Print side | Luk vindue

EPG kun nu og næste!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66500
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 05:56

Emne: EPG kun nu og næste!
Skrevet af: pkylle
Emne: EPG kun nu og næste!
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 19:55
På mit SONY KDL-40W4000 er der i EPG (Guide) kun vist 'Nu og Næste'.  Der kommer ikke flere frem, men den bliver opdateret som tiden går, dog aldrig mere end 2 programmer. Det har virket fint indtil i går.

På mit TV-tuner-kort med CI er EPG OK, altså flere dage frem.

Er koblet til YouSee net 147 (Frederiksberg).

Er der nogen, der oplever det samme eller har en forklaring?

[ Edit] Guiden bruges bl. a. til timer for udsendelser, derfor er det jo væsentligt, at den indeholder mere end bare 'Nu & Næste', en funktion som ikke findes på SONYs tv.
Kan det være en ændret kodning fra Yousee efter åbning for digitale signaler? Jeg har dog stadig programkort i TV'et ( pga HD-pakke).
[/Edit]
/Peter

Svar:
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 20:54
Har det samme hos mig i Åbenrå. Det er meget få ting der virker i EPG, dog virker nu og næste fint.

Skrevet af: DonTlaloc
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af pkylle pkylle skrev:

Er der nogen, der oplever det samme eller har en forklaring?

Ingen forklaring desværre, men har det samme problem på et 40W5500 og et 32V4500.

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 16:17
Jeg har samme problem på mit Sony. Men på Samsung boksen med harddisk er der ingen problemer. Hos min nabo igår så jeg at der var samme problem på Samsung boksen uden harddisk. Så det ser ud som Yousee har lavet om på signalet.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 16:21

Er koblet til YouSee net 147 (Frederiksberg).

Dreambox DM600C på Frederiksberg, jeg ser EPG cirka 5 dage frem.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 19-September-2009 kl. 18:36
Det svarer jo til, at det er OK på min PC med DVB-C tuner (m. CI).

Håber YouSee retter op på det, men det undre mig, at der skulle være forskel på tuner-kort/Dreambox/lignende og så TV (undtaget muligvis bokse som Samsung u.HD)

/Peter

Har nu meldt fejl til YouSee

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 20:00

Det svarer jo til, at det er OK på min PC med DVB-C tuner (m. CI).

Håber YouSee retter op på det, men det undre mig, at der skulle være forskel på tuner-kort/Dreambox/lignende og så TV (undtaget muligvis bokse som Samsung u.HD)

Dit TV og din PC ser samme DVB strøm, så hvis det virker det ene sted, men ikke det andet, er det næppe et problem hos YouSee, men derimod et firmware problem i dit TV.

YouSee vil næppe garantere andet end at det virker med deres officielle boxe.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 19-September-2009 kl. 20:50
Nu er der jo ikke skiftet firmware i mit TV siden der blev udsendt en via Yousee for flere måneder siden, og ændringen er sket inden for de seneste dage.
Så den køber jeg ikke!
I øvrigt virker det heller ikke med YouSees Samsung u. HD, se tidligere indlæg  fra PerW.
/Peter

Skrevet af: mictand
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 17:50
Jeg har også Sony 40W4000K og kan berette at jeg har samme problem.

Jeg har tidligere kørt med CA-modul hvor guiden viste en hel uge frem, men nu viser den altså kun nuværende og næste program.
Hvis det har nogen betydning så har jeg HDD-boksen fra YouSee og kører antennekabel ud af antenneudgangen på denne og op til tv'et, hvor jeg så også kan modtage de digitale kanaler.

På boksen virker guiden fint som den altid har gjort.

-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5

Skrevet den: 20-September-2009 kl. 23:48
Testede her til aften igen EPG på mit DVB-C TV-tunerkort.
Nu er der kun programmer til mandag aften, altså godt 24 timer frem.

Dette afhænger dog af hvilket program man bruger sammen med TV-tuneren
Har et TerraTec Cinergy C PCI Digital Tuner
TerraTec Home Cinema er der nu 24 timer i EPG
MyTheatre melder kun nu&næste i EPG
DVB Dream melder også kun nu&næste i EPG

Så noget er galt.

Yousee hvad har i gang i?

Skrevet af: gravcokker
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 23:51

Samme problem her med min 40w5500.

Dog kun på de gratis programmer som yousee levere (dr1,dr2 update samt tv2-midt/vest)

Min far river disse ned med stueantenne og en set-topbox uden problemer

Så der er åbenbart yousee eller sony der ikke har styr på elektronikken

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 13:21
Nu er min EPG tilbage. Kan se helt ind til Lørdag aften nu.

Skrevet den: 21-September-2009 kl. 18:26
Samme her.

Så må vi næsten slutte, at Yousee havde 'gjort' et eller andet, som de så har 'fikset'

Men har nogen set en melding fra Yousee om problemet?

Skrevet af: mictand
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 18:59
Jeg kan også rapportere om fuld info i guiden nu. 

Jeg fejlmeldte også problemet hos YouSee men har endnu ikke fået nogen tilbagemelding, men de skriver nok tilbage på et tidspunkt hvad årsagen er/var.

-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 00:36

Jeg har nu fået EPG informationer et stykke ud i fremtiden...

...til gengæld har nogen stjålet min TV3 kanal! Kan I så komme tilbage med den I lømler!

EDIT:

Discovery er der vist også nogen der er stukket af med!?!

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 22-September-2009 kl. 15:37
Ak ja så kom der svar fra Yousee.

Citat:
Du skal bruge kabel net nummer 101. Det burde afhjælpe fejlen.
Citat slut:

.. og jeg som bor under netværk 00147

http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=12459

Så meget for den support

Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 13:46

Netværksvalg på Digital TV tunere på fjernsyn er en "giftig" affære.
YouSee benytter selvfølgelig en proprietær struktur designet til Sagem & Samsung Digital bokse.

F.eks. Sony + andre beskriver de benytter en "Nordic LCN" struktur - den er forskellig fra Sagem & Samsung, det er YouSee ved at tilgodese (ikke 100 %) via nogle LCN netværksnumre.
Det bliver nok meldt ud når det virker.

Samtidig er YouSee ved at ryde op i Netværksnumre, på sigt bliver der få Netværk der næsten alle vil ligge både som LCN og Proprietær koder.

Netværk (00)101 er et fælles netnummer for Københavns Kommune incl. Frederiksberg, for de anlæg hvor YouSee er totalleverandør.
Undtaget er selvfølgelig de Store Boligforeninger der har andre TV programleverandører end YouSee men har få kanaler beregnet for Digitalbokse til f.eks. Cinema film. 

Jeg kører P.T. med en "Evaluation SoftWare" fra Sony til xxWxxxx Tunerer, den fungerer stadig ikke med LCN Netværk (øv) men jeg har nu undertekster på NGC HD. m.m.

Problemet med EPG på Digital TV er igen en "kamp" imellem YouSee's databasestruktur og TV leverandørers mening om samme.

-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *

Print side | Luk vindue