Print side | Luk vindue

YouSee-boks på nettet uden?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66644
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 21:21

Emne: YouSee-boks på nettet uden?
Skrevet af: alexjensen
Emne: YouSee-boks på nettet uden?
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 12:09

Hej alle

Vil gerne have min YouSee-boks på nettet. Har (firma)bredbånd hos Telenor.

Der skulle være returvej i YouSee-nettet hos mig, men kan man tilslutte YouSee-boksen og komme på nettet via kabel-TV-stikket, når man ikke har YouSee internet via kabel-TV? Min antennestik er ikke filtreret vedr. TV/Data, men man kan hos YouSee købe en "rygsæk":

http://yousee.dk/privat/kundeservice/supportflow/?id=25&dogtag=ktv_priv_kdsrv_di_ffe - http://yousee.dk/privat/kundeservice/supportflow/?id=25& dogtag=ktv_priv_kdsrv_di_ffe

Men denne kan vel ikke benyttes, hvis der kræves YouSee internet?

Hvis ikke jeg kan bruge YouSee's returvej, skal den sætts til min router fra Telenor. Men jeg kan ikke lige kable dem, da de står forskellige steder i huset. Så det skal være en trådløs løsning, men hvilke kan anbefales?

På forhånd tak!

AJ

Svar:
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af alexjensen alexjensen skrev:

Hej alle

Der skulle være returvej i YouSee-nettet hos mig, men kan man tilslutte YouSee-boksen og komme på nettet via kabel-TV-stikket, når man ikke har YouSee internet via kabel-TV? Min antennestik er ikke filtreret vedr. TV/Data, men man kan hos YouSee købe en "rygsæk":

http://yousee.dk/privat/kundeservice/supportflow/?id=25&dogtag=ktv_priv_kdsrv_di_ffe - http://yousee.dk/privat/kundeservice/supportflow/?id=25& dogtag=ktv_priv_kdsrv_di_ffe

Hvis ikke jeg kan bruge YouSee's returvej, skal den sætts til min router fra Telenor. Men jeg kan ikke lige kable dem, da de står forskellige steder i huset. Så det skal være en trådløs løsning, men hvilke kan anbefales?

På forhånd tak!

AJ

Der kræves netop ikke internet fra YouSee. Der er returvej i antennekablet, men det forudsætter, at kablet går den direkte vej fra antennestikdåsen til boksen. Altså uden splitter, forstærker eller fordeler. Hvis den grønne linklampe foran på boksen lyser, er boksen på nettet.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 21-September-2009 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hej alle

På forhånd tak!

AJ

Der kræves netop ikke internet fra YouSee. Der er returvej i antennekablet, men det forudsætter, at kablet går den direkte vej fra antennestikdåsen til boksen. Altså uden splitter, forstærker eller fordeler. Hvis den grønne linklampe foran på boksen lyser, er boksen på nettet.

Den er koblet direkte fra stikket i væggen til YouSee-boksen. Ifølge YouSee skulle der være returvej til adressen. Men der er ikke lys i Link-lampen.

Så hvad er op og ned?

AJ

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 12:40

Den er koblet direkte fra stikket i væggen til YouSee-boksen. Ifølge YouSee skulle der være returvej til adressen. Men der er ikke lys i Link-lampen.

Så hvad er op og ned?

AJ

Det stik den er koblet til, er det det officielle Yousee (1. stik) ?
Hvis det ikke er det, eller du har flere stik, så kan du risikere, at ikke alle stikdåserne er med returvej.

Hvis det er 1. stik. (det som Yousee i princippet er ansvarlig for), så burde de vide hvad de taler om. Og der burde derfor være returvej, når de siger der er det. Og der burde derfor være lys i lampen.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 21-September-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Så hvad er op og ned?

AJ

Det stik den er koblet til, er det det officielle Yousee (1. stik) ?
Hvis det ikke er det, eller du har flere stik, så kan du risikere, at ikke alle stikdåserne er med returvej.

Hvis det er 1. stik. (det som Yousee i princippet er ansvarlig for), så burde de vide hvad de taler om. Og der burde derfor være returvej, når de siger der er det. Og der burde derfor være lys i lampen.

Stikket fra væggen går op til en fordeler/forstærker (af mærket Comega LLT 8-15), som sidder på loftet. Så "hovedstikket" må vel gå ind i den?

AJ

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 13:12

Og sidder din Yousee boks så på det stik i væggen, eller sidder det på stikket efter forstærkeren? Hvis det sidder efter, så forvent, at der IKKE er returvej i forstærkeren.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 21-September-2009 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og sidder din Yousee boks så på det stik i væggen, eller sidder det på stikket efter forstærkeren? Hvis det sidder efter, så forvent, at der IKKE er returvej i forstærkeren.

Ikke helt forstået  På loftet sidder en fordeler/forstærker, der fordeler signalet rundt til 7 rum i huset. Et at de 7 udgange fra fordeleren går ned i stuen, hvor YouSee-boksen er koblet til direkte fra stikket i væggen.

Betyder det, der sidder en fordeler (opsat af en TDC-mand), der ikke har returvej

AJ

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 18:57

Ja, lige precist. Den skal udskiftes til en anden type med returvej.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Kratz
Skrevet den: 24-September-2009 kl. 09:43

Jeg hopper lige med på den her, for jeg har præcist samme problem.

Min boks er til gengæld tilsluttet direkte til det stik YouSee har installeret i væggen. Der er ingen net adgang gennem antennestikket som der burde være (hvis jeg har forstået ovenstående korrekt).

Bør jeg kontakte YouSee eller kan jeg lige så godt med det samme rykke til alternativet med at tilkoble boksen til min router?

Skrevet af: mictand
Skrevet den: 24-September-2009 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Jeg hopper lige med på den her, for jeg har præcist samme problem.

Min boks er til gengæld tilsluttet direkte til det stik YouSee har installeret i væggen. Der er ingen net adgang gennem antennestikket som der burde være (hvis jeg har forstået ovenstående korrekt).

Bør jeg kontakte YouSee eller kan jeg lige så godt med det samme rykke til alternativet med at tilkoble boksen til min router?

Tag og kontakt YouSee. De burde kunne tjekke om der er returvej i din kabelinstallation.

-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5

Skrevet den: 24-September-2009 kl. 13:11

Det er hermed gjort.

Iøvrigt underligt koncept at man som bredbånd kunde skal trække et ekstra kabel? Den må da være lidt svær at sælge for deres marketing afdeling  

Umiddelbart har jeg i hvert fald svært ved at se fordelen eller fornuften ved det.

Skrevet den: 24-September-2009 kl. 13:19

Det er hermed gjort.

Iøvrigt underligt koncept at man som bredbånd kunde skal trække et ekstra kabel? Den må da være lidt svær at sælge for deres marketing afdeling  

Umiddelbart har jeg i hvert fald svært ved at se fordelen eller fornuften ved det.

Det fremgår jo af brugervejledningen, at med internet gennem YouSee, vil det ikke nødvendigvis være muligt, at få boksen på nettet via boksens modem. Du behøver dog ikke at trække et kabel. Boksen kan kobles på en trådløs router via en trådløs game adapter.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet den: 24-September-2009 kl. 13:26

Men det er så stadig et ekstra 'device' du skal ud og skaffe, og paradoksalt ikke så simpelt som hvis du har bredbånd gennem en konkurrent.

Faktisk sidder jeg i mellemtiden og kommer helt i tvivl om hvorvidt TDC er rodet ind i mit bredbånd abonement? Oprindeligt var de ikke, men der har gennem tiden været så mange konkurser/ændringer at jeg har mistet overblikket...

Skrevet den: 24-September-2009 kl. 13:30

Men det er så stadig et ekstra 'device' du skal ud og skaffe, og paradoksalt ikke så simpelt som hvis du har bredbånd gennem en konkurrent.

Faktisk sidder jeg i mellemtiden og kommer helt i tvivl om hvorvidt TDC er rodet ind i mit bredbånd abonement? Oprindeligt var de ikke, men der har gennem tiden været så mange konkurser/ændringer at jeg har mistet overblikket...

1. Nu skal du huske på, at det ikke er et problem med TDC. Kun hvis du har internet via YouSee.
  2. Du må kunne se, hvem du betaler til.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 24-September-2009 kl. 13:43

1. Du har selvfølgelig ret. Jeg vrøvler, der skulle have stået YouSee

2. Nej, det kan jeg rent faktisk ikke. Regningen betales over huslejen, hvor der ikke er nærmere udspecificering hvem udbyderen er. Men det må selvfølgelig være muligt at få klarhed over.

Skrevet den: 24-September-2009 kl. 13:50

1. Du har selvfølgelig ret. Jeg vrøvler, der skulle have stået YouSee

2. Nej, det kan jeg rent faktisk ikke. Regningen betales over huslejen, hvor der ikke er nærmere udspecificering hvem udbyderen er. Men det må selvfølgelig være muligt at få klarhed over.

Ofte kan man udlede det af mailadressen. YouSee bruger bl. a. @webspeed.dk.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: Kirsten_hen
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er hermed gjort.

Det fremgår jo af brugervejledningen, at med internet gennem YouSee, vil det ikke nødvendigvis være muligt, at få boksen på nettet via boksens modem. Du behøver dog ikke at trække et kabel. Boksen kan kobles på en trådløs router via en trådløs game adapter.

Det er stadig mærkeligt, at hvis jeg skifter bredbåndsudbyder, sparer jeg udgifter til f.eks. en powerline løsning fra enten Linksys eller Belkin. Jeg har nu (snart) to bokse i huset. en Samsung 3126 0g 3106, og hvis jeg ikke vil kable, skal jeg enten

1. skifte bredbåndsudbyder eller
2. anskaffe udstyr, så min trådløse router kan udnyttes

Mit alternativ er en prisbillig fibernetløsning (Aplus), som alle her i bebyggelsen benytter. Jeg er den eneste, der har valgt Yousee pga. virkelig god service, selv om det koster 6-700 kr. mere om året.

Måske slipper jeg slet ikke for at kable, hvis jeg benytter fiberkabeludbyder?

-------------
Bedste hilsner

Kirsten

Print side | Luk vindue