Sony W5500 firmware opgradering.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66541
Udskrevet den: 23-April-2025 kl. 00:53
Emne: Sony W5500 firmware opgradering.
Skrevet af: JobbeDK
Emne: Sony W5500 firmware opgradering.
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 14:52
Hej folkens
Måske et dumt spørgsmål, men det kommer alligevel.
Jeg har anskaffet mig et Sony W5500 i stedet for mit gamle S3000 - lækkert. Jeg har lagt mærke til at når man vælger support på Sony DK, så er der ingen mulighed for at downloade firmware, men hvis man skifter land til f.eks. Sverige eller England, så er der ny firmware tilgængelig.
Min firmware er version 1.4xxx og den nye hedder 1.5xxx - sker der noget ved at hente og installere softwaren fra f.eks. den svenske support, eller er der en god grund til at det kun er Danmark der ikke bliver tilbudt at downloade denne firmware?
|
Svar:
Skrevet af: gravcokker
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 21:38
Hvis så fremt i fald det er et "dumt spørgsmål" så er vi to om det nu 
Jeg sidder nøjagtig med det samme spørgsmål...
Jeg har, på den engelske support side, hentet firmware update 1.570EA
og sidder nu med samme spørgsmål som JobbeDK
Kan denne firmware installeres på et Dansk indkøbt tv???
|
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 22:09
Firmware 1.570EA var tilgængelig via den danske side ca. 31. august, hvor jeg hentede den.
Man kan stadigvæk hente den via en dansk side v.h.a. et trick (gå til support side for f.eks. Storbrittanien, vælg firmware link, skift land tilbage til Danmark. Så ender man her (for 37W5500 men den skulle gælde for en lang række modeller):
http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&m=KDL-37W5500&f=FW_Bravia1570EA - http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?s ite=odw_da_DK&m=KDL-37W5500&f=FW_Bravia1570EA
Firmwaren kan godt installeres på et dansk W5500, hvilket jeg også har gjort.
Man skal så køre en geninstallation iflg. support beskrivelsen, så man bliver nødt til at sortere kanaler igen og evt. navngive nogen analoge kanaler.
De eneste ting jeg umiddelbart har lagt mærke til er ændret, er at de fundne digitale kanaler ikke længere er fortløbende, og at man kan vælge sekundære sprog for lyd og undertekster.
------------- Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 22:14
Tak for det hurtige svar Dragemester 
Jeg tar chancen og installere den nye firmware...
|
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 16:44
Dragemester: Tak :o)
Gravcokker: Hvordan gik det og skete der noget specielt sindsoprivende? Jeg magter ikke at bruge 3 kvarter igen på at sortere kanaler...
|
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 22:20
Jeg fornemmer ingen forskel overhovedet..udover det med underteksterne og sproget som Dragemester er inde på i hans svar.
Jeg håbede på at firmware opdateringen ville hjælpe på den manglende EPG på tv2 Danmark.. men ak nej..den mangler stadig (gode råd modtages gerne)
Den eneste umidlbare ændring ved opdateringen, er at alle kanalerne på mit yousee kort ligger lidt anderledes nu, efter ny søgning, og at de starter omkring kanal 350 nu
JobbeDK.. du har fuldstændig ret..det er sku en skandale så åndscvagt sony´s kanalsystem er sammensat, så du slipper ikke for at sortere kanaler igen min ven 
|
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 02:37
Ny firmware ver. til bla. w5500
Ny firmware ver. hedder 1.600EA
Den findes på den Danske support side:
http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&m=KDL-40W5500&f=FW_Bravia1600EA - http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?s ite=odw_da_DK&m=KDL-40W5500&f=FW_Bravia1600EA
Forbedringer i denne version
- Denne softwareopdatering omfatter automatisk sortering af kabel-tv-programmer.
- Desuden omfatter softwareopdateringen stationsindstilling af digitale tv-tjenester med bestemte typer af tv-signalfordelere.
For at installere denne opgradering skal tv'et geninstalleres ved at aktivere Automatisk opstart.
Ifølge sony support
Jeg har kørt opdateringen, og har ikke fundet noget nævneværdigt,som er ændret..Men nu er skidtet da opdateret 
|
Skrevet af: c.nielsen.dk
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 12:36
Har kørt med 1.600EA siden 15. Okt. Fjernsynet er umutiveret begyndt at slukke og tænde igen fra tid til anden. Ved ikke om det skyldes Viaccess CAMmodul + YouSee smart card, der får fjernsynet til at være ustabilt. Hvis andre har set det samme, så sig venligst til. På tidligere softwares kunne man i det mindste se TV uforstyrret. 
|
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 12:42
Tak for tippet. 
Jeg har nu hentet den, men venter med at opdatere til efter kanalomlægning er gennemført 1. november.
------------- Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Skrevet af: Wimmer
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 14:30
Jeg har selv et 46W5500. Jeg får signalet fra den lokale antenneforening, som sender alle kanaler i DVB-C. Jeg mangler dog 3 af de kanaler, som jeg skulle kunne modtage. Problemet kunne måske være i min forbindelse, men inden jeg ville spekulere på at udskifte det nedgravede kabel, ville jeg undersøge, om det var muligt at opdatere, da jeg havde hørt, at det måske kunne afhjælpe problemet.
Gik derfor fra 1.202 til 1.570, da der stod noget om kanalsøgning specielt i Danmark og Sverige på hjemmesiden. Efter både hurtig- og fuld scanning kunne jeg dog stadig kun se de samme kanaler.
Fandt så 1.600 og tænkte at den måske kunne hjælpe. Igen scanninger på flere måder - og så manglede jeg 12 kanaler! Prøvede igen med automatisk opstart og scanninger men uden resultat.
Har talt med Sony Support, som ikke lige kunne gennemskue problemet. Opdateringerne er primært lavet for at optimere tuneren til modtagelse fra de store udbydere (Yousee/Stofa mv.) DVB-C er åbenbart ret avanceret med QAM osv. Den seneste opdatering (1.600) har kun med kanalsortering at gøre (Også Yousee/Stofa).
Jeg spurgte også, om jeg kunne gå tilbage til en tidligere version, men det kræver værkstedsbesøg...
Så min anbefaling må være, at man grundigt skal overveje, om det kan betale sig at opdatere, specielt hvis man allerede har sorteret kanalerne.
"If it ain´t broken don´t mess with it"
|
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 15:43
Den automatiske opstart var så nul og en fis værd for mig, udover at jeg måtte sortere kanaler igen (men 1. november var vel en belejliget dag at gøre det).
Jeg installerede og kørte en automatisk opstart, men eneste resultat var at uret uanset hvad hulen jeg gjorde konsekvent var 2 timer foran, hvilket var ret irriterende på EPG'en.
Jeg prøvede igen og denne gang smed jeg TV'et på fabriksindstillinger, dog uden at gennemføre kanalsøgningen, men det betød jo så at alle øko indstillinger, AV indgange mv. skulle sættes op igen - til gengæld virker mit ur igen 
Så hvis i ikke har gjort det: Prøv at sætte TV'et på fabriksindstillinger, menuden ny kanalsøgning. På denne måde burde i kunne beholde kanalerne.
|
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 18:06
Jeg har opgraderet fra 1.570EA til 1.600EA og kørt den automatiske opstart som beskrevet...med deraf følgende brug af tid på at navngive og sortere analoge kanaler. 
Før 1. november kunne jeg nøjes med at lade mit tv lede efter "Gratis tjenester" for at finde alle de tilgængelige digitale kanaler, men den 1. manglede EuroSport, TV2 Sport og CNN ved søgning efter gratis tjenester og jeg var nødt til at søge efter "Alle tjenester" for at få disse med...plus hundrede krypterede kanaler jeg så måtte slette manuelt.
Jeg gætter dog på at dette er YouSee's skyld og ikke firmwarens skyld, men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Ellers har jeg ikke lagt mærke til nogen forskel mellem 1.570EA og 1.600EA.
Jeg prøver at lave en ny søgning efter gratis tjenester, når jeg tror YouSee er færdig med at lave om på hvad der er krypteret og hvad der er tilgængeligt - det er de nemmelig ikke endnu.
|
Skrevet af: Wimmer
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 16:12
Bare lige for at følge op: Det er nu lykkedes mig efter en scanning i går at få de fleste kanaler tilbage, så jeg igen kun mangler de samme som før opdateringerne. Så status quo og lidt arbejde med sortering, men det skulle alligevel til efter de 3 nye kanaler fra DR..
Jeg ved ikke, hvad grunden er til at det nu virker - men jeg er glad igen 
|
Skrevet af: a15995
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 10:21
Hej!
Ved at denne tråd er ved at være gammel, men opgraderede min firmware i går til version 1.700EA og nu kan TV'et ikke finde mit CAM og heller ingen digitale kanaler.
Den er opgraderet herfra:
http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&m=KDL-32W5500&f=FW_Bravia1700EA - http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&m=KDL-32W5500&f=FW_Bravia1700EA
Er der andre, der har fået problemer?
Ellers vil jeg gerne advare mod at opdatere - har opdateret flere gange før uden problemer, men nu er den altså helt gal...
Hvis nogen har forslag til løsning - udover at slukke TV'et, at køre automatisk opstart etc. som jeg har prøvet 100 gange, så er jeg meget lydhør.
Har firmwaren gjort det umuligt at læse ældre smartcards eller er der er problem med sprog/land, selvom både TV og firmware er lavet til Danmark?
HJÆLP!
/SØren
------------- /Søren
|
Skrevet af: kbking
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 14:36
Har du prøvet at downloade firmwaren igen og opgraderet igen? for jeg har overhovedet ikke haft nogen problemer med 1.700EA.
|
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 14:43
Hej!
Hmm, jeg checkede den downloadede fils størrelse, og selve opdateringen gik som vanligt og uden problemer. Jeg er ikke sikker på, at man kan opgradere til samme version - mener den siger, at versionerne er ens.
Men jeg forsøger selvfølgelig igen, men selve adfærden er mystisk. Den registrerer slet ikke mit CAM-kort (du ved, hvis man tager det ud siger den "kort udtaget" og omvendt).
Skulle være utroligt, hvis kortet er gået samtidigt.
Har dog fået en at vide fra Yousee, at ID for Hovedstaden er 151 og ikke 150 ved brug af DVB-C, så det skal jeg også lige forsøge.
Hvilken type CAM har du selv? Hvilken udbyder?
Tak!
------------- /Søren
|
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 16:27
Nå, nu havde tv'et stået og tænkt over tingene natten over, og så besluttet sig for at registrere mit CA-modul alligevel. Min vilje var åbentbart stærkest til sidst :)
Anyway, nu kan jeg søge kanalerne på det nye ID og det ser ud til at virke igen. PHEW!!!
Hvorfor den opførte sig sådan aner jeg ikke, men måske der alligevel går lidt tid, før TV/kort har forhandlet på plads...
------------- /Søren
|
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 17:46
a15995 skrev:
Hej!
Har dog fået en at vide fra Yousee, at ID for Hovedstaden er 151 og ikke 150 ved brug af DVB-C, så det skal jeg også lige forsøge.
|
Netværksnummer for hovedstaden er 150, hvis du har en YouSee boks, og ellers er den 151. For Sony tv med rimelig ny firmware, mener jeg ikke det gør nogen forskel i praksis om du bruger det ene eller det andet, men det rigtige nummer er altså 151.
Mine forældres 37V5500 er opgraderet til fw1.700EA uden problemer, men de bruger ikke CAM modul.
Jeg har endnu ikke opgraderet mit eget 37W5500 fra 1.600EA til 1.700EA.
|
Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 12:42
Talte med sony support ver 1.800ea bliver frigivet i denne uge. Den skulle rette kanaler som forsvinder og deslige dog ingen nye features a la divx mkv
http://support.sony-europe.com/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_da_DK&m=KDL-40W5500 - http://support.sony-europe.com/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_da_DK&m=KDL-40W5500
|
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 17:51
JKJe skrev:
Talte med sony support ver 1.800ea bliver frigivet i denne uge.
Den skulle rette kanaler som forsvinder ... |
Det lyder godt; kanaler, der forsvinder (p.g.a. midlertidigt dårligt signal?) er godt nok irriterende.
|
Skrevet af: 8bitkid
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 17:06
JKJe: Kunne du ikke tale med Sony support igen, det ser ikke ud til, at der er kommet ny firmware endnu :)
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 09:33
Den er tilgængelig se http://support.sony-europe.com/tvhc/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&f=FW_Bravia1730EA&m=KDL-40W5500 - http://support.sony-europe.com/tvhc/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&f=FW_Bravia1730EA&m=KDL-40W5500
dog blev det 1.730 ea.
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 13:09
Hmm, andre der har problemer med at opdatere?
Har prøvet på både 32W5500 og 40W5500 men begge resetter bare og siger "systemet er opdateret" efter mindre end 1 minut - versionen er stadig 1.700EA...
/Søren
------------- /Søren
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 15:34
Jeg har opdateret. Første gang stoppede den ved 37% og sagde at opdateringen mislykkedes, men det kan have været et problem med min USB nøgle. Anden gang, efter at have slettet og kopieret firmware filen igen, gik opdateringen glat igennem, og tv'et siger nu selv at det kører 1.730EA.
Jeg er dog stadigvæk dybt uimponeret over Sonys beskrivelse, af hvad der er opdateret i den enkelte firmware versioner; de kunne ligeså godt skrive at "hunde har nøgne ører". 
Denne softwareopdatering omfatter automatisk sortering af kabel-tv-programmer.
Desuden omfatter softwareopdateringen stationsindstilling af digitale tv-tjenester med bestemte typer af tv-signalfordelere.
Forhindrer sammenblanding af EPG-data.
Tilgængelig funktion til programsletning i sorteringsmenu.
|
>> Denne softwareopdatering omfatter automatisk sortering af kabel-tv-programmer.
Det kan de sidste mange firmware versioner også
>> Desuden omfatter softwareopdateringen stationsindstilling af digitale tv-tjenester med bestemte typer af tv-signalfordelere.
Øh hvad??? Den samme beskrivelse har iøvrigt været brugt for flere firmware versioner.
>> Forhindrer sammenblanding af EPG-data
Den eneste ting der er umiddelbart forståelig
>> Tilgængelig funktion til programsletning i sorteringsmenu
Øh hvad?? Man har altid kunne slette kanaler i sorteringmenuerne
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 18:04
Nå, den virkede efter 2. download. Er det nødvendigt at køre Automatisk Opstart bagefter? Jeg mener, så sletter man jo alle sine settings...
------------- /Søren
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 18:14
a15995 skrev:
Er det nødvendigt at køre Automatisk Opstart bagefter? |
De påstår Sony, men jeg ved ikke om det er korrekt. Jeg gør det.
a15995 skrev:
Jeg mener, så sletter man jo alle sine settings... |
Nej det gør man ikke; settings bevares.
Man kan også overspringe kanalsøgning. Jeg kan dog ikke sige, om det betyder at man går glip af en eller anden magisk forbedring.
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 20:23
Min opdatering gik fint. Kan ikke umiddelbart se nogen forbedringer. Håber snart de kommer med en stor ny opdatering med sony internet tv, divx/MKV Ppå usb samt LAN, fuld dlna funktion osv
....men jeg kunne vel næste ligeså godt bede om at den skal kunne lave en en god kop kaffe -
|
Skrevet af: laxxe
Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 16:57
Jeg har opdateret mit 40W5500 til 1.730EA uden problemer. Er der nogen der ved, hvordan man kan kontakte Sony for forslag til rettelser i firmwaren?
Både min kæreste og jeg, synes det er ekstremt irriterende, at lyden slukker et sekunds tid, når man vælger tekst-TV. Af og til er det sådan, at mens den ene af og sidder og ser et program, så skal den anden lige se noget på tekst-TV. Lyden afbrydes, og det sker igen to gange, når man vil "ud" af tekst-TV igen (der er jo to måder at vise tekst-TV på, med og uden billede ved siden af).
Det må da kunne fikses.
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 18:17
Hørt hørt, det er pi... irriterende at den lige muter lyden et øjeblik.
Det kunne også være rart hvis de implementerede den nye EPG hvor man kan se et lille billede af den kanal man er på mens man checker oversigten.
Men men men, jeg tror ikke man skal sætte næsen op efter andet end alvorlige fejlrettelser. Hos Sony er det typisk "find fuck and forget". Prøv bare at se deres Applicast, der er totalt til grin, de lovede en masse nye applicationer, men der er kommet nul-og-niks!  og nu laver de noget helt nyt på en helt anden måde og alle de gamle kunder kan rende og hoppe.
|
Skrevet af: Holt
Skrevet den: 09-August-2010 kl. 23:21
Det sjove er, at alle de funktioner der efterlyses til W5500 modellen, de er i firmwaren til mit V4500, som hænger i soveværelset, så det er mærkeligt de ikke laver det på W5500 modellerne...For ja det er mega ræls, at lyden forsvinder, og man ikke kan se den kanal i baggrunden når man bruger EPG.
Holt.
|
|