Print side | Luk vindue

NB radio roskilde - Rep af Reciever

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67190
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 13:33


Emne: NB radio roskilde - Rep af Reciever
Skrevet af: Grazul
Emne: NB radio roskilde - Rep af Reciever
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 14:32

 

Update længere nede i tråden.

 

Hej folkens.

Jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med reperationer hos NB Radio i Roskilde?

Jeg har indleveret min Onkyo tr606 til rep for 35-40 dage siden og fik dengang at vide at der ville gå 14 dage. Kæresten har rykket for den 3 gange og nu har jeg så rykket 4. gang idag.

Til min kæreste oplyste de at de ikke kunne ringe til deres værksted, men kun kan sende mail/brev til dem.

Da jeg så udfrittede dem lidt idag, får jeg at vide at det er det danske værksted Service Center Syd. Nu arbejder jeg selv i en føtex elektronik afdeling, hvor vi også benytter dette værksted. Så jeg har selv et tlf nr til dem. Dog lader jeg deres medarbejder fra idag få til imorgen til at ringe tilbage som hun lovede.

Men når der nu er gået så længe, kan jeg så gøre noget? Der er jo ikke nogen klar formulering i købeloven, "rep må ikke overstige rimelig tid" er meget upræcist.

Nu arbejder jeg selv med disse ting til dagligt, og synes det er utroligt at en special butik som NB har ringere service end supermarkeder. Det giver altså ikke mening i min verden.



-------------
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix



Svar:
Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 15:01

Kan de gøre for at Service Center Syd bruger lang tid på rep?

Et måned er også indenfor rimelig tid, men som du selv siger er det ret uklart



-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: Grazul
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Kan de gøre for at Service Center Syd bruger lang tid på rep?

Et måned er også indenfor rimelig tid, men som du selv siger er det ret uklart

Som jeg ser det er det jo ikke mig vedkommende om det er værkstedet eller butikken der er længe om det. Synes bare det er piv ringe, men det er måske også fordi jeg er vant til max 21 dages rep eller penge retur/nyt produkt.



-------------
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 18:19
Nu når du selv har nr. til værkstedet kunne du jo selv ringe. Min kollega havde indlevert sin fjernbetjening til rep hos Fona i Rødovre. Da hab ikke havde hørt noget efter 3 uger ringede han til Sony. De kunne så oplyse at Fona havde brugt 14 dage på at sende fjernbetjeningen ind . Så det er ikke altid værkstedet.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Kan de gøre for at Service Center Syd bruger lang tid på rep?

Et måned er også indenfor rimelig tid, men som du selv siger er det ret uklart



Det er blevet nævnt mange gange herinde, men det er ALDRIG kundens problem at et service værksted smøler med en reparation, det er og bliver butikkens ansvar.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 10:30

hvis ikke det er en garantireparation, så kan du vist ikke bruge købeloven til så meget. Hvis du synes der går for lang tid, så bed om at få den tilbage - der er ikke meget du kan gøre ved det ellers.

hvis det er en garantisag, så forholder det sig naturligvis lidt anderledes...så må de se at få fingeren ud...



Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 15:29

Hej Grazul,

Det lyder da som en lidt trist situation du er havnet i. Jeg vil dog høre om du har mulighed for at komme med nogen flere oplysninger.

Er der tale om en reparation omfattet af reklamationsretten eller en garanti?

Hvilkens slags fejl er der tale om?

Hvornår er recieveren købt?

Har den tidligere været indleveret med lignende fejl?

Er det stillet en erstatningsgenstand til rådighed for dig?

Når du for fremtiden rykker for reparationen vil jeg anbefale dig at gøre det skriftligt, således at du har mulighed for at dokumentere det eventuelt senere i forløbet.

Mvh

Morten Rasmussen



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: SMS
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 18:02

De skriver ellers at de selv har serviceværksted på deres hjemmeside.

Klip fra deres side.
Vi har eget serviceværksted, der kan reparere næsten alt inden for radio og TV uanset fabrikat. Vi har også en afdeling for montering af antenne- og paraboludstyr, samt stor erfaring i montering af f.eks. højttaleranlæg i haller, fabrikker og butikker.

 



-------------
/ Venlig hilsen Søren.


Skrevet af: Grazul
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 20:48

Den er inden for garantien, den er under 6 måneder gammel. Og fejlen var/er på HDMI controlleren. Mens man ser dvd/Bluray eller ser kabel tv bliver tv'et pludselig sort og der står Hdmi i hjørnet. Det minder meget om problemet på de nye panasonic skærme og Onkyo recievere, men der burde ikke være noget med de ældre modeller som min Pz85 og derudover forsvandt lyden også.

Recieveren er som sagt ikke så gammel, så der har ikke været fejl før. Denne fejl har dog været der en måneds tid, men til at starte med var det kun ved film afspilning, så kunne først senere konstatere at det var recieveren og ikke min Pana Bluray.

Jeg spurgte om der var mulighed for at låne en reciever i mellemtiden, men de sagde de ikke havde låneapparater, derudover oplyste de at rep tiden nok ville være ca. 14 dage.!

 

Har haft snakket med dem igen her idag og den skulle gerne være her senest torsdag.

Synes bare stadig at det er ringe at man indlevere en reciever, som er en af de vigtigste ting i ens setup, for at vide at der går nok ca 14 dage. Og så er der indtil videre gået 1,5-2 måneder hvor man ikke har har den.

Ifølge ekspedienten fra NB radio havde de manglet en reservedel (et HDMI board, eller Hdmi controller) og det er grunden til den lange rep tid.

Så nu krydser jeg fingre for at jeg kan hente den fredag og ellers må jeg jo gå videre med sagen. (hvis nogen kan foreslå hvor jeg skal gå hen)



-------------
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix


Skrevet af: Grazul
Skrevet den: 11-Oktober-2009 kl. 13:17
De ringede fredag og den er nu lavet. Kan desværre bare først hente den imorgen (mandag)

-------------
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix


Skrevet af: Grazul
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 13:39

UPDATE

Jeg har arebejdet en del denne uge, så har først prøvet at sætte recieveren til i onsdags. Der brugte jeg 5 timer og fik den ikke til at virke.

Nu har jeg så prøvet igen idag, med fornyet energi.

Og resultatet er det samme. Der kommer billede igennem recieveren, men den modtager ingen lyd gennem Hdmi stikket fra Bluray afspiller eller Yousee's Samsung boks.

Så lige pt kan jeg kun se tv uden lyd når jeg bruger min reciever!

Jeg venter lige på at kæresten kommer hjem, så jeg kan bruge hendes bærbare pc til at afspille mp3 over reciveren, for at fastslå om det er hdmi boardet der stadig er defekt (det er det de angiveligt har udskiftet på de 2 måneder) eller om ingen lyd kommer igennem.

Når nu jeg skal ned med den igen, kan jeg så forlange at få en ny? Eller i det mindste et tilsvarende låneapparat?

Synes godt nok det her er til at brække sig over, og vil anbefale alle at lade være med at handle i denne butik.



-------------
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix


Skrevet af: len61
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 13:52
Har du ikke fået en udbedringsbeskrivelse på recieveren med ? Det lyder som en bytter . Det er hvertfald "urimelig lang ventetid" så hvis ikke de kan give dig låneapparat ,så ville jeg fastholde Bytte/retur


Skrevet af: DK-Turbo
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Grazul Grazul skrev:

Men når der nu er gået så længe, kan jeg så gøre noget? Der er jo ikke nogen klar formulering i købeloven, "rep må ikke overstige rimelig tid" er meget upræcist.

 
Forbrugerombudsmanden udtalte for ½-1 år siden at rep. ikke må overstige rimelig tid = max 1 måned - hvis rep. tiden overstiger dette, kunne kunden hvis det var inden for de første 6 måneder af garantiperioden kræve en ny vare eller pengene tilbage.
 


Skrevet af: len61
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 14:07

Oprindeligt skrevet af DK-Turbo DK-Turbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Grazul Grazul skrev:

Men når der nu er gået så længe, kan jeg så gøre noget? Der er jo ikke nogen klar formulering i købeloven, "rep må ikke overstige rimelig tid" er meget upræcist.

 
Forbrugerombudsmanden udtalte for ½-1 år siden at rep. ikke må overstige rimelig tid = max 1 måned - hvis rep. tiden overstiger dette, kunne kunden hvis det var inden for de første 6 måneder af garantiperioden kræve en ny vare eller pengene tilbage.
 
Ikke mindst hvis der er tale om "samme opståede/bestående fejl" !



Skrevet af: PerW
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 14:27

Jeg mener ikke at man kan sige at tiden har været for lang nu efter man har fået den retur (så skulle du have klaget for længst). Og jeg mener også at butikken kan have op til 3 forsøg til at rep. en fejl. Det er jo en udgift for butikken, hvis de skal ophæve handlen.

Men når dette er sagt så mener jeg at du skal være mere kontant med at stille krav. Efter 2 til 2½ uge, hvis du ikke der har modtaget den retur så ville jeg sende en mail/anbefalet brev og gøre dem opmærksom på at de har haft rimelig tid til at rep. og hvis du ikke har den inden for max en uge, vil du betragte købet som ophævet. Du kan e vt. ringe til forbrugerstyrelsen og spørge dem om det jurisdiske. (Du kan finde nr. på http://www.forbrug.dk - www.forbrug.dk )



Skrevet af: Grazul
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 14:32

Update.

Nu er kæresten kommet hjem, og har testet den med musik fra pc'en, der kommer heller ingen lyd. Så de har simpelthen lavet en ny fejl på produktet under udbedringen af hdmi boardet :(

 



-------------
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix


Skrevet af: Grazul
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 14:39

Arbejder som sagt selv med disse ting (rep af varer) og ved at nogen gange tager det længere end andre, men hvis jeg sender et produkt til rep og det kommer retur med en ny fejl sender jeg en regning til værkstedet på det nye produkt jeg giver min kunde. Men nu er vi så også en lidt større kunde at miste måske.

Men nu sender jeg det ind igen, beder om at få alt på skrift og gør dem klart at hvis den ikke er her inden for et par uger, så skal jeg have en ny eller penge retur.

Og hvis de så ikke kan finde ud af det, må jeg jo gå igennem retten/forbrugerstyrrelsen.

De får en chance mere for at gøre det godt, men der skal S***** heller ikke være nogen slinger i valsen denne gang.



-------------
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix


Skrevet af: Grazul
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 17:20

Update

Var nede hos dem igen med 2. gangs reppen. De sendte mig lige et smut forbi deres værksted (som lægger 4-5 minutter derfra) hvor teknikeren kunne konstatere at der var en fejl han ikke bare lige kunne udbedre.

Vi tog tilbage til NB Radio (recieveren lod vi stå på værkstedet) hvor vi fik tilbudt en Onkyo 607 istedet.

Så nu har jeg fået mig en ny Reciever og et nyt købsbevis fra denne dato. Så jeg er glad igen.

Takker for svarerne til alle herinde



-------------
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix



Print side | Luk vindue