Print side | Luk vindue

TV2 Undertekster forsvundet?!!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67168
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 04:07

Emne: TV2 Undertekster forsvundet?!!
Skrevet af: Bjerrehuus
Emne: TV2 Undertekster forsvundet?!!
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 09:33

Her for et par dage siden, lagde jeg mærke til, at underteksterne på TV2 er forsvundet på mit fjernsyn. Der er ingen fejl med nogen andre kanaler.

TV'et, er http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tvhomeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=tv&model_cd=LE32B546P7WXXE - Samsung LE32B546  et og der findes på fjernbetjeningen, en "subtitle" knap, som har 3 forskellige modes: 1. FRA 2. FAVORIT 3. DANSK. Uanset hvilket indstilling jeg vælger, kommer der ikke undertekster frem. På de andre kanaler, er indstillingen sat til: 1. FRA

Signalet er Kabeltv fra Yousee som modtages digitalt i tv'et indbyggede DVB-C MPEG4 tuner.

Nogle som ved hvad pokker jeg kan gøre for at få teksterne tilbage??

Svar:
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 09:42

Jeg ville prøve at slukke YouSee boksen bagpå, hvorefter den booter.

Måske det hjælper ?

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Måske det hjælper ?

Næppe, da det er TV'et indbyggede tuner

-------------
mvh Christian

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Bjerrehuus Bjerrehuus skrev:

Her for et par dage siden, lagde jeg mærke til, at underteksterne på TV2 er forsvundet på mit fjernsyn. Der er ingen fejl med nogen andre kanaler.

TV'et, er http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tvhomeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=tv&model_cd=LE32B546P7WXXE - Samsung LE32B546  et og der findes på fjernbetjeningen, en "subtitle" knap, som har 3 forskellige modes: 1. FRA 2. FAVORIT 3. DANSK. Uanset hvilket indstilling jeg vælger, kommer der ikke undertekster frem. På de andre kanaler, er indstillingen sat til: 1. FRA

Signalet er Kabeltv fra Yousee som modtages digitalt i tv'et indbyggede DVB-C MPEG4 tuner.

Nogle som ved hvad pokker jeg kan gøre for at få teksterne tilbage??

Generalt problem med Samsung TV. Min søn har det samme problem på 32B355, som lige nu er til rep for at få nyt firmware.

Der er godt lidt forskellige meldinger om Samsung har fået løst problemet, så jeg er spændt på at se hvad der sker når sønnen får sit retur.

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 10:40
OK - tak for info..

Skrevet af: per olsen
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 11:31

Hvad sker der hvis du går ind på Text tv ?starter den på 100 ??

Hvis ikke den starter på side 100 så prøv at stille den på 100 og tryk gem siden.

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 11:35
Hvordan trykker man "Gem siden?" Og skulle det hjælpe på om der er undertekster eller ej..?

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Måske det hjælper ?

Jeg har YouSee boksen - og har også et par gange, oplevet undertekster som manglede, ved netop TV2, så måske har youSee et mindre problem der.

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 12:12
Sorry - men lad os lige holde Yousee boksen uden for denne tråd, da den slet ikke bliver brugt, ved dette her problem...

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 13:09

Oprindeligt skrevet af Bjerrehuus Bjerrehuus skrev:

Sorry - men lad os lige holde Yousee boksen uden for denne tråd, da den slet ikke bliver brugt, ved dette her problem...

Klart, men når samme fejl også viser sig på boksen, så kunne der være en sammenhæng. 

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 13:30

Jeg har også et Samsung tv hvor teksten forsvandt på TV 2.

Måske er det et tilfælde at det var tv2 men det viste sig at en fra familien

havde stillet Text tv på 399(for at se en dansk film med tekst)og kommet til at gemme den så teks tv startede på 399.

det korte og det lange er at vi fik tekster på bagefter at jeg gemte side 100 som startside.

se i manualen hvordan du gemmer tekst tv (vi har ikke samme model).

(har kun antenne altså dvb-t) 

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 13:34
Hmm og jeg bruger dvb-c.. Men hey, jeg giver det da et forsøg når jeg kommer hjem :)

Skrevet af: stigc
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 13:55

Satte et LE26B355 op igår, fjernsynet sidder på yousee kabeltv,
og p.g.a den debat der har været her på Forum kikkede jeg efter
og det virkede fint ihvertfald i tv2 nyhederne..

Tilgengæld fandt jeg ikke nogen gratis digital kanaler,
kun kodede kanaler fra tv1000

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet af: omoz
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 14:00
Jeg har næsten det modsatte problem. Jeg får altid undertekster på, særligt på tv2. Dette gælder også danske programmer. Jeg har en yousee boks, og kan så bruge loop-knappen til at få dem væk, men når jeg skifter program eller har haft slukket boksen går den tilbage til at have undertekster på...
Det virker som om det er en fejl i enten boksen, eller yousee's net. Nogle der har stødt på samme problem?

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 14:07

Har prøvet en anden sjov ting med text tv.

før vi fik fladskærm havde jeg en United mpeg2 tuner tilsluttet vores gamle tv.

Hvis man så sporløs hvor der kun bliver tekstet når de taler udenlansk..

hvis vi så havde stillet teks tv på 399 for at få tekstet det hele så forsvandt teksten når de talte andet end dansk......så text og text tv modarbejdede altså hinanden......måske er det noget af det samme her.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 14:08
For mange tekster er en fejl i boksen, som bliver rettet snart.

TV 2 udsender to tekstpor (normalt og hørehæmmet), og boksen viser kun sporet for hørehæmmede.

Mht. TV 2 Nyhederne, så er teksterne der hardmattede i selve billedet.

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 14:47
så man er af den opfattelse at hørehæmmede kan høre alle andre sprog end dansk

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 14:49
Det var omoz' indlæg jeg hentydede til.

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Med andre ord, fordi jeg har set tekster i TV2 nyhederne,
så kan jeg ikke frikende mit fjernsyn for fejlen..

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 15:16
Har et andet problem med TV2 og tekster. Den nederste halvdel af den nederste tekstlinje er "klippet" væk! Problemet er kun på TV2 og tv'et er et 37PX80.

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 16:51

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Med andre ord, fordi jeg har set tekster i TV2 nyhederne,
så kan jeg ikke frikende mit fjernsyn for fejlen..

Det er korrekt. Nogle udsendelser både hos DR1/DR2 og TV2 bliver sendt hvor undertekster en en del af billee/filmen og her vil du altid kunne se undertekster. Du kan heller ikke slå dem til/fra.

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 16:53

Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Har et andet problem med TV2 og tekster. Den nederste halvdel af den nederste tekstlinje er "klippet" væk! Problemet er kun på TV2 og tv'et er et 37PX80.

Det er på det analoge signal og er et anet problem (har jeg også på det gamle TV i soveværelset). Du kan evt. se her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66983&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66983& PN=1&TPN=500

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 16:59
Der er det samme problem på analog tv fra yousee 

Se ud som om at man har fjerne den overscan som der jo lå i det analog signal, da man gik over til digital, og da mange TV jo har indbygge en fast (især gammle CRT tv) overscan, ja så ville det jo give problem.

Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Det er på det analoge signal og er et anet problem (har jeg også på det gamle TV i soveværelset). Du kan evt. se her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66983&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66983& PN=1&TPN=500

Tak,

det var lige præcis mit problem. "Rart" at se, at andre har samme problem.

Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 07:35
må tilslutte mig 'hylekoret' over brugere uden undertekst på digital TV2 via yousee....

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet af: kmoller
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Generalt problem med Samsung TV. Min søn har det samme problem på 32B355, som lige nu er til rep for at få nyt firmware.

Der er godt lidt forskellige meldinger om Samsung har fået løst problemet, så jeg er spændt på at se hvad der sker når sønnen får sit retur.

Prøver lige at genoplive denne tråd.

Blev problemet løst ?

Har et LE26B355 som ikke virker med undertekster via TV2/Yousee, så er interesseret i at vide om der findes ny firmware.

EDIT: Lige nu virker de godt nok, kan slås til og fra på den film der pt. vises. Måske efter at jeg scannede netværk 701 (til TV med DVB-C) i stedet for 700 (Yousee boks) ?

mvh
Kristoffer

Skrevet den: 30-December-2009 kl. 20:59
Mit problem blev løst med en FW-opdatering, men det krævede en tur forbi værkstedet..

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet af: kmoller
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Mit problem blev løst med en FW-opdatering, men det krævede en tur forbi værkstedet..

Tak for info. Så må mit lige afsted. Virker godt nok pt., men det er via lidt snyd i servicemenu hvor jeg skifter frem og tilbage mellem ND/EU.

mvh
Kristoffer

Print side | Luk vindue