Print side | Luk vindue

Overspille fra TDC-hdd til ekstern hdd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66995
Udskrevet den: 29-Maj-2025 kl. 08:59

Emne: Overspille fra TDC-hdd til ekstern hdd
Skrevet af: bjornlange
Emne: Overspille fra TDC-hdd til ekstern hdd
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 22:46
Jeg har en ordre på TDC-Trio i støbeskeen. Er der nogen som har erfaringer med kopiering af optagede programmer på TDC-boxens harddisk til extern harddisk eller extern DVD-brænder?

Sagen er nemlig, at vi en gang imellem optager programmer til familiemedlemmer som ikke selv har mulighed for at optage dem selv. Vi har hidtil udvekslet sådnne optageler på DVDer, ligesom man i gaaaamle dage udvekslede optagelser på VHS-bånd.

Umiddelbart kan det se ud som, at vi kan forbinde en ekstern hdd-optager (med DVD-brænder) til TDV-boksens scart-stik, og så overspille filme ved at afspile fra TDC-boks og indspille på hdd-optageren. (Langsomt, men det skulle virke). Kan nogen bekræfte at det vil virke?

Hvilken udgang på TDC-boxen vil give den optimale overspillede kvalitet? Skal vi benytte SCART-out, Composit-out eller S-Video-out? (HDMI er ikke en mulighed på vores hdd-optager)

-------------
Hilsen Bjørn (DVD-fumler)

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 22:50

Hvis ikke der er en Copy Protect på signalet, så kan man tage det ud af boxen via en af Scartudgangene.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: j.stensig
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 11:02
Hej bjornlange,
Jeg har TDC TV og jeg overfører indimellem optagelser fra TDC-boksen til min
hdd-optager (med DVD-brænder). Dette gøres via scart-kabel og i 1-til-1 hastighed, dvs. jeg starter afspilning af optagelsen på TDC-boksen samtidig med at optagelse på scartindgang på hdd-optager startes. Og dette kører indtil TDC-optagelsen slutter, feks. efter 2 timer.
Du kan ikke overføre en TDC Film, da de er Copy protected, som Radiomanden er inde på ovenfor.
Du skal være opmærksom på, at du muligvis skal trække HDMI-stikket ud af din TDC-boks, for at "aktivere" scartstikket. Det skal jeg nemlig på min TDC-boks der er en motorola vip1260 (har haft TDC TV i snart 3 år) - kender ikke til de nuværende bokse, der er fra KISS.

Print side | Luk vindue