Print side | Luk vindue

Irriterende at handle på nettet...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66910
Udskrevet den: 22-September-2024 kl. 10:37


Emne: Irriterende at handle på nettet...
Skrevet af: Thorvald
Emne: Irriterende at handle på nettet...
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 14:04

Nu kigger jeg af og til efter ting jeg godt kunne tænke mig og finder måske gode tilbud på noget som jeg rigtigt godt kunne tænke mig at købe...  :-)

Men - det er blevet frygteligt irriterende at kigge efter at købe ting på nettet fordi der er færre og færre, der tilbyder køb pr. efterkrav eller ved forudbetaling med bankoverførsel. Det er jo ikke alle der har plastik penge.

Så er der nogen der tilbyder betaling via Danske Bank netbank eller Nordea netbank. - For det første er det jo ikke sikkert at man har sin bank i én af de to banker. Og selvom man har er det ikke sikkert at man kan bruge netbanken til betaling af køb på nettet, fordi sådanne funktioner kan være spærret pga. RKI registrering - afhængig af bankens regler.

Altså synes jeg at det er dårlig service af internet butikkerne, at de ikke generelt ikke (nogle få gør jo) tilbyder flere betalingsmuligheder - såsom efterkrav og bank overførsel. Det ville være ok, hvis de lægger et administrationsgebyr på 50,- for bankoverførsel og 75-100,- for efterkrav. SHG.dk har for eksempel 100,- gebyr på efterkrav.

Hvad mener I?



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 14:07
I langt de fleste banker er det jo gratis at få et Visa eller Mastercard, så problemet er vel ikke så stort?


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu kigger jeg af og til efter ting jeg godt kunne tænke mig og finder måske gode tilbud på noget som jeg rigtigt godt kunne tænke mig at købe...  :-)

Men - det er blevet frygteligt irriterende at kigge efter at købe ting på nettet fordi der er færre og færre, der tilbyder køb pr. efterkrav eller ved forudbetaling med bankoverførsel. Det er jo ikke alle der har plastik penge.

Så er der nogen der tilbyder betaling via Danske Bank netbank eller Nordea netbank. - For det første er det jo ikke sikkert at man har sin bank i én af de to banker. Og selvom man har er det ikke sikkert at man kan bruge netbanken til betaling af køb på nettet, fordi sådanne funktioner kan være spærret pga. RKI registrering - afhængig af bankens regler.

Altså synes jeg at det er dårlig service af internet butikkerne, at de ikke generelt ikke (nogle få gør jo) tilbyder flere betalingsmuligheder - såsom efterkrav og bank overførsel. Det ville være ok, hvis de lægger et administrationsgebyr på 50,- for bankoverførsel og 75-100,- for efterkrav. SHG.dk har for eksempel 100,- gebyr på efterkrav.

Hvad mener I?

bankoverførsel burde forbydes. Ingen sikkerhed for kunden !!
Jeg kunne aldrig finde på at betale via bankoverførsel.


Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 14:18
Jeg kan ikke se problemet.

Hvis man kan få et plastikkort fordi man er registreret i RKI, så er man jo selv ude om det...

Hvis man bare ikke VIL have et plastikkort, så er det jo et aktivt valg man foretager - med den konsekvens at man ikke kan nethandle i 95% af netbutikkerne. Kan man ikke lide den konsekvens, så må man jo vælge anderledes...

-Kent



-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/kbhsn/">


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 14:26

En netbutik må ikke modtage bankoverførsel fra Private hvis butikken er "Emærke" godkendt.

Det er bare for at sikre os forbrugere at det er sådan, en bankoverførsel kan du ikke få retur hvis du ikke får din vare, det kan du med kort.

Efterkrav er en uddøende race, da Postdanmark bla. ikke bringer pakker ud sendt pr. efterkrav længere, de ligger på posthuset (hvis det ikke er lukket).

Jeg har selv handlet på nettet flere gange med kort og det er da langt det nemmeste.



-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 15:54

Nu er vi nogen der ikke kan få kreditkort (pga. bankens regler om at hvis man er registreret i RKI osv.) - skal vi så udelukkes fra at kunne handle på nettet? Det synes jeg ikke. At man er registreret i RKI betyder jo ikke at man ikke kan / vil betale for den vare man bestiller. Især ikke hvis det er forudbetaling pr. bankoverførsel. Jeg har før ofte købt via bankoverførsel og det fungerer fint!

Efterkrav fungerer også fint, man kan jo hente pakkerne på posthuset. Desuden kunne postvæsenet bare bringer pakker ud om aftenen, synes det er dårligt at den service er nedlagt. Men det er ok for mig at hente på posthuset eller i postbutikken.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu er vi nogen der ikke kan få kreditkort (pga. bankens regler om at hvis man er registreret i RKI osv.) - skal vi så udelukkes fra at kunne handle på nettet? Det synes jeg ikke. At man er registreret i RKI betyder jo ikke at man ikke kan / vil betale for den vare man bestiller. Især ikke hvis det er forudbetaling pr. bankoverførsel. Jeg har før ofte købt via bankoverførsel og det fungerer fint!
kan du ikke så et visa elektron. Det er jo sådan et kort man ikke kan overtrække.

Ja du var heldig at din bankoverførsel virkede fint, men hvad med næste gang ?
Går butikken konkurs (ligesom alfaview og boconcept) hvor mange mistede penge pga bankoverførse, eller varen ikke dukker op, ja så er pengene væk.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 16:03

Kreditkort betaling er desværre det eneste sikre betalingsmiddel. Du er sikret mod misbrug af kortet (banken dækker hvis der sker utilsigtede hævninger). Og hvis varen ikke dukker op, står banken også for tilbageførsel af dine penge. Så et 100% sikkert betalingsmiddel-

Du må se at få slettet det der RKI.



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 16:07

Det ved jeg ikke om jeg kan få Visa elektron, men jeg kunne da spørge i Sydbank. Før i tiden ville jeg ikke have kreditkort, kunne ikke se ideen i det. Men nu hvor handel på nettet er blevet mere tilgængeligt kunne det være rart nok.

Kunne man ikke lave et system i stil med Paypal eller hvad det nu hedder, som man kan betale fra? Så skal man bare overføre penge dertil fra sin bank først, men det kunne jo godt fungere.

Synes stadig det er for dårligt at betalingsmulighederne på nettet er sådan indskrænket.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu er vi nogen der ikke kan få kreditkort (pga. bankens regler om at hvis man er registreret i RKI osv.) - skal vi så udelukkes fra at kunne handle på nettet? Det synes jeg ikke. At man er registreret i RKI betyder jo ikke at man ikke kan / vil betale for den vare man bestiller. Især ikke hvis det er forudbetaling pr. bankoverførsel. Jeg har før ofte købt via bankoverførsel og det fungerer fint!

Efterkrav fungerer også fint, man kan jo hente pakkerne på posthuset. Desuden kunne postvæsenet bare bringer pakker ud om aftenen, synes det er dårligt at den service er nedlagt. Men det er ok for mig at hente på posthuset eller i postbutikken.



Du kunne jo prøve at kontakte det firma du vil handle ved, det kan jo være i sammen kan finde en løsning - Det er da et forsøg værd.

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Efterkrav fungerer også fint, man kan jo hente pakkerne på posthuset. Desuden kunne postvæsenet bare bringer pakker ud om aftenen, synes det er dårligt at den service er nedlagt. Men det er ok for mig at hente på posthuset eller i postbutikken.



Få tilmeldt dig Døgnposten med det samme. Det er genialt! Aldrig mere køer på Posthuset for at sende/modtage pakker

Det er sgu' det bedste tiltag Pest DK nogensinde har lavet.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 18:01

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Få tilmeldt dig Døgnposten med det samme. Det er genialt! Aldrig mere køer på Posthuset for at sende/modtage pakker  Det er sgu' det bedste tiltag Pest DK nogensinde har lavet.

Ja, det er muligvis smart nok, men så tit skal jeg nu ikke hente pakker at jeg ikke kan hente dem på posthuset. Jeg har så også muligheden fordi jeg arbejder hjemme. Desuden er der længere til boksen end til posthuset.

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Du kunne jo prøve at kontakte det firma du vil handle ved, det kan jo være i sammen kan finde en løsning - Det er da et forsøg værd.

Det har jeg også gjort (Proshop), men i første omgang er beskeden at der kun er mulighed for at bestille på hjemmesiden og kun med de betalingsmuligheder der er dér.

[Quote=Kampus] Du må se at få slettet det der RKI. [/quote]

Det lader sig ikke gøre. Jo om 10 år er jeg måske ved at være ude af det hele... Forresten tror jeg heller ikke at jeg kan få Visa Elektron - spurgte engang min bank om Mastercard, gerne med en mulighed for ikke at kunne lave overtræk. Men det var de ikke med på. Men jeg vil spørge specifikt til Visa Elektron hvis de ellers har det.

Generelt lader det til at folk her er uenige med mig. Det er måske det forkerte forum jeg har taget det op i...    Men jeg kan ikke tro at jeg er den eneste der synes det er et problem, der burde gøres noget ved. Og hvorfor kan bankoverførsel ikke gøres lige så sikker som kreditkort? Det er vel blot et spørgsmål om et regelsæt. F.eks. at systemet er sådan at hvis varen ikke er på lager når man bestiller, så får man besked når den er det, laver så bankoverførslen og varen sendes. Eller et system der foregår ligesom kreditkort, men hvor pengene blot hæves fra kontoen, evt. en speciel konto og ikke fra et kort. Måske sådan at det reelt er banken der sender pengene og ikke forhandleren der hæver dem.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 18:08
Nu har jeg bestilt et Visa Electron - så må vi se om bestillingen går igennem.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 18:20
Visa Elekton og mastercard er slet ikke det samme.
Mastercard kan du hæve løs på, mens visa elektron kun kan bruges hvis der
står penge på kortet.

Det er faktisk det bedste kort til handel på nettet, da svindlere ikke kan lave
et stort overtræk på det.

Det bruges også til folk under 18, der ikke kan få et rigtigt visa / dankort.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 21:52
Ja jeg håber at banken godkender ansøgningen. Jeg var ikke klar over at der fandtes en sådan type kort. Og nu hvor jeg af og til gerne vil handle på nettet, ville det være rart med et sådant kort - det ville gøre tingene lidt nemmere (når nu net-butikkerne har gjort det så besværligt, hehehe...   ).

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 22:31
Visa Electron eller MasterCard Direct (samme system, med
saldokontrol før kontoen debiteres) er den bedste løsning
i din situation. Som allerede nævnt så giver
bankoverførsel en stor usikkerhed for kunden, så det er
langtfra en god løsning.
Et paypal-system som du nævner tror jeg heller ikke er
realistisk. For at indbetale på Paypal, skal du jo netop
bruge et betalingskort. Hvis du kunne overføre via
bankoverførsel ville det jo bare være at lave selve
overførslen dobbelt: først til paypal, derefter til
firmaet.


Jeg kan heller ikke forestille mig hvorfor du ikke skulle
kunne få et Visa Electron. Da der ikke er mulighed for
overtræk, bør en RKI registrering ikke være nogen
hindring.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 25-September-2009 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det er faktisk det bedste kort til handel på nettet, da svindlere ikke kan lave et stort overtræk på det.


Hvor mange netbutikker modtager Visa Elektron?

Jeg ser det aldrig i udlandet.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 07:28
Tit så kan du betale med det ved bare at vælge visa når du skal betale. så går det igennem alligevel men ikke alle steder. 


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 10:19

Kender du ikke en der har et kort?! Så giv ham/hende pengene, så de kan bestille varen.



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det er faktisk det bedste kort til handel på
nettet, da svindlere ikke kan lave
et stort overtræk på det.
Hvor mange netbutikker
modtager Visa Elektron?Jeg ser det aldrig i
udlandet.

Ser det du aldrig eller er det fordi du ikke kigger efter
det? Jeg er ikke stødt på nogen netbutikker der ikke har
taget det. Amazon.co.uk tager det, og jeg ved at betaling
til WoW også accepterer Visa Electron. Handler ikke så
meget på udenlandske hjemmesider, men kan ikke forestille
mig at der er mange der ikke tager det.

Kortet bliver jo mere og mere udbredt og det vil
netbutikkerne selvfølgeligt have en del af.

Selv Coop Danmark og Dansk Supermarked er jo begyndt at
tage MasterCard Direct og Visa Elektron.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 14:56

Nå - kan se at der er trukket et årsgebyr for Visa Electron på min konto - så det må være på vej...   



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 12:46
Hmm, det er ikke kommet endnu og jeg tror det er et par dage siden beløbet til årsgebyret blev trukket. Men måske er jeg bare lidt utålmodig, fordi jeg er glad hvis jeg får det, da jeg tidligere har fået nej. (Da spurgte jeg godt nok om Mastercard, men sagde at det måske kunne laves sådan at det ikke kunne ovetrækkes. Men nej. Og der var ingen der nævnte noget om Visa Electron - ved ikke om det fandtes dengang).

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 13:22

Du kan nok godt forvente at der kan gå op til 10 dage før du har kortet. Kortet skal jo først produceres, rent fysisk.

Fuldstændigt Off-topic, hvad er det for en bank der opkræver penge for et Visa Electron kort? Har jeg aldrig hørt om



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Da spurgte jeg godt nok om Mastercard, men sagde at det måske kunne laves sådan at det ikke kunne ovetrækkes. Men nej.


MasterCard er et kreditkort på linje med en kassekredit. Der står ikke penge på en MasterCard konto, så det er altid et "overtræk".

Visa er i de fleste lande også et kreditkort, men herhjemme er det syltet sammen med Dankortet, så det både kan fungere som debet- og kreditkort.

Visa har dog i nogle lande nu også et Visa Debet - jeg ved ikke om dette er anderledes end Visa Electron.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Da spurgte jeg godt nok om Mastercard, men sagde at det måske kunne laves sådan at det ikke kunne ovetrækkes. Men nej.


MasterCard er et kreditkort på linje med en kassekredit. Der står ikke penge på en MasterCard konto, så det er altid et "overtræk".

Visa er i de fleste lande også et kreditkort, men herhjemme er det syltet sammen med Dankortet, så det både kan fungere som debet- og kreditkort.

Visa har dog i nogle lande nu også et Visa Debet - jeg ved ikke om dette er anderledes end Visa Electron.

MasterCard som kreditkort fungerer rigtigt nok på den måde som du beskriver - omend det er lidt forkert at kalde det overtræk, sålænge det er indenfor kreditlimit. Der findes dog også et andet kort, MasterCard Direct, som er et debetkort ligesom Visa Elektron. Og det er nok det som tænkes på i dette tilfælde.

Visakortet fungerer desuden ikke som kreditkort herhjemme. Det er stadigvæk et debetkort. Hvis man tilknytter en kredit til kortkontoen, så kan det i grunden fungere som et kreditkort, men det er stadigvæk i debetkort.



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 13:54
Jeg kalder det heller ikke overtræk - bemærk citationstegn.

Det var bare for at understrege, at der er tale om et lån.

Selv om Visa er et debetkort herhjemme, så fungerer kortet som sådan som et kreditkort, når man bruger det internationalt.

F.eks. kan det ikke bruges i terminaler der kun modtagerer Visa debetkort i USA. Der skal det bruges på samme måde som et Visa kreditkort.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 13:59
Ok, tror jeg forstår kortene bedre nu. Må så bare vente på at få det, mon ikke i starten / medio af næste uge.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Du kan nok godt forvente at der kan gå op til 10 dage før du har kortet. Kortet skal jo først produceres, rent fysisk.


Fuldstændigt Off-topic, hvad er det for en bank der opkræver penge for et Visa Electron kort? Har jeg aldrig hørt om


Jeg mener at stort set alle banker tager et gebyr for elektron kortet. Dog kan man få det gratis hvis man fx har en ungdomskonto. Gebyret er vidst mellem 100 og 150 k, så vidt jeg husker.

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 14:41

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg kalder det heller ikke overtræk - bemærk citationstegn.

Det var bare for at understrege, at der er tale om et lån.

Jeg bemærkede dem godt. Men så skulle efter min mening have skrevet "lån" istedet for - men vi er enige, så ingen grund til at forfølge det yderligere.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Selv om Visa er et debetkort herhjemme, så fungerer kortet som sådan som et kreditkort, når man bruger det internationalt.

F.eks. kan det ikke bruges i terminaler der kun modtagerer Visa debetkort i USA. Der skal det bruges på samme måde som et Visa kreditkort.

Det fungerer stadig ikke som et kreditkort. Det kan godt være det modtages i USA eller andre lande internationalt som om det var "Visa-kreditkort", men virkemåden er stadig meget forskellig.

Der er jo ingen kredit tilknyttet (der kan være kredit på kontoen kortet er tilknyttet, men det er en anden sag), ergo kan det ikke være et kreditkort. Du må kun bruge det, hvis der er penge på kortet, altså et debetkort. Jeg er sikker på at du er klar over dette (da du efter min opfattelse normalt er en ganske fornuftig og velinformeret person ), men der er rigtigt mange der ikke forstår ovenstående. Der er rigtigt mange mennesker der tror at VisaDankort er et kreditkort hvor man gerne må trække over. Det var egentligt bare den potentielle misforståelse jeg ville til livs.



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Du kan nok godt forvente at der kan gå op til 10 dage før du har kortet. Kortet skal jo først produceres, rent fysisk.


Fuldstændigt Off-topic, hvad er det for en bank der opkræver penge for et Visa Electron kort? Har jeg aldrig hørt om


Jeg mener at stort set alle banker tager et gebyr for elektron kortet. Dog kan man få det gratis hvis man fx har en ungdomskonto. Gebyret er vidst mellem 100 og 150 k, så vidt jeg husker.

Så lærte man da noget nyt igen idag. Jeg var overbevist om at det kort var ganske gratis, på samme måde som et MasterCard Direct er (ihvertfald i min bank).



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 14:50
Ja, jeg er klar over forskellene, og min udredning kan nok også forvirre.

Mht. kredit så kan der jo være en kassekredit tilknyttet, og jeg har faktisk hørt om en der ikke kunne få Visa/DK fordi der potentielt set kunne være en kassekredit tilknyttet.

Rådgiveren kunne jo bare lade være med at oprette kassekredit ?!?


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 18:51
Rådgiveren kunne jo også bare have tilbudt et Visa Elektron eller tilsvarende debetkort. Hvorfor skal det absolut være dankort, Visa Elektron er vel ligeså godt? (Bortset fra at man er bundet af at der skal være penge på kontoen - men til gengæld undgår man at bruge flere penge end man har).

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 18:53
Visa Electron er vel strengt taget et simpelt hævekort, med den udvidede funktionalitet at det kan bruges til internethandel og at det kan bruges internationalt.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 18:54
Da vedkommende oplevede det var der ikke disse kort.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja, jeg er klar over forskellene, og min
udredning kan nok også forvirre.

Mht. kredit så kan der jo være en kassekredit tilknyttet,
og jeg har faktisk hørt om en der ikke kunne få Visa/DK
fordi der potentielt set kunne være en kassekredit
tilknyttet.

Rådgiveren kunne jo bare lade være med at oprette
kassekredit ?!?

Så har ham/hende du har hørt om misforstået noget eller
fået en dårlig forklaring. Han har ikke fået afslag på
VisaDankort fordi der kunne være en kassekredit
tilknyttet, men fordi der potentielt set kan opstå
overtræk.
Et Dankort/VisaDankort benytter ikke nogen form for
saldokontrol, ligesom MasterCard Direct/Visa Elektron.
Du kan med dit Dankort gå ned i den nærmeste ferrari
forhandler og købe den dyreste bil de har - og dagen
efter vil der opstå et kæmpe overtræk på din konto (hvis
vi ser bort fra at forhandleren nok ikke vil lade dig
betale uden at han har set bevis på at du har pengene).
Så uanset om der er kredit på kontoen eller ej, så kan du
med et VisaDankort/Dankort trække kontoen i minus, hvis
du benytter kortet i forretningerne.


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:


Du kan med dit Dankort gå ned i den nærmeste ferrari
forhandler og købe den dyreste bil de har

Kan du det? Har prøvet at betale bil med Dankort og der var penge på kontoen men forhandleren ville ikke acceptere kort kun check fra banken.
Leif


Skrevet af: Solkongen
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 23:38

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Kan du det? Har prøvet at betale bil med Dankort og der var penge på kontoen men forhandleren ville ikke acceptere kort kun check fra banken.
Leif
Jeg har købt brugt bil i 2005, 360000 kr. Bare på beløbet, sagde jeg, da kortet  blev kørt igennem. Det var et ganske almindelig visa/dankort. Så jo, det kan lade sig gøre.



-------------
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 23:38
Det var mest ment som et eksempel på at der ikke er nogen
grænse. Det er meget forskelligt om bilforhandlere tager
Dankort eller ej.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 14:20
Har nu fået mit Visa Electron.    Men nu har jeg ikke nogen penge på kontoen til ny printer og ekstern HDD....     Katastrofen i Filippinerne gjorde at det var mere vigtigt at sende penge til familien dernede. Jeg kan godt undvære ny printer og en ekstern HDD en måned eller to mere, eller hvor lang tid der nu går inden jeg har penge til det.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.



Print side | Luk vindue