Print side | Luk vindue

elektronisk støj / projektor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66996
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 22:08

Emne: elektronisk støj / projektor
Skrevet af: Rasmusdc
Emne: elektronisk støj / projektor
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 23:27

jeg er sindssyg observant på alt hvad der er af støj på alle de produkter jeg har, og det er PISSE irriterende, men sådan er det bare.

Sad og så et par serier på Z3000 i går, og den har lidt komponent støj / elektronisk støj, ikke noget andre bider an på, men kan godt høres, da man jo sidder lige under den.

Ved høj lampe intensitet så kan man godt hører det lidt væk.

ellers er det intet i forhold til mit aldrende M86 som godt kan buzze lidt hvis jeg kører nattescener.

Det er vel meget normalt, selvom det er et nyt produkt? man blæser vel meget strøm igennem sådan en lille pære, med det samme den går i standby og kører ren blæser, så bliver den lydløs.

Man skal have øret hen til den, før man rigtigt kan høre det.

Svar:
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 09:11

Prøver at uddybe lidt.

Som sagt plv-Z3000.

i det jeg tænder den så har den en high pitch noise de første 2-2½ minut den starter op, kan høres fra 3 meter væk, har hørt VÆRRE fra Plasma, det er ikke overdrevet slemt, det er bare irrietrende.

Så når den er varmet op og rammer low lamp mode, så er det som om den går fra larmende til bare summende (stadig elektronisk støj, hørbar fra viewing position, men står man midt i rummet, så er det NÆSTEN ikke audible). går jeg i max lamp igen, så kommer denne lyd tilbage.

Det der er "sjovt" er at lyden IKKE variere, den er statisk, de plasma´er jeg har oplevet sådan en Buzzing på, fiser op og ned i Lydstyrke, og selvom jeg har Dynamisk kontrast på, så virker den liniær.

er det normalt fra en projektor, da jeg sad i test rummet, så lagde jeg slet ikke mærke til disse ting, men kan sagtens være fordi jeg sidder i et rum uden reel rumstøj, hvor test rummet var med meget larm.

Vil helst ikke rende firmaet på klingen pga. ethvert issue, men det er godt nok noget der irritere mig, faktisk så meget at jeg har aflyst færdiggørelsen af biffen, køb af SUB og sådan, fordi jeg har smidt 34k, og gider egentlig ikke smide 10-15 k mere, for noget jeg aldrig bliver helt tilfreds med.

Hvis det er normalt, så må jeg jo bare leve med det, men tror egentlig jeg stopper ved det nuværende setup, og stopper upgrade, for bliver aldrig 100% tilfreds med det så.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 09:22

Det er normalt, og grunden til at lyden ikke svinger er at lyden kommer fra lampen, der lyser konstant, hvor lyden fra en plasma svinger da man varierer mængden af strøm der går til panelet alt efter billedindholdet.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 27-September-2009 kl. 09:41

AV..

Har du en mail hvor jeg må prøve at sende dig et lydklip?

(rasmusdc (snabela) Gmail.com hvis du ikke vil offentliggøre den her

og et følge spg. kan du feks. kalibrere en Z-3000 projektor? det er jo ikke en alm LCD/PLASMA med en spider, da den projektere lyset, har også lidt mange mellemled

Har en Splitter / SR5003 og kilder er PC/PS3/DVB-C mpeg4/Xbox360(component)

Må jo bare vænne mig til det, hvis det er.

hehe efter jeg har haft en stationær med en GTX285 der havde ABNORMT meget coilwhine, så er jeg blevet totalt pedantisk med dette.

Så må jeg nok gøre det modsatte og få bestilt den B&W PV1 i morgen, så buldre lyd 100%

Print side | Luk vindue