Print side | Luk vindue

Hvilken DVB-T tuner til dvdo edge

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65787
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 01:40

Emne: Hvilken DVB-T tuner til dvdo edge
Skrevet af: hifibo
Emne: Hvilken DVB-T tuner til dvdo edge
Skrevet den: 06-September-2009 kl. 17:43
hejsa derude,
jeg har købt mig en dvdo edge, som skal foran min dvd/hdd optager og min kommende Oppo bluray (når otto får den til landet (HINT)).
I den forbindelse (edgen...) overvejer jeg at købe mig en ekstern dvb-t tuner, da jeg mener at dette signal bør kunne laves pænere via edge'en, har jeg ret i dette ?
Jeg kan dog ikke helt se hvilken box jeg bør købe, kravene er:
MPEG4 tuner
HD
Skal lade signalet passere uforandret (jeg kan se at eks. maximum t-541 VA opskalerer).
Må godt (ikke et krav) kunne optage
Skal kunne styres via min logitech harmony
Boxer godkendt.

Jeg har kigget anmeldelser igennem, og sidste lavet her på siden er fra 2006, har desuden set den igennem som Tænk har lavet. Ingen af testene er dog lavet med en scaler i baghovedet (naturligt nok).

Så hvilken tuner vil I anbefale ?

Svar:
Skrevet den: 06-September-2009 kl. 17:44
En ting jeg selv forventer at forbedre er interlacningen som jeg syntes at mit nyværende sharp 37XD laver en del af.

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 10:45
HM,
er der virkeligt ikke nogen der har et bud, måske er der nogen der kan svare på om den modtager der sidder i min dvd-recorder DMR-EX78EN-K sender billedet ud ubehandlet ?
den har ikke MPEG4 dog, men det kan jeg godt leve med et par år

Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 21:00
Jeg lytter også med her - jeg har selv, forgæves, søgt efter en tuner som du beskriver...

-Kent

Skrevet den: 08-September-2009 kl. 15:51
så er dvdo'en ankommet, nu mangler jeg bare et svar, SNØFT 

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 08-September-2009 kl. 16:11
Ide er vel at kunne sende 1080i over dvdo edge interlacningen og 720p ud  ubehandle (eller scalet op til 1080p), tro ikke at dvdo edge kan det.

Havde selv håbet på en sådan løsning, men det lade til at det ikke er muligt, nemlig at, når
dvdo edge modtager et 1080i signal så skal det interlacning til 1080p og når den modtage et 720p signal skal den opscale det til 1080p, fra samme kilde.

Håber at jeg har fået forkerte info. Om dvdo edge muligheder.

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 08-September-2009 kl. 16:47
Du har ret i at den skal kunne sende sourse direct, kan vi vel kalde det.
Jeg kan ikke se hvorhenne man ser det, på de der er adgang til spec på nettet.
Har selv samme problem med min CD PVR HD 101, for at kunne se hd kanalerne i 1080i, dem der er, scaller den alt andet op i 1080i, bortset fra tv2 film hd, der er i 720P.
Det havde jo været bedre hvis alle kanaler både på dvb-s og dvb-t blev sendt videre direct, også sd kanalerne.
EDGEen er jo klart bedre til det hele.
Men prøv at tjekke de nye digialyti ud på brugermanualen, der kan man nok se det.

-------------
SVP03

Skrevet den: 08-September-2009 kl. 20:24
hejsa startrek, ifølge dvdos hjemmeside, så kan edgen:
The scaling engine is completely flexible, accepting standard definition (480p, 576p) and high definition (720p, 1080i and 1080p) inputs and outputting the most popular resolutions from VGA (640x480) to 1080p (1920x1080).
så jeg vil nok mene at du kan scale en 1080i til 1080p eller 720p, jeg har lige pillet min ps3 fra, så jeg har ikke en 1080i kilde jeg kan prøve med.

Skrevet den: 08-September-2009 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ide er vel at kunne sende 1080i over dvdo edge interlacningen og 720p ud  ubehandle (eller scalet op til 1080p), tro ikke at dvdo edge kan det.

Havde selv håbet på en sådan løsning, men det lade til at det ikke er muligt, nemlig at, når
dvdo edge modtager et 1080i signal så skal det interlacning til 1080p og når den modtage et 720p signal skal den opscale det til 1080p, fra samme kilde.

Håber at jeg har fået forkerte info. Om dvdo edge muligheder.
Enig, min edge får enten 1080i eller 720p fra sat modtageren og sender det ud som 1080p50, den er dejlig den edge. Så mangler canal digital bare at kunne lave sourse direct på alle sd kanalerne, ligesom på dvd film fra pio bd lx71.

-------------
SVP03

Skrevet den: 08-September-2009 kl. 22:02
Kan igen klart anbefale den edge, den løser dine behov for opscalling og interlacing af alt du smider i den,
så har du løst opgaven frem til alle kilder er i hd og dine dvd film er sendt på pension.
Nu taler alle så meget om den Oppo, kanon bd/dvd afspiller m.m., med en edge og en mindre bd afspiller klarer det samme på filmsiden. Dertil kan edge bruges til alle vores sat, zaptor, selector og hvad de hedder alle sammen.

-------------
SVP03

Skrevet den: 09-September-2009 kl. 08:17
hej har faktisk en oppo reserveret hos Otto, men overvejer egentligt en billigere pga edgen, hvilken vil du anbefale som smider dvd som source direct og BD i profile 2.0 ? (som ikke koster som en oppo).
Iøvrigt er vi kommet lidt af sporet med tråden, der er stadigt ingen foreslag til en tuner

Skrevet den: 09-September-2009 kl. 12:16

Oprindeligt skrevet af hifibo hifibo skrev:

hej har faktisk en oppo reserveret hos Otto, men overvejer egentligt en billigere pga edgen, hvilken vil du anbefale som smider dvd som source direct og BD i profile 2.0 ? (som ikke koster som en oppo).
Iøvrigt er vi kommet lidt af sporet med tråden, der er stadigt ingen foreslag til en tuner
Sætter mig ikke lige ind i de nye afspillere, da jeg ikke selv er på udkig efter en.
Men jeg ved at Pioneer kan, så mon ikke den nye 320 er et godt bud. Jeg kan sige at der ingen problemer har været mellem min bd71 og edge,
Der går lang tid før at jeg køber LOTR på bd i extended, nu jeg har den på DVD. Gennem lx71 -> edge -> jvc 350 -> 103" lærred står det altså kanon godt, men bd udgaven bliver det da til en dag.
Husk på at med Oppo får du sa-cd og dvd-audio, hvis det har betydning for dit valg.

-------------
SVP03

Skrevet den: 09-September-2009 kl. 12:30
Spørsmålet er vel også om man ikke får en beder scaler med at bruge edge end af bruge den der er indbygget i Oppo BDP-83, selv om det skulle værre samme scale i begge maskine, er det jo ikke umulig at edge tilbyder nogle beder scale mulighed end i Oppo'en 

Skrevet den: 09-September-2009 kl. 12:49
korrekt, jeg har kigget lidt rundt, i overvejelsen af en seperat blu-ray med source direct, og prisen er over de 3000, så hellere vente på oppo'en.
så er det kun en tuner jeg mangler

Skrevet den: 09-September-2009 kl. 13:12

korrekt, jeg har kigget lidt rundt, i overvejelsen af en seperat blu-ray med source direct, og prisen er over de 3000, så hellere vente på oppo'en.
så er det kun en tuner jeg mangler

Hvad vil du give for en edge og bd320 tilsammen hvis det var ??

-------------
SVP03

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 09-September-2009 kl. 13:21
Måske et dumt spørgsmål, men har du snakket med Otto om det? Han må da have nogle anbefalinger og/eller erfaringer, da han jo om nogen er fortaler for at behandle skærmen som monitor og så smide alle kilder, inkl. tuner, i som ekstern enhed.

Skrevet den: 09-September-2009 kl. 15:28
Fint spørgsmål jonaskp,
men nej, jeg har ikke spurgt otto, da han jo sælges oppo, ikke alternativet.
Så jeg vil ikke spørge ham om produkter han ikke sælger.
og SVP03, jeg har allerede en edge.
men da edge giver mere fleksibilitet imod eks. tuner min Wii og recorder, så behøver prisen ikke være under de ca 5000 som oppoen vel ender på

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 09-September-2009 kl. 16:20

Kan se at min kommentar kan misforstås. Jeg mente med henblik på valg af tuner, ikke Blu-ray afspiller. Tænkte at Otto da måtte have nogle erfaringer med tunere.

Udover det, så efter hvad jeg kender til Otto, så vil han i enhver situation anbefale det bedste produkt til kunden - også selvom det er et han ikke selv sælger. Så jeg tror faktisk ikke at han vil blive fornærmet over at du stiller spørgsmålet: "Hvad er argumentet for at købe Oppo Blu-ray hvis jeg alligevel har en DVDO Edge? KAn jeg ikke nøjes med en billigere Blu-ray afspiller?". Men om du kan lide at spørge ham alligevel eller ej er jo en personlig præference.

Skrevet den: 09-September-2009 kl. 18:42

Fint spørgsmål jonaskp,
men nej, jeg har ikke spurgt otto, da han jo sælges oppo, ikke alternativet.
Så jeg vil ikke spørge ham om produkter han ikke sælger.
og SVP03, jeg har allerede en edge.
men da edge giver mere fleksibilitet imod eks. tuner min Wii og recorder, så behøver prisen ikke være under de ca 5000 som oppoen vel ender på
Det gælder jo om at læse det hele.
Men så er Oppo jo ike så afgørende, da næsten alle bd afspillere viser bd ens/korrekt, dit dvd problem er løst.
Så er der for oppoen, prisen, sa-cd/dvd-audio og at den er forholdsvis hurtig. Ulempen er, hvornår kommer den.

-------------
SVP03

Skrevet den: 10-September-2009 kl. 07:08
Du har ret jonas mht Otto, jeg skriver og hører om en tuner,
svp03, sacd og dvd-audio lever jeg uden, jeg kører sonos samt en logitech transporter, så de typer lever jeg uden. Opstartstid på Oppo betyder noget, men her er jeg ikke panisk, 6 minutter kontra 3 minutter for T2 er totalt uacceptabelt i begge tilfælde
Min reciever, en Onkyo SR605 kan tage de nye formater, og jeg lever uden profile 2.0
Så er spørgsmålet er, hvilken ca 1000-2000 bluray/dvd er derude som kan køre source direct via hdmi, design er ligegyldigt, den skal stå bag en stofluge. Et mere krav er der dog, den må ikke støje meget (det var grunden til at PS3 røg, den larmede meget, selv med åben stofluge).
Den Phillips Bilka havde til 1000, opfylder den ikke kravene ?

Skrevet den: 10-September-2009 kl. 08:13

Du har ret jonas mht Otto, jeg skriver og hører om en tuner,

...og bringer selvfølgelig svaret her, ik'!

-Kent

Skrevet den: 10-September-2009 kl. 08:22
det er klart,
jeg spurgte også om et alternativ til en Oppo, besparelsen kan jo passende bruges til en ISF kalibrering.
Foreslag til begge er dog stadigt velkomne her i tråden !

Skrevet den: 10-September-2009 kl. 19:27
HM,
hverken bilkas phillips BDP3000 eller panasonic DMP-BD35 kan lave source direct på dvd-siden, så de er desværre udelukket.

Skrevet den: 11-September-2009 kl. 07:34
Hvad med Sony modellerne ??

-------------
SVP03

Skrevet den: 11-September-2009 kl. 07:43
B35 gør heller ikke (source direct) såvidt jeg har kunnet se

Skrevet den: 11-September-2009 kl. 07:44
en løsning kunne naturligvis være en seperat bluray (eks phillips'en) samt en løs dvd (oppo 981/980/982) med source direct. Der er plads i skabet, men nogen minimalist strategi er det vist ikke 

Skrevet den: 11-September-2009 kl. 07:45
arh, det var ikke BD35 men BDP-S350B, jeg tog wupti.com og kigge alle deres bluray spillere efter for source direct på dvd-siden, uden held

Skrevet den: 11-September-2009 kl. 09:04
Source direct på dvd-siden finde du kun på Pioneer og Oppo´s Blu-ray afspille og hvis nok på de nye model fra Denon.

Skrevet den: 11-September-2009 kl. 10:09
har du en oversigt over hvilke pioneer ? jeg har forgæves ledt efter en side der sammenligner dvd afspiller features, måske vi skulle lave en her på recordere ?

Skrevet den: 11-September-2009 kl. 10:48
Otto har svaret mht DVB-T, han kender ikke en, men vil kigge efter det når han har tid, jeg skal nok poste resultatet

Skrevet den: 11-September-2009 kl. 11:51

Så er Pio 120 det billigste lige nu.

-------------
SVP03

Skrevet den: 12-September-2009 kl. 19:17
mht DVB-T tuner med source direct,
hvor mange af jer derude er intereseret i en sådant ?

Skrevet den: 12-September-2009 kl. 19:22
Hvis der findes en høj kvalitets HD DVB-T/C tunere med ægte source direct, kunne jeg godt være intereseret i en sådant 

Skrevet den: 12-September-2009 kl. 19:40
det jeg fisker efter er:
Hvor mange af jer, sammen med mig, vil være med til at skrive til en fabrikant (Otto har nævnt en) for at spørge efter den feature ?

Skrevet den: 12-September-2009 kl. 19:49
Jeg er med så længe det er tale om en HD DVB-T/C tuner 

Skrevet den: 13-September-2009 kl. 08:50

mht DVB-T tuner med source direct,
hvor mange af jer derude er intereseret i en sådant ?

Jeg er med.

-Kent

Skrevet den: 24-September-2009 kl. 08:55
Det ser ud til at Triax T-HD 409DVB-T tuneren har source direct!!

Se min post http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66822 - her .

-Kent

-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/kbhsn/">

Skrevet den: 24-September-2009 kl. 12:38
Kan en Triax C-HD 415 CX bruges til YouSee Kabel-tv  

Og har den også "source direct" 

Skrevet den: 24-September-2009 kl. 14:19
fedest, skal vi lave et fælleskøb, jeg er med

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-September-2009 kl. 18:47

Nej det er ikke som det jo fremgår en Kabelbox.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 14:58
nu har jeg bestilt en, så må vi se an, spørgsmål er velkomne, den forventes monteret i uge 42

Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 15:17
Jeg har haft både 405 og 409 modellen indendørs (409'eren har jeg stadig) - Netto-sat kom til at sende en 405'er selvom jeg bestilte en 409'er.

Jeg kan bekræfte af begge modeller har velfungerende 'source-direct' output over HDMI.

Billedkvaliteten er helt i top - men PVR/optagefunktionerne er temmelig "basale".

På lydsiden kan man vælge imellem "Stereo" og "Multikanal" - jeg har sat den på "Multikanal", men jeg har dog ikke kunnet høre andet end stereo på min reciever. Måske har jeg bare ikke fundet en udsendelse som sender andet end stereo?

-Kent

-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/kbhsn/">

Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Nej det er ikke som det jo fremgår en Kabelbox.

Der står da hos http://www.av-connection.dk/?PNo=TX-CHD415CX - AV-Connection at den kan.
Men det er stadig interessant om den har source-direct. Nogen der ved det...?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!

Print side | Luk vindue