Print side | Luk vindue

Fælleskøb af M&K højttalersystemer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66176
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 17:17


Emne: Fælleskøb af M&K højttalersystemer
Skrevet af: Lars
Emne: Fælleskøb af M&K højttalersystemer
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 16:11

Hej Alle

Skal der bygges en hjemmebiograf i kælderen, så er det nu du skal slå til.

Højttalere fra gamle hæderkronede M&K, her til spotpriser efter opkøb af et konkursbo. Det bliver ikke billigere!

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Fælleskøb af M&K højttalersystemer
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Surroundkup. HiFi/Surround højtttalere fra Miller & Kreisel, her til uhørt lave priser.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 16:16

Hvem er M&K ?

AV Precision (forhandleren) skriver:

M&K er kendt for en usædvanlig grad af kvalitetskontrol, hvilket blandt andet indebærer, at hver eneste højttaler i K-serien er kontroludmålt fra fabrikken, hvor de fleste andre producenter blot foretager stikprøvemålinger. Dette fokus på ensartet kvalitet har, sammen med en særdeles høj lydkvalitet, gjort M&K til det foretrukne højttalervalg hos en lang række studier og produktionsselskaber. Rækken af firmaer, der har investeret i M&K-højttalere til enten produktion eller præsentation, tæller så prominente navne som Dolby, DTS, THX, LucasArts, SONY, Paramount, Universal, Disney, Warner og mange flere.

Selv om M&K primært er kendt for lyd til film, findes der meget få kompakte højttalersystemer, der leverer lige så god musikgengivelse pr. krone som disse højttalere. Derfor vil vi uden at tøve anbefale K-serien - uanset om du lægger vægt på film eller musik.

Nøjagtigt som de større systemer fra M&K er højttalerne i K-serien lige fra udgangspunktet designet til at fungere som en sub/sat-løsning, hvor bassen gengives af den enhed, der nu engang gør dét bedst: nemlig subwooferen. Satellitterne er designet til ikke at blive benyttet under 80 Hz, men til gengæld levere en klar og detaljeret gengivelse med stort headroom i området over 80 Hz. Denne konstruktion giver ydermere den fordel, at højttalerne kan placeres tæt op ad væggen, uden at det giver problemer med uønskede basrefleksioner. I kombination med den særdeles velspillende og stramme subwoofer opnås en meget sammenhængende og naturlig lyd, som er lysår fra den "skrigende satellit plus buldrende subwoofer", der kendetegner de fleste billige højttalersystemer.

Til normalprisen har disse højttalere meget få reelle konkurrenter. Og med de systempriser, vi udbyder dette restparti til, er kvaliteten helt uden sidestykke - den tåler ikke sammenligning med det, du normalt præsenteres for til disse priser. Derfor tøver vi ikke med at kalde dette "det absolut bedste højttalertilbud, vi har oplevet i vores mange år i branchen"!

 

Højttalerne i K-serien er

M&K K7 højttaleren

K7: Den største højttaler i K-serien er med sine 33 x 12 x 15 cm ikke ligefrem at betragte som stor. Lyden er imidlertid ekstremt dynamisk og åben med masser af detaljer. Med sine to bas-/mellemtoneenheder leverer den en mere fyldig lyd end den mindre K5 og er derfor at foretrække i større rum - eller når du bare vil have lidt ekstra smæk på drengen.

  • Impedans: 4 ohm
  • Frekvensgang: 80 Hz-20 kHz, +/- 3 dB
  • Anbefalet forstærker: op til 150 watt
  • BxHxD: 32,7 x 12,38 x 15,24 cm
  • Vægt: 3,63 kg
  • Finish: titanium

 

M&K K5 højttaleren

K5: Den ser ikke ud af meget - men skinnet bedrager. Den kompakte K5 er i stand til at levere en detaljegrad og dynamik, som er helt naturstridig. Mens mange højttalere i denne størrelse ofte lyder pressede og unaturlige, leverer K5 en klar og detaljeret lyd - selv når der er tryk på.

  • Impedans: 4 ohm
  • Frekvensgang: 100 Hz-20 kHz, +/- 3 dB
  • Anbefalet forstærker: op til 150 watt
  • BxHxD: 18,73 x 12,38 x 15,24 cm
  • Vægt: 2,3 kg
  • Finish: titanium

 

M&K K4 højttaleren

K4: M&K's patenterede tripole-løsning, hvor en traditionel 2-vejs højttaler kombineres med dipol-enheder i siderne, giver en fremragende spredning af lyden og er den perfekte løsning til sidehøjttalerne i et surroundsystem. Det er ikke alle, der kan placere samtlige højttalere i et 7.1-system optimalt, men den særlige spredning fra tripole-systemet gør det muligt at opnå en god lyd, selv hvis højttalerne ikke er placeret helt perfekt.

  • Impedans: 4 ohm
  • Frekvensgang: 100 Hz-20 kHz, +/- 3 dB
  • Anbefalet forstærker: op til 150 watt
  • BxHxD: 19,3 x 15,5 x 16 cm
  • Vægt: 2,6 kg
  • Finish: titanium

 

KX-10 Subwoofer

KX-10: Subwooferen i K-serien skiller sig markant ud fra mængden af "bulderklodser", der oversvømmer  markedet. Den er bygget op omkring en særdeles vellydende 8"-enhed, som i det lukkede kabinet ikke bare "flytter luft", men gør det med fuld kontrol og en fremragende lydkvalitet - også ved højere frekvenser, hvilket ellers er en akilleshæl for mange subwoofere. I en korrekt installeret opsætning vil subwooferens lyd blande sig perfekt med lyden fra de øvrige højttalere og levere en ren, præcis basgengivelse, hvor du virkelig kan høre detaljerne i dybbassen. Den detaljerede og præcise gengivelse gør også subwooferen overlegen til musik sammenlignet med andre kompakte subwoofere.

  • 8"-enhed i lukket kabinet
  • 150 W-forstærker
  • Frekvensgang: 35-200 Hz, +/- 3 dB
  • BxHxD: 34,9 x 25,7 x 25,4 cm
  • Vægt: 9,5 kg
  • Finish: titanitum


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 16:34
slette



Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 17:41
Hmm, det er et fantastisk tilbud, ingen tvivl om det! - Men det har da ikke noget med et "fælleskøb" at gøre? Enhver enkeltperson kan da gå ind http://www.av-precision.dk/ - Otto's hjemmeside og købe sættene til disse priser (men gratis reklame er selvfølgelig altid godt )...

-Kent



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 18:01
Kan man købe højttalere enkeltvis?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 18:50
Måske skulle Otto lige slå 10% mere af til bruge af dette forum, bare en ide 


Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 18:55

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Kan man købe højttalere enkeltvis?

Det kunne jeg ikke da jeg købte 7,1 sættet hos ham for godt en uge siden så det tror jeg ikke men jeg har tilgengæld de 2 K5 højtalere i overskud hvis det har interesse?



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 19:01
Ok, men hvad farve har dette system, sort, grå eller hvidt, for efter bilde er det svært at se den rigtig farve 




Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 19:05

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ok, men hvad farve har dette system, sort, grå eller hvidt, for efter bilde er det svært at se den rigtig farve 

Titan

Så en slags grå

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 19:05

Hej Alle

Antal bestillinger:  1

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ok, men hvad farve har dette system, sort, grå eller hvidt, for efter bilde er det svært at se den rigtig farve 

Titan

Så en slags grå

  /Lars


Mange tak


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 19:18

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Hmm, det er et fantastisk tilbud, ingen tvivl om det! - Men det har da ikke noget med et "fælleskøb" at gøre? Enhver enkeltperson kan da gå ind http://www.av-precision.dk/ - Otto's hjemmeside og købe sættene til disse priser (men gratis reklame er selvfølgelig altid godt )...

Jep, men Otto har jo ikke en egentlig netbutik. Så han har bare slået informationen om dem op inde på hans egen side også.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 19:20

Højttalerne sælges kun i de tre systemer, ikke enkeltvis.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 19:24

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Hmm, det er et fantastisk tilbud, ingen tvivl om det! - Men det har da ikke noget med et "fælleskøb" at gøre? Enhver enkeltperson kan da gå ind http://www.av-precision.dk/ - Otto's hjemmeside og købe sættene til disse priser (men gratis reklame er selvfølgelig altid godt )...


Det er indkøbt med fælleskøb for øje, men pga. IFA blev fælleskøbet forsinket (Lars havde travlt), og så valgte vi at markedsføre det direkte til vore kunder med det samme. Men tilbuddet er lavet ud fra en forventning om at en del Recordere.dk brugere vil finde det interessant - og på dén led har fælleskøbs-konceptet været med til at skabe et godt tilbud, og det er jo dét det drejer sig om.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: muhi
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 20:27

Hej der ude , er ´næsten grøn ud i hifi verdenen, så vil da lige spørge om det der står om at de ikke er bygget til under 80 hz, er det volumen (højt/lavt). eller hvad betyder det, jeg har kigget på focal sib 5.1 sættet til ca sammen pris (hvis det altså kommer i fælleskøb igen) begge sæt har fint design , men hvad med lyden , nogle bud. ? Jeg påtænker at sætte sættet sammen med den nye Denon reciver (4000 kr husker ikke navn) det skal bruges til fede filmoplevelser og til alm. "familie hygge musik" altså ikke noget krav om high end udstyr,

må dog sige at hvis før prisen er rigtig så lyder det til at være et super tilbud, eneste ulempe er at der står at det ikke sendes...kan det virkeligt være rigtigt ?



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af muhi muhi skrev:

Hej der ude , er ´næsten grøn ud i hifi verdenen, så vil da lige spørge om det der står om at de ikke er bygget til under 80 hz, er det volumen (højt/lavt). eller hvad betyder det,

 

Det er frekvensområdet. Det betyder at højttaleren ikke spiller dybbas, som så skal spilles af subwooferen, dvs. højttaleren fungerer reelt kun sammen med subben.

Oprindeligt skrevet af muhi muhi skrev:

må dog sige at hvis før prisen er rigtig så lyder det til at være et super tilbud, eneste ulempe er at der står at det ikke sendes...kan det virkeligt være rigtigt ?

Udgangspunktet er afhentning, men andet kan aftales.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 21:15
Er de svære at trække? Vil en Onkyo 507/607 kunne gøre det?

For nogenlunde samme beløb kan man købe Harbosat10 + Harbosub10... Hvordan er MK højtalerne i sammenligning med disse?


-------------
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board


Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 21:24
Er der mulighed for at høre en demo i vejle?

Så ville jeg høre om der ikke var nogle der var med på en fælleskøretur til vejle fra sjælland? Det er lidt meget at køre 500km alene for at høre et lydsystem og tage hjem igen (selvfølgelig med chance for at fylde bagagerummet )

Spiller k-serien i øvrigt bedre en M-serien?

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 21:52

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

For nogenlunde samme beløb kan man købe Harbosat10 + Harbosub10... Hvordan er MK højtalerne i sammenligning med disse?

Jeg har kun ros til Harbosat10 + Sub10. De spiller fremragende til prisen.

Men disse M&K er jo i en anden klasse. Det er alene pga. opkøb fra et konkursbo, at det overhovedet er muligt at sammenligne priserne imellem dem.

Normalt koster disse M&K højttalere jo mere end 3 gange så meget som dem du sammenligner med. Selvfølgelig er prisen ikke altid alt, men dog en rettesnor.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 21:53
Hvorfor ingen 2.1 system til salg?

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 22:38
Jeg har M&K K4 Tripole  (Bag kanaler)  i mit setup de er super gode.

De plejer at koste over 3500,- alene i DK ved ikke om de laves mere, men er dog en god højtaler.


-------------
+100HD Film


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 22:46
Jeg har hørt at det skulle være rigtigt velspillende "SMÅ" højttalere som bestemt er en overvejelse værd, især hvis konen har noget at sige mht. størrelsen af højttalere, og til den pris tror jeg man kan "fortryde" og alligevel holde skindet på næsen.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Kan man købe højttalere enkeltvis?

Det kunne jeg ikke da jeg købte 7,1 sættet hos ham for godt en uge siden så det tror jeg ikke men jeg har tilgengæld de 2 K5 højtalere i overskud hvis det har interesse?



Jeg havde egentlig udset et par k4 eller k7 til formålet, men hvad ville en god pris være? - Kunne jo være man kunne nøjes.


Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

For nogenlunde samme beløb kan man købe Harbosat10 + Harbosub10... Hvordan er MK højtalerne i sammenligning med disse?

Jeg har kun ros til Harbosat10 + Sub10. De spiller fremragende til prisen.

Men disse M&K er jo i en anden klasse. Det er alene pga. opkøb fra et konkursbo, at det overhovedet er muligt at sammenligne priserne imellem dem.

Normalt koster disse M&K højttalere jo mere end 3 gange så meget som dem du sammenligner med. Selvfølgelig er prisen ikke altid alt, men dog en rettesnor.

  /Lars



Har du hørt de 2 sæt eller er der blot tale om en formodning? Harbo sættet er pænest og vil passe bedst i min stue, men hvis M&K er så meget bedre kan det jo være man skal slå til

Noget bud på om Onkyo 507/607 vil kunne trække dem tilfredsstillende?


-------------
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

For nogenlunde samme beløb kan man købe Harbosat10 + Harbosub10... Hvordan er MK højtalerne i sammenligning med disse?

Jeg har kun ros til Harbosat10 + Sub10. De spiller fremragende til prisen.

Men disse M&K er jo i en anden klasse. Det er alene pga. opkøb fra et konkursbo, at det overhovedet er muligt at sammenligne priserne imellem dem.

Normalt koster disse M&K højttalere jo mere end 3 gange så meget som dem du sammenligner med. Selvfølgelig er prisen ikke altid alt, men dog en rettesnor.

  /Lars



Har du hørt de 2 sæt eller er der blot tale om en formodning? Harbo sættet er pænest og vil passe bedst i min stue, men hvis M&K er så meget bedre kan det jo være man skal slå til

Noget bud på om Onkyo 507/607 vil kunne trække dem tilfredsstillende?

Der er ikke nogen sammenligning ud fra hvad manden selv (Harbo) beskrev for mig da jeg i sin tid ville høre detaljer om Harbo-sættet.

Det er en kinesisk produktion hvor man får meget for pengene, men prisen er jo også lav, så man får hvad man betaler for.

Jeg sammenlignede dog ikke med de nævnte MK højttalere,men jeg havde nogle andre kvalitetshøjttalere hvor "Harbo" direkte adspurgt konkluderede at hans højttalere var rigtigt gode til prisen,men ikke high-end,  En ærlig mand der kender nivauet for sit produkt.



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 00:09

Hej Alle

Antal bestillinger:  2

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Der er ikke nogen sammenligning ud fra hvad manden selv (Harbo) beskrev for mig da jeg i sin tid ville høre detaljer om Harbo-sættet.

Det er en kinesisk produktion hvor man får meget for pengene, men prisen er jo også lav, så man får hvad man betaler for.

Ja ja, men der er jo også en enorm avance på normale kvalitetshøjttalere, så forskellen i pris er mindre end man skulle tro.

Men når det er sagt, så er dette et kanon tilbud. Sådan et "once in a lifetime". Så slå til, hvis behovet er der.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Der er ikke nogen sammenligning ud fra hvad manden selv (Harbo) beskrev for mig da jeg i sin tid ville høre detaljer om Harbo-sættet.

Det er en kinesisk produktion hvor man får meget for pengene, men prisen er jo også lav, så man får hvad man betaler for.

Ja ja, men der er jo også en enorm avance på normale kvalitetshøjttalere, så forskellen i pris er mindre end man skulle tro.

Men når det er sagt, så er dette et kanon tilbud. Sådan et "once in a lifetime". Så slå til, hvis behovet er der.

  /Lars

Ja men det kan vi da ikke blive uenige om, men jeg tror nu stadig dette fælleskøb er et bedre valg.



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 00:35

Hej Alle

Antal bestillinger:  3

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 01:01
Er det muligt at få et præg om hvor mange sæt der er?
Spørgsmålet er jo om man bliver nødt til at købe uden at høre hvis der er meget få?? (hvilket jeg ikke er meget for)

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan



Skrevet af: Frossenfisk
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 01:01

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Udgangspunktet er afhentning, men andet kan aftales.

Jeg har ikke lige haft fat i lommeregneren, men ved hjælp af lidt hurtig hovedregning, må sættene veje mere end 20 kg., altså er PostDanmark udelukket.

Otto, har du noget specifikt i tankerne? Jeg er interesseret i et køb, men transporten bliver en begrænsende faktor.

Jeg kan selvfølgelig låne en bil, men her kommer bonusspørgsmålet: Hvor meget fylder System 1 (7,1) fx? Kan det være i en normal personbil med emballage og det hele?

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Så ville jeg høre om der ikke var nogle der var med på en fælleskøretur til vejle fra sjælland? Det er lidt meget at køre 500km alene for at høre et lydsystem og tage hjem igen (selvfølgelig med chance for at fylde bagagerummet )

Jeg bor i København og kunne godt være med på en udflugt til Vejle.

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Er det muligt at få et præg om hvor mange sæt der er?
Spørgsmålet er jo om man bliver nødt til at købe uden at høre hvis der er meget få?? (hvilket jeg ikke er meget for)

Enig.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 01:11

Hej Alle

Antal bestillinger:  4

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af Frossenfisk Frossenfisk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Så ville jeg høre om der ikke var nogle der var med på en fælleskøretur til vejle fra sjælland? Det er lidt meget at køre 500km alene for at høre et lydsystem og tage hjem igen (selvfølgelig med chance for at fylde bagagerummet )

Jeg bor i København og kunne godt være med på en udflugt til Vejle.


Jeg er også bosat i Stor København og kunne være frisk på en tur til Vejle hvis der er mulighed for at lytte.



Skrevet af: Fyllgrafen
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:01
Nogen der har hørt disse højtalere spille eller kan henvise
til en test?

Jeg har i forvejen 2 Dali ikon 6 front højtalere - nogen
der har en ide om hvordan de ville spille sammen med resten
af dette sæt ?


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Frossenfisk Frossenfisk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Så ville jeg høre om der ikke var nogle der var med på en fælleskøretur til vejle fra sjælland? Det er lidt meget at køre 500km alene for at høre et lydsystem og tage hjem igen (selvfølgelig med chance for at fylde bagagerummet )

Jeg bor i København og kunne godt være med på en udflugt til Vejle.


Jeg er også bosat i Stor København og kunne være frisk på en tur til Vejle hvis der er mulighed for at lytte.

Er der mulighed for at få det sendt her til storkøbenhavn?
Jeg er nemlig meget opstat på at, få fingerne i sådan et surround set.

Men har ikke rigtig nogle mulighed for at tage til vejle

 

Ps. er frisk på noget sammenkørelse fra kbh, self med bro-penge osv.  

 



-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:36

Oprindeligt skrevet af Fyllgrafen Fyllgrafen skrev:

Nogen der har hørt disse højtalere spille eller kan henvise
til en test?

Jeg har i forvejen 2 Dali ikon 6 front højtalere - nogen
der har en ide om hvordan de ville spille sammen med resten
af dette sæt ?

Jeg tror generelt ikke den bedste løsning findes ved at blande højttalere i et surround-system. Her er det vigtigt med samme "lyd" i alle højttalere.

Nu er Ikon 6 jo en rigtig god højttaler, og den har jo størrelsen til at levere et bredt lydbillede, så jeg tror du får mere lyd med dine dali. 

Dette er dog ren teori og erfaring med små højttalere generelt.



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:41

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Er de svære at trække? Vil en Onkyo 507/607 kunne gøre det?

De er ikke ret svære at trække. Jeg kører dem p.t. i et relativt stort rum på en Marantz SR4003, som er den mindste receiver i Marantz' program, og det fungerer glimrende. Når det er sagt, så er det gode højttalere der afslører kvaliteten af dét man sætter foran, såvel udstyr som materialet man afspiller. Så jo bedre din forstærker er, jo bedre lyd får du. Jeg vil sige det sådan her: Højttalerne er rigeligt gode nok til at afsløre forskellen på en god og en rigtigt god forstærker, så har man råd er en god forstærker altid at anbefale, men har man en billig forstærker synes jeg ikke der er nogen grund til bevidst at give samme pris for ringere højttalere.

Det synes jeg for øvrigt ikke er så meget anderledes end alle mulige andre højttalere - gode højttalere afslører elektronikken, men omvendt er højttalerne det vigtigste led i et lyd-system, så et billigt system kan løftes meget ved at vælge gode højttalere.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Er det muligt at få et præg om hvor mange sæt der er?
Spørgsmålet er jo om man bliver nødt til at købe uden at høre hvis der er meget få?? (hvilket jeg ikke er meget for)

Der er rigtigt mange sæt, men til gengæld er interessen massiv. Der er ikke udsolgt i morgen, så du skal nok få tid til at høre dem hvis du ønsker det, men du skal ikke vente til jul...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Er det muligt at få et præg om hvor mange sæt der er?
Spørgsmålet er jo om man bliver nødt til at købe uden at høre hvis der er meget få?? (hvilket jeg ikke er meget for)

Der er rigtigt mange sæt, men til gengæld er interessen massiv. Der er ikke udsolgt i morgen, så du skal nok få tid til at høre dem hvis du ønsker det, men du skal ikke vente til jul...

Er der mulighed for at resever et set højtaler (7.1)?
Da jeg ikke har mulighed for at kunne kører til vejle i dag.

Så vil jeg evt. komme i morgen eller onsdag.



-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:49

Otto:
Hvad med de store systemer 150 THX,

er der tilnærmelsesvis samme rabat på dem nu ??
Eller er det kun på de små.



-------------
SVP03


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:53

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Er der mulighed for at høre en demo i vejle?

Vi har lige skullet have nogle ting på plads før jeg satte tidspunkter på, men fra på torsdag vil der være fast åbent fra 13-18, mandag til fredag i Vejle. Her kan man høre højttalerne, afhente (på betingelse af at man har forudbestilt), og købe relevant tilbehør (kabler, beslag, surround-receivere osv).

Hvis man vil afhente før det kan det godt lade sig gøre, men her skal man lige lave en forudgående aftale. Dem der har bestilt, bliver kontaktet af mig i løbet af i dag.

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:



Spiller k-serien i øvrigt bedre en M-serien?

M-serien er reelt afløseren for K-serien. De minder meget om hinanden, men M-serien har en lidt anden finish, og en anden diskant. Jeg har et M-system i butikken hvis man vil sammenligne, men forskellen i lyden er ret lille. Det er forskellen i prisen så ikke...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Frossenfisk Frossenfisk skrev:


Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Så ville jeg høre om der ikke var nogle der var med på en fælleskøretur til vejle fra sjælland? Det er lidt meget at køre 500km alene for at høre et lydsystem og tage hjem igen (selvfølgelig med chance for at fylde bagagerummet )


Jeg bor i København og kunne godt være med på en udflugt til Vejle.



Jeg er også bosat i Stor København og kunne være frisk på en tur til Vejle hvis der er mulighed for at lytte.



Er der mulighed for at få det sendt her til storkøbenhavn? Jeg er nemlig meget opstat på at, få fingerne i sådan et surround set.


Men har ikke rigtig nogle mulighed for at tage til vejle


 


Ps. er frisk på noget sammenkørelse fra kbh, self med bro-penge osv.  


 



Jeg har lavet en tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66221&PN=1&TPN=1 - HER hvor vi kan snakke om en evt fællestur

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Er der mulighed for at resever et set højtaler (7.1)?
Da jeg ikke har mulighed for at kunne kører til vejle i dag.

Så vil jeg evt. komme i morgen eller onsdag.

Intet problem, udfyld bestillingsformularen her på siden, så kommer du ind i køen.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Er der mulighed for at resever et set højtaler (7.1)?
Da jeg ikke har mulighed for at kunne kører til vejle i dag.

Så vil jeg evt. komme i morgen eller onsdag.

Intet problem, udfyld bestillingsformularen her på siden, så kommer du ind i køen.

Det er service!

Skal jeg så bare skrive at jeg henter det på onsdag i "noter" ?



-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:02

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Hvorfor ingen 2.1 system til salg?

Højttalerne er et restparti der er opkøbt fra et konkursbo. Derfor er der kun dét antal der nu engang er. Det vil sige at antallet af subwoofere er begrænset, og hvis vi skulle risikere at stå tilbage med et antal satellitter hvor vi ikke havde et tilstrækkeligt godt tilbud på en subwoofer, så skulle systempriserne være højere. Vi har valgt, bl.a. fordi det er et ret stort parti, at sammensætte nogle bestemte systemer, og til gengæld sætte prisen aggressivt fordi det så er nemmere at administrere i praksis.

Dét jeg kan sige er at den oprindelige normalpris på 2 K5 og én KX10 var højere end prisen på System 1!



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:04

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:



Noget bud på om Onkyo 507/607 vil kunne trække dem tilfredsstillende?

Det er ikke noget problem at trække dem. Som nævnt tidligere, jo bedre forstærker du har, jo bedre da det er gode højttalere så du kan høre kvaliteten af dét du sætter bagved - men det virker enormt ulogisk for mig bevidst at købe ringere højttalere for at man ikke skal kunne høre at forstærkeren også er ringe. Det vil kun gøre det værre.

Iøvrigt er dét med om man kan trække dem eller ej, også meget et spørgsmål om rummets størrelse. Store rum kræver større forstærkere (og højttalere) end små rum, for at levere samme ydelse.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:11

Hej Otto.

Lige et hurtigt sp?

Er det med vilje i blander K4 og K5 i 7.1 setupét? Og hvad er evt. årsagen?



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:13
Arrgh sorry, mente selvfølgelig K7 og K5 

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Frossenfisk Frossenfisk skrev:

Jeg har ikke lige haft fat i lommeregneren, men ved hjælp af lidt hurtig hovedregning, må sættene veje mere end 20 kg., altså er PostDanmark udelukket.

Otto, har du noget specifikt i tankerne? Jeg er interesseret i et køb, men transporten bliver en begrænsende faktor.

Højttalerne leveres i enkeltstyks pakninger, så det er ikke noget problem som sådan at sende dem (og ja de kan sagtens være i en almindelig bil, det er jo små højttalere...). Iøvrigt sender vi normalt med Danske Fragtmænd alligevel, medmindre andet aftales.

Anyway, vi har jævnligt folk på tværs af landet, så bor man i København kan vi tilbyde billig levering såfremt det kan koordineres med at en af os leverer varen til døren. Prisen vil afhænge af hvor, hvornår og hvordan man vil have leveret. Under alle omstændigheder, så foregår levering kun ved betaling via bankoverførsel, AV Precision er ikke en netbutik og vi har ingen intentioner om at det skal være det, derfor har vi ikke dankort-betaling via nettet (men jeg tager Dankort i Vejle).



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Otto:
Hvad med de store systemer 150 THX,

er der tilnærmelsesvis samme rabat på dem nu ??
Eller er det kun på de små.

Det er _kun_ de specifikke systemer der er rabat på, det er som sagt et restparti fra et konkursbo, som intet har med de øvrige serier at gøre.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Det er service!

Skal jeg så bare skrive at jeg henter det på onsdag i "noter" ?

Gør det, men jeg er ikke på adressen hele dagen onsdag, så det skal lige koordineres. Som nævnt, fra på torsdag vil jeg være der fast.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Frossenfisk Frossenfisk skrev:

Jeg har ikke lige haft fat i lommeregneren, men ved hjælp af lidt hurtig hovedregning, må sættene veje mere end 20 kg., altså er PostDanmark udelukket.

Otto, har du noget specifikt i tankerne? Jeg er interesseret i et køb, men transporten bliver en begrænsende faktor.

Højttalerne leveres i enkeltstyks pakninger, så det er ikke noget problem som sådan at sende dem (og ja de kan sagtens være i en almindelig bil, det er jo små højttalere...). Iøvrigt sender vi normalt med Danske Fragtmænd alligevel, medmindre andet aftales.

Anyway, vi har jævnligt folk på tværs af landet, så bor man i København kan vi tilbyde billig levering såfremt det kan koordineres med at en af os leverer varen til døren. Prisen vil afhænge af hvor, hvornår og hvordan man vil have leveret. Under alle omstændigheder, så foregår levering kun ved betaling via bankoverførsel, AV Precision er ikke en netbutik og vi har ingen intentioner om at det skal være det, derfor har vi ikke dankort-betaling via nettet (men jeg tager Dankort i Vejle).

Hvordan kan man lave et fælleskøb hvor der kun kan betales med bankoverførsel. Troede at fælleskøb prøvede at gøre det mere sikkert og give god service.

Edit: Kan se at fælleskøb ikke kan leveres, men kun afhentes hvor der selvfølgelig kan betales med dankort.

Dette er ikke kritik imod AV-P, men derimod en generel advarsel i at betale via bankoverførsel.



Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Otto:
Hvad med de store systemer 150 THX,

er der tilnærmelsesvis samme rabat på dem nu ??
Eller er det kun på de små.

Det er _kun_ de specifikke systemer der er rabat på, det er som sagt et restparti fra et konkursbo, som intet har med de øvrige serier at gøre.

Det lægger vi så arm om når den tid kommer. Sender dig en PM inden jul, med hensyn til mit nye hus skråt over for gadekæret. Skal i første omgang købe nogle konsulenttimer.

-------------
SVP03


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er det med vilje i blander K4 og K5 i 7.1 setupét? Og hvad er evt. årsagen?

Systemerne er sammensat ud fra antallet vi har af de enkelte modeller, vs. en vurdering af hvilke sammensætninger der vil være interessant for folk, og der er simpelthen ikke lige så mange K4'ere som der er K5'ere til rådighed.

Vi har så valgt at lave nogle flere systemer med to K4 og to K5, i stedet for færre systemer med fire K4, ud fra en vurdering af at tripole løsningen er vigtigst på side-højttalerne - og kigger man på THX specs'ne, er den normale fremgangsmåde faktisk dipole i siderne og monopole bagerst. Ønsker man et 5.1 system med K4 baghøjttalere, så må man købe 7.1 systemet og tage et par "gratis" højttalere med - hvis vi skulle gøre konfigurationen fri, ville prisen ende med at være højere per styk, så reelt giver denne løsning mere for pengene.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Det er service! Skal jeg så bare skrive at jeg henter det på onsdag i "noter" ?

Gør det, men jeg er ikke på adressen hele dagen onsdag, så det skal lige koordineres. Som nævnt, fra på torsdag vil jeg være der fast.

Jeg har sendt en tilmeldning nu og henter det på torsdag.



-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dette er ikke kritik imod AV-P, men derimod en generel advarsel i at betale via bankoverførsel.

Jeg forstår godt modviljen mod at handle via bankoverførsel, derfor er udgangspunktet i tilbuddet afhentning. Men hvis man kan leve med bankoverførsel, eller - hvis det kan koordineres med at vi selv leverer til døren - kontant betaling ved modtagelsen, så kan vi også godt levere. Jeg ønsker ikke at køre en netshop, og ej heller at lave én for dette tilbuds skyld, men jeg synes tilbuddet er for godt til at dem der har mulighed for at afhente, skal afskæres fra det fordi jeg ikke har en netbutik.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det lægger vi så arm om når den tid kommer.

Det kan vi godt, men udfaldet af dén armlægning bliver uafhængigt af dette tilbud



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:38

Hej Alle

Antal bestillinger:  5

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Arrgh sorry, mente selvfølgelig K7 og K5 

Nu er jeg så lidt forvirret... System 1 er 3 K7 til front og center, 2 K4 til side-højttalere, og to K5 til baghøjttalere.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det lægger vi så arm om når den tid kommer.

Det kan vi godt, men udfaldet af dén armlægning bliver uafhængigt af dette tilbud

Ja da

Nu skulle det konkursbo vel ikke være brændt inde med et 150THX ?



-------------
SVP03


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Arrgh sorry, mente selvfølgelig K7 og K5 

Nu er jeg så lidt forvirret... System 1 er 3 K7 til front og center, 2 K4 til side-højttalere, og to K5 til baghøjttalere.

Det kan jeg godt forstå, for det lykkedes mig også at forvirrer mig selv

Men det som jeg mener er, om der er en årsag til, at man ikke eksempelvis kan vælge et 5.1 system med K7 som front/center og surround, (og så K4 til dem der vil have et 7.1 system). Eller et system med kun K5 til 5.1 og så evt. K5 plus 2 K4 til system 7.1.

Det er sammenblandingen af K7 og K5 i det enkelte system (1) som jeg undre mig over.

Er antallet af højtalere årsagen, som du svarede på mit første indlæg, så giver det sig selv



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: whocares
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 12:11

Medfølger der vægbeslag?

Passer M serie vægbeslag eventuelt til denne K serie?



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af whocares whocares skrev:

Medfølger der vægbeslag?

Nej - vi sælger bl.a. nogle B-tech beslag der passer i monteringshullerne i højttalerne, til 100,- per styk. Jeg opretter en side på min hjemmeside senere med specifikke forslag til forskelligt tilbehør, så det bliver overskueligt.

Oprindeligt skrevet af whocares whocares skrev:

Passer M serie vægbeslag eventuelt til denne K serie?

Det er samme beslag ja.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu skulle det konkursbo vel ikke være brændt inde med et 150THX ?

Desværre nej...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:07
Er M&K K serien, en undgået serie, synde ikke rigtig at jeg kan finde noget info om den, hele ikke på M&K hjemme side 

http://www.mksoundsystem.com/default_2.htm

Eller er den serie som M&K kalder for MKMOVIE


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:08

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er antallet af højtalere årsagen, som du svarede på mit første indlæg, så giver det sig selv

Jep, mere er der ikke i dét. Det er så prisen for at tilbuddet er så godt som det er.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:13

Hej Alle

Antal bestillinger:  6

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Shaolin
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:17
Jeg har bestilt, men kan der siges noget mere generelt om deres evner som musikhøjttalere?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af whocares whocares skrev:

Medfølger der vægbeslag?

Passer M serie vægbeslag eventuelt til denne K serie?


M&K skulle lave nogle orginal Wall Brackets til K5 ST-BT5, Omnimount.

Her er lige lidt SPECIFICATIONS på M&K´s K serie:

Specifications for the M&K K 5 ALPHA Speakers

Impedance 8Ω
Recommended Amplifier Power 50 - 200W
Drivers 1x4" woofer
1x1" tweeter
Frequency Response 100Hz - 20kHz ±3dB
Cabinet Dimensions Width 155mm
Height 193mm
Depth 160mm
Weight (Per Speaker) 2.1kg
Optional Accessories
Wall Brackets: ST-BT5, Omnimount


Specifications for the M&K K 4 Alpha Tripole Speakers

Impedance 4
Recommended Amplifier Power 50 - 150W
Drivers 1x4" mid/woofer
1x1" tweeter
2x 2.5" dipole
Frequency Response 100Hz - 20kHz ±3dB
Cabinet Dimensions Width 155mm
Height 193mm
Depth 160mm
Weight (Per Speaker) 2.1kg



Specifications for the M&K K 7 Speakers

Impedance 4Ω
Recommended Amplifier Power 50 - 200W
Drivers 1x4" woofer
1x1" tweeter
Frequency Response 80Hz - 20kHz +/- 2dB
Crossover Frequency 80 Hz to 100 Hz Recommended
Cabinet Dimensions Width 124mm
Height 327mm
Depth 152mm
Weight (Per Speaker) 3.63kg


Specifications for the M&K KX 10 Subwoofer

Rated Power 150W
Frequency Response 35Hz - 200Hz ±3dB
Low Pass Filter Variable 40Hz - 200Hz with bypass
Drivers 1x8" long throw treated paper driver
Cross-Over Type Active, variable from 50Hz -200Hz
Cabinet Dimensions Width 257mm
Height 349mm
Depth 25.4mm
Weight 9.5kg



Kilde: www.avland.co.uk/mk/k5system/k5system.htm

I følge www.avland.co.uk, så er denne serie en undgået serie:

Citat:
DISCONTINUED
NO STOCK
NOT AVAILABLE
SEE http://www.avland.co.uk/mk/k1system/k1system.htm - K-1 SYSTEM


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:41

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


M&K skulle lave nogle orginal Wall Brackets til K5 ST-BT5, Omnimount.

BT5 beslagene er udgået, og mig bekendt findes der ikke flere fra M&K's side. De var produceret af B-tech, og hed også BT5 under B-tech navnet. B-tech har en ny version, BT33, der passer i samme monteringshuller, og det er dem vi sælger.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:42

Hej Alle

Antal bestillinger:  7

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:43

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



I følge www.avland.co.uk, så er denne serie en undgået serie:

Ja, ellers ville det ikke være et RESTparti...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



I følge www.avland.co.uk, så er denne serie en undgået serie:

Ja, ellers ville det ikke være et RESTparti...


Selfølig, det havde jeg ikke bidt mærke i

Men er K5 serien i bund og grund den samme serie som MKMOVIE, det ville sige med en ny sub. bas KK10 og ingen K7 højtaler


Skrevet af: whocares
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:54

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Højttalerne leveres i enkeltstyks pakninger, så det er ikke noget problem som sådan at sende dem (og ja de kan sagtens være i en almindelig bil, det er jo små højttalere...). Iøvrigt sender vi normalt med Danske Fragtmænd alligevel, medmindre andet aftales.

Hvis jeg betaler med bankoverførsel, og krydser fingere ;-), hvad koster det så at få det sendt med din foretrukne fragtmetode, inklusive 7 vægbeslag?



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af whocares whocares skrev:

Hvis jeg betaler med bankoverførsel, og krydser fingere ;-), hvad koster det så at få det sendt med din foretrukne fragtmetode, inklusive 7 vægbeslag?

Jeg vil gerne håndtere fragtpriser individuelt, da det afhænger af hvor man bor om vi vælger at levere det personligt eller smide det med en fragtmand, men 100-250,-. Jeg har ikke tjekket op på hvad det vil koste med Post Danmark.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 14:14

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



Men er K5 serien i bund og grund den samme serie som MKMOVIE, det ville sige med en ny sub. bas KK10 og ingen K7 højtaler

MK Movie er 3x K5, 2x K4 og 1x KX10, så ja det er samme serie. Men du kan f.eks. ikke i dag købe et 7.1 system med højttalere fra K-serien.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 14:16

Oprindeligt skrevet af Shaolin Shaolin skrev:

Jeg har bestilt, men kan der siges noget mere generelt om deres evner som musikhøjttalere?

Godt spørgsmål som jeg også godt kunnne tænke mig at vide svaret på?

Evt. nogen der har et link til en anmeldelse?



Skrevet af: whocares
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg vil gerne håndtere fragtpriser individuelt, da det afhænger af hvor man bor om vi vælger at levere det personligt eller smide det med en fragtmand, men 100-250,-. Jeg har ikke tjekket op på hvad det vil koste med Post Danmark.

Det er god service og absolut en rimelig pris, så jeg har sendt en bestilling! Mange tak for hjælpen indtil videre!



Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Shaolin Shaolin skrev:

Jeg har bestilt, men kan der siges noget mere generelt om deres evner som musikhøjttalere?

Godt spørgsmål som jeg også godt kunnne tænke mig at vide svaret på?

Evt. nogen der har et link til en anmeldelse?



Dette er jeg også meget interesseret i.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 14:32
jeg havde på et tidspunkt k4 tripole,som bagkanaler. en suveræn bagkanal, ikke bare til prisen. tripole principet er generelt suverænt. mener de kostede 5600,- for 2 stk ,for 5 år siden

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 14:55

Der er opstået lidt forvirring i mit hoved -

Hvor ligger av-precision egentlig henne? altså det sted hvor man skal købe sit udstyr?
For jeg har fundet frem til 2 forskellige addresser.

  • Gersdorffsgade 23 1 Tv, 8700 Horsens
  • Rørhaven 7, 7100  Vejle


-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 15:01
mkirkelund hvis du har xtz fronter Ala 93 wmt og up af, så er det en downgrade for dig på fronterne , men bagkanaler k4 og sub er oki, det her  er ikke for at deraile noget men det er en slags lille råd.

og jeg har selv M&K s-85 som er betydeligt bedre end k7/k5 xtz 99.26 slår osse dem ;) selv om de er en super bio højtaler kan xtz bare lidt mere med musik


Generelt er M&K en ren bio højtaler, mange har skrevet dette på diverse forumer, de performer ikke super i stereo.


-------------
+100HD Film


Skrevet af: Shaolin
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 15:09

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Generelt er M&K en ren bio højtaler, mange har skrevet dette på diverse forumer, de performer ikke super i stereo.

Okay, tak. Så ender jeg sgu nok med at springe fra.  Er svært afhængig af at have god musikgengivelse i mine fronter. Så må jeg hellere bare købe løse højttalere i stedet.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 15:18

Hej Alle

Antal bestillinger:  9

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Der er opstået lidt forvirring i mit hoved -

Hvor ligger av-precision egentlig henne? altså det sted hvor man skal købe sit udstyr?
For jeg har fundet frem til 2 forskellige addresser.

  • Gersdorffsgade 23 1 Tv, 8700 Horsens
  • Rørhaven 7, 7100  Vejle

Rørhaven 7. Gersdorffsgade er min privatadresse, der i starten fungerede som firmaadresse.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

[QUOTE=Shaolin]Jeg har bestilt, men kan der siges noget mere generelt om deres evner som musikhøjttalere?

Jeg er ikke enig i at M&K'erne ikke duer til musik-brug. Højttalere der "duer" til musik er vidt forskellige. M&K har hvad man vil kalde studie-lyd - en nøgtern, ekstremt detaljeret gengivelse uden omsvøb. Det er der masser af "hifi-højttalere" der også har. Desuden er opgaven for en film-højttaler og en musik-højttaler dybest set den samme, gengive dét der kommer ind. Derfor synes jeg det er lidt forkert at diskutere om de fungerer til musik eller til film, det relevante er om man kan lide dén lyd de leverer. Og det er som sagt en usødet monitor-lyd, hvor du kan høre hvad der foregår. Det har blandt andet dén fordel - noget jeg kan høre på telefonen at mange interesserer sig for - at man klart og tydeligt kan høre f.eks. tale eller sang, selv om man ikke spiller særligt højt. Det gælder iøvrigt også subben, der ikke bare er en bulder-kasse, men leverer en klart og tydeligt defineret bund, igen også når man spiller lavt.

Derudover synes jeg man lige skal bedømme tingene ud fra hvad de er. Det her er nogle højttalere der ikke fylder ret meget. Det sætter nogle begrænsninger, som INGEN producent kan slippe udenom. Men jeg kan ikke komme i tanke om ret mange systemer, om nogen, der fylder det samme men er bedre til musik. Og da SLET ikke hvis du tager både størrelse og pris i betragtning. Men det er klart at opfattelsen af lyd til en vis grænse er individuelt, og jeg kan ikke garantere at de opfylder alles behov, selvfølgelig gør de ikke det. Men jeg tror godt jeg kan garantere at hvis disse ikke gør det, så er der ingen andre i samme størrelse og prisklasse der gør. Heller ikke til musik.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: mortenrud
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 16:25
Hej Otto.



Bare lige for at få det verificeret.
Er højtalerne samme sølvfarvede blanke finish som på dette billede eller er de mørkegrå som på AV Precisions hjemmeside ?

Morten


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 16:40

Hej Alle

Antal bestillinger:  10

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 16:41

Oprindeligt skrevet af mortenrud mortenrud skrev:



Bare lige for at få det verificeret.
Er højtalerne samme sølvfarvede blanke finish som på dette billede eller er de mørkegrå som på AV Precisions hjemmeside ?

De er mørkegrå. Der er nogle stykker der har sagt at billederne på siden ikke er ret gode, det er simpelthen ikke rigtigt - grunden til at man ikke rigtigt kan se om de er sorte eller sølvfarvede, er at de ikke ER hverken sorte eller sølvfarvede... Det er en såkaldt titanium finish, hvilket der er mange forskellige farver der bliver kaldt, men det er en mørkegrå, det man oftest vil kalde koksgrå, finish.

En anden ting jeg har glemt at nævne i teksten, fordi jeg selv tager det som en selvfølge når vi taler om kvalitetshøjttalere men det gør alle andre tilsyneladende ikke: Det er matlakeret MDF, IKKE plastic som enkelte åbenbart synes det ligner på billederne.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 17:39

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Der er nogle stykker der har sagt at billederne på siden ikke er ret gode, det er simpelthen ikke rigtigt - grunden til at man ikke rigtigt kan se om de er sorte eller sølvfarvede, er at de ikke ER hverken sorte eller sølvfarvede... Det er en såkaldt titanium finish, hvilket der er mange forskellige farver der bliver kaldt, men det er en mørkegrå, det man oftest vil kalde koksgrå, finish.

Har du mulighed for at tage nogle digital billeder af dem, og lægge op her?

Bare for at se dem på "en anden måde" - det er tit det hjælper

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

mkirkelund hvis du har xtz fronter Ala 93 wmt og up af, så er det en downgrade for dig på fronterne , men bagkanaler k4 og sub er oki, det her  er ikke for at deraile noget men det er en slags lille råd.

og jeg har selv M&K s-85 som er betydeligt bedre end k7/k5 xtz 99.26 slår osse dem ;) selv om de er en super bio højtaler kan xtz bare lidt mere med musik


Generelt er M&K en ren bio højtaler, mange har skrevet dette på diverse forumer, de performer ikke super i stereo.


hmm, hvordan performer de mod det par DLS R50 som jeg har?
Vil det være en nedgradering ifht. stereo og er jeg egentlig bedre stillet både stereo og surround mæssigt hvis jeg tilkøber 3 stk. DLS R50 så jeg får et setup bestående af 5 DLS R50?



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 17:57
når det drejer sig om musik ,syntes jeg at live musik er rigtig godt på M&K.Atmosfæren af at være der ,med alt hvad der høre til. ellers er lyden generelt slank, uden den boostede øvre bas/nedre mellemtone mange højtalere har.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Har du mulighed for at tage nogle digital billeder af dem, og lægge op her?

Bare for at se dem på "en anden måde" - det er tit det hjælper

Nu havde jeg jo ellers lige betalt en af mine gode venner for de produktbilleder, som jeg synes ser fortrinlige ud...  Men jo jeg kan da godt prøve at uploade noget med en anden baggrund hvis det hjælper (det bliver ikke lige i dag). Men jeg synes altså som sagt at billederne er ret repræsentative. Måske ser de en anelse blankere ud på billedet end i virkeligheden, men farven passer fint på min skærm...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 18:46

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:



hmm, hvordan performer de mod det par DLS R50 som jeg har?
Vil det være en nedgradering ifht. stereo og er jeg egentlig bedre stillet både stereo og surround mæssigt hvis jeg tilkøber 3 stk. DLS R50 så jeg får et setup bestående af 5 DLS R50?

Jeg vil gerne undgå her i tråden at komme med specifikke sammenligninger med andre mærker, det vil give alt for meget udenomsdebat, og jeg er som sælger inhabil alligevel. Jeg skal gerne give min ærlige mening om højttalernes performance op imod ens egne, hvis man kontakter mig direkte.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 18:48

Hej Alle

Antal bestillinger:  12

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 21:18

Hvordan spiller SUB'en i forhold til en Velodyne SPL-800i?

Hvordan egner K5 sig i forhold til K7 som center. Er lun på system 1, men har ikke plads til sidehøjttalerne.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 22:06

Hej Alle

Antal bestillinger:  16

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3136 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: sani
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 22:09
den side højtteler som sider på K4 tripole  ... er den på bege sider af hojtteler eller kun på en side ?


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 22:31
begge sider




-------------
+100HD Film


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Nu havde jeg jo ellers lige betalt en af mine gode venner for de produktbilleder, som jeg synes ser fortrinlige ud...  Men jo jeg kan da godt prøve at uploade noget med en anden baggrund hvis det hjælper (det bliver ikke lige i dag). Men jeg synes altså som sagt at billederne er ret repræsentative. Måske ser de en anelse blankere ud på billedet end i virkeligheden, men farven passer fint på min skærm...



Billederne fejler ikke noget, men i Firefox på Mac ser de forkerte ud. Det er helt anderledes i Safari, der er de nøjagtig som i Photoshop.

EDIT: Efter at have slået Color management fra i Firefox 3.5 er billederne OK. Dvs. med standardinstillinger i Firefox er højttalerne sølvfarvede - uden farvestyring Titan.



-------------
Venlig hilsen
KB



Print side | Luk vindue