget med det at gøre. Mon ikke du mente HTPC?
Vinderen i sagen? Jo, Justbuyit har da vundet ære og respekt, men jeg mener da først og fremmest, det er køberen, Master, der nu har vundet.
I øvrigt ved jeg ikke, hvad det er for noget kode, der står i dit citat. Er det noget, min browser burde oversætte til noget andet, ja, hvad er det i det hele taget? Det står ikke i det oprindelige.
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 11:45
Først brokker folk sig over at Master kan finde på at retunere TV'et på
grund af en pixelfejl og siger at det er en egoistisk holdning at have,
fordi det gør det dyrere for alle andre købere hvis TV med pixelfejl
skal kasseres og forhandleren/fabrikken brænder inde med TV'et.
Bagefter roses forhandleren for at tage TV'et tilbage. Men når
forhandleren tager apparatet tilbage og fabriksgarantien ikke dækker,
så må det betyde at enten skal han sende sorteper videre til en anden
køber eller også skal han dække tabet ind ved at hvæe prisen på andre
apparater så det bliver dyrere for andre købere i fremtiden. Det var
det folk havde så meget imod.
Derfor forstår jeg ikke folk der først kritiserer Master for at ville
retunere TV'et og derefter roser forhandleren for at tage det tilbage.
De startede jo med at skrive at forhandlere/fabrikker ikke bør tage
"defekte" TV med pixelfejl tilbage fordi det ikke er en rigtig fejl og
det fordyrer bare købet for alle andre hvis de skal kasseres.
Når folk så bagefeter roser forhandleren for at tage apparatet tilbage
så er det svært at blive klog på hvilken holdning folk egentlig har.
Vil de acceptere TV med pixelfejl eller vil de hellere have at TV
fordyres fordi nogle må tages tilbage og kasseres?
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 12:31
Mere ros herfra ... både til justbuyit og Jeppe !!!
Er meget glad for min nye LGer , som har overgået mine forventninger med hensyn til billedkvalitet.
Hannibal
ON
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 12:39
HTPC skrev:
Først brokker folk sig over at Master kan finde på at retunere TV'et på
grund af en pixelfejl og siger at det er en egoistisk holdning at have,
fordi det gør det dyrere for alle andre købere hvis TV med pixelfejl
skal kasseres og forhandleren/fabrikken brænder inde med TV'et.
Bagefter roses forhandleren for at tage TV'et tilbage. Men når
forhandleren tager apparatet tilbage og fabriksgarantien ikke dækker,
så må det betyde at enten skal han sende sorteper videre til en anden
køber eller også skal han dække tabet ind ved at hvæe prisen på andre
apparater så det bliver dyrere for andre købere i fremtiden. Det var
det folk havde så meget imod.
Derfor forstår jeg ikke folk der først kritiserer Master for at ville
retunere TV'et og derefter roser forhandleren for at tage det tilbage.
De startede jo med at skrive at forhandlere/fabrikker ikke bør tage
"defekte" TV med pixelfejl tilbage fordi det ikke er en rigtig fejl og
det fordyrer bare købet for alle andre hvis de skal kasseres.
Når folk så bagefeter roser forhandleren for at tage apparatet tilbage
så er det svært at blive klog på hvilken holdning folk egentlig har.
Vil de acceptere TV med pixelfejl eller vil de hellere have at TV
fordyres fordi nogle må tages tilbage og kasseres?
|
Der er intet selvmodsigende i at mene at forhandleren ikke er
forpligtiget til at ombytte tv'et pga pixelfejl ..... og så
efterfølgende rose forhandleren fordi han alligvel gør det.
Nu ved jeg ikke om du var en af dem der mente at forhandleren burde
tage tv'et retur men selvom du ikke var synes jeg stadig du er temmelig
uforskammet overfor forhandleren. Hvordan skal han nogensinde kunne
vinde i din verden? Først vil han ikke ombytte tv'et - folk brokker
sig. Det er for dårligt osv. Så bytter han det alligevel. Og så skal
han gudhjælpemig bagefter anklages for måske at ville sælge det
ombyttede tv til en anden.
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 13:16
Stampe skrev:
Først vil han ikke ombytte tv'et - folk brokker sig. Det er for dårligt osv. Så bytter han det alligevel. Og så skal han gudhjælpemig bagefter anklages for måske at ville sælge det ombyttede tv til en anden.
|
For en god ordens skyld: Da Justbuyit gik ind i sagen, valgte de at ombytte. De har ikke udtalt sig hverken for eller imod før den beslutning.
/Lars
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 13:18
Stampe skrev:
Der er intet selvmodsigende i at mene at forhandleren ikke er
forpligtiget til at ombytte tv'et pga pixelfejl ..... og så
efterfølgende rose forhandleren fordi han alligvel gør det.
|
Det var heller ikke det jeg kritiserede.
Jeg pointerede bare at nogen kritiserede Master for at ville ombytte
TV'et og sagde at det er en egoistisk holdning, fordi det fordyrer TV
for andre hvis forhandleren skal tage det tilbage og kassere det.
Derfeter bliver forhandleren rost for at tage TV'et tilbage og det
betyder jo netop at TV for andre bliver fordyret hvis sorteper ikke
bliver sendt videre. Derfor er det underligt at folk først er utilfreds
med at han vil retunere det og derfter er de glad for at forhandleren
tager det tilbage. Det er da selvmodsigende.
Stampe skrev:
Nu ved jeg ikke om du var en af dem der mente at forhandleren burde
tage tv'et retur men selvom du ikke var synes jeg stadig du er temmelig
uforskammet overfor forhandleren. Hvordan skal han nogensinde kunne
vinde i din verden? Først vil han ikke ombytte tv'et - folk brokker
sig. Det er for dårligt osv. Så bytter han det alligevel. Og så skal
han gudhjælpemig bagefter anklages for måske at ville sælge det
ombyttede tv til en anden.
|
Jeg er ikke utrilfreds med forhandleren, jeg synes det er fint at han
tager det tilbage, men jeg var heller ikke en af dem der brokkede mig
over at Master ville retunere det.
Jeg har ikke noget imod Justbuyit, mit indlæg var ikke ment som et
udfald mod Justbuyit, men en reaktion mod det selvmodsigene der jeg
mener der er i nogen af indlæggene i dette emne. Folk ændrer jo heller
ikke mening om Justbuyit ud fra mit indlæg, de er vel selv i stand til
at danne sig en mening. Min mening om Justbuyit er da positiv,
medmindre de da bare sender sorteper videre. Men dem der mener at man
ikke skal sende TV med pixelfejl tilbage må da have en negativ holdning
til Justbuyit nu, fordi det betyder at de skal tjene pengene ind et
andet stedt, hvilket de samme personer er imod.
Jeg synes bare at det er underligt at nogen først synes det er forket
at folk vil sende et TV med pixelfejl retur fordi det gør TV dyrere for
andre. Bagefter synes de at et er godt at forhandleren tager det
tilbage. Men hvis forhandleren tager TV'et tilbage og ikke sælger det
videre kan det jo kun betyde at tabet skal tjenes ind på andre TV og
det var visse folk jo ikke glade for. Disse folk må jo håbe at sorteper
bliver sendt videre til en anden køber så tabet ikke går ud over prisen
på TV.
Jeg har som sagt ikke noget imod Justbuyit, men jeg synes at nogen har en selvmodsigende holdning i denne sag.
Jeg ville selv retunere et TV med pixelfejl hvis jeg havde mulighed for
det, men jeg ville også fortrække hvis fabrikerne gav pixelgaranti,
ligesom flere er begyndt med ved mindre skræme til PC. Både Philips,
LG, Samsung og Asus har pixelgaranti på visse modeller.
Jeg tror iøvrigt at de fleste af dem der selv synes det er en egoistisk
holdning at sende et TV med pixelfejl retur til forhandleren selv ville
gøre det samme hvis de havde muligheden. det er underligt aty nogen er u
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 13:34
Carser skrev:
Hej mailto:m@dsen - m@dsen
Som jeg ser det, har HTTP ikke noget med det at gøre. Mon ikke du mente HTPC?
Vinderen i sagen? Jo, Justbuyit har da vundet ære og respekt, men jeg mener da først og fremmest, det er køberen, Master, der nu har vundet.
I øvrigt ved jeg ikke, hvad det er for noget kode, der står i dit citat. Er det noget, min browser burde oversætte til noget andet, ja, hvad er det i det hele taget? Det står ikke i det oprindelige. |
Der skal bare være noget galt når jeg poster et indlæg
Har du en eller anden holdning du ikke har mod til at få ud i lyset, eller er det bare din måde at deltage i et forum, hvor jeg går ud fra at også din hensigt er at hjælpe og dele sin viden med de andre deltager.
Men ok, der er jo ingen der er forpligtet ud over sine evner.
m@dsen
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 14:24
Ovenstående er læst.
Det er vist ikke faldet mailto:m@dsen - m@dsen ind, at man kan rette sine fejl. At det her ikke er noget personligt, men blot en kommentar til et indlæg, der afveg fra, hvad jeg plejer at møde her. Jeg ved stadig ikke, hvad det er for noget kode og det kunne mailto:m@desen - m@dsen da godt lige fortælle os.
Jeg kan også referere til, at jeg var den første (med eller uden mod...) til at svare i denne tråd og dele lidt af min viden om skærmproduktion med andre.
Jeg kan bestemt godt lide at hjælpe og gør det jævnligt i andre tråde. At jeg ikke 100% kunne her skyldes, at jeg ikke producerer plasmaskærme selv. Eller kan reparere dem. Det indrømmer jeg blankt.
|
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 23:48
Carser skrev:
Jeg kan bestemt godt lide at hjælpe og gør det jævnligt i andre tråde. At jeg ikke 100% kunne her skyldes, at jeg ikke producerer plasmaskærme selv. Eller kan reparere dem. Det indrømmer jeg blankt.
|
Du kan ellers godt opfattes som meget "firkantet".
Hannibal
|
Skrevet den: 26-September-2005 kl. 00:19
![](smileys/smiley19.gif)
I just thought it was hip to be square!
Hannibal skrev:
Du kan ellers godt opfattes som meget "firkantet". |
|
|