Print side | Luk vindue

PS3 slim VS. 360

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65702
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 22:45

Emne: PS3 slim VS. 360
Skrevet af: andreasd
Emne: PS3 slim VS. 360
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 21:49

Hejsa.

Jeg står og skal enten en PS3 slim eller en 360.

Mit spørgsmål er hvilken en jeg skal vælge, jeg har blu ray maskine, så det er ikke det der gør forskellen, men hvilken en er bedst til spil eller er det bare hvad man bedst kan lide?

MVH  

Svar:
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:14
Det afhænger i stor stil af, hvilke spil man kan lide.

Visse spil kommer kun til PS3, visse kun til XBOX.

Et andet råd er at kigge på, hvad dine venner og bekendte har, da du med den samme konsol kan spille online mod dine venner.

PS3'ens fordel i den sammenhæng er, at dens online-del er gratis, hvor der kræves et månedligt abonnement til XBOX.

Spil-udbuddet er til gengæld større på XBOX (den har været på markedet længere tid).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 09:15

Jeg har lige skiftet fra ps3 til xbox og kan da godt begrunde hvorfor..

som heartware skriver så har de begge sine fordele

ps3 har bluray, nogen titler som man bare ikke kan leve uden som feks GT5. bedre interface, pænere design

Men det er også det eneste jeg syntes er bedre på den

360'eren har bedre online fuktion, selvom det koster lidt

mange flere spil, bedre controller, mulighed for at installere spil på HDD, støjer mindre, mulighed for at kører sine backup spil,

grafikken er stort set det samme på begge maskiner..

Dette er self MIN mening.. Giver blot lidt info da jeg har haft begge.. og er på ingen måde fanboy af hverken den ene eller anden mærke.

Skrevet af: lalf
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 11:21
Har svært ved at se at X-Box 360 skulle støje mindre. En anden ting man bør tage med i overvejelserne er konsollens holdbarhed - her tyder meget på at der er en del flere problemer med X-Box 360 end PS3.

Xbox 360 er mest fejlbefængt:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/article780800.ece

/lalf

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Jeg har lige skiftet fra ps3 til xbox og kan da godt begrunde hvorfor..

som heartware skriver så har de begge sine fordele

ps3 har bluray, nogen titler som man bare ikke kan leve uden som feks GT5. bedre interface, pænere design

Men det er også det eneste jeg syntes er bedre på den

360'eren har bedre online fuktion, selvom det koster lidt

mange flere spil, bedre controller, mulighed for at installere spil på HDD, støjer mindre, mulighed for at kører sine backup spil,

grafikken er stort set det samme på begge maskiner..

Dette er self MIN mening.. Giver blot lidt info da jeg har haft begge.. og er på ingen måde fanboy af hverken den ene eller anden mærke.

Skrevet af: Lindahl
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 14:36
Jeg har begge dele. Synes klart Xbox´en larmer mest, også selvom man installerer spillene på hd. Mth. til holdbarhed, så har en nye xbox jo en forlænget garanti på i alt 3 år, og om 3 år er der nok kommet en ny boks . Der findes flere spil til xbox´en, bl.a. fordi den blev lanceret 2/3 af en år før PS3´eren. Men personligt gider jeg sjældent købe spil, som er mere end et år gamle, så for mit vedkommende har det ikke den store betydning. Men jeg synes egentlig ikke, at udvalget er specielt godt til nogen af de to maskiner. Men efteråret/foråret ser dog ud til, at bringe nogle spændende titler, så er spørgsmålet bare, om de kan leve op til forventningerne! Et stort plus ved xbox, er dog i mine øjne controlleren, den egner sig bare langt bedre til fps og racing genren. Men det er selvfølgelig smag og behag. PS3´eren har så mulighed for trådløs internetopkobling direkte fra kassen, omend den er noget sløv.
Begge konsoller har deres fordele og ulemper, så alt i alt, ville jeg nok anbefale dig, at købe begge maskiner, nu er de jo begge faldet i pris, så de kan vel erhverves for 3500,- for begge. Til sammenligning gav jeg omkring 5500,- for min første PS3 tilbage i marts ´07

-------------
Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic

Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 14:37

Som skrevet så har jeg haft begge 2.. min første xbox (der var den lige kommet ud) støjede rigtig meget.. men den nye jeg har fået (elite) med den nye jasper chip siger næsten ingen ting..

og det besvare også dit andet kritik.. den statestik er lavet på de gamle xbox.. (min gamle var en af dem :) men de nye skulle være rigtige stabile..

Men igen.. dette er bare min mening og gider ikke starte en længere krig på hvad er bedst..

Skrevet af: Miths
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 19:30
Jeg studsede også lidt over den der med "støjer mindre".
Blæseren på min XBox 360 lyder lidt som en hårtørrer, og DVD drevet som en lille jet turbine (og med den mikroskopiske 20 GB hard disk der er i min er der knapt plads til fuld installation af bare to spil - efter at jeg har gjort hvad jeg kunne for at rydde op i gamle arkade spil, demoer mv. - så man på den måde kunne slippe for DVD støj. Og jeg nægter simpelthen at betale den fuldstændigt absurde pris som Microsoft vil have for deres 120 GB disk - jeg kan sætte en 500 GB disk i min PS3 for det halve).

Men ligesom der tilsyneladende er meget stor forskel på støjniveauet på PS3'ere - selv fra hvad der burde være samme modelserier - så formoder jeg at det vel også er tilfældet for XBox 360.

Nå, men med hensyn til PS3 vs. 360 (jeg har haft min 360 siden efteråret 2007 og min PS3 siden Januar 2008 - dog har jeg lige købt en Slim da min gamle 40 GB model døde for en uge siden), så er min PS3 sjældent tændt mindre end 3-4 timer om dagen, omend det er ligeså meget til video (DVD/Blu-ray/downloadede filer) og musik som til spil.
Min 360'er derimod har vel alt i alt kun været tændt omkring 20-30 timer sammenlagt det sidste års tid, og der har i den periode ikke været en eneste 360 ekslusiv titel jeg ikke sagtens kunne have undværet. Fable 2 var efter min mening skuffende (og jeg har ellers altid været lidt af en RPG fan), Gears of War 2 var selvfølgelig et godt spil, men ikke lige den type jeg spiller mest. Og så har der faktisk ikke været andre siden midten af 2008 - med undtagelse af det rigtigt gode, nye XBox Live Arcade spil Shadow Complex.

På den anden side her der så heller ikke rigtigt været en hel masse PS3 eksklusive titler jeg ikke kunne have levet uden - WipEout HD (og den nye Fury expansion) er vel nærmest det eneste. Og så var InFamous også temmelig godt. Og så kommer Uncharted 2 jo om en måneds tid.

Alt i alt tror jeg bare det er selve hardwaren, interface, forskelle i støjniveau og andre tekniske områder der får mig til klart at foretrække min PS3 over min XBox 360.
Der er yderst lidt på softwaresiden der kunne trække mig i den ene eller anden retning - især nu da de fleste multiplatformsspil ikke længere er klart bedre på 360'eren, som de oftest var indtil midten af sidste år. Nu skal du ofte nærmest ind og nærstudere still billeder for at se forskellene.

Skrevet af: Crockie
Skrevet den: 08-September-2009 kl. 09:57
Noget af det jeg bruger mest på min PS3, genialt:

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/ - http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Men der findes sikkert noget lignende til en Xbox360.

Skrevet af: centric
Skrevet den: 08-September-2009 kl. 10:30
Vælg det samme som dine venner. Det sjoveste er at spille med/mod dem man kender godt.   

Hvis du ikke kende nogle med en konsol i forvejen, vil jeg anbefale Xbox 360 frem for PS3, når du ikke er interesseret i Blu-ray. De fleste af der har både en Xbox 360 og en PS3 spiller på Xboxen langt mest, og flere har endda solgt deres PS3 der stod og samlede støj. (Selvfølgelig er der også nogle der har solgt deres Xbox, men flertallet foretrækker boxen til spil.) -Kig evt. på PSlife.dk, XBOXlife.dk og døm selv.

Der er mange andre grunde, men det ender meget hurtigt i en masse mere eller mindre anklagene indlæg fra "den ene" og "den anden" side af "krigen" i mellem Xbox og PS, og ovenstående påstand er så udbredt på de danske spil fora at det kan der vidst ikke være stor uenighed om.

Dog vil jeg nævne at hvis du ønsker at spille mod folk herinde fra vil en PS3 være bedste køb da det virker som om der er flest PS3 spillere herinde.

Print side | Luk vindue