Print side | Luk vindue

Valg af Logitech Harmony

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66657
Udskrevet den: 11-Maj-2024 kl. 22:34


Emne: Valg af Logitech Harmony
Skrevet af: aand313
Emne: Valg af Logitech Harmony
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 14:30

Hej,

Købte for et par måneder siden en 555 og en PS3 adaptor. Sidstnævnte har fungeret uden problemer, men 555 har jeg (og konen) ikke været helt tilfredse med. Der skal skiftes batterier hele tiden, og jævnligt vil den ikke modtage de tastetryk man laver  så vi er klar til at "opgradere".

Den skal kunne betjene flg. uden (store ) problemer:

TV / Receiver / DVD / PS3 / Yousee HD box

Nogen anbefalinger ? Da Yousee boxen kræver at man mere eller mindre peger remoten på den, vil det da give mening at købe noget extender noget og i givet fald hvilken ?

And




Svar:
Skrevet af: prinder
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 16:23
Jeg har selv en Harmony 895 og er meget glad for den.
Den kan sende signalerne via RF og har så en RF-modtagerenhed med mulighed for at tilslutte 8  IR-emitters.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=175913&q=harmony+895&sp=all - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=175913& q=harmony+895&sp=all

Der er en ny og pænere model på trapperne men jeg tror den kommer til at koste ca. det dobbelte.

/Peter


-------------

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 17:59
lidt offtopic.

prinder: hvad heder den nye 895 der er på vej? for selvom jeg elsker min så stinker designet da helt vildt ;)


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 19:37
Den nye hedder harmony 900


Skrevet af: prinder
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

lidt offtopic.

prinder: hvad heder den nye 895 der er på vej? for selvom jeg elsker min så stinker designet da helt vildt ;)


Ja jeg har heller aldrig været vild med designet på min.
Som nævnt hedder den nye 900:
http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/devices/5874&cl=us,en - http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/ devices/5874&cl=us,en


-------------

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895


Skrevet af: aand313
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Jeg har selv en Harmony 895 og er meget glad for den.
Den kan sende signalerne via RF og har så en RF-modtagerenhed med mulighed for at tilslutte 8  IR-emitters.

Peter: De der IR-emitters er det sådan nogle man skal "klistre" på receiver, tv osv eller hvordan fungerer de ? Ked af mine uvidende spørgsmål, men det kan vel ikke se pænt ud med sådan et klistermærke på apparaterne



Skrevet af: prinder
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af aand313 aand313 skrev:

Peter: De der IR-emitters er det sådan nogle man skal "klistre" på receiver, tv osv eller hvordan fungerer de ? Ked af mine uvidende spørgsmål, men det kan vel ikke se pænt ud med sådan et klistermærke på apparaterne



De der følger med til 895 er sådan nogle meget små røde dimser med klister på.
Det ser ud til de har ændret strategi for 900'eren og har valgt en løsning med to emittere der bare skal sidde i skabet tæt på enhederne:
http://blog.logitech.com/2009/08/11/goodbye-clutter-new-logitech-harmony-900-remote/ - http://blog.logitech.com/2009/08/11/goodbye-clutter-new-logi tech-harmony-900-remote/


-------------

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895


Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 09:47
Hvad med tv'et hvis vi nu snakker 895 skal den også have en rød klistermærke?


Skrevet af: prinder
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

Hvad med tv'et hvis vi nu snakker 895 skal den også have en rød klistermærke?


Det bestemmer man sådan set selv. Mit TV har ikke sådan et på men betjenes direkte med IR fra remoten. Ulempen ved denne løsning er at remoten skal pege mod TVet ved betjening.


-------------

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895


Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 10:05

ok har du så sat tvet  til at starte som noget af det første så at du hurtigt kan lægge den fra dig igen eller ...?



Skrevet af: prinder
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

ok har du så sat tvet  til at starte som noget af det første så at du hurtigt kan lægge den fra dig igen eller ...?



Ja TVet starter først men jeg har gjort det til en vane at lægge remoten fra mig på sofabordet pegende mod TVet. Ved start af en aktivitet skal der nemlig sendes en "skift indgang"'kommando til TVet og den er først klar til at modtage denne efter ca. 6 sekunder.


-------------

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895


Skrevet af: aand313
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 11:26
Det var netop det med at skulle undgå at pege der ville være kanon...og det ville også være cool ikke at skulle klistre de røde dimser på. Men så lige at prisen på en 900 er over 3000 kr.  ! Det kunne så indikere at man skulle væbne sig med tålmodighed og vente lidt  Tak for svar og input !!


Skrevet af: kena
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 12:08
Mht. prisen, så står den til 2600 kr på Logitechs danske side. Ikke helt så galt når man ser at Harmony One står til 1500 og den kan anskaffes til under 1000. Spændende at se hvad prisen på 900'eren bliver i sidste ende.


Skrevet af: aand313
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 12:11
OK - jeg så bare på edbpriser at Getmore havde den til 3139 - men hvis den kommer lidt længere ned i pris er jeg da sikker på at jeg må ha' den. Synes bare ca. 3 kilo er lidt meget at betale for en fjernbetjening. Er jeg også sikker på min kone synes


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 12:51
Har selv to stk. 895, og har været glade for dem. Med hensyn til emittere så er det min erfaring at de ikke behøver at sidde direkte på enheden men kan godt ligge lige i nærhende.

Jeg lagde mærke til at du har en PS3 og der skal du være opmærksom på at den kræver bluetooth hvilket 895 ikke har. Man kan dog købe en konverter.

Min sidste 895 købte jeg i Tyskland hvor priserne er megt lavere. Check www.idealo.de.


Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 12:57
Er der nogen af harmony'erne der har bluetooth indbygget da jeg også er på vej ud for at købe en ps3 og vil gerne slippe for konverteren hvis muligt


Skrevet af: aand313
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 13:18

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Har selv to stk. 895, og har været glade for dem. Med hensyn til emittere så er det min erfaring at de ikke behøver at sidde direkte på enheden men kan godt ligge lige i nærhende.
 

Når du skriver lige i nærheden - hvor langt/kort er det cirka ?

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:


Jeg lagde mærke til at du har en PS3 og der skal du være opmærksom på at den kræver bluetooth hvilket 895 ikke har. Man kan dog købe en konverter.
 

Har fået købt PS3 adaptoren og den virker bare hver gang

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:


Min sidste 895 købte jeg i Tyskland hvor priserne er megt lavere. Check www.idealo.de.
 

Tak for link, 130 EUR lyder jo lidt mere rimeligt



Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 22-September-2009 kl. 20:48
Jeg har en emitter liggende under forpladen på min forstærker hvor den lige titter frem. Og det er fint.

Jeg havde en emitter liggende 20-30 cm fra min Xbox. Og det fungede også fint.

Bemærk at hvis du køber et sted i Tyskland hvor de kræver pengeoverførsel via bank, så skal du betale omkostningerne på ca. 100 kr. Men jeg sparede da alligevel 30% ifht. billigste pris i DK


Skrevet af: aand313
Skrevet den: 23-September-2009 kl. 10:34
OK - det lyder som om det er acceptabelt hvis den kan ligge under og ikke nødvendigvis skal klistres på apparatet. 1000 tak for input !!!



Print side | Luk vindue