Print side | Luk vindue

Bluray drev fejler på PS3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66601
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 14:24

Emne: Bluray drev fejler på PS3
Skrevet af: Frakkel
Emne: Bluray drev fejler på PS3
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 17:14
Så gik drevet i stykker på min PS3. Når man indsætter en
cd/dvd/bluray så kører skiven ikke rundt.

Jeg har fundet frem til at jeg ikke er den eneste der har
oplevet dette.

Heldigvis er der stadig reklamationsret på den. Jeg købte
den i midt i oktober 2007 hos Coolshop.

Jeg vender lige tilbage med hvordan de har behandlet
sagen. Det er først i sådan her en situation man kan se
hvordan firmaet er.

Svar:
Skrevet af: L'er
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 22:13
Det er nemlig rigtigt! Jeg har flere gange oplevet lignende problemer med min PS3, men heldigvis fik jeg en ny helt gratis hver gang
Det håber jeg også du gør!

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 16:48
Den er åbenbart havnet hos Sony nu. De vil nok reparere den
, da der ikke er flere 60GB ps3. Jeg kunne nok godt nøjes
med en ps3 SLIM og et par spil i stedet.

Skrev dette til Coolshop i dag og de vil sende det videre i
systemet.

Nu er det 13 dage siden jeg sendte den afsted.

Brugte den meget som mediacenter så den er faktisk savnet;)

Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 17:49

Så skrev Coolshop tilbage at jeg kan få den "opgraderet" til en PS3 slim i stedet.

Spurgte om jeg ikke kunne få et spil med da det nu ikke er samme model med det ville de ikke være med til.

Desværre er den i bagordre og forventes først den 14 okt.

Så fra jeg sendte den ind til jeg får en ny gik der en lille måned. Det skal lige understreges at Coolshop har betalt fragten frem og tilbage. Alt i alt kan man ikke brokke sig over så meget.

Man går fra 4 USB til 2 USB stiks(bruger en til playtv og en til rock band) og mister kortlæser(som blev brugt sjældent).

Det man vinder er en controller med rumble, en smule på elregningen og en smule larm. Jeg har en HD på 500 GB så den lidt større HD gør ikke forskel, den kommer nok til at ligge og samle støv.

Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 08:14
Så fik jeg den nye 120 GB SLIM. Så skal der spilles igen ;)

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 08:57

tillykke med den

du er vist ikke blevet ringere stillet med at få en slim istedet - den har jo så også frisk garanti.

Skrevet af: ncmunk
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 18:33
I har været heldige må jeg sige. Hvor lang tids garanti er/var der på jeres PS3.

Mit drev er også stået af og min PS3 er 1 år og 4 mdr. gammel. Jeg troede egentlig at det var standard at der var 2 års garanti på sådan noget skrammel, men i butikke har de fortalt mig at Sony kun giver 1 år.

Er der nogen der har erfaringer med hvad man kan gøre? skal den bare smides ud eller er der nogen der kan reparere den? Sony vil ikke engang reparere den. Skodfirma!

-------------
Pioneer PDP-427XD
Pioneer SC-LX82
KEF KHT 5005
Dreambox DM8000
Apple TV
Sony Playstation 3

Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 15:41

Oprindeligt skrevet af ncmunk ncmunk skrev:

I har været heldige må jeg sige. Hvor lang tids garanti er/var der på jeres PS3.

Mit drev er også stået af og min PS3 er 1 år og 4 mdr. gammel. Jeg troede egentlig at det var standard at der var 2 års garanti på sådan noget skrammel, men i butikke har de fortalt mig at Sony kun giver 1 år.

Er der nogen der har erfaringer med hvad man kan gøre? skal den bare smides ud eller er der nogen der kan reparere den? Sony vil ikke engang reparere den. Skodfirma!

Lad os nu lige få orderne placeret korrekt her. Du har, ifølge købeloven, 2 års REKLAMATIONSRET. Det vil sige du har ret til at klage inden for 2 år fra den dag du har købt produktet.

De første 6 måneder af de her 2 år, er i en formodningsperiode. Det vil sige, står dit produkt af inden for de her 6 måneder, så formoder man at fejlen har været der fra start, hvorfor bevisbyrden for at den er i stykker, er butikkens.

De resterende 1½ år er det DIG, der har bevisbyrden for om, produktet har været født med en fejl, og om denne fejl er dækket af købeloven.

Men hvordan løfter man lige den bevisbyrde?? Du kan fx, få forbrugerklagenævnet til at hjælpe dig, når nu butikken er uenig med dig.

Jeg vil sige det sådan her. Forfølg sagen! En harddisk SKAL kunne holde mere end blot 1år4mdr. Og jeg vil tro sagen vil komme til din fordel, læs evt. denne afgørelse om et bundkort:

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/computernedbrud/ - http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere /computernedbrud/

God SAG!

ps. Hvor ahr du købt ps3 henne?

Skrevet af: papman
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 01:08

Jeg står i en lignende situation som trådstarter. Har lige indleveret en ps3 60gb, hvor diskdrevet ikke virker mere. Heldigvis tre uger før de to års reklamationsret udløb. Men jeg vil nu frygtelig godt have min 6ogb tilbage. Bruger kortlæseren meget og ungerne spiller mange ps2-spil på den. Er der nogen som ved, om Sony/Nordisk Film ikke længere gider reparere diskdrevet på de "gamle" maskiner men bare tilbyder en slim i stedet?

Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Jeg står i en lignende situation som trådstarter. Har lige indleveret en ps3 60gb, hvor diskdrevet ikke virker mere. Heldigvis tre uger før de to års reklamationsret udløb. Men jeg vil nu frygtelig godt have min 6ogb tilbage. Bruger kortlæseren meget og ungerne spiller mange ps2-spil på den. Er der nogen som ved, om Sony/Nordisk Film ikke længere gider reparere diskdrevet på de "gamle" maskiner men bare tilbyder en slim i stedet?

Det er yderst sjældent de reparerer de maskiner, fordi det er næsten altid billigere at sende en ny. Du skal ikke regne med, hvis de ombytter, at der findes flere 60gb'er tilbage!

Print side | Luk vindue