Print side | Luk vindue

Streame Video, Musik, Fotos

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65820
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 04:40

Emne: Streame Video, Musik, Fotos
Skrevet af: Burke
Emne: Streame Video, Musik, Fotos
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 09:16
Hej.

Jeg har efterhånden fået sat mit grej op herhjemme men har absolut brug for lidt gode råd. Lad mig starte med at illustrere mit setup i følgende tegning:

Mit ønske er at afvikle alt hvad PC'en i værelset har af musik, film (divx, avi samt DVD rips) og fotos på TV'et nede i stuen på en nem og tilgængelig facon. Jeg har intet imod at købe nyt hardware hvis det er det der skal til, men er ærlig talt lidt i vildrede med hensyn til hvad der kan hjælpe mig her.

Nogle gode bud??

Beklager hvis ovenstående virker inferiørt i dette forum, men bær over med mig

Alt godt
Burke

-------------
Burke

- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 09:29

Jeg har næsten samme setup som dig.

Jeg benytter et AppleTV som design og bruger mæssigt er helt i top.

Hardwaren er dog lidt forældet og kunne godt tåle at blive opgraderet.

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 09:48
Popcorn hour, WDTV, Xtreamer, TViX m.m

-------------

Skrevet af: Muele
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 10:45

Det er vel stadig sådan at de streamere der er gode til video er mindre gode til musik. Og de streamere der er gode til musik, slet ikke kan afspille video.

Så, med mindre du går mediacenter-vejen, så skal du have to nye stykker hardware.

Skrevet af: Bobbas
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 11:03

du kan kigge på apple tv som nævnt, eller airport express http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/airtunes.html - http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/airtunes.htm l

dog er der begrænset fil support fra apple, med mindre du hacker apple tv.

en anden løsning kunne være squezzebox duet til musik, og så streame billeder og video via din ps3...

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Det er vel stadig sådan at de streamere der er gode til video er mindre gode til musik. Og de streamere der er gode til musik, slet ikke kan afspille video.

Så, med mindre du går mediacenter-vejen, så skal du have to nye stykker hardware.

HELT ening. Jeg kunne ikke drømme om at tænde TV'et for at kunne vælge musik. Det sker faktisk ikke særlig tit jeg er i stuen/i nærheden af TV'et når jeg hører musik. Så derfor en en remote med display et MUST for mig (Squezeebox controller/iPod touch/iPhone)

-------------

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 12:03
Først og fremmest 1000 tak for alle indspark, det sætter jeg stor pris på.

Nu ser jeg at du Kim.t nævner iphone som remote?? Jeg er tilfældigvis også ejer af en sådan (godt nok 1. Gen) . Hvordan vil den kunne hjælpe mig i ovenstående setup?

Jeg er enig i at det optimale vil være IKKE at tænde for TV'et når jeg bare skal høre musik og det vil således også være det jeg går efter.

Skal jeg vælge nyt HW er min første prioritet musik..Er det så Popcornhour der vil være bedst?? og hvor skal den fysisk placeres i mit setup som illustreret??

På forhånd tak!

-------------
Burke

- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 12:11
Hvis du har iTunes på din PC'er kan du fjernbetjene den med din iPhone. Du downloader bare den App der hedder http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284417350&mt=8 - Remote . Så kan du så enten tilslutte din PC'er direkte til anlæget eller købe en Airport Express - som Bobbas nævnet lidt længere oppe

-------------

Skrevet af: COMMMO
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 12:14
Umiddelbart ville jeg - men henblik på din PS3 - bruge
denne som fællesnævner i fht. dit ønske.

Din PC kan du så enten opsætte med et Microsoft Media
Center, PS3 Media Server eller TVersity som distributør af
dine medier (musik, film, billeder).

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 12:32

Som du nok er ved at opdage så er der utallige forskellige muligheder for at løse din problemstilling. En væsentlig ting for at finde den rigtige løsning er dog prisrammen. Hvis du har et budget der hedder under 5000kr, så er det begrænset hvor meget man får ud af det. Har du et budget der hedder 20.000 kan man lave noget helt andet. Det er derfor ret væsentligt at finde ud af ca hvor du ligger og hvor meget du vil smide efter det.

Uanset budget så ville jeg starte med at udskifte din "lagerplads" fra din stationære computer i værelset, til en NAS (network attached storage). Det er i bund og grund en ekstern harddisk som du kobler direkte på dit netværk (via switch/router). På denne måde har du adgang til alle dine medier fra alle dine netværksenheder uden at det kræve at din PC er tændt. En NAS kan dog væsentligt mere end "bare" at være lager. De fleste af dem kan også fungere som UPNP-server, nogle kan man installere itunes server / Squeezecenter på og man kan også bruge dem som ftp-server så man kan få adgang til den via nettet. Masser af muligheder, dog er den altoverskyggende grund til at gøre det at du får flyttet dine medier fra din stationære computer ud på dit netværk.

Jeg vil også foreslå at opdele musik/Video i to systemer.

Til musik er der umiddelbart 3 løsninger: Sonos, Squeezebox og Apples Airport.

Sonos er det dyreste system, men umiddelbart også det lækreste. Det kan testes i diverse hifi-butikker, HiFi-klubben plejer at have dem stående.

Squeezebox er lidt billigere, men fjernbetjeningen er heller ikke helt så god/lækker og samtidigt kræver det at du installerer Squeezecenter som fungerer som styresystem. Dette kan installeres enten på en PC (og så er vi tilbage ved tidligere punkt hvor vi prøvede at "slippe af" med din stationære) eller det kan installeres på nogle NAS' - dog kræver det at NAS'en er relativt kraftig.

Appe har også et system som de kalder Airport. Jeg er ikke så meget inde i hvordan det fungerer, men det kræver også at du har itunes kørende. Om dette kan køre fra en NAS med iTunes server ved jeg ikke.

Alle ovenstående løsninger fungerer ved at du placerer en enhed i hvert rum du ønsker musik, kobler denne til enten aktive højtalere/forstærker (Sonos, squeezebox og Airport) eller køber enhed med indbygget forstærker (Sonos). Musikken styres så via en remote der tilgår enhederne via WiFi. Alle systemer kan styres med en iPod Touch/iPhone hvis der installeres rigtigt software. Sonos har en Touch remote, der umiddelbart ligner iPhone, Squeezebox har en lang remote med en lille skærm og et drejehjul og airport har ikke en decideret remote - kun iPod/iPhone.

Til video er det ting som PopCorn Hour, WDTV, TVIX mm. som allerede er nævnt. Jeg er ikke særligt meget inde i hvad de forskellige kan, så der må nogle andre på banen.

Kort opsummering: Find en prisramme, så ved vi hvilken type løsning vi skal anbefale.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Burke Burke skrev:

Først og fremmest 1000 tak for alle indspark, det sætter jeg stor pris på.

Nu ser jeg at du Kim.t nævner iphone som remote?? Jeg er tilfældigvis også ejer af en sådan (godt nok 1. Gen) . Hvordan vil den kunne hjælpe mig i ovenstående setup?

Jeg er enig i at det optimale vil være IKKE at tænde for TV'et når jeg bare skal høre musik og det vil således også være det jeg går efter.

Skal jeg vælge nyt HW er min første prioritet musik..Er det så Popcornhour der vil være bedst?? og hvor skal den fysisk placeres i mit setup som illustreret??

På forhånd tak!
Når du har en iPhone så er atv et godt bud, især hvis det primært er musik der har højest priotet. Der findes et stykke sw, mener det hedder remote controll til at styre netop atv. Desuden slipper du for at have PC'en tændt, da atv både kan streame og lagre musikken, lidt ligesom en ipod.

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 13:00
Hej igen

Jonas mange tak for et særdeles fyldestgørende svar samt råd..Naturligvis skal prisrammen klarificeres og jeg må nok indrømme at jeg er tættere på de 5K end de 20K.

Fsva en NAS er jeg blevet tilbudt en Synology DS107 med 1TB disk for en meget lav pris. Vil den således kunne indgå i mit setup??

Årsagen til jeg ikke har slået til på ovenstående tilbud er udelukkende - igen - at jeg ikke helt forstod hvorledes den kunne 'hjælpe' mig..

-------------
Burke

- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 13:21

Hej igen

Jonas mange tak for et særdeles fyldestgørende svar samt råd..Naturligvis skal prisrammen klarificeres og jeg må nok indrømme at jeg er tættere på de 5K end de 20K.

Fsva en NAS er jeg blevet tilbudt en Synology DS107 med 1TB disk for en meget lav pris. Vil den således kunne indgå i mit setup??

Årsagen til jeg ikke har slået til på ovenstående tilbud er udelukkende - igen - at jeg ikke helt forstod hvorledes den kunne 'hjælpe' mig..

Valget af NAS kan være meget afhængigt af hvilken type system du ender med at vælge. Som nævnt, så kræver både Apple Airtunes og SqueezeBox at der kører noget software for at det virker. Det kræver så en NAS der er relativt kraftigt. Om en DS107 er dette, tør jeg ikke svare på. Hvis ikke der er andre i tråden der har svar, så prøv at søg lidt længere tilbage i forummet, for det har 110% sikkert været oppe før.

Udover det så har jeg kun hørt gode ting om Synology's NAS, så en NAS derfor burde være et fornuftigt valg (dog med tanke på ovennævnte).

Når du siger at du er tættere på 5000 end 20.000 (det er stadig en bred prisramme ), så er vi måske ude i at du bliver nødt til at prioritere enten musik eller video afspilning i første omgang. Alt efter hvor mange steder du skal have adgang til Video og hvor mange steder du vil kunne afspille musik. At afspille den via dine laptops er jo ikke noget problem og kræver ikke nyt hardware. Spørgsmålet er hvor mange steder du vil have et TV med en box der kan tilgå dine video-filer og hvor mange steder du vil kunne afspille musik.

En WDTV (som kan streame video) koster omkring 1000 - den er "født" uden netværk, så der skal lige tilkøbes en USB adapter til enten WiFi eller kablet LAN. Gang op med antal enheder du skal bruge, så har du minimumsprisen for din videodel. PopCorn Hour koster mere, men har også flere funktioner.

Squeezebox koster vist omkring 2500-3000kr for et sæt bestående af en Reciever (boksen som højtalere skal tilkobles) samt fjernbetjening. Herefter kan ekstra recievere købes for omkring 1000kr. Sonos er væsentligt dyrere. En modtager uden forstærker koster omkring 2000-3000 (den er så "magen til" Squeezebox reciever på funktioner - de skal begge kobles til aktive højtalere/forstærker) og en modtager med forstærker koster 3000-4000kr (du kan koble højtalere direkte til denne, uden forstærker). Fjernbetjeningen koster omkring 2000.

Så det er et halvdyrt projekt du har gang i. Jeg må selv indrømme at jeg ikke er kommet igang, netop pga. prisen. Jeg nøjes i øjeblikket med en HTPC og så bruger jeg pengene der . Man kan jo ikke få det hele på en gang.

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 14:18

Jonaskp's svar er allesammen korrekte, men det behøver ikke koste så meget.

En WDTV og en wireless usb-dongle kan fåes for under 1000,-

En Noxon Audio2 trådløs Netradio med UPNP kan fåes for 768,- leveret fra Dustinhome.dk

Altså, du kan blive kørende med dedikerede enheder til musik og video for 1700 kr.

Både på lyd-, billed- og server/lager-siden er der selvklart plads til forbedringerer, men det er ikke nogen dårlig start.

Personligt ville jeg gå efter en Squeezebox Classic på lydsiden, evt suppleret med en iPod touch eller iPhone til fjernbetjening(med en App der hedder iPeng). Eller en Duet. Videodelen ved jeg ikke noget om.

mvh Mogens

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 14:52

Ja og man kan købe en Xtreamer som har netkort/wireless for ca. kr. 900,- inkl. fragt, og den nye WDTV2 kan vist allerede bestilles/reserveres hos komplett. Det gør det jo helt klart lettere end at skulle rode med hacket FW for at få den på nettet.

Elgiganten har jo ad flere omgange haft Squezeebox Duet til 1.699,-

-------------

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 15:11
Arh men jeg er behørigt imponeret over den viden i råder over. Jeg er saftsuseme glad for jeg fik stillet dette spm i dette forum for det har absolut givet mig noget at gruble over (måske er det ikke godt) .

Og for nu at blive ved min prioritet om at få musikken til at spille (bad choice of words) er det korrekt forstået, at i og med jeg ikke ønsker at tænde mit TV når jeg skal afspille musik, så har jeg udover en NAS også brug for en eg Squeezebox eller lign??

Og Jonas mht det finansielle råderum..hehe,du har IGEN ret, jeg KAN åbenbart ikke være specifik;-) Men 5000 ER mit maks!! Dog skal det nævnes at jeg har en surround receiver samt højttalere i min hjemmebif som samler støv så disse vil jeg bruge til ovenstående.

Jeg vil som nævnt prioritere musik delen og kigger nu nærmere på Squeezebox

Foreløbig 1000 tak for forklaringer samt den tid i alle har brugt på at hjælpe mig. Det er virkelig værdsat!!!!!

-------------
Burke

- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 15:30

Det er helt korrekt som Muele siger, at det kan gøres billigere end squeezebox med diverse UPNP afspillere. Jeg kender ikke deres funktionalitet. Men der er ingen af dem der fungerer med en "central" fjernbetjening som Squeezebox Duet eller SONOS. Tilgengæld har de den fordel at de modtager musik via UPNP, som de fleste NAS har indbygget - og derfor ikke har behov for ekstra software ligesom Squeezebox.

Speaking of... Husk som tidligere nævnt at hvis du vil køre Squeezebox så skal du enten anskaffe en NAS hvor du kan installere Squeezecenter eller også skal du have en computer tændt hver gang du ønsker at høre musik, hvor Squeezecenter så er installeret på istedet.

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 15:50
Spørgsmålet er, om det er muligt at køre Squeezecenter på en 107!
En Popcorn Hour eller anden NMT (søg i forum) kan jo under alle omstændigheder uproblematisk fungere med en NAS.

Jeg ville nok jf. Muele overveje en Noxon som musikafspiller. Den koster ikke meget, og man vil kunne installere den medfølgende medieserver på den nye NAS.
Popcorn Hour A-110 koster i nærheden af 16-1700 og den nye koster 2500. Xstreamer og Icybox samt den nye WD er jo andre gode og billigere muligheder (Jeg nævner den nye WD pga standardmuligheden for netværk).

Noxon2audio er et lidt gammelt produkt, som imidlertid fungerer glimrende. Den er koblet til anlægget. Man kan sætte sin iPod i den, og den er fremragende til at afspille netradio og direkte podcasts samt naturligvis al musik fra NAS'en.
Der er dog intet fancy interface, men den skal jo også bare stå og spille
Man kan installere Cidero til kontrol fra pc og N95/97 kan selv fungere som RUI (fjernbetjening), men stadig er betjeningen ikke specielt trådløs pga det lille display

Men som sagt: Problemet med Squeezebox er, om den kan fødes af Squeezecenter på en lille NAS. Jeg ved det ikke...

Venligst
Søren

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 15:52
Godt tilbud på Noxon: http://www.dustinhome.dk/pd_5010169157.aspx?csref=edbpriser_5010169157 - 768,- inkl. levering

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 07-September-2009 kl. 16:15

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Spørgsmålet er, om det er muligt at køre Squeezecenter på en 107!
En Popcorn Hour eller anden NMT (søg i forum) kan jo under alle omstændigheder uproblematisk fungere med en NAS.

En tanke: PopcornHour med indbygget harddisk og installeret NMT sw kan vel også fungere som en NAS, og dermed agere lager og levere musik til Noxon eller anden netværksafspiller? (Har ikke selv prøvet det endnu)

Mvh JørgenT

Skrevet den: 07-September-2009 kl. 18:34
Ja, der er en mulighed for UPnP-server i PCH, så det burde kunne lade sig gøre.

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 08-September-2009 kl. 18:47
SqueezeCenter på en DS107 bliver IKKE godt - hvis det er en DS107+ kan det godt lade sig gøre - kører det selv på en DS207+ som blot er 2-disk udgaven af sidstnævnte. Men ellers har jeg også et setup som startede med en NAS (centralt lager med bonus-funktionaliteter), blev suppleret med en Squeezebox Classic til musikken (lækkert interface og god lyd), derefter kom en popcornhour til billede og siden er yderligere en Squeezebox kommet til og det er nok spørgsmål om tid inden der kommer yderligere en popcornhour og 1-2 Squeezebokse :-)
Det fede ved dette setup er netop muligheden for at udvide med flere enheder til rimelig billig penge med stadig et fornuftigt slutresultat. En god ting med Squeezeboksene er at de kan samarbejde eller bruges hver for sig - og fjernbetjeningerne kan bruges til alle boksene.
Også dejligt at være uafhængig af pc med stort strømforbrug når der skal ses film eller høres musik - en nas ER dog stadig en computer, men ofte med et markant lavere strømforbrug.

Skrevet af: dannemand
Skrevet den: 09-September-2009 kl. 00:40
Super emne, har selv ps3'eren til at klare film osv. Men er træt af hvor elendigt den virker til afspilning af musik. Så du er ikke den eneste der sidder med disse tanker.

Noxon kunne være en spændende løsning, ihvertfald lyder evner og økonomi til at passe til mit behov.

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 09-September-2009 kl. 13:51

Oprindeligt skrevet af dannemand dannemand skrev:

Super emne, har selv ps3'eren til at klare film osv. Men er træt af hvor elendigt den virker til afspilning af musik. Så du er ikke den eneste der sidder med disse tanker.

Noxon kunne være en spændende løsning, ihvertfald lyder evner og økonomi til at passe til mit behov.

Jeg bestilte en xtreamer fordi at jeg er utilfreds med min ps3 til video.

Jeg bruger så Linksys by cisco til musik.

Jeg har twonkey på min Qnap TS-219P (programet følger med og nemt at bruge!)
Twonkey er min media server til film og musik.

Dette er mit setup.
Det er nemt at udvide linksys by cisco til flere afspiller og der findes mange modeller at vælge i mellem.

-------------
.....

Skrevet den: 12-September-2009 kl. 10:18
Hej igen

Nu er det lykkedes mig at finde nogle sponsorer til mit 'projekt' - ja en rund fødselsdag lurer lige om hjørnet sååå:-)

Anyways, jeg vil som tilrådet fokusere på musik delen i første omgang og har nu investeret i en Synology 209 med 1TB lager. Hernæst kunne jeg godt ønske mig noget Sonos udstyr (Du har ret Jonas, det ser rigtig rigtig lækkert ud og jeg har haft mulighed for at høre det se/høre det i Hifiklubben).

Med tanke på jeg allerede HAR højttalere samt subwoofer, ville det således ikke være 'nok' at anskaffe en ZP120 Player og bruge min iphone som remote?? Eller har jeg misforstået konceptet her??

På forhånd tak igen!! 

-------------
Burke

- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109

Skrevet den: 13-September-2009 kl. 01:28
ZP120 er jo den player med indbygget forstærker, så det er rigtigt at det bare er den du skal bruge hvis du vil tilslutte højtalere direkte. Fordelen ved denne metode er også at du ikke manuelt skal tænde en forstærker for at høre musik, men bare kan nøjes med at bruge din remote til at starte den.
ZP120 er så en smule dyrere end ZP90.

Du burde sagtens kunne nøjes med din iPhone som remote til at starte med. Vær dog opmærksom på (som jeg mener det er blevet skrevet før, ellers er det en anden tråd) at hvis der er andre i huset som skal benytte Sonos, så kræver det jo at din iPhone er i huset før det virker.

Skrevet den: 13-September-2009 kl. 11:54
Fantastisk, og rigtig god pointe med remoten...Det kan godt være jeg får lidt røg derhjemme for at hive remoten til anlægget med mig:-)

Jonas, 1000 tak for hurtig tilbagemelding - igen. Det ser ud til jeg snart er i hus med en fornuftig løsning takket være dine og andres råd.

Et sidste tillægsspm..Jeg har en kammerat der skal til USA i næste uge..Han har sagt han gerne vil tage en ZP120 med hjem i kufferten. Den koster 500 dollars hvilket i DKK er cirka 1500 billigere end herhjemme.

Er der noget udover strømforsyningen (110v kontra 220v) jeg skal være opmærksom på i den henseende??

Tak

-------------
Burke

- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109

Skrevet den: 13-September-2009 kl. 11:59

Er der noget udover strømforsyningen (110v kontra 220v) jeg skal være opmærksom på i den henseende??

Den skal nok virke herhjemme hvis du får styr på strømmen. Men du skal være opmærksom på at i USA har de ufatteligt ringe reklamationsforhold i forhold til herhjemme. Det er nok primært det forhold der gør elektronik billigere derovre. Men det er en diskussion vi ikke behøver at tage her.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 12:04

Jeg har en kammerat der skal til USA i næste uge..Han har sagt han gerne vil tage en ZP120 med hjem i kufferten. Den koster 500 dollars hvilket i DKK er cirka 1500 billigere end herhjemme.

Måske risikoen for at der kommer told+moms på, hvis han bliver chekket i tolden ved hjemkomst.

Mvh JørgenT

Skrevet den: 14-September-2009 kl. 08:45
Gode pointer..Tak for hjælpen endnu engang!!

-------------
Burke

- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109

Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg har en kammerat der skal til USA i næste uge..Han har sagt han gerne vil tage en ZP120 med hjem i kufferten. Den koster 500 dollars hvilket i DKK er cirka 1500 billigere end herhjemme.

Måske risikoen for at der kommer told+moms på, hvis han bliver chekket i tolden ved hjemkomst.

Mvh JørgenT

Næppe - toldgrænsen er over 3000,- kr når man selv medbringer varen.

-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub

Skrevet den: 22-September-2009 kl. 16:03
Hej igen

Synes lige jeg vil lade jer - især dig  Jonas - vide at jeg har fået min Sonos ZP120 hjem og har sat det op..Kontrollerer det fra mine 2 iphones samt PC'en i hjemmet. Er du da helt vimmer jeg er imponeret af setup'et, lyden, respons'en samt GUI'en...

Så 1000 tak for alle rådene og jeg har i den grad valgt det rigtige:-)

-------------
Burke

- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109

Print side | Luk vindue