Print side | Luk vindue

CA Modul+HD ready TV = DigitalTV ??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66994
Udskrevet den: 04-December-2024 kl. 20:42

Emne: CA Modul+HD ready TV = DigitalTV ??
Skrevet af: YodaVonBeck
Emne: CA Modul+HD ready TV = DigitalTV ??
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 22:30
Hej

Jeg har læst lidt rundt på dette forum for at finde ud af om man kan nøjes med at købe et CA modul for at se Digital TV...men jeg har ikke kunnet finde et klart svar. Nogen steder står der man kan købe dette modul:
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvb-t-c-bokse/SMIT DUALVIA/strong-dual-viaccess-cam-modul?Selected=Specificatio ns#tProductTabcontent

Andre steder står der man skal have en boks.

Hvad passer?

Jeg har et Samsung LE32R86

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 22:44

Hvis det har MPEG4 og DVB-C/T, så kan det bruges til MUX1/2/Boxer samt KabelTV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af YodaVonBeck YodaVonBeck skrev:

Hej

Jeg har læst lidt rundt på dette forum for at finde ud af om man kan nøjes med at købe et CA modul for at se Digital TV...men jeg har ikke kunnet finde et klart svar. Nogen steder står der man kan købe dette modul:
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvb-t-c-bokse/SM IT DUALVIA/strong-dual-viaccess-cam-modul?Selected=Specific atio ns#tProductTabcontent

Andre steder står der man skal have en boks.

Hvad passer?

Jeg har et Samsung LE32R86

Velkommen til Recorderes forum.

Du har oprettet dit emne i forummet Kabel-tv, så det er vel det du har?
Hvis du har kabel-tv fra YouSee, skal du ikke begynde at interessere dig for et CA-modul, da YouSee til 95% af kunderne leverer de digitale kanaler i abonnementspakken (Grund-, Mellem- eller Fuldpakken) ukrypteret, hvorfor du ikke har brug for et YouSee kort og følgelig heller ikke for et CA-modul (kortlæser). 

Det vigtige er at finde ud af om dit tv har en indbygget DVB-C tuner og om den er af typen MPEG2 eller MPEG4. Hvis det ikke har det, kan et CA-modul slet ikke finde anvendelse.

Min søgning har ikke påvist at det har en DVB-C tuner. Hvis det ikke har en sådan tuner, skal du bruge en digital modtagerboks.

Det kan måske interesser hvad der står i forum_posts.asp?TID=40489&PN=3 - denne tråd om dit tv.

Men du må vende tilbage hertil med flere oplysninger, før jeg kan svare mere konkret.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: YodaVonBeck
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 13:20
Hejsa

Tak for hjælpen. Det er ganske rigtigt Yousee jeg har og mit TV har ikke en DVB-C men en DVB-T tuner.
Jeg troede at hvis man satte et CA kort i, ville det betyde man fik en DVB-C tuner, men det tog jeg fejl i?

Alternativt, kan i anbefale en god lille digital boks, der har HDMI?

Tak :D

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 17:25

Oprindeligt skrevet af YodaVonBeck YodaVonBeck skrev:

Jeg troede at hvis man satte et CA kort i, ville det betyde man fik en DVB-C tuner, men det tog jeg fejl i?
  Ja

Du kan fx købe en af YouSees bokse, Samsung 3106, fåes for tiden for 995, eller den gamle Sagem ICD60, men den har ikke HDMI.

Samsung kan, hvis man propper et kort i, også benyttes til 'TV-arkiv (når det kommer), samt Start-forfra

Du kan også købe eller leje en Samsung med Harddisk, så kan du gemme optagelsene i oprindelig kvalitet.

-------------
mvh Christian

Print side | Luk vindue