Bummelum - ja - vi er vidst mange som nu står med en MPEG2 CVB-T box, en hardiskrecorder og et tv som vi stort set ikke kan anvende om kort tid fordi det hele er blevet så digitalt og smart.
Og gu´ er det smart og bedre billede og lyd o.s.v. MEN det er sgu da frustrende at de dels ikke sørger for at lave noget grej som så fungerer ordentligt (det går sgu altid i stykker - kan lige så godt bytte det inden man forlader butikken) og som kan anvendes måske bare fem år ud i fremtiden, men hele tiden laver noget som skal skiftes ud hvert 2.-3. år. Jeg har en idé om hvorfor.... ;-) De vil naturligvis score kassen på alle os almindeligt dødelige.
Der er jo også liiiiige en CO2 krise - men skidt med den - bare vi kan knalde nogle varer over disken.
Og så skidt med at de 700.000 digitale MPEG-2 tunere vi danskere har købt samt de over 300.000 eksterne bokse vi også har anskaffet os bliver ganske værdiløse. Sætter man værdien pr. digital tuner til at være 500 kroner, så betyder det at skiftet til MPEG-4 koster danske tv-forbrugere i alt 350 millioner kroner. Sætter vi vægten pr. enhed til 1 kg er det ca. 1000 tons elektronisk skrammel vi skal af med. Og jeg tør æde min gamle hat på vi skal skifte hele dynen ud igen indenfor fem-syv7 år. For så er der kommet et nyt format. Og det er jo ikke fordi MPEG4 er bedre end MPEG2 - det er kun fordi de ikke tænkte sig om og startede med MPEG4 fra starten. Vi skulle liiiiige omkring MPEG2 først. SÅ vi kan malke befolkningen en ekstra gang....
Jaja- men lad nu det ligge. Vi skal jo have den MPEG4 box så vi kan se vores films og vores serier og alt det andet vi nu skal følge med i - og jeg kan læse mig til og forstå at det kan bare ikke lade sig gøre med mit "gamle" men ellers fint fungerende grej . Jeg kan jo hoste videre med min gamle MPEG2 box, men ville jo svært gerne kunne tage de nye kanaler også og rigtig gerne kunne optage med min gamle HD recorder på en kanal mens jeg ser en anden - lige som i de gode gamle analoge dage. Det var sgu da smart man kunne sidde og se tv-avisen, mens den stod og optog den gode film på DR2 som man så kunne fornøje sig med efter alle afskylighederne i nyhederne. Men næh nej - vi skal være digitale og have alle de mange muligheder så nu skal jeg ikke sidde der og kræve at jeg skal kunne optage mens jeg ser noget andet. Næh - jeg skal bare nøjes med at optage det jeg ser i forvejen - og hvis jeg absolut vil gøre som før så skal jeg da lige værsgod at betale for det. Det manglede da bare når de nu ligefrem skal downgrade mig....
:)
SUK - Jeg må vist bare vente til der kommer en ny HD recorder med en DVB_T tuner med MPEG4 - de skulle jo måske være på vej - selv om Danmark er et lille forretningsområde. Panasonic som jo laver dejlig produkter men manualer som ingen kan finde ud af at læse, har måske noget på vej - de er jo i Tyskland med HD recorder med indbygget DVBT-MPEG4 - men Danmark? Nejda....kommer de mon herop eller skal vi bare snakke med lillemor i stedet for at se alt det fjernsyn?
Læste jo lige denne her:
http://www.taenk.dk/test/harddiskoptagere/mens-vi-venter-paa-det-nye-signal/ - http://www.taenk.dk/test/harddiskoptagere/mens-vi-venter-paa -det-nye-signal/
Jaja....men kom frisk hvis andre er enige eller uenige eller har fundet de vise sten eller har gode forslag til hvordan man løser sådan et problem med det gamle grej uden det koster en formue. Jeg kender da flere i samme situation - min gamle far f.eks. Han skal da ud og spendere på nyt udstyr snart for han sidder også med DVD recorder og MPEG2 tuner....værdiløst skrammel som snart er tre år gammelt . Tsk Tsk....
Men vi har ikke brug for Blueray og alt det der endnu - vi kan godt vente lidt - måske til det nye Redspray kommer i 2017 og som udkonkurrerer Blueray og vi alligevel skal skifte det hele ud igen. Det er jo bare om 8 år.
Jeg har siden 2004 haft tre forskellige bokse til i alt 4500 kr. + min nu værdiløse HD recorder som vist også kostede i omegnen af 4000 kr. + 2 X antennemand som har sat antenner op + nu Profibermand til 1400 kr. som har installeret kabler som jeg alligevel ikke skal bruge fordi det kommer til at koste 2000 om året at få lov at modtage et analogt signal.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH...jeg kan altså snart kun griune af det her...det er jo så langt ude og vi finder os i det - det er jo i virkeligheden nok det mest utrolige....
:)
;)
|