Print side | Luk vindue

Energimidt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66435
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 07:51


Emne: Energimidt
Skrevet af: ARTISTEN
Emne: Energimidt
Skrevet den: 17-September-2009 kl. 17:09

Hej

Der er mange der får indlagt fiberbredbånd i disse dage, mest pågrund af det annologe sluk på antenne. Er der en som vil fortælle om erfaringerne med fiber- er det noget som dur og er stabilt, jeg kan læse mig til at man kan bestille en film i HD for 39kr. er det noget som kan anbefales? 



-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.




Svar:
Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 17-September-2009 kl. 18:18

Vi har haft  telefoni - internet - og tv fra Energimidt , siden december 2006 , og det hele kører rigtigt fint .

Kvaliteten på deres HD kanaler er god , men vi har ikke prøvet at "Leje" en HD film endnu , så det spørgsmål kan jeg ikke hjælpe dig med .

Det dårlige ved Energimidt Fiberbredbånd , er deres høje priser og at de kun har Smile Content som tv udbyder .

Sammenligner man med Profiber , så "halter" Energimidt langt bagefter , både hvad angår pris og valgmuligheder .

Se mit indlæg i denne tråd :

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64914&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64914& PN=1



Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 21:21

Hej

Her en billedekavelakade over opsætning af fiberbredbånd:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 13:15

Hej

Jeg prøvede at leje en film, alt gik perfekt, lige til det kom til lyden. Jeg havde koplet set-topboxen til reciveren kun med HDMI stik. Jeg syndes at have læst herinde at det kun er stereo over hdmi- og DD 5,1 over toslink/ fiberlys?

Men lige lidt hjalp det, der stod stadig PL2x i Reciveren. Jeg har været inde i set-topboxen og stille billede til 16/9 og lyd til DD 5.1 lyd.

Så spørgsmålet er hvordan får jeg 5.1 lyd?



-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: b0nde
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Hej

Jeg prøvede at leje en film, alt gik perfekt, lige til det kom til lyden. Jeg havde koplet set-topboxen til reciveren kun med HDMI stik. Jeg syndes at have læst herinde at det kun er stereo over hdmi- og DD 5,1 over toslink/ fiberlys?

Men lige lidt hjalp det, der stod stadig PL2x i Reciveren. Jeg har været inde i set-topboxen og stille billede til 16/9 og lyd til DD 5.1 lyd.

Så spørgsmålet er hvordan får jeg 5.1 lyd?



1. Du bruger godtnok et  S/P-DIF kabel fra TV-boksen til din receiver ikke ?

2. Den motorola boks du har på et af billederne, er den TV-boksen som der følger med dit abonnement, og er den til HD ? Grunden til jeg spørger er at jeg overvejer at investere i en HD-boks, godtnok igennem DBnet(har HEF bredbånd), og den HD-boks de tilbyder er nemlig en Motorola (VIP 1900 serie). Gider du tjekke hvilken model din er, og hvis det skulle vise sig at være en VIP1900 (eller noget i den dur), hvad er dine erfaringer så med den ?

3. Den der 'Gefen tv' boks du har der, hvad benyttes den til ? Ren nysgerrighed :)

PFT.

- Jakob.

EDIT:

Bjarke - Temmelig sikkert. Jeg ved hvertfald at HEF Bredbånd bruger 1 fiber til Net/TV/TLF og 1 fiber til det analog TV-signal.


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Hej

Her en billedekavelakade over opsætning af fiberbredbånd:

 


 

 


 


 


Hej


Blev der brugt 2 fiber ialt? 1 til internet og 1 til RF-tv?




-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Hej

Jeg prøvede at leje en film, alt gik perfekt, lige til det kom til lyden. Jeg havde koplet set-topboxen til reciveren kun med HDMI stik. Jeg syndes at have læst herinde at det kun er stereo over hdmi- og DD 5,1 over toslink/ fiberlys?

Men lige lidt hjalp det, der stod stadig PL2x i Reciveren. Jeg har været inde i set-topboxen og stille billede til 16/9 og lyd til DD 5.1 lyd.

Så spørgsmålet er hvordan får jeg 5.1 lyd?



1. Du bruger godtnok et  S/P-DIF kabel fra TV-boksen til din receiver ikke ?

2. Den motorola boks du har på et af billederne, er den TV-boksen som der følger med dit abonnement, og er den til HD ? Grunden til jeg spørger er at jeg overvejer at investere i en HD-boks, godtnok igennem DBnet(har HEF bredbånd), og den HD-boks de tilbyder er nemlig en Motorola (VIP 1900 serie). Gider du tjekke hvilken model din er, og hvis det skulle vise sig at være en VIP1900 (eller noget i den dur), hvad er dine erfaringer så med den ?

3. Den der 'Gefen tv' boks du har der, hvad benyttes den til ? Ren nysgerrighed :)

PFT.

- Jakob.

EDIT:

Bjarke - Temmelig sikkert. Jeg ved hvertfald at HEF Bredbånd bruger 1 fiber til Net/TV/TLF og 1 fiber til det analog TV-signal.

Hej

Jeg har tumlet lidt med problemmerne med lyd, Jeg har nu fået DD 5.1 ud af set-topboxen, det er Coax der skal vælges.

Den Motorola er af stb 1900 serien

Geffen box er en splitter så både tv og projektor har HDMI forbindelse



-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: b0nde
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Hej

Jeg prøvede at leje en film, alt gik perfekt, lige til det kom til lyden. Jeg havde koplet set-topboxen til reciveren kun med HDMI stik. Jeg syndes at have læst herinde at det kun er stereo over hdmi- og DD 5,1 over toslink/ fiberlys?

Men lige lidt hjalp det, der stod stadig PL2x i Reciveren. Jeg har været inde i set-topboxen og stille billede til 16/9 og lyd til DD 5.1 lyd.

Så spørgsmålet er hvordan får jeg 5.1 lyd?



1. Du bruger godtnok et  S/P-DIF kabel fra TV-boksen til din receiver ikke ?

2. Den motorola boks du har på et af billederne, er den TV-boksen som der følger med dit abonnement, og er den til HD ? Grunden til jeg spørger er at jeg overvejer at investere i en HD-boks, godtnok igennem DBnet(har HEF bredbånd), og den HD-boks de tilbyder er nemlig en Motorola (VIP 1900 serie). Gider du tjekke hvilken model din er, og hvis det skulle vise sig at være en VIP1900 (eller noget i den dur), hvad er dine erfaringer så med den ?

3. Den der 'Gefen tv' boks du har der, hvad benyttes den til ? Ren nysgerrighed :)

PFT.

- Jakob.

EDIT:

Bjarke - Temmelig sikkert. Jeg ved hvertfald at HEF Bredbånd bruger 1 fiber til Net/TV/TLF og 1 fiber til det analog TV-signal.

Hej

Jeg har tumlet lidt med problemmerne med lyd, Jeg har nu fået DD 5.1 ud af set-topboxen, det er Coax der skal vælges.

Den Motorola er af stb 1900 serien

Geffen box er en splitter så både tv og projektor har HDMI forbindelse



Okay, har du nogle HD-kanaler ? Er du tilfreds med boksen (motorola) ?


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 17:47

Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:



Okay, har du nogle HD-kanaler ? Er du tilfreds med boksen (motorola) ?
[/QUOTE]

 

Jeg har pt. 1 HD kanal nemlig SVT-HD, billedekvaliteten fejler ikke noget der er en utrolig detjaleringsgrad, men jeg glæder mig til 1 nov. der har DR premiere på 3 kanaler og en HD kanal. Det jeg ser , mht billedekvaliteten på SD er også god.

Set-topboxen virker billig men gør det den skal.



-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Zappy
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Hej

Her en billedekavelakade over opsætning af fiberbredbånd:

 


 

 


 


 


Hej


Blev der brugt 2 fiber ialt? 1 til internet og 1 til RF-tv?


De fører 2 fiber ind, men benytter kun den ene. Nr. 2 er i reserve i tilfælde af større behov for båndbredde. Det var den forklaring jeg fik, da jeg fik installeret det.



-------------
Samsung 7505 55"


Skrevet af: Schytte
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Hej

Jeg prøvede at leje en film, alt gik perfekt, lige til det kom til lyden. Jeg havde koplet set-topboxen til reciveren kun med HDMI stik. Jeg syndes at have læst herinde at det kun er stereo over hdmi- og DD 5,1 over toslink/ fiberlys?

Men lige lidt hjalp det, der stod stadig PL2x i Reciveren. Jeg har været inde i set-topboxen og stille billede til 16/9 og lyd til DD 5.1 lyd.

Så spørgsmålet er hvordan får jeg 5.1 lyd?


Hej

Jeg har tumlet lidt med problemmerne med lyd, Jeg har nu fået DD 5.1 ud af set-topboxen, det er Coax der skal vælges.

Den Motorola er af stb 1900 serien

Geffen box er en splitter så både tv og projektor har HDMI forbindelse


Jeg slås lidt med samme problem, mangler HD lyd fra min Motorola VIP 1910 boks (fiberflex / Smile). Du skriver du har fundet ud af det, 'Coax der skal vælges'.
Hvad mener du med dette, og hvordan fik du 5.1 ud af boksen ?


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 17:24
HejSmile
 
Du sætter et phono kabel på spdif udgangen på settop boxen, og forbinder den til reciveren.
 
så går du ind i menyen i settop boxen og finder opsætning - lyd og sætter den til 5.1 surround.
 
Så er du kørende.Wink


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Schytte
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

HejSmile
 
Du sætter et phono kabel på spdif udgangen på settop boxen, og forbinder den til reciveren.
 
så går du ind i menyen i settop boxen og finder opsætning - lyd og sætter den til 5.1 surround.
 
Så er du kørende.Wink

Okay, så du kører lyden igennem den optiske udgang, i stedet for at køre den via HDMI kablet?

Synes også jeg har prøvet dette, men får nøjagtigt samme resultat som med lyden via HDMI kablet... Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de kanaler jeg modtager overhovedet bliver sendt i 5.1 (IPTV via Fiberflex).


Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 00:07
Hvis man køber EnergiMidt så skal man ihvertgfald ikke købe boksen med optagefunktion.
Her er listen over de problemer som jeg oplever:

01. Blæseren kører altid

02. Man kan ikke optage serier

03. Hvis boksen er sat til 16:9 bliver alt vist i 16:9 også programmer i 4:3

04. TV-Guiden følger ikke den sortering man selv laver af programmerne

05. Man skal trykke 11 gange på sin fjernbetjening for at komme til optagede programmer

06. Boksen er mega langsom

07. Hvorfor er det lige man ikke kan pause en optagelse der allerede er igang, uden at afbryde optagelsen ?

08. Hvorfor kan man ikke optage 2 afsnit der kommer efter hinanden ?

09. Hvorfor er EPG'en så skide ringe.  Den er langsom som bare fanden, og ofte så står texterne hulter til bulter ?

10. Nogle gange når man optager et program så stopper den aldrig med at optage og fortsætter bare til disken er fuld ?

11. Man kan ikke stoppe en optagelse der er 'løbet løbsk'.  Klokken er nu 23:30 boksen optager stadig Pagten på DR HD selvom programmet for længst er slut.

Kæmper man sig ind under 'Igangværende Optagelser' og vælger afbryd optagelse sker der ikke en hujende fis.

12. Skriver man til Smile Content så modtager man bare et autosvar, og så sker der ikke mere. Ringeste support ever.


Jeg kommer fra TDC TV hovr jeg må sige at deres boks virkede meget mere intuitiv.



-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: moho
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 14:28

Mon Forbrugerstyrelsen har en mening herom?  Jura afdelingen  Big smile

Ting skal vel virke?  Tænk ( - - - ) hvis ens VHS havde forsøgt med blot noget som ligner det der?


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 20:17
Mangel på professionalisme og seriøsitet er kendetegnet for Energimidt Fiber.
Kæmpede med dem i et par år før jeg kunne få et alternativ.

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Someone79
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 02:06
Artisten

Har du surround på alle dine kanaler eller er det specifikke?
Optisk var ikke en success, men coaxial var eller?

Testet forskellige setups og udbydere....
Oplever også at nogle 1900serie bokse kun giver surround på HD kanaler (Canal+ HD, Discovery HD, etc)
Til trods for man har en jingle før udsendelsen på en ikke HD kanal, der fortæller at nu er næste film med surround lydspor.
Der er brugt optisk kabel....

Kunne være jeg lige skulle få det coaxial fundet frem af skuffen og se om det ændrer noget på lydoplevelsen....


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 18-December-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Someone79 Someone79 skrev:

Artisten

Har du surround på alle dine kanaler eller er det specifikke?
Optisk var ikke en success, men coaxial var eller?

Testet forskellige setups og udbydere....
Oplever også at nogle 1900serie bokse kun giver surround på HD kanaler (Canal+ HD, Discovery HD, etc)
Til trods for man har en jingle før udsendelsen på en ikke HD kanal, der fortæller at nu er næste film med surround lydspor.
Der er brugt optisk kabel....

Kunne være jeg lige skulle få det coaxial fundet frem af skuffen og se om det ændrer noget på lydoplevelsen....
Jeg har kun 5.1 lyd på nogle tyske, DRHD kommer snart med 5.1 lyd. Du skal bruge coaxial spdif udtaget. du kan se det på billede højre oppe. Og opsætte motorola til 5.1 lyd. Så skulle det køre. Smile

-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 22:40
Hej Smile
 
Jeg kan ikke få lyd på folketinget, er der andre der har det problem? jeg køre digital lyd igennem min Reciver, alle andre programmer er der lyd på. Fiberbredbånd har haft problemmet, men skriver at lyd problemmet skulle være løst for 3 uger siden med opdatering.


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Oprindeligt skrevet af Someone79 Someone79 skrev:

Artisten

Har du surround på alle dine kanaler eller er det specifikke?
Optisk var ikke en success, men coaxial var eller?

Testet forskellige setups og udbydere....
Oplever også at nogle 1900serie bokse kun giver surround på HD kanaler (Canal+ HD, Discovery HD, etc)
Til trods for man har en jingle før udsendelsen på en ikke HD kanal, der fortæller at nu er næste film med surround lydspor.
Der er brugt optisk kabel....

Kunne være jeg lige skulle få det coaxial fundet frem af skuffen og se om det ændrer noget på lydoplevelsen....
Jeg har kun 5.1 lyd på nogle tyske, DRHD kommer snart med 5.1 lyd. Du skal bruge coaxial spdif udtaget. du kan se det på billede højre oppe. Og opsætte motorola til 5.1 lyd. Så skulle det køre. Smile

Skal man bruge SPDIF coax ?

Jeg har nemlig DD 5.1 på den tyske Pro 7 og jeg bruger kun HDMI mellem min Motorola boks og min forstærker.  Jeg går også bare og venter på at der kommer noget ordentlig lyd igennem fra DR's side.



-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 18:01
Hej
Det kan vare længe inden jeg får 5.1 lyd på anlæget. EnergiMidt Fiberbredbånd skriver til mig at de skam sender 5.1 lyd ved drhd, men lydstandarden er He-AAC , og ikke noget som min onkyo kan aftaste.
Kender i til en box som kan ændre digital lyd som AAC til DTS eller DD?


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 20:05
Er du sikker på at det ikke det format som boxen modtager ? Jeg går selv og venter på SR fra EnergiMidt men jeg kan da ikke forestille mig at boxen outputter HE-AAC ...

-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Er du sikker på at det ikke det format som boxen modtager ? Jeg går selv og venter på SR fra EnergiMidt men jeg kan da ikke forestille mig at boxen outputter HE-AAC ...
Det lige det den gør outputter HE-AAC, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, overvejer at opsige mit abonoment. Eller at klage til forbrugerstyrelsen. Hvad vil du gøre Dammark?Cry

-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 20:40
Jeg afventer lige den opdatering de har planer om her i løbet af Januar.

Men boxen skal virkelig have en overhaling for at jeg skal beholde lortet.
Og hvis det passer med lydformatet så er de da virkelig debile, mere end jeg havde forventet.

Jeg har faktisk lige fået brev fra dem idag, hvor der står at de vil udsende alle de digitale gratis kanaler på deres net, og man vil kunne bruge hvilken som helst DVB-C MPEG4 HD box.  Dog stod der at man skulle have et multiabb. hos dem, men det skal jeg lige have afklaret med  deres kundeservice.

Jeg ringer ihvertfald til dem imorgen ... så kan det være at jeg har nogle svar.


-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 21:59
HejSmile
Har du fået svar??


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 17:41
Hej Smile
 
Her er hvad der blev skrevet om lyd, på Smilecontent
 
 

Lyd på de nye DR kanaler
Hvis du har tilsluttet et surround anlæg eller lignende til din TV-boks, kan du kun få lyd på, såfremt dit anlæg understøtter afspilning af AAC lydformat, da DR benytter dette lydformat til surround lyd. Der vil være almindelig AC3 lydformat via SCART og HDMI udgangene, så i tilfælde af at dit anlæg ikke understøtter AAC anbefaler vi, at du bruger lyd via HDMI eller SCART til disse kanaler.



-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 21:43
Det kan godt ske at jeg er fatsvag ...

Men hvad er det så man modtager som AC3 ?
Er det stereo eller surround ?

På prøvekanalen 'Pro 7' slår min forstærker over på Dolby Digital 5.1 når de viser film.
Men det vil den så ikke gøre på DR HD fordi de sender i HE-AAC ?


-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

HejSmile
Har du fået svar??

Ja det har jeg fået idag.
Og dette var svaret ...

Oprindeligt skrevet af Tommy - EnergiMidt Tommy - EnergiMidt skrev:

Hej Sebastian

Tak for din henvendelse.

DR HD sendes som AAC, tjek om din forstærker understytter dette format. 

Med venlig hilsen
EnergiMidt - FiberBredbånd Support

Tommy

Man må jo sige at supporten hos EnergiMidt ikke splider tiden på at skrive for meget.

Så derfor har jeg sendt følgende mail til DR:

Hej DR Det lader til at der hersker temmelig stor tvivl blandt de danske hifi entutiaster om, hvilke surround-formater lyden på DR HD bliver sendt i. På DVB-T nettet går jeg ud fra at I bruger HE-AAC, er det korrekt ? Men nogle siger også at I udsender lyden i AC3 til udbydere såsom Viasat og Canal Digital, er det korrekt ? Min TV udbyder, EnergiMidt modtager et HE-ACC signal som de sender direkte videre til deres kunder hvilket kræver at den forstærker man har kan håndtere HE-AAC formatet, hvilket der ikke er særlig mange der gør. Er der noget der ligger til hindring for at, EnergiMidt kan modtage et AC3 signal fra jer ? Det vil gøre signalet meget mere brugbart for os.

Med venlig hilsen Sebastian Dammark



-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 23:38
Det er godt , det du har skrevet, lad os bare sætte noget fut under dem.
Jeg tager nu lyden fra HDMI, det er stereo jeg har og ikke 5.1 lyd , men måske opdateringen af Motorola boxen ændre det? EnergiMidt har skrevet at det bliver i denne Mdr.


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 23:51
Jeg kun håbe at DRHD blev mere film orienteret

-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 22:25
Så skete det ... Lige nu viser DR HD filmen Sex & Lucia og min forstærker lyser som et juletræ.
Forstærkeren viser Dolby Digital samt der er lyd i alle 6 kanaler.

-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 15:03
Hej
Også her lyser forstærken dolby digital, med 5.1 lyd, jeg tager lyden fra spdif. til gengæld er der ingen lyd over HDMI.
 Og hvornår kommer der den helt store opdatering af Motorola boxen??? De skriver også til mig engang i januar.


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 15:57
der er nu også lyd på HDMI DD Lyd 5.1

-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 15:16
Jeg har skrevet til EnergiMidt om langcering af en ny portal i Januar.
 

Tak for din henvendelse.

ja portalen er desværre blevet rykket til først i Marts, vi arbejder på højtryk for at få de sidste tekniske ting på plads. 

Med venlig hilsen
EnergiMidt - FiberBredbånd Support

Tommy

Det de ikke når idag , når de nok imorgen- magen til slendrian skal man lede længe efter!!


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 20:10
Den nye portal mener du dermed det andre har skrevet om at deres kanaler kommer som DVB-C ?

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Den nye portal mener du dermed det andre har skrevet om at deres kanaler kommer som DVB-C ?
Den nye portal er vinduet  hvor der er bla. EnergiMidt logo på, plus en hel masse muligheder for feks at leje film. Det med det digitale spejl DVB-C skulle komme til marst , men Portalen skulle være kommet her i Januar.
 Det jeg ikke kan lide er,  de hele tiden er bagud det behøver de ikke være. Strøm som Energi Midt levere til 153000 husstande fejler ingen ting. Fordi man har sat de nødvendige recursser sat af, det kunne de også ved fiber delen  Wink


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 07:55
Der står 3 Februar (red. idag) på deres hjemmeside til DVB-C, ved du noget vi ikke ved?
http://www.energimidt.dk/Omenergimidt/Nyheder/Sider/Digitalt-tv-uden-tv-boks.aspx - http://www.energimidt.dk/Omenergimidt/Nyheder/Sider/Digitalt-tv-uden-tv-boks.aspx

Har haft FiberTV hos EnergiMidt før så kender alt til deres forsinkelser sådan har de altid været Confused



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 17:12
hej
Jeg har fået et stykke parpir hvor der står marst med det hele!!!


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 00:20
Et papir fra Fiberbredbånd?




-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:10
parpir og offentlig gjort email, siger Marts.

-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Brandmand1
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:58
Ja jeg kan modtage dvb-c fra Energimidt idag!!!


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 20:03
Tror du har fået fejl sendt papierer Artisten? For DVB-C kører nu, og det gik i luften d. 3 Feb som informeret af EnergiMidt.

Brandmand1 hvordan ser du DVB-C signalet? hvilket TV osv. Kvalitet?

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt



Print side | Luk vindue