Print side | Luk vindue

Squeezecenter 7.4 - erfaringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67179
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 18:25


Emne: Squeezecenter 7.4 - erfaringer
Skrevet af: Nicoleif
Emne: Squeezecenter 7.4 - erfaringer
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 11:56
Nogen der har installeret SC 7.4? Er mest interesseret i
Perl udgaven?



Svar:
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 12:51
Jeg har ikke selv installeret den nye Squeezebox Server (kært barn har mange navne...) og venter nok til 7.4.1, da der har været omtalt en del problemer i deres forum - vist specielt med controlleren, men også en del andre issues. Derudover er der markante omskrivninger af serveren, så diverse plugins/udvidelser virker måske ikke længere. Den skulle dog også være hurtigere - specielt web-interfacet og dét er jo ikke tosset, når man sidder med en nas-løsning. Glæder mig også til at høre erfaringer fra de der installerer den :-)


Skrevet af: musikkman
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 07:24
Jeg kan ikke downloade udgaven til qnap.. (pearl tar.gz) kan I det??

-------------
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk


Skrevet af: slate
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 08:20

Har kørt med diverse beta udgaver det halve år uden de store problemer.
Jeg har ikke en NAS men kører direkte fra windows, og bruger ikke ret mange plugins.

Mht plugins så var det der gav de store problemer skiftet fra mysql til sqlite; det knækkede en hel del plugins.
Det var en af grundene til at de tog den del ud af 7.4 releasen.
Kommer nu i 7.5/8.0



-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 08:20
Jeg har opgradet til 7.4 (windows) uden problemer. Skal dog lægge presets ind forfra på min Boom, men det er en lille ting.

Synes controlleren fungerer bedrer med den nye software, men skal nok have lidt flere erfaringen under vesten for at komme med den endelige dom.


Skrevet af: musikkman
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 09:54
Er der ik nogle som kører 7,4 fra Qnap.... ?

Har endelig fundet og downloadet den... men kan ikke installere den i soots.. (den kan ikke finde den) -hvad gør jeg galt?


-------------
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk


Skrevet af: SSvenSSon
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Mht plugins så var det der gav de store problemer skiftet fra mysql til sqlite; det knækkede en hel del plugins.

Vil det ikke give problemer med os som kører på QNAP?



Skrevet af: slate
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Mht plugins så var det der gav de store problemer skiftet fra mysql til sqlite; det knækkede en hel del plugins.

Vil det ikke give problemer med os som kører på QNAP?

Det burde det ikke; squeezecenter har kørt med sqlite tidligere og sqlite er crossplatform i sig selv.
Umiddelbart betyder det mindre ramforbrug da du ikke har en mysql kørende.

Hmm taler vi lidt forbi hinanden?! Plugins er udvidelser som folk/firmaer har skrevet. Erland og andre plugin skrivere er i gang med at tilpasse deres plugins til sqlite "fremtiden".



-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af musikkman musikkman skrev:

Er der ik nogle som kører 7,4 fra Qnap.... ?

Har endelig fundet og downloadet den... men kan ikke installere den i soots.. (den kan ikke finde den) -hvad gør jeg galt?


Jeg tror at årsagen til at SSOTS ikke kan finde den er at den ikke hedder noget med 'squeezecenter' først. Hvis du renamer den kan den godt finde den, men om den så kan installere den ved jeg ikke...


Skrevet af: SSvenSSon
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 11:08

Slate: Det kan godt være at vi taler forbi hinanden, da jeg ikke er den store Unix/DB/NAS haj!

Det der bekymrer mig, er blot at mysql så vidt jeg ved, er "preinstalleret" på min QNAP 209, og tænker så: Hvad gør QNAP/SSOD nu, når Logitech pludselig hopper over til sqlite?

Men jeg bekymrer nok bare for meget (og jeg har ikke engang prøvet at installere v. 7,4 endnu)



Skrevet af: thomic
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af musikkman musikkman skrev:

Er der ik nogle som kører 7,4 fra Qnap.... ?

Har endelig fundet og downloadet den... men kan ikke installere den i soots.. (den kan ikke finde den) -hvad gør jeg galt?


Som man kan se her: http://oinkzwurgl.org/ssods_downloads - http://oinkzwurgl.org/ssods_downloads , så kræves SSOTS version 3.22 for at man kan installere SqueezeboxServer version 7.4. 
I http://10.0.0.3:8080/cgi-bin/index.cgi#">Click For Help QPKG manageren i QNAP NAS administrationen er nuværende tilgængelige version kun 3.18.

Så det ser altså ud til at vi QNAP ejere må væbne os med lidt tålmodighed


-------------
Sony KDL-40D3000 | Sony RDR-HX910 | Denon DVD-1930 | Denon AVR-2805 | Samsung SMT-H3106 | QNAP TS-209 II | Squeezebox Duet & Boom | PlayStation 3 Slim


Skrevet af: thomic
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 11:49
Jeg fandt lige denne tråd i QNAP's forum omkring SqueezeboxServer 7.4 og SSOTS:

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=19540 - http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=19540 (kræver login)

Flere brugere har efterspurgt en udmelding fra QNAP's folk, men der er ikke sket noget endnu...




-------------
Sony KDL-40D3000 | Sony RDR-HX910 | Denon DVD-1930 | Denon AVR-2805 | Samsung SMT-H3106 | QNAP TS-209 II | Squeezebox Duet & Boom | PlayStation 3 Slim


Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:11

Efter jeg har fået 7.4 på windows, kan jeg ikke dobbelt klikke på ikonet på skrivebordet og så få den browser frem hvor man vælger musik. Kan i andre det?

Jeg skal højre klikke nede i højre hjørne og vælge åbn kontrolpanelet i browseren.

Jeg vil kun bruge den browser, så det her irritere mig helt vildt.

Kan man ikke få fat i den gamle igen? Kan ikke lige finde den



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:34
Øhhh, kan du ikke bare lave en windows genvej til URL-adressen?



Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:37

Og det smart?

Kan bare ikke forstå det fjernet når det virkede perfekt. vil hellere have den gamle på igen.

 



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:40
Hvad usmart er der ved at man klikker på et link til URL for at starte sin fortrukne browser og loade en HTML-side?




Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:42

At det var smartere at man dobbelt klikkede på sit ikon på skrivebord eller i højre hjørne og så kom den frem med den browser.

Men må jo så nøjes med din ide indtil jeg finder 7.3.4 eller hvad den hed.

 



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:49
En windows-genvej er også et ikon på dit skrivebord, du kan endda skifte ikonet ud hvis du ikke er tilfreds med det.

Jeg vil iøvrigt anbefale at du sætter dig grundigt ind i forskellene mellem 7.3.3 og 7.4 inden du ned graderer.

EDIT: stavebøf


Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:55

Jamen jeg har jo været godt tilfreds med den gamle, nu har jeg prøvet at lave en genvej.

Så tak for hjælpen der, havde jeg ikke lige tænkt på.

Men hvad mener du er bedre i 7.4?

 



Skrevet af: Muele
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 18:50

Jeg har ikke lige læst hele tråden igennem, men her er min erfaring:

Jeg har kørt 7.4 betaen i et stykke tid og er nu rykket til den officielle 7.4.0. Jeg har ingen tekniske problemer oplevet overhovedet med 7.4.0.

Der er en del der er ændret på controlleren, som lige kræver lidt tilvending. Der er ændringer, både til den gode og dårlige side efter min mening, men det er jo subjektivt. Jeg føler ingen trang til at gå tilbage til 7.3.3.

Kører det på en win xp sp3.



Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 19:18
Der er sket en masse dejlige ting i 7.4, helt sikkert!

Men... før kunne jeg lave en genvej til at skifte mellem at streame musikken dirkte via squeezenetwork og så min(e) computer(e) sådan at jeg ikke behøvede at have min computer tændt for at spille internetradio-tjenester etc. Det kan jeg ikke lige se hvordan jeg gør nu, så jeg SKAL have min computer tændt?

En anden ting. Radiostationer har virkelig mærkelige "koder-agtige" navne nu, når man ser dem under "Internetradio". Således hedder mine valg nu "STAFF_PICKS!", "RADIOTIME_LOCAL" etc.... Wtf?? Kan man ikke få det tilbage til "Staff Picks", "Local" etc?




Skrevet af: musikkman
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 19:27
Syntes I at det er blevet hurtigere at navigere rundt på controlleren?

-------------
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk


Skrevet af: jsmidt
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 19:54
Hej

Jeg har opgraderet og kan ikke anbefale dette! Læs: Design og hastighed synes jeg er blevet bedre, men......ændring af volume (ikke andre ting - umiddelbart) har en forsinkelse på mellem 10-40 sekunder. Det er ikke til at holde ud.

/Jesper





Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Nogen der har installeret SC 7.4? Er mest interesseret i
Perl udgaven?


Jeg har installeret den på en synology ds-209, med ssods 3.22, men den understøtter desværre ikke den færdige udgave af 7,4.
Følg evt. med i vores andet forum: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67184& PN=1&TPN=4

Jeg har det problem at min controller up og down grader fw hele tiden fordi der ligge ver. 7.3.3 på min nas, ØV

Så jeg håber snart der kommer en ver. 7.4 der kan køre på synology eller ssods.


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 00:48
det er vi flere der gør, Kjelstrup  :-)


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 15:26
Efter at have opgraderet FreeNAS og SlimNAS har nu fået lagt 7.4.1 på min T5700. Efter en komplet scanning af biblioteket kan den dog ikke finde covers . Den kan godt vise dem hvis man går ind på en enkelt CD og afspiller den. Mærkligt.

-------------


Skrevet af: musikkman
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 17:07
Det ser ud som om at der kommer en beta udgave af ssots 3.22 tidligt i næste uge... Det er vi mange qnap ejere som er glade for... ;)

-------------
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk


Skrevet af: Diamanten
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 17:38
Jeg har duet'en kørerende på min skønne iMac, som fornylig blev
opgraderet med Snowleopard. Nu har den så kørt med version 7.4 nogle
dage og jeg er super begejstret

Dog måtte jeg liiiiige igennem nogle sværdslag først!! Bla oplevede jeg
mystiske ting med musik biblioteket og i det hele taget med controlleren
Det betød at jeg måtte køre en "clear library and rescan everything".
Nu fungerede musik biblioteket, men alle mine favoritter var væk og jeg
kunne ikke lægge nye ind...

Jeg oplevede flere gange at controlleren gjorde opmærksom på at
softwaren skulle opdateres til trods for at jeg allerede havde bedt den om
at dette i forbindelse med installationen af version 7.4. Jeg forsøgte så at
opdatere softwaren igen og nu så det mere rigtig ud, men den frøs hele 3
gange inden det lykkedes!! Hver gang krævede det en batteri udtagning.
Men til sidst lykkedes det og når man ser skærmen på controlleren efter
opdateringen er man ikke i tvivl om at der er tale om en ny software   
Jeg synes personligt at den den er meget federe efter opdateringen og jeg
ønsker under ingen omstændigheder den gamle version tilbage



Skrevet af: Way2fast
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 22:51

Jeg fik lagt 7.4 på min readynas duo. På trods af clean install fik jeg det aldrig til at køre stabilt.

Mit musikbibliotek kom og gik tilfældigt...

Når det endeligt var der stoppede afspilningen efter hvert nummer og næste nummer startes med play igen.

Når der blev skiftet til nyt nummer eller radiokanal kunne der gå op til 10 sek før lyden kom på trods af at displayet viste at afspilning var igang. Hvad gør man så skruer op og så kommer LYDEN til gengæld tager det 10-15 sekunder at skrue ned igen!!! 

Jeg er tilbage på 7.3.3 igen, men savner den rigtigt fede brugerflade og de marginalt hurtigere menuer. Jeg prøvede ikke fæsesbogen (facebook) som er integreret i 7.4. Men til gengæld savner jeg ikke scanningshastigheden af musikbibliotek eller mangel på samme i 7.4 som jeg vil vurdere som 1/4 af 7.3.3.

Jeg venter spændt på 7.4.1. som må komme meget snart for 7.4. kan de ikke være bekendt.

De skal dog have ros for downgradingen, for efter at have nulstillet controlleren til fabriksindstilling og leget rundt med alle andre mulige tweeks for at fo L... til at spille i 7.4, så var alt ved det gamle da jeg installered 7.3.3. Synkroniseringer vækkeure alt...

Underligt for jeg lavede ellers et par successfulde DB cleans...

Mit råd: VENT!!!!



Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:05
Jeg er også skiftet til 7.4 og det virker indtil videre
perfekt. De gamle versioner havde jeg dog en del bøvl med.
Jeg har en MAC som NAS.


Skrevet af: Jaspersen
Skrevet den: 09-Oktober-2009 kl. 22:02

Hey

Sidder vist i samme situtation som mange her. Kan ikke komme til at installere 7.4 på min Qnap pga. manglende SSOTS update.

Har i øvrigt fundet et 7.4 tgz download - linket på Logitechs hjemmeside virker ikke: http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz

I mellemtiden er der måske nogen der kan svare på et par spørgsmål:

1) Min qnap 109 havde en preinstalleret udgave af Slimserver/Squeezecenter installeret på et USB stik. hvorfor ikke bare på disken? (Købt hos Hifihammeren)

2) Har endnu ikke fået min Squeezebox boom til at køre på Qnap fordi det kræver en opdateret udgave af squeezeserver/center. nogen der ved hvilken version der min skal til?

3) Prøvede på at opdatere til via SSOTS til 7.3.2 ved at placere tgz-filen i public-folderen - men kan ikke få lov at opdatere fordi "Squeezecenter is running" - Hvordan afinstallerer jeg eller stopper Squeezecenter?

 

Håber nogen kan hjælpe!

Jesper



Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 09-Oktober-2009 kl. 23:34
1) Det kan være fordi placeringen på USB-stick gør at SC afvikles hurtigere og derudover kan det også have løst et (tidligere hyppigt) problem med manglende dvale ved installation af SC.


Skrevet af: chrs
Skrevet den: 10-Oktober-2009 kl. 08:35
Du stopper Squeezecenter således:Gå i QNAP NAS administration, vælg Applications, vælg QPKG Plugins, under installed dobb.klik på SSOTS, på næste pop-up dobb. klikker du på den angivne "web page" http://192....., under Status trykker du blot på Stop.
Genstartes på samme måde


Skrevet af: Jaspersen
Skrevet den: 10-Oktober-2009 kl. 20:03

Here we go again!

Sidder og bruger ventetiden på SSOTS 3.22 med at installere SC 7.3.2. via SSOTS 3.18. Men hvorfor vil den nu ikke lade sig installere? Jeg har downloaded  tgz-filen via Firefox direkte til public-folderen på min Qnap men SSOTS vil ikke installere den (se herunder). Anyone?

Install SqueezeCenter Tar Ball

Extracting squeezecenter-7.3.2.tgz. Stay tuned, this may take some time (less than a minute or two).

< =text/> /**/

tar: This does not look like a tar archive
tar: Skipping to next header
tar: Archive contains obsolescent base-64 headers
tar: Error exit delayed from previous errors
< =text/> /**/

Error: Extracting the tar ball failed. Try again.



Skrevet af: Jaspersen
Skrevet den: 10-Oktober-2009 kl. 20:04
Tak for de øvrige råd og forklaringer i øvrigt!


Skrevet af: Andersgc
Skrevet den: 11-Oktober-2009 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Jaspersen Jaspersen skrev:

Here we go again!

Sidder og bruger ventetiden på SSOTS 3.22 med at installere SC 7.3.2. via SSOTS 3.18. Men hvorfor vil den nu ikke lade sig installere? Jeg har downloaded  tgz-filen via Firefox direkte til public-folderen på min Qnap men SSOTS vil ikke installere den (se herunder). Anyone?

Install SqueezeCenter Tar Ball

Extracting squeezecenter-7.3.2.tgz. Stay tuned, this may take some time (less than a minute or two).

< =text/> /**/

tar: This does not look like a tar archive
tar: Skipping to next header
tar: Archive contains obsolescent base-64 headers
tar: Error exit delayed from previous errors
< =text/> /**/

Error: Extracting the tar ball failed. Try again.

Hej Jaspersen,

Jeg havdde samme problem i går. Downloadede istedet filen squeezecenter-7.3.4-28402-noCPAN.tgz fra http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.3.4/ - http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.3.4/

Det kunne jeg godt installere, men så kunne SC ikke finde mine musikfiler, kunne godt spille internet radio. Fandt løsningen her: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=11&t=15326&p=70715&hilit=squeezecenter#p70715 - http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=11&t=15326&p=7 0715&hilit=squeezecenter#p70715

Jeg afinstallerede SSOTS_3.17_TS-219.qpkg og installerede istedet SSOTS_3.15_TS-219.qpkg, og nu virker SC, har fundet mine musikfiler. Derefter begyndte min Logitech Squeezebox Boom automatisk at opdaterer firmware 2 gange, og så spille den.

Min opsætning er nu: Qnap TS-219P, SSOTS_3.15_TS-219.qpkg, squeezecenter-7.3.4-28402-noCPAN.tgz



-------------
Mvh Andersgc


Skrevet af: Jakobivic
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 10:59
Kan man ikke længere skifte lydkilde på sin controller?
Tidligere kunne jeg vælge mellem squeezecenter på min
computer og squeezenetwork på min controller. Nu virker det
ikke som om man kan vælge mellem squeezebox server og
squeezebox.com. (Ja det er dejligt forvirrende med de nye
navne )
I praksis er det lidt besværligt da jeg nu skal tænde min
computer for at høre radio.


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 11:11

Under "Avanceret" -> "Netværk" -> "Skift til mysqueezebox.com"



-------------


Skrevet af: Jakobivic
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 11:15
Tusind tak for det hurtige svar. Det virker!


Skrevet af: musikkman
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 15:53
er der mon noget nyt med ssots 3.22??

-------------
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk


Skrevet af: Jaspersen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 10:42

Kære lidelsesfæller!

Jeg kan se at der er nyt på http://oinkzwurgl.org/ssods_downloads - http://oinkzwurgl.org/ssods_downloads  - hvilken version skal man mon bruge til Qnap TS109 ?
Og er der nogen der er kørende allerede?
 
mvh.
 
Jaspersen


Skrevet af: basco
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 09:46
Jaspersen > se her http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=20047 vælg det øverste link, da det er den der passer til din 109'er.



Skrevet af: Jaspersen
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 10:58
Super! Tak for det!
Tænk om man langt om længe kan få det fulde udbytte af grejet!!
 
Squeezebox Classic
Squeezebox Boom
Squeezebox Duet
Qnap TS109 (som er ALT for langsom til formålet i øvrigt!)
 
Tak for hjælpen til forummet!
 
Jaspersen


Skrevet af: Jaspersen
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 14:42
Der skulle vel ikke være en er på forummet her der har downloaded SSTOTS_4.1_7.4.0 som kan stille filen til rådighed?
Overførselshastigheden fra http://ftp.qnap.com/QPKG/ARM/SSOTS_4.1-7.4.0_arm.zip - http://ftp.qnap.com/QPKG/ARM/SSOTS_4.1-7.4.0_arm.zip
siger pt. 21 timer!!!
 
mvh.
 
Jaspersen


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 16:49

Det tager en ½ time, ikke længere.



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Jaspersen
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 07:58
OK - men her kunne det altså ikke lykkes. Den strandede ved 4% efter mange timer.
Til andre der måtte have samme problem er her en side med downloads fra en anden server: http://q-rocks.ath.cx/service/download/category/27-ssots.html - http://q-rocks.ath.cx/service/download/category/27-ssots.html


Skrevet af: Jaspersen
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 10:57
Flere problemer:
Nu er SSOTS 4.1 installeret og figurerer under QPKG på Qnap'en, men når jeg tilgår SSOTS web-delen via linket http://192.168.15.105:9099 - http://192.168.15.105:9099 viser den version 3.18 (som jeg ikke kan finde rent fysisk ved at gå ind på Qnap'en via filexplorer.
 
Hmm - spøger det?
Er der nogen der har en løsning?
 


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 13:47
Det er ganske sikkert fordi at du ikke har fået slettet den gamle folder og genstartet din NAS før du isntalleret den nye version.

Den folder det ligger i plejer være "usynlig" for explorer, så har du prøvet at fjerne SSODS folderen i din NAS opsætningen istedet for explorer.

Prøv da igen, og se om det ikke hjælper


Skrevet af: Jaspersen
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 13:56

Tak for forslaget!

Sådan troede jeg også umiddelbart det hang sammen. Men selvom jeg afinstallerer SSOTS via QNAP brugerfladen og genstarter, viser den stadig version 3.18 - også selvom Qnap siger der ikke er installeret SSOTS !!!
 
Mærkeligt!
 
Nogen der kan sige hvordan jeg kan fjerne den gamle manuelt for at komme til at installere den nye version?
 


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 14:56
Nu kan jeg kun svare ud fra Synologys brugerflade, men jeg måtte ind i webinterfacet, sætte SSODS som "normal folder, slette alt indholder i en FTP klient, derefter ind i webinterfacet igen, og slette den mappe helt.

Derefter installerede jeg det på ny. Det virkede.



Print side | Luk vindue