Print side | Luk vindue

Squeezecenter 7.4.0 til synology nas???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67184
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 19:22

Emne: Squeezecenter 7.4.0 til synology nas???
Skrevet af: Kjelstrup
Emne: Squeezecenter 7.4.0 til synology nas???
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 12:51
Jeg har et stor problem nu.
http://www.mysqueezebox.com/download

Min controller opdater til fw ver. 7.4 og det ser super fedt ud, men når jeg så skal afspille musik fra min Synology DS-209 downgrader den til ver 7.3.3 igen og får det gamle kedelige interface, men jeg kan afspille musik. Når jeg så vil høre squeeze network igen opdater den automatisk fw igen til ver. 7.4, det kan jeg da ikke blive ved med. Kommer der snart: Squeezecenter 7.4.0 til Synology???????????

Svar:
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 12:58
Den er vist ikke frigivet officielt endnu fra Logitech og så er der også Synology's mølle som den skal gennem - der går vist hurtigt nogle dage med dét...
EDIT: Det ser ud til at nogle af v. 7.4-udgaverne kan hentes - men ikke alle endnu - de er sikkert på vej.

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 13:01
Jo den er frigivet i dag, følg mit link.
http://www.mysqueezebox.com/download

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 13:10
Men på http://www.logitechsqueezebox.com/support/download-squeezebo x-server.html står at downloads er midlertidigt lukket pga vedligeholdelse - så, som sagt, er de forskellige udgaver nok på vej gennem systemet.

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 14:46
Men hvorfor opgrader de så controleren til 7.4?
Og grundens til din side er er nede er fordi der er kommet en ny som jeg har klistret ind et par gange.
Det er den side mit squeezenter henviser til at jeg skal opgrader til den nye version 7.4.0 så ergo er den releast!
Det er muligt at Synology ikke har en ny endnu, men så må de få fingeren ud, så vi kan bruge vores Squeezecenter

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 14:46

Du kan sende musik fra computeren direkte til din Squeezebox.

It doesn't matter if your library includes 100 tracks or 100,000. Or if you rip your own CDs or buy your music from services like iTunes and Amazon MP3. 

Download Squeezebox Server software today and start listening to your personal music collection on a Squeezebox in any room in your home.

windows.gif Squeezebox Server v7.4.0

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 14:49
Der er også kommet en ny bruger side.
http://www.mysqueezebox.com/user/apps

Skrevet af: Markh
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Og grundens til din side er er nede er fordi der er kommet en ny som jeg har klistret ind et par gange.
Det er den side mit squeezenter henviser til at jeg skal opgrader til den nye version 7.4.0 så ergo er den releast!
Det er muligt at Synology ikke har en ny endnu, men så må de få fingeren ud, så vi kan bruge vores Squeezecenter

Du kan også vælge at bruge SSODS ( http://oinkzwurgl.org/ssods - http://oinkzwurgl.org/ssods ). Den sætter et miljø op, som SqueezeCenter/Squeezebox Server kan køre i. Du kan så blot downloade source-udgaven af SqueezeCenter fra Logitech og installere den derfra. Min erfaring er at SC i dette setup performer noget bedre end den officielle pakke fra Synology.

Da SC 7.3.3 blev frigivet, kom pakken fra Synology først 3 måneder senere.

I øvrigt overlever SSODS fint firmware opgraderinger mv.

/Mark

-------------
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 14:59
Men det ænder vel ikke på at min controller vil opdater og nedgrader fw hele tiden?

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 15:01

Kjelstrup.

Version 7.4 er beregent på, at du f.eks. afvikler din musik fra din PC via Squeezecenter software'n.

M.h.t. Synology, så har de for en uge siden frigivet version 7.3.3. Så du kan roligt regne med at der går en måned+, før der kommer en firmware release, som indeholder SC 7.4 til Synology.

Alt ialt - tag det dog roligt mand!

M.v.h.

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 15:11

Men det ænder vel ikke på at min controller vil opdater og nedgrader fw hele tiden?

Jo da - hvis du opgraderer til 7.4.0 på din synology ved hjælp af SSODS, har du nærmest opgraderet til 7.4.0 lige så snart du kan downloade source-pakken igen (du skal altså ikke vente på Synology). Formentlig skal du dog genscanne hele din samling.

Hvis du kører 7.4.0 på din Synology, matcher firmwaren på controlleren jo den version, som forventes af SqueezeNetwork, og derfor vil du ikke have up-/downgrade problematikken længere.

Som det er beskrevet i releasenotes, er det et krav at der opgraderes til 7.4.0, hvis du bruger SqueezeNetwork. Du kan ikke klandre Logitech for at Synology ikke frigiver en officiel pakke umiddelbart efter at de har frigivet en ny version.

/Mark

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 15:12

Du kan jo bare køre din Squeezebox kun via Squeezecenter på din Synology og så vil den ikke opgrade/downgrade hver gang. Men det kræver dog at din Synology er tændt.

Fra min erfaring fra 7.3.3 går der flere måneder før der kommer en pakke Synology

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 15:13

Men hvorfor opgrader de så controleren til 7.4?Og grundens til din side er er nede er fordi der er kommet en ny som jeg har klistret ind et par gange.Det er den side mit squeezenter henviser til at jeg skal opgrader til den nye version 7.4.0 så ergo er den releast!Det er muligt at Synology ikke har en ny endnu, men så må de få fingeren ud, så vi kan bruge vores Squeezecenter

Jeg kan ikke downloade perl-udgaven og på forummet skriver de at det er på vej - men hvis du er så sikker på at det er helt frigivet, kan du så ikke sende linket til at downloade Squeezebox Server i perl-udgaven? Jeg tvivler på at Synology har noget at arbejde med endnu, så du må nok bare leve med at up- og downgrade firmwaren på dine afspillere, når du benytter SqueezeNetwork (eller hvad det hedder nu!).

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:

Du kan ikke klandre Logitech for at Synology ikke frigiver en officiel pakke umiddelbart efter at de har frigivet en ny version./Mark

Man kan heller ikke klandre Synology for ikke at frigive noget som ikke engang kan downloades fra Logitech.

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Du kan ikke klandre Logitech for at Synology ikke frigiver en officiel pakke umiddelbart efter at de har frigivet en ny version./Mark

Man kan heller ikke klandre Synology for ikke at frigive noget som ikke engang kan downloades fra Logitech.

Lige præcis.

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 18:06

Hvad er det I ikke kan finde ud af

http://www.logitechsqueezebox.com/support/download-squeezebox-server.html - http://www.logitechsqueezebox.com/support/download-squeezebo x-server.html

Jeg er lidt spændt på hvornår Synology frigiver. Elles må man jo sælg eog købe sig en NeatGear ReadyNas, da de kan hente hos Logitech.

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 19:55

Jo da - hvis du opgraderer til 7.4.0 på din synology ved hjælp af SSODS, har du nærmest opgraderet til 7.4.0 lige så snart du kan downloade source-pakken igen (du skal altså ikke vente på Synology). Formentlig skal du dog genscanne hele din samling.

Hvis du kører 7.4.0 på din Synology, matcher firmwaren på controlleren jo den version, som forventes af SqueezeNetwork, og derfor vil du ikke have up-/downgrade problematikken længere.

Som det er beskrevet i releasenotes, er det et krav at der opgraderes til 7.4.0, hvis du bruger SqueezeNetwork. Du kan ikke klandre Logitech for at Synology ikke frigiver en officiel pakke umiddelbart efter at de har frigivet en ny version.

/Mark

Du kan selv ta den roligt.
Jeg er bare træt af at jeg lige har købt en Sonology server som har virket i 3 dage og nu virker det ikke mere, jeg havde regnet med at de arbejde bedre sammen snonology og logitech.
Hvis jeg vist jeg ikke kunne bruge det ordentligt, skulle jeg bare have købt en Netgear.
Desuden kan det heller ikke komme bag på nogn at der kom en ver. 7.4, den har kørt som beta længe, akkurat som der er ne bet 7,5 nu.

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 20:02

Lige præcis.

Hvad er det for noget sluder, de kan vel samarbejde som de kan med Windows, netgear også.
Alle store firmaer samarbejder da hvis de vil noget seriøst sammen.

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 20:10

Du kan også vælge at bruge SSODS ( http://oinkzwurgl.org/ssods - http://oinkzwurgl.org/ssods ). Den sætter et miljø op, som SqueezeCenter/Squeezebox Server kan køre i. Du kan så blot downloade source-udgaven af SqueezeCenter fra Logitech og installere den derfra. Min erfaring er at SC i dette setup performer noget bedre end den officielle pakke fra Synology.

/Mark

Hej Mark.
Det ser lidt svært ud.
Jeg kan ikke se hvilken sw jeg skal bruge til min ds-209

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 20:56

/Mark

Nu har jeg installeret det og intalleret 7.4.0 pearl udgaven, men den kan ikke starte! ;-(

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 21:16

/Mark

Hej Mark.
Det ser lidt svært ud.
Jeg kan ikke se hvilken sw jeg skal bruge til min ds-209

Har du styr på hvordan jeg kommer vider her fra?

0014: [09-09-29 21:11:24     ] ssctrl Command line = /volume1/SqueezeCenter/slimserver.pl  --daemon --pidfile /volume1/SqueezeCenter/Cache/squeezecenter.pid --cachedir /volume1/SqueezeCenter/Cache --logdir /volume1/SqueezeCenter/Logs --prefsdir /volume1/SqueezeCenter/prefs --noupnp --user admin --group users 
0013: [09-09-29 21:11:24 ] ssctrl Starting SqueezeCenter 7.4.0-28672.
0012: [09-09-29 21:10:44 ] ssctrl failed to start SqueezeCenter.
0011:
0010: 3. Run the .tar.gz version of Squeezebox Server which includes all required CPAN modules.
0009: 2. Update the module's package using apt-get, yum, etc.
0008: 1. Install the latest version of the module(s) using CPAN: sudo cpan Some::Module
0007: To fix this problem you have several options:
0006:
0005: EV (loaded 3.6, need 3.8)
0004: Audio::Scan (loaded 0.27, need 0.38)
0003: The following CPAN modules were found but cannot work with Squeezebox Server:

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 21:31
[/QUOTE]
Du kan selv ta den roligt.
Jeg er bare træt af at jeg lige har købt en Sonology server som har virket i 3 dage og nu virker det ikke mere, jeg havde regnet med at de arbejde bedre sammen snonology og logitech.
Hvis jeg vist jeg ikke kunne bruge det ordentligt, skulle jeg bare have købt en Netgear.
Desuden kan det heller ikke komme bag på nogn at der kom en ver. 7.4, den har kørt som beta længe, akkurat som der er ne bet 7,5 nu.

[/QUOTE]

Jeg kan sagtens forstå dig.

Omvendt kan jeg også godt forstå, at Synology ikke bare kan smide hvad de har i hænderne, og lave en pakke, når der frigives ny SqueezeCenter. Men derfor kunne de jo godt være forberedt på nye versioner ved at spørge Logitech om en releaseplan, så de ikke er flere måneder bagud.

Men det er nu nok derfor, SSODS er dukket op - netop fordi det ikke har den allerhøjeste prioritet hos Synology at få lavet en officiel pakke, når der frigives nye versioner.

/Mark

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet af: Pokersut
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 21:36

0003: The following CPAN modules were found but cannot work with Squeezebox Server:

Hopper lige ind her - der er desværre ikke så meget at gøre andet end at vente - enten på en ny version af SSODS eller på den oficielle Synology-pakke.

Grunden til, at det ikke virker er - som der står i loggen - at nogle af de moduler som Squeezebox Server skal bruge ikke er til stede i den rigtige version. Jeg havde selv problemet, da jeg i sin tid ville tjekke version 7.3 ud, og du kan (så vidt jeg da ved) kun få dem opdateret ved at installere en opdateret version af SSODS.

Jeg har ikke fået læst så meget om den nye 7.4 endnu, men så vidt jeg kan se, er der sket en del gennemgribende ændringer, så man kan godt forestille sig, at SSODS skal igennem en større opdatering også - og dermed kan der gå lidt tid (manden får ingen penge for det!).

Men jeg håber da også snart, der sker noget - kunne godt tænke mig at tjekke 7.4 ud på min Syno 107+.

Mikkel

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af kjelstrup kjelstrup skrev:

0014: [09-09-29 21:11:24     ] ssctrl Command line = /volume1/SqueezeCenter/slimserver.pl  --daemon --pidfile /volume1/SqueezeCenter/Cache/squeezecenter.pid --cachedir /volume1/SqueezeCenter/Cache --logdir /volume1/SqueezeCenter/Logs --prefsdir /volume1/SqueezeCenter/prefs --noupnp --user admin --group users 
0011:
0010: 3. Run the .tar.gz version of Squeezebox Server which includes all required CPAN modules.
0008: 1. Install the latest version of the module(s) using CPAN: sudo cpan Some::Module
0006:

Jeg har ikke selv prøvet endnu. Jeg har lige nøjagtig i går flyttet data fra min DS-209+ til min nye DS-509+, og fået sat det hele op, og nu kan jeg starte forfra på at få 7.4.0 installeret.

Har du hentet http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz - http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz eller
http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672-noCPAN.tgz - http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672-noCPAN.tgz ?

Hvis du har hentet sisdtnævnte (den med noCPAN) kan det være derfor.

Jeg går i gang med 7.4.0 nu, og så ser jeg hvad jeg får ud af det. Skal nok vende tilbage med de erfaringer, jeg sikkert får.

Et andet bud kunne være at der er ændret lidt i den endelige 7.4.0, så det måske kræver en ny SSODS version (den nuværende 3.22 er jo lavet til beta-versionerne af 7.4.0).

/Mark

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 22:11

Et andet bud kunne være at der er ændret lidt i den endelige 7.4.0, så det måske kræver en ny SSODS version (den nuværende 3.22 er jo lavet til beta-versionerne af 7.4.0)./Mark

Fandt lige denne kommentar fra flipflip på slimdevices forum:

"SSODS 4.x should be ready with the 7.4 stable release and I'll focus more on this issue once 7.4 is stable"

Så der går nok ikke så lang tid før den er her :-D

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

"SSODS 4.x should be ready with the 7.4 stable release and I'll focus more on this issue once 7.4 is stable"

Har du et link til tråden?

/Mark

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet den: 29-September-2009 kl. 22:33

Lige præcis.
Hvad er det for noget sluder, de kan vel samarbejde som de kan med Windows, netgear også.Alle store firmaer samarbejder da hvis de vil noget seriøst sammen.

Ahh... - så er det *derfor* der aldrig er problemer med Windows - fordi de samarbejder...

Tidligere i dag var det ikke muligt at downloade perl-udgaven fra Logitech - den var tilsyneladende ikke færdig. Alligevel har du en forventning om at Synology med det samme kan leverere en gennemtestet, velafprøvet og stabil pakke med SqueezeCenter.

Jeg tror en fair antagelse er at Synology kan gå i gang med at opdatere deres SqueezeboxServer pakke efter Logitech har frigivet den endelige udgave af softwaren. Derefter skal det testes på alle de forskellige nas'er som Synology efterhånden har lavet - måske også under flere forskellige scenarier - og man skulle også gerne være nogenlunde sikker på at det virker efter hensigten. Man kan nok også med rimelighed antage at en nyopdateret SqueezeboxServer pakke ikke er blandt de primære opgaver hos Synology - i forhold til NAS'en er det nice to have, men ikke need to have. Ovenstående kombineret med det faktum at Logitechs forum pt flyder med 7.4 problemer er det nok ikke realistisk at SqueezeboxServer pakken fra Synology er lige på trapperne!

Derudover er SSODS den "gode, gamle løsning" til at få SqueezeCenter til at køre på Synology's DiskStation - den har mange år på bagen og Synology's egne pakker med SqueezeCenter er et relativt nyt indslag.

NB: Det er svært at referere til noget som indtil i går hed SqueezeCenter og nu hedder SqueezeboxServer, men tror meningen fremgår :-)

Hvorfor er det, at du ikke bare installerer SqueezeCenter v. 7.3.4 enten som Synology-pakke eller med SSODS og så afventer at 7.4 kommer til at fungere efter hensigten?

Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 23:17

Nu har jeg installeret det og intalleret 7.4.0 pearl udgaven, men den kan ikke starte! ;-(

Jeg har samme problem - går ud fra SSODS skal opdateres fra 3.22

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 09:50
Jeg tror problemet ligger i at jeg ikke kan finde ud af at installer følgende:

And an updated Audio::Scan module:

Der i ligger de filer som den skal bruge for at starte, er der nogen der ved hvordan jeg får dem installeret?

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 09:53

Lige præcis.
Hvad er det for noget sluder, de kan vel samarbejde som de kan med Windows, netgear også.Alle store firmaer samarbejder da hvis de vil noget seriøst sammen.

Ahh... - så er det *derfor* der aldrig er problemer med Windows - fordi de samarbejder...

Tidligere i dag var det ikke muligt at downloade perl-udgaven fra Logitech - den var tilsyneladende ikke færdig. Alligevel har du en forventning om at Synology med det samme kan leverere en gennemtestet, velafprøvet og stabil pakke med SqueezeCenter.

Jeg tror en fair antagelse er at Synology kan gå i gang med at opdatere deres SqueezeboxServer pakke efter Logitech har frigivet den endelige udgave af softwaren. Derefter skal det testes på alle de forskellige nas'er som Synology efterhånden har lavet - måske også under flere forskellige scenarier - og man skulle også gerne være nogenlunde sikker på at det virker efter hensigten. Man kan nok også med rimelighed antage at en nyopdateret SqueezeboxServer pakke ikke er blandt de primære opgaver hos Synology - i forhold til NAS'en er det nice to have, men ikke need to have. Ovenstående kombineret med det faktum at Logitechs forum pt flyder med 7.4 problemer er det nok ikke realistisk at SqueezeboxServer pakken fra Synology er lige på trapperne!

Derudover er SSODS den "gode, gamle løsning" til at få SqueezeCenter til at køre på Synology's DiskStation - den har mange år på bagen og Synology's egne pakker med SqueezeCenter er et relativt nyt indslag.

NB: Det er svært at referere til noget som indtil i går hed SqueezeCenter og nu hedder SqueezeboxServer, men tror meningen fremgår :-)

Hvorfor er det, at du ikke bare installerer SqueezeCenter v. 7.3.4 enten som Synology-pakke eller med SSODS og så afventer at 7.4 kommer til at fungere efter hensigten?

Som jeg skrev tidliger, vil den ou/down grade min controller hele tiden, der for er det et problem. Når jeg vil høre radio upgrader den til 7,4 og neå jeg vil høre musik fra min server ryder den ned på 7.3.3

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 10:13

0011:
0006:

Jeg har ikke selv prøvet endnu. Jeg har lige nøjagtig i går flyttet data fra min DS-209+ til min nye DS-509+, og fået sat det hele op, og nu kan jeg starte forfra på at få 7.4.0 installeret.

Har du hentet http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ%20eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz - http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz eller
http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ%20eezeboxserver-7.4.0-28672-noCPAN.tgz - http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672-noCPAN.tgz ?

Jeg går i gang med 7.4.0 nu, og så ser jeg hvad jeg får ud af det. Skal nok vende tilbage med de erfaringer, jeg sikkert får.

Et andet bud kunne være at der er ændret lidt i den endelige 7.4.0, så det måske kræver en ny SSODS version (den nuværende 3.22 er jo lavet til beta-versionerne af 7.4.0).

/Mark

Nej jeg har hentet den rigtige version.

Der i ligger de filer som den skal bruge for at starte, er der nogen der ved hvordan jeg får dem installeret?

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 10:39

0011:
0006:

Har du hentet http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ%20eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz - http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz eller
http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ%20eezeboxserver-7.4.0-28672-noCPAN.tgz - http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672-noCPAN.tgz ?

/Mark

Nej jeg har hentet den rigtige version.

Nu fik jeg opdateret den til den nye audio scan, men den er stadig ikke ny nok.
Den kom om på ver 0.29 men skal have ver. 038
0060:   EV (loaded 3.6, need 3.8)
0059: Audio::Scan (loaded 0.29, need 0.38)
0058: The following CPAN modules were found but cannot work with Squeezebox Server:
0057: [09-09-30 10:36:31 ] ssctrl Command line = /volume1/SqueezeCenter/slimserver.pl --daemon --pidfile /volume1/SqueezeCenter/Cache/squeezecenter.pid --cachedir /volume1/SqueezeCenter/Cache --logdir /volume1/SqueezeCenter/Logs --prefsdir /volume1/SqueezeCenter/prefs --noupnp --user admin --group users
0056: [09-09-30 10:36:31 ] ssctrl Starting SqueezeCenter 7.4.0-28672.
0055: [09-09-30 10:35:13 ] ssctrl failed to start SqueezeCenter.
0054:

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 11:18
Kjelstrup:
Kan du fortælle hvordan du installere denne Audio::Scan, for jeg fik da godt nok grå hår i går - fandt aldrig ud af det.

Ved det ikke virker, men så ved jeg hvordan hvis det er...

Vi må nok afvente en ny SSODS

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 20:45

Som jeg skrev tidliger, vil den ou/down grade min controller hele tiden, der for er det et problem. Når jeg vil høre radio upgrader den til 7,4 og neå jeg vil høre musik fra min server ryder den ned på 7.3.3

Og dét kan jeg godt se er temmelig træls! Men kan du ikke bare i en begrænset periode vælge at høre radio fra din egen server i stedet for fra SqueezeNetwork? Du betaler lidt ekstra i strøm ved at serveren står tændt, men du slipper til gengæld for en masse bøvl...
/Tommy

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 22:12

Og dét kan jeg godt se er temmelig træls! Men kan du ikke bare i en begrænset periode vælge at høre radio fra din egen server i stedet for fra SqueezeNetwork? Du betaler lidt ekstra i strøm ved at serveren står tændt, men du slipper til gengæld for en masse bøvl...
/Tommy

Hmmm jeg var ikke klar over jeg kunne bruge radio fra min server, det syntes jeg ikke jeg kan?

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Kjelstrup:
Kan du fortælle hvordan du installere denne Audio::Scan, for jeg fik da godt nok grå hår i går - fandt aldrig ud af det.

Ved det ikke virker, men så ved jeg hvordan hvis det er...

Vi må nok afvente en ny SSODS

Tipsen.
Fra din synology assisten tilføjer du et nyt netværksdrevdrev:
\\ip adresse\ssods
Så pakker du din fil (ssods-3.22-audio-scan-0.29.tar)ud på din pc og kopier de filer over på SSODS drevet, ned i den sti som de bliver pakket ud i.
Det var sådan jeg gjorde og det gav da et andet resultat i logen en den den første fejl.

Skrevet den: 30-September-2009 kl. 22:37

Hmmm jeg var ikke klar over jeg kunne bruge radio fra min server, det syntes jeg ikke jeg kan?

Hvilke radiostationer lytter du til? Du kan blot lave en simpel playliste (.m3u eller .pls) hvor du angiver den komplette URL til streamen.

/Marj

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 08:33

/Tommy

Det er lige som når du kører mod Squeezenetwork. Du kan menuen bare vælge internetradio, eller du kan tilslutte dig squueezecenter ( http://:9002 - http://<nas>:9002  og selv tilføje dine favorit stationer. 

Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 09:08

Hvilke radiostationer lytter du til? Du kan blot lave en simpel playliste (.m3u eller .pls) hvor du angiver den komplette URL til streamen.

/Marj

P3 og de andre alm.

Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:47
Jeg spiller lokal musik, internetradio og podcasts fra mine Squeezebokse, mens de er koblet op til serveren/nas'en - kun hvis nas'en er slukket gider jeg evt. bøvle med at koble op til SqueezeNetwork for at høre radio.

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 10:02

Jeg spiller lokal musik, internetradio og podcasts fra mine Squeezebokse, mens de er koblet op til serveren/nas'en - kun hvis nas'en er slukket gider jeg evt. bøvle med at koble op til SqueezeNetwork for at høre radio.

Bøvle?  jeg synes da altid min automatisk er hoppet over på squeezenetwork hvis jeg har slukket for min PC (med squeezeCenter) mens jeg hørte internet radio.

Jeg kører SC (hedder nu squeezeBox Server) på en Laptop med XP SP3.

Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 11:53

Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

Har du et link til tråden? /Mark

Nej, kan ikke finde den igen - til gengæld er SSDOS 4.0 ude nu: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=69986 (download: http://oinkzwurgl.org/ssods_downloads)

Mikkel

Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 12:52
jo men det er vist du er til linux fix-faxeri.

ingen .pat fil.

Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 12:53
Nogen der har testet SSOTS 4.0 (ikke at forveksle med SSODS) til QNAP???

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt

Skrevet af: thomic
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Nogen der har testet SSOTS 4.0 (ikke at forveksle med SSODS) til QNAP???

Jeps, det virker fint... Men man skal lige være opmærksom på at SqueezeBoxServer 7.4.0 er inkluderet i den qpkg pakke man downloader, så efter endt installation, skal man blot starte SqueezeBoxServer.

-------------
Sony KDL-40D3000 | Sony RDR-HX910 | Denon DVD-1930 | Denon AVR-2805 | Samsung SMT-H3106 | QNAP TS-209 II | Squeezebox Duet & Boom | PlayStation 3 Slim

Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 15:57
Og SC 7.4.0 kører fint også uden problemer???

-------------

Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 01:09

Og SC 7.4.0 kører fint også uden problemer???

Faktisk har jeg først fået det til at virke her til aften. Der var et generelt problem med scanning af musikbiblioteket i SSOTS version 4.0, men dette er løst nu i nyeste version 4.1. Jeg også opgraderet SC til 7.4.1 uden problemer.

Der er dog stadig et lille problem: SC vil ikke genkende min "iTunes Musik Library.xml" fil, som bl.a. indeholder mine spillelisteoplysninger, så lige nu står jeg med en stor bunke usorteret musik i SC 

-------------
Sony KDL-40D3000 | Sony RDR-HX910 | Denon DVD-1930 | Denon AVR-2805 | Samsung SMT-H3106 | QNAP TS-209 II | Squeezebox Duet & Boom | PlayStation 3 Slim

Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 06:28
Jeg fik SSOTS 4.0 inkl. SC 7.4 installeret for et par dage siden, og var overglad for det fede interface på controlleren. At jeg også bedre kunne customize menu på skærmen var også fedt!

Syntes dog den er en anelse langsom i nummer skift og respons af knapperne. Og volumen?? Hvor blev den af?? Nå der virkede den...... eller nej.... jo nu..... nej..... Den er nærmest gået i baglås. Det er en ommer, håber 7.4.1 køre bedre? Hvor hentede du den?

-------------

Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 09:46

Syntes dog den er en anelse langsom i nummer skift og respons af knapperne. Og volumen?? Hvor blev den af?? Nå der virkede den...... eller nej.... jo nu..... nej..... Den er nærmest gået i baglås. Det er en ommer, håber 7.4.1 køre bedre? Hvor hentede du den?

Squeezebox Server v7.4.1 er den officielle version på nuværende tidspunkt, så den kan hentes her: http://www.mysqueezebox.com/download - http://www.mysqueezebox.com/download

-------------

Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 17:15
Så da jeg startede controlleren idag efter arbejde, stor der at den har opdateret til 7.4, selvom jeg allerede gjorde de flere dage siden. Men det accepterede jeg selvfølgelig, og swing!!

Volumen kører fint igen, surfing af sange går lige så hurtig som den 7.3.2 jeg havde først, samt reagerer jumps mellem sange med det samme uden lacks..... Sådan!

Hvad får man mere med 7.4.1?? Eller sagt på en anden måde, hvad er det af fejl i 7.4 der er blevet rettet i 7.4.1 som jeg ikke kender endnu??

-------------

Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 21:51

Hvad får man mere med 7.4.1?? Eller sagt på en anden måde, hvad er det af fejl i 7.4
der er blevet rettet i 7.4.1 som jeg ikke kender endnu??

Link til changelog:
http://svn.slimdevices.com/repos/slim/7.4/trunk/server/Changelog7.html - http://svn.slimdevices.com
/repos/slim/7.4/trunk/server/Changelog7.html

-------------

Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 22:12
Tak for link, som jeg havde læst allerede  Mest en lang strøm af detaljer jeg ikke viste var et problem.

Jeg søgte noget "dagligdags" problemer som brugere mest er/var træt af, og som er forbedret nu?

DAB radiostationerne er nu med "logo" på, det var de ikke i 7.3 Flot detalje man faktisk bliver glad for, modsat det billede af en sendemast der altid var før.

-------------

Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 18:17
hvordan installere jeg SSODS 7.4.0, kan ikke finde en .pat-fil til min synology 107+?

Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

hvordan installere jeg SSODS 7.4.0, kan ikke finde en .pat-fil til min synology 107+?

Det er beskrevet hér:

http://oinkzwurgl.org/ssods_installation

Så vidt jeg kan forstå på flipflip's kommentarer på Squeezebox forum'et, har han ikke planer om at lave .pat fil til SSODS 4.x.

Så ja - det kræver lidt manuelt arbejde, men det er ikke særlig kompliceret (synes jeg i hvert fald). Du er velkommen til at PM mig, hvis du er i tvivl om noget.

/Mark

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 20:50

ja okay, men der står jeg næsten allerede af! er ikke særlig teknisk på den måde......"open terminal" osv.

det jo total latterligt at lave det kun til folk som har linux-hjerner og vi andre er stået helt af! dropper det........

men kan ikk installere en ver. 3.XX og så der igennem opdatere til 4 i SSODS?

Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 21:02

ja okay, men der står jeg næsten allerede af! er ikke særlig teknisk på den måde......"open terminal" osv.

det jo total latterligt at lave det kun til folk som har linux-hjerner og vi andre er stået helt af! dropper det........

men kan ikk installere en ver. 3.XX og så der igennem opdatere til 4 i SSODS?

Latterligt vil jeg nu ikke kalde det. Det er et valg, gutten der laver SSODS, har foretaget - måske fordi en stor del af dem, der bruger SSODS, er mere eller mindre teknisk mindede. Det kan måske også grunde i at .pat metoden muligvis ikke er velset hos Synology - reelt "misbruges" firmwareopdateringsfunktionen til at installere 3. parts software (jeg ved det ikke - gætter bare).

Det er ikke muligt at opdatere SSODS versionen - der er rettet væsentligt i strukturen/opbygningen af SSODS fra 3.x til 4.0, hvilket jeg godt kan se en del udfordringer i at få opgraderet ordentligt (beholde indstillinger mv.)

Hvis du ikke har mod på at kaste dig ud i det (der er masser af hjælp at hente, dels hér, men også på det officielle Squeezebox forum), må du vente til der kommer en officiel 7.4.x version fra Synology.

/Mark

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 21:36

ja det må jeg vel, aner ikke engang hvordan man bruger "terminal" Telnet og hvordan man bruger det og hvor & hvordan man skriver alle disse linier henne.

ØV - det sgu lidt ærgeligt og irriterende at man nu er nød til at kunne linux for at kunne benytte SSODS. For med sådan noget skal jeg ha' det skåret ud i pap og næsten vist med billder.

Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 04:33
Her er hvad jeg gjorde - jeg er så slet ikke en haj til Linux.

Fra guiden:  http://oinkzwurgl.org/ssods_installation - (link)

3. Disable (or uninstall) all previous installations of SSODS
Slet alle tidligere versioner af SSODS-mapper osv. som du har liggende på din Synology. Jeg slettede det inde i CuteFTP, og slettede mappen i webinterfacet (Måske ikke den rigtige måde, men det hele er væk nu)

Upload dermed de 2 filer på denne side http://oinkzwurgl.org/ssods_downloads - (link) , disse to filer (dem der passer til din NAS) - version 7.4.0 + updaten, til en folder med navn "X"  (ligegyldig hvad folder-navnet er, det skal bare være nemt at huske :-)

TERMINAL - hent programmet "putty" som kan oprette en "terminal-adgang" fra en windows-maskine til linux.  http://the.earth.li/%7Esgtatham/putty/latest/x86/putty.exe - download

Dernæst opretter du adgang til din synology, du skriver naturligvis din egen IP til NAS'en ind, og skifter radio-button til TELNET

Det er muligt du skal ind i din Synology webinterface http://dinip:5000, og gøre det muligt at logge på via SSH og/eller TELNET i roden /netværksservicer/.

Putty:

Connect så du får denne skærm, login ind med "root" og dit admin-password:

Skriv derefter disse kommandoer ($ = indikerer at det er en ny kommando - det skal ikke tastes ind)

$ mkdir /volume1/SSODS4
$ mkdir /opt
$ ln -s /volume1/SSODS4 /opt/ssods4

Dernæst skal du isntallere SSODS:

$ cd /opt/ssods4
$ tar -xzvpf /volume1/X/ssods-4.0-7.4.0-armel.tar.gz  

(X er navnet på den folder du har oploadet ovenstående filer til)

Tag update filen lige efter:

$ tar -xzvpf /volume1/X/ssods-4.1-7.4.0-update-armel.tar.gz

8. Start SSODS:

$ /opt/ssods4/etc/init.d/rc.ssods

Dernæst:

$ ln -s /opt/ssods4/etc/init.d/rc.ssods /usr/local/etc/rc.d/ssods.sh

Åben din internetbrowser - der skulle din SSODS gerne være opdateret.

Hent dernæst den nyeste SqueezeBox Server http://www.mysqueezebox.com/download - (link) Hent Perl source code-filen.
Når den er hentet filen følg instrukserne i SSODS interfacet - upload filen squeezeboxserver-7.4.1.tgz og tryk install og efter lidt tid Start server.

Prøv til sidst at tilgå på følgende adresse:
http://din_interne_ip_på_Synology:9099

Det virkede her - håber det gør hos dig også.

Note: Det er muligt I skal genstarte jeres synology før I installere helt fra start.

Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Her er hvad jeg gjorde - jeg er så slet ikke en haj til Linux.

Fra guiden:  http://oinkzwurgl.org/ssods_installation - (link)

3. Disable (or uninstall) all previous installations of SSODS
Slet alle tidligere versioner af SSODS-mapper osv. som du har liggende på din Synology. Jeg slettede det inde i CuteFTP, og slettede mappen i webinterfacet (Måske ikke den rigtige måde, men det hele er væk nu)

Upload dermed de 2 filer på denne side http://oinkzwurgl.org/ssods_downloads - (link) , disse to filer (dem der passer til din NAS) - version 7.4.0 + updaten, til en folder med navn "X"  (ligegyldig hvad folder-navnet er, det skal bare være nemt at huske :-)

TERMINAL - hent programmet "putty" som kan oprette en "terminal-adgang" fra en windows-maskine til linux.  http://the.earth.li/%7Esgtatham/putty/latest/x86/putty.exe - download

Dernæst opretter du adgang til din synology, du skriver naturligvis din egen IP til NAS'en ind, og skifter radio-button til TELNET

Det er muligt du skal ind i din Synology webinterface http://dinip:5000, og gøre det muligt at logge på via SSH og/eller TELNET i roden /netværksservicer/.

Putty:

Connect så du får denne skærm, login ind med "root" og dit admin-password:

Skriv derefter disse kommandoer ($ = indikerer at det er en ny kommando - det skal ikke tastes ind)

$ mkdir /volume1/SSODS4
$ mkdir /opt
$ ln -s /volume1/SSODS4 /opt/ssods4

Dernæst skal du isntallere SSODS:

$ cd /opt/ssods4
$ tar -xzvpf /volume1/X/ssods-4.0-7.4.0-armel.tar.gz  

(X er navnet på den folder du har oploadet ovenstående filer til)

Tag update filen lige efter:

$ tar -xzvpf /volume1/X/ssods-4.1-7.4.0-update-armel.tar.gz

8. Start SSODS:

$ /opt/ssods4/etc/init.d/rc.ssods

Dernæst:

$ ln -s /opt/ssods4/etc/init.d/rc.ssods /usr/local/etc/rc.d/ssods.sh

Åben din internetbrowser - der skulle din SSODS gerne være opdateret.

Hent dernæst den nyeste SqueezeBox Server http://www.mysqueezebox.com/download - (link) Hent Perl source code-filen.
Når den er hentet filen følg instrukserne i SSODS interfacet - upload filen squeezeboxserver-7.4.1.tgz og tryk install og efter lidt tid Start server.

Prøv til sidst at tilgå på følgende adresse:
http://din_interne_ip_på_Synology:9099

Det virkede her - håber det gør hos dig også.

Note: Det er muligt I skal genstarte jeres synology før I installere helt fra start.

Okay, det fandme hjælp så det batter - mange tak. Det skal jeg kunne finde ud af - det jo næsten som i folkeskolen når man ikk fattede det engelsk man læste og så kom læreren og oversatte - respekt!

Men jeg skal enable Telnet/SSH på Synology'en ikk og ikk noget på min router når det bare er intern?

Tester det senere på dagen når der er lidt ro i huset og børnene er beskæftiget.

Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 12:29

Men jeg skal enable Telnet/SSH på Synology'en ikk og ikk noget på min router når det bare er intern?

Præcis

Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 22:12
det virkede, fandme fedt!!! super tak for hjælpen.

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 15:38

Nu har jeg installeret SC 7.4.1 og må sige, GUI'en er og ser rigtig flot ud - super! Men scanning af min musik mappe kører a' helvede til, den skriver at den scanner det hele med mapper covers osv men noget jeg skal søge under "kunstner" har den den kun taget til-og-med "C" - nogle gange "L"?

Hvad sker der for scanningen? Er iTunes-modellen bedre eller er det kun mig som bøvler med at få vist HELE sit bibliotek med alle Kunstner-mapperne?

Og hvad har i sat jeres UTF-8 til i SSODS, da_DK ikk?!!

Skrevet af: Boye
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 18:01

Min Duet remote har også netop opgraderet til 7.4 og jeg sidder lidt med samme oplevelse som Kjelstrup. Min SC på NAS DS207+ er endda version 7.2.1, så de passer måske endnu ringere sammen. Nu kan jeg fx ikke længere tilføje hele albums eller afspilningslister med +-knappen, men skal ned til laget under de enkelte nummer for at kunne tilføje det. Desuden skalerer den nu albumcovers så de bliver helt slørede. Jeg er ikke tilfreds.

Er der en mulighed for at nedgradere softwaren til remoten?

Måske skulle jeg gå tilbage til SSODS. Jeg var ellers glad for at kunne køre SC direkte i min NAS.

EDIT: Embarrassed Undskyld - jeg ser først nu at der er masser af sider i denne tråd, og jeg har kun læst den første. Tillad mig at blive klogere ved at læse hele tråden igennem inden jeg brokker mig mere. Som regel er der meget hjælp at hente fra vidende brugere som deler høfligt ud af deres viden. 

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:59
Først tak til Pade2204 for hans fine vejledning. Efter et par mislykkede forsøg med PuTTY gik det til sidst som det skulle. Nu er jeg på SSODS-vognen igen.

Til gengæld oplever jeg præcis det samme problem som Stay_Bamboocha når jeg indlæser musikbiblioteket igen. Den har overstået det på mindre end 5 minutter og finder kun ca. 30 ud af mine mere end 500 numre.

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 00:15
Har du kigget nærmere i dine log-filer fra serveren/scanningen - er der nogle fejl i dem?

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 19:09
Jeg har lige prøvet at kigge i dem, men det giver ikke meget mening for mig. Jeg kan dog finde bidder som: Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///volume1/Musik/Various%20Artists/Dieters%20Lieder%20-%20Kom%20Tilbage%20Nu%201%20-%2011%20-%20Dig%20&%20Mig.flac - file:///volume1/Musik/Various%20Artists/Dieters%20Lieder%20-%20Kom%20Tilbage%20Nu%201%20-%2011%20-%20Dig%20&%20Mig.flac found in playlist:
  file:///volume1/Musik/80.m3u - file:///volume1/Musik/80.m3u doesn't exist on disk - skipping!
Det ser ikke helt rigtigt ud i mine øjne.

Men jeg har kørt et nyt scan af musikbiblioteket med "ryd og gennemsøg" og det tager den sædvanlige tid. Under detaljer står der så:

Indeksering af mapper   (7206  af  7206)   Fuldstændig  00:39:28
Søgning efter afspilningslister   (7  af  7)   Fuldstændig  00:02:08
Flet Diverse kunstnere   (563  af  563)   Fuldstændig  00:02:20
Søg efter covere   (631  af  631)   Fuldstændig  00:23:54

Men bagefter er der 0 (nul) numre i mit musikbibliotek ifølge Squeezbox Server web-interface på min PC og heller ikke ifølge Duettens controller. Men filerne ligger da heldigvis hvor de skal og jeg har også sikret mig at den søger i den rigtige mappe, men dette her forstår jeg ikke.

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 19:46
Ok - så er musikken fundet: Der er ikke noget at se under Kunstnere eller Albums osv, men al musikken kan ses under Musikmappen.

Jeg har åbenbart rod i nogle settings. Det finder jeg forhåbentlig en løsning på. Gode råd er dog stadig velkomne.

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:09
Jeg syntes bare i skal gå på synology.com, de har frigivet en ny Version: Squeezebox Server-7.4.1-001 og en ny firmware i dag!!!  Tongue

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 22:09
Den vil jeg prøve. Hvis den kører som den skal, så må jeg til at finde ud af hvordan jeg afinstallerer SSODS .. igen.

Skrevet af: Damhus
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 22:43
Jeg har lige installeret fra Synology.com, jeg havde lidt problemer.
Jeg måtte afinstallere den gamle, så gik det glat.
Nu er den igang med at scanne.

Skrevet af: Castor2
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 18:51
Jeg har lige installeret Squeezebox Server pakken fra Synology på min DS209+, men jeg kan ikke få adgang til den musik jeg har liggende på disk stationen.
Jeg klikker på ikonet i disk station manager for SqueezeCenter og skal så taste email og password for at oprette en konto til mysqueezebox.com hvor jeg så klikker på en fane der hedder My Music hvor jeg bliver bedt om at downloade Sqeezebox Server....

Hvordan får jeg adgang til min musik???

Skrevet den: 18-November-2009 kl. 20:23
Du skal logge ind via det brugernavn/adgangskode, du oprettede i sin tid, da du først installerede SC.

Når du har logget på, skal du køre en ny skanning af din musiksamling...

Jeg har også en DS209+. Og det forløb fint med den fremgangsmåde...

M.v.h.

Skrevet den: 18-November-2009 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Boye Boye skrev:

Ok - så er musikken fundet: Der er ikke noget at se under Kunstnere eller Albums osv, men al musikken kan ses under Musikmappen.

Jeg har åbenbart rod i nogle settings. Det finder jeg forhåbentlig en løsning på. Gode råd er dog stadig velkomne.

Så jeg på Boye, har lægget på hospitalet i 14 dage så har være lidt afskåret fra "cyberspace".
Det som du nok manglede ved den SC installation med SSODS er sikkert denne linie;

DS: ln -sf /usr/syno/mysql/libexec/mysqld /opt/ssods4/bin/mysqld

som jeg fandt på SSODS' hjemmeside under download. Og DET som er fedt ved at bruge SSODS & SC.tgz er at Hibernation FAKTISK virker. Et emne som har kørt lige side SC kom til Synology/NAS og aldrig rigtig har virket på min 107+.

Men er der nogle som kunne dele ud af deres erfaringer om den nye Squeezebox server package 7.4.1 fra Synology virker med Hibernation??!

Skrevet den: 19-November-2009 kl. 01:42

...
Det som du nok manglede ved den SC installation med SSODS er sikkert denne linie;

DS: ln -sf /usr/syno/mysql/libexec/mysqld /opt/ssods4/bin/mysqld

som jeg fandt på SSODS' hjemmeside under download. Og DET som er fedt ved at bruge SSODS & SC.tgz er at Hibernation FAKTISK virker. Et emne som har kørt lige side SC kom til Synology/NAS og aldrig rigtig har virket på min 107+.

Men er der nogle som kunne dele ud af deres erfaringer om den nye Squeezebox server package 7.4.1 fra Synology virker med Hibernation??!

Det var pudsigt, for jeg mente nok der var en linje der skulle rette op på de problemer, men da jeg ledte kunne jeg ikke finde den. Så da Synology-pakken kom hoppede jeg fluks på den.

Hibernation, siger du. Jeg går ud fra at du mener en setting i Synology Assistant som Squuezebox Server forhindrer. Det må jeg lige tjekke. For jeg mener det duede med deres 7.2.1 package. Jeg er også i tvivl om jeg oplever den tilstand som er hibernation, for der er stadig en svag summen fra NAS'en, men diskene er kørt ned i hastighed.

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 10:48
Det var pokkers! Det ser ud til at du har ret. Nu kender jeg ikke lige til andre måder at vurdere om NAS'en går i dvale end ved ved at lytte til støjen fra den (kan man se det i logfilen?) men efter at den havde ståett tændt i nat ændrede den ikke lyd da jeg satte Squeezeboxen i gang med at spille i morges, så jeg konkluderer at hd'erne har kørt uafbrudt og at den ikke går i dvale af sig selv.
Hvis det bliver sådan ved, vil jeg nok prøve SSODS igen nu hvor du har fundet rettelsen til mig og se om det hjælper.

Tak og i øvrigt velkommen hjem - Det fik jeg ikke sagt før.

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 10:53
Min Synology DS209+ går uden problemer i dvale, efter den tid jeg har specificeret i brugerpanelet...

M.v.h.

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 11:42

Bruger du også Synologys egen SqueezeboxServer 7.4.1-package? og kan du beskrive for mig hvordan du kontaterer at den går i dvale, for jeg er usikker på hvad jeg skal kigge/høre efter .

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 11:55
Jep. Den gjorde det med den gamle 7.2.3 og den gør det med den nye 7.4.1.

Min NAS står i hovedhøjde ca. 1 meter fra min stol. Jeg bemærker ikke at den "snurrer", men kan høre det, når disken spinder ned (eller op).

M.v.h.

Skrevet den: 25-December-2009 kl. 11:49
har nu installeret SSODS 4.2 og SC 7.5 på min Synology 107+, men har et problem med at få opdateret software - den kører bare videre med den gamle 7.4.1.
den eneste mulighed er at jeg installere SC 7.5 på min computer, så gider den godt komme op med en software opdatering - hopper jeg så over på min NAS igen og går ind under softwareopdatering så vil den gerne nedgradere det 7.4.1.........lyder mærkeligt i mine ører??Confused

Skrevet den: 25-December-2009 kl. 13:19

har nu installeret SSODS 4.2 og SC 7.5 på min Synology 107+, men har et problem med at få opdateret software - den kører bare videre med den gamle 7.4.1.
den eneste mulighed er at jeg installere SC 7.5 på min computer, så gider den godt komme op med en software opdatering - hopper jeg så over på min NAS igen og går ind under softwareopdatering så vil den gerne nedgradere det 7.4.1.........lyder mærkeligt i mine ører??Confused

Er 7,5 ikke en beta ?  synes ikke lige jeg kunne finde den version på logitech.

Der foreligger en version 4.3 - virker den ikke på din NAS ?

Skrevet den: 26-December-2009 kl. 15:08

det ikk i SSODS den ligger, og kan også kun kører med ver. 4.2 da min NAS er 107+. der hvor den hænger er at den IKKE gider opdatere softwaren hvis jeg vælger min NAS som bibliotek men kun når jeg vælger min PC med installeret ver. 7.5 - kan ikk se hvad der skulle være til forskel?

Print side | Luk vindue