Print side | Luk vindue

Hvordan får jeg billede i digital kvalite

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67034
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 15:00

Emne: Hvordan får jeg billede i digital kvalite
Skrevet af: K-Pax
Emne: Hvordan får jeg billede i digital kvalite
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 17:12

Hej,

Jeg har et Samsung TV model : LE37M87BDX
Nu hvor TDC sender digitalt til deres kunder ( herunder mig ) så tænkte jeg at tiden var kommet til bedre billede...

Med mit TV skal der opgraderes et eller andet - jeg kan se at der i højre side er et stort slot, hvor man kan smide et kort ind.

Men ved I om jeg kan købe et kort ( hedder det CA-modul? ) og passer det til denne model? Jeg kan ikke finde noget info om det på samsungs hjemmeside. Nogel skriver at CA moduler ikke kan bruges til TV som har dette slot i siden...

Jeg ville rigtigt gerne have det digitale billede, uden at skulle have en grim boks stående nedenfor tv'et. Så spørgsmålet er om jeg jeg kan få et kort til mit tV - eller om jeg skal købe et helt nyt TV ( Nyt TV er ikke øverst på ønskelisten )

Takker

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 17:21

Det ser umiddelbart ikke ud til, at TVet har Digital Kabel Tuner, så der skal anskaffes en extern modtager.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 27-September-2009 kl. 17:24

Er det ikke noget, man købe som et modeul og skubbe ind i siden, hvor der er plads til et slags kort?

Mit TV har jo plads i siden til et kort af en art... Der står i øvrigt DVB på forsiden af TV'et. Ved ikke om det betyder noget(?)

Skrevet den: 27-September-2009 kl. 17:27

Så læste du ikke hvad det var jeg skrev: Det ser umiddelbart ikke ud til, at TVet har Digital Kabel Tuner.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 27-September-2009 kl. 17:42

Sorry - jeg er ikke så skarp til det her.

Hvad bruger jeg så den slot til i siden af TV'et? Ved du det?

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af K-Pax K-Pax skrev:

Sorry - jeg er ikke så skarp til det her.

Hvad bruger jeg så den slot til i siden af TV'et? Ved du det?

Ikke til noget. Hvis du flytter til Sverige kan du godt bruge det.

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 27-September-2009 kl. 17:46

Det bruger du ikke til noget, da der ikke er Kabel Tuner i TVet, og jeg kan heller ikke se om der skulle være Terrestisk MPEG4 heller, så det kan ikke bruges til noget.

-------------

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 17:46
Sådan som signalerne er skruet sammen i Danmark har du intet at bruge CA-modulet til, i og med at alle DVB-T mpeg2 signaler sendes ukodet. Hvis det ikke var tilfældet, kunne man bruge et kort.

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 27-September-2009 kl. 18:48

Ok - så har jeg to spørgsmål mere.

1. Hvis jeg vil have et nyt Samsung TV - hvad skal der så være i TV'et så jeg kan se digitalt TV ( Specs jeg skal se efter så jeg undgår boks ).

2. Er der noget med at de indbyggede digitale Tv tunere ikke virker hos alle udbydere?

Skrevet den: 27-September-2009 kl. 18:55

Der skal naturligvis være DVB-C/T alt efter hvilken type du vil benytte, ligeledes MPEG4, og TVet skal være en DK model, eller som det også benævnes Nordic standard.

-------------

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 27-September-2009 kl. 19:39

Jeg har et Samsung TV model : LE37M87BDX
Nu hvor TDC sender digitalt til deres kunder ( herunder mig ) så tænkte jeg at tiden var kommet til bedre billede...

Du har vel ikke TDC men youSee ( der godtnok ejes af TDC) - TDC sælger IPTV  via Internet over faste telefonlinier (ADSL/VDSL).

Men lej en youSee boks og  tilslut den med et HDMI kabel.  Dit tv er vel OK.  Nye Samsung  får kritik for, at man  ikke kan sortere kanallisten.

Lars  

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 12:22

1. Hvis jeg vil have et nyt Samsung TV - hvad skal der så være i TV'et så jeg kan se digitalt TV ( Specs jeg skal se efter så jeg undgår boks ).

Hvad er grunden til, at du ville vælge at købe et Samsung igen? Og lad nu være med at sige, at det er fordi I har været "godt tilfreds"!

Grunden til at jeg er forundret er, at når man nu alligevel kan/vil skifte, er det da med at undersøge markedet, og få bedst mulig billed, lyd, tilslutninger m.v.

M.v.h.

Skrevet den: 28-September-2009 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvad er grunden til, at du ville vælge at købe et Samsung igen? Og lad nu være med at sige, at det er fordi I har været "godt tilfreds"!

Grunden til at jeg er forundret er, at når man nu alligevel kan/vil skifte, er det da med at undersøge markedet, og få bedst mulig billed, lyd, tilslutninger m.v.

M.v.h.

Vores TV lige nu er Samsung ( Jep - vi har været megaglade for det ) - og er monteret med beslag der passer til Samsung. Ligeledes er kablerne trukket i væggen og beklageligvis svære at ændre særligt meget på. Men det skal ikke nødvendigvis være Samsung... Jeg er også interesseret i Philips skærme med AmbiLight, eller hvad pokker det hedder...

Pga kablerne i væggen, ville jeg foretrække IKKE at skulle have en YouSee boks - da jeg ikke har plads til flere kabler i væggen  Dermed ville HDMI kablet blive synligt som det eneste og ødelægge opsætninge rent visuelt.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 15:40
De fleste beslag er universal, så det passer til alle typer...

Der er sket rigtigt meget med tv indenfor de seneste 4 år, så måske skulle du kigge markedet igennem for at finde det som passer bedst til dig behov.

Hvis du er vant til det lidt kunstige billede som LCD giver fra dit Samsung, så kan du roligt købe Philips, Sony Samsung osv. igen

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 15:57
Vær opmærksom på, at Samsung (mener jeg det er) i deres alvidende visdom har besluttet, at man ikke længere skal kunne arrangere kanalerne i den rækkefølge man vil have dem på deres digitale tunere.

Dette gælder så vidt jeg ved alle 2009-modeller med digital tuner (hvis det er Samsung, men det mener jeg det er).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 28-September-2009 kl. 18:48

Der skal jo også huskes på, at ønsker du at optage Digitalt, så skal der bruges en Samsung 3126 eller anden kompatibel modtager, der se da ikke så godt at nøjes med at optage det Analoge signal. 

-------------

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 18:46

Kan man virkelig ikke selv sortere i kanalerne på nye Samsung TV? Det lyder da helt godnat?

Hvad angår beslaget, så er det et orginalt Samsung beslag - men det ville da være dejligt hvis det passede på andre TV også

Print side | Luk vindue