Forslag til MP3 afspiller?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67381
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 17:21
Emne: Forslag til MP3 afspiller?
Skrevet af: Hother
Emne: Forslag til MP3 afspiller?
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:02
Når jeg rejser har jeg ind i mellem behov for at kunne min gode gode musik.
Men mit kendskab til MP3 afspillere er lig nul. Der skal ikke være video i afspilleren.
Jeg vil jo helst være rigtig god lyd i "Dimsen". Pris område 5 - 600 kr.
Nogen der har et godt forslag?
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Svar:
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:16
Uha, du skal ikke få mig til at starte... 1: Glem Mp3, det lyder direkte hæsligt! 2: Du skal bruge FLAC, der kan de gratis program dbPoweramp hjælpe, der kan rippe alle dine CD'er til FLAC! 3: Lige som med højtalere, kræver hovedtelefoner en god forstærker, det skal der også være i din nye afspiller. 4: Du skal have nogle gode hovedtelefoner...
Lad mig vide lidt mere, og jeg skal give dig gode råd og ruinerer dig på et enkelt indlæg... Du kan evt. høre noget af mit udstyr hvis der er, inden du selv køber?
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:19
Hej Simon,
Jamen lige nu sidder jeg og lytter til en MP3 som jeg købte i Aldi for 199 bananer for længe siden - og ja den lyder ad h..... til
Jamen hvad er det der FLAC nu for noget, og som du beskriver det, lyder det jo dyrt
Edit: jeg synes nu at jeg har nogle fornuftige lyttebøffer = Zennheiser
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:19
Sansa clip 8 gb http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=218513 - http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid= 218513
Spiller flac og har indbygget radio og ovenikøbet god lyd.. Og så et par Koss porta pro..
------------- Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:23
Henrik_s skrev:
Sansa clip 8 gb http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=218513 - http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid= 218513
Spiller flac og har indbygget radio og ovenikøbet god lyd..
|
Takker for forslaget - keep let it rolling in
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:24
Hother skrev:
Hej Simon,
Jamen lige nu sidder jeg og lytter til en MP3 som jeg købte i Aldi for 199 bananer for længe siden - og ja den lyder ad h..... til
Jamen hvad er det der FLAC nu for noget, og som du beskriver det, lyder det jo dyrt |
Der går bare hifi'itis i det, eller head-fi'itis, og så skal man hele tiden opgradere; have nye hovedtelefoner en lille ekstern forstærker osv. osv. Men du skifter jo ikke udstyr så tit... FLAC er bare et andet lydformat, det er komprimeret, men uden du mister det store i musikken... Lige som en computer ZIP-fil.
Som Henrik foreslår er Sansas produkter rigtig gode, det samme er Cowon - som er noget dyrere men, syntes jeg, også bedre. Jeg har selv en iAudio 7 som jeg er rigtig glad for, og det tror jeg også du vil blive - som jeg kender den lyd du kan lide...
Så downloader du bare dbPoweramp og ripper alle dine CD'er til FLAC, og ligger dem ind på maskinen og wupti, så mangler du bare et par gode hovetelefoner...
EDIT: Kan se Henrik foreslår Koss Porta Pro, super god hovebøf! Men der er også mulighed for at få nogle der er helt lukkede - som AKG 518 DJ, eller earbuds som Yuin.
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:27
http://www.ubergizmo.com/zoom.php?dir=2009/8/sansa-clip-plus/&page=3 - http://www.ubergizmo.com/zoom.php?dir=2009/8/sansa-clip-plus /&page=3
Priserne er nede på sansa clip, nok fordi de nye modeller er på vej med mulighed for microsd kort..
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:35
Asklepios skrev:
Hother skrev:
Hej Simon,
Jamen hvad er det der FLAC nu for noget, og som du beskriver det, lyder det jo dyrt
|
Der går bare hifi'itis i det, eller head-fi'itis, og så skal man hele tiden opgradere; have nye hovedtelefoner en lille ekstern forstærker osv. osv. Men du skifter jo ikke udstyr så tit... FLAC er bare et andet lydformat, det er komprimeret, men uden du mister det store i musikken... Lige som en computer ZIP-fil.
Som Henrik foreslår er Sansas produkter rigtig gode, det samme er Cowon - som er noget dyrere men, syntes jeg, også bedre. Jeg har selv en iAudio 7 som jeg er rigtig glad for, og det tror jeg også du vil blive - som jeg kender den lyd du kan lide...
Så downloader du bare dbPoweramp og ripper alle dine CD'er til FLAC, og ligger dem ind på maskinen og wupti, så mangler du bare et par gode hovetelefoner...
EDIT: Kan se Henrik foreslår Koss Porta Pro, super god hovebøf! Men der er også mulighed for at få nogle der er helt lukkede - som AKG 518 DJ, eller earbuds som Yuin. |
Jamen du godeste du sender jo mig ud i en ny verden Simon
Jeg må da lige google lidt og kigge på jeres forslag.
Men vil det sige, at man kan købe en af de afspillere i foreslår, som egentlig er en MP3 afspiller der også kan loade FLAC filer?s
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:38
Bliver godt at komme på Head-fi meet i morgen og blive lidt mere inspireret/fattig
Køre selv Ibasso d3 forstærker eller fiio e5 på arbejdet.
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:40
Hother skrev:
Asklepios skrev:
Hother skrev:
Hej Simon,
|
EDIT: Kan se Henrik foreslår Koss Porta Pro, super god hovebøf! Men der er også mulighed for at få nogle der er helt lukkede - som AKG 518 DJ, eller earbuds som Yuin. |
Jamen du godeste du sender jo mig ud i en ny verden Simon
Jeg må da lige google lidt og kigge på jeres forslag.
Men vil det sige, at man kan købe en af de afspillere i foreslår, som egentlig er en MP3 afspiller der også kan loade FLAC filer?s |
Lige præcis... Du køber bare en Sansa eller en iAudio, så er den hjemme...
Atlas Cables
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:41
Henrik_s skrev:
Bliver godt at komme på Head-fi meet i morgen og blive lidt mere inspireret/fattig
Køre selv Ibasso d3 forstærker eller fiio e5 på arbejdet.
|
Lige præcis... Glæder mig også til at høre lidt, jeg kommer også imorgen!
Det er ærgeligt at STAX ikke kommer alligevel, men Grado GS1000 og Senn HD800 er der jo - det risikerer at blive rigtig dyrt!
Atlas Cables
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:48
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:54
Du er bare ved at opleve en ghelt ny verden indenfor lyd, den er lige så spændende som de kæmpe tingester vi har stående i stuen! Altid til rådighed...
Atlas Cables
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 23:55
Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 00:11
Hej Hother
Jeg har også en Sandisk Clip 8 GB og kan anbefale den på det varmeste.
Min kone anvender Ipods prof. men den lille clip loadet med FLAC filer er bare meget mere brugervenlig og lyder væsentligt bedre.
Mvh. Jacob
|
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 19:55
Jamic skrev:
Hej Hother
Jeg har også en Sandisk Clip 8 GB og kan anbefale den på det varmeste.
Min kone anvender Ipods prof. men den lille clip loadet med FLAC filer er bare meget mere brugervenlig og lyder væsentligt bedre.
Mvh. Jacob
|
Hej Jacob - mange tak for dit indlæg. Jeg får da noget at se til på et område jeg kender meget lidt til
|
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 21:27
Og så kære venner, så har jeg bestilt en Sandisk Sansa Clip 8GB. Det var rimelig svært at finde et sted hvor den var på lager. Proshop havde dog et par stykker.
Så nu starter jeg her, og ser hvad FLAC er for en "Dille"
Mange tak for jeres hjælp
|
Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 22:30
Tillykke, Sansa Clip er super! At den ikke er mere udbredt i Danmark må alene tilskrives, at de relativt få musikbutikskæder der er tilbage i Danmark udelukkende holder sig til nogle få "gamle" mærker.
Den driver naturligvis ikke store hørebøffer. Det er der ingen små enheder der gør.
/B
|
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 22:35
B-CLG skrev:
Tillykke, Sansa Clip er super! At den ikke er mere udbredt i Danmark må alene tilskrives, at de relativt få musikbutikskæder der er tilbage i Danmark udelukkende holder sig til nogle få "gamle" mærker.
Den driver naturligvis ikke store hørebøffer. Det er der ingen små enheder der gør.
/B
|
Takker. Ja jeg må se om jeg kan finde mig nogle ordentlig "Bøffer" - til en fornuftig pris. Nogen forslag?
|
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 23:23
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=34 - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=34
Jeg tror du skal derover og spørge, de store overvejelser du har gjort med dit nuværende setup er det samme når du skal igenmen med høretelefoner. Og som jeg læser manger steder "jeg er ked af det med din pung"
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 10:07
Henrik_s skrev:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=34 - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=34
Jeg tror du skal derover og spørge, de store overvejelser du har gjort med dit nuværende setup er det samme når du skal igenmen med høretelefoner. Og som jeg læser manger steder "jeg er ked af det med din pung"
|
Hej Henrik, takker for henvisningen. Og det med "Pungen", jo men nu skal afspilleren jo kun bruges ca. 6 gange om året, og jeg vil ikke ofre det hvide ud af ørerne på afspilleren. Bare en lyd som jeg kan holde ud at høre på.
Og jeg bestilte faktisk også et sæt Koss porta pro høretelefoner i går aftes. Enorm forskel i prisen der er på dem - altså under forudsætning af, at det er den samme model. Her faldt leverandørvalget på MM-Vision.
Og er det nu bestilte "Setup" ikke godt nok, så har jeg et barnebarn som sikkert synes, at det er brilliant
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 12:04
Hother skrev:
Henrik_s skrev:
|
Hej Henrik, takker for henvisningen. Og det med "Pungen", jo men nu skal afspilleren jo kun bruges ca. 6 gange om året, og jeg vil ikke ofre det hvide ud af ørerne på afspilleren. Bare en lyd som jeg kan holde ud at høre på.
Og jeg bestilte faktisk også et sæt Koss porta pro høretelefoner i går aftes. Enorm forskel i prisen der er på dem - altså under forudsætning af, at det er den samme model. Her faldt leverandørvalget på MM-Vision.
Og er det nu bestilte "Setup" ikke godt nok, så har jeg et barnebarn som sikkert synes, at det er brilliant |
Til prisen er det er et super sæt, det vil du ikke give videre... HVis du hellere vil have nogle små, der sidder i ørene (earbuds) så er Yuin super gode. De har en lydsignatur som jeg ved du også kan lide...
http://www.headphone.com/products/headphones/earbud/yuin-pk2.php - http://www.headphone.com/products/headphones/earbud/yuin-pk2 .php
http://www.head-direct.com/product_detail.php?p=28 - http://www.head-direct.com/product_detail.php?p=28
Den første PK2 er den gamle model, det nederste link er til den nye model OK2... Man kunne også gå efter PK3/OK3, som er billigere.
Atlas Cables
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 12:07
Hej Simon, nej, jeg kan faktisk ikke døje de små propper - så dette sæt kunne være optimalt.
Men jeg vender sikkert tilbage til dig omkring FLAC loads
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 12:38
Nu kaprer jeg lige tråden med et spørgsmål, nu hvor Hother har fået svar
Jeg havde egentlig tænkt mig at købe en Apple Ipod Nano 5th gen. af nogle ret simple grunde:
- Den er lille og let
- Den har en god skærm
- Den er i det rette prislag
Jeg skal bruge den til at motivere mig til at få løbeskoene på her til vinter, da jeg skal på "skrump" - man har ikke godt af at sidde ned 70% af dagen og læse og skrive
Jeg købt havde en medion for 3-4 år siden, som var en klon af Ipod classic, men den er for tung, og kan ikke holde til rystelserne som kommer af at man løber (det er jo en alm. hdd. som sidder deri).
Er der et alternativ til apple, hvis det godt må være lidt lækkert at sidde med? - til mit brug lytter jeg også med øjnene, hvis i forstår..? - Det behøver ikke at være reference lyd, da det kommer fra mit anlæg hjemme i lejligheden
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 12:51
Anima skrev:
Nu kaprer jeg lige tråden med et spørgsmål, nu hvor Hother har fået svar
Jeg havde egentlig tænkt mig at købe en Apple Ipod Nano 5th gen. af nogle ret simple grunde:
- Den er lille og let
- Den har en god skærm
- Den er i det rette prislag
Jeg skal bruge den til at motivere mig til at få løbeskoene på her til vinter, da jeg skal på "skrump" - man har ikke godt af at sidde ned 70% af dagen og læse og skrive
Jeg købt havde en medion for 3-4 år siden, som var en klon af Ipod classic, men den er for tung, og kan ikke holde til rystelserne som kommer af at man løber (det er jo en alm. hdd. som sidder deri).
Er der et alternativ til apple, hvis det godt må være lidt lækkert at sidde med? - til mit brug lytter jeg også med øjnene, hvis i forstår..? - Det behøver ikke at være reference lyd, da det kommer fra mit anlæg hjemme i lejligheden
|
1: Drop Mp3 og brug FLAC...
Cowon laver nogle lækre afspillere S9, eller iAudio 7 som jeg har.
http://www.cowonglobal.com/ - http://www.cowonglobal.com/
Jeg syntes det er super afspillere! Jeg har ved flere lejligheder sammenlignet mit setup med min brors (han har Apple og nogle no-name hovedbøffer)... Og selv min kæreste syntes der er rigtig stor forskel! Jeg syntes der er KÆMPE stor forskel, men jeg går jo også op i lyd...
Så drop det der Ipod til seriøs musiklytning...
Atlas Cables
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 13:04
Jamen det er jo super med forslag - tak for det
MEN! - måske er det bare mig, men menuen virker ikke ret lækker at se på. Jeg ved ikke om det er opløsningen eller layout/design af menuerne, men det er bare ikke noget der får mig til at sige: vil ha!
S9 er mere min stil. Den koster dog 2300 SEK..
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 13:13
Anima skrev:
Jamen det er jo super med forslag - tak for det
MEN! - måske er det bare mig, men menuen virker ikke ret lækker at se på. Jeg ved ikke om det er opløsningen eller layout/design af menuerne, men det er bare ikke noget der får mig til at sige: vil ha!
S9 er mere min stil. Den koster dog 2300 SEK..
|
Nej menunerne er ikke super lækre, det giver jeg dig ret i. De er logiske og de fungerer, men det er ikke Apple... S9 er god, umiddelbart lyder prisen fair nok - faktisk billigere end jeg havde troet. Men jeg ville gå efter den hvis jeg var dig. Jeg har oplevet lydforskellen, og jeg går ikke tilbage til Apple...
Eller dvs. det gør jeg nok, men så bliver det Applelossless og med ekstern forstærker til bøfferne. Men det bliver noget dyrere... Så transportabelt bliver det ikke helt, mere til rejser og sådan. Men iAudio beholder jeg til den dør!
Atlas Cables
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 13:30
Jamen det kunne vel passe meget godt sammen med en Marantz SR6004 - så behøver jeg heller ikke en dock for at lytte til musikken over anlæget.
Et spørgsmål: er lyden SÅ meget bedre? - jeg har aldrig lyttet på en S9, og ved ærligt talt ikke hvor man kan gøre det henne i 9000 Aalborg
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 13:34
Anima skrev:
Jamen det kunne vel passe meget godt sammen med en Marantz SR6004 - så behøver jeg heller ikke en dock for at lytte til musikken over anlæget.
Et spørgsmål: er lyden SÅ meget bedre? - jeg har aldrig lyttet på en S9, og ved ærligt talt ikke hvor man kan gøre det henne i 9000 Aalborg
|
Jeg tror ikke man kan lytte til dem mange steder, jeg tog chancen og det er jeg glad for... Forskellen er stor, i mine øre, er Ipod er lille alt-i-et anlæg fra Føtex op imod et større bedre sæt fra HFK/TC (som er Cowon).
Der er også en bedre forstærker i Cowon (udover den afspiller flac), så den kan trække nogle bedre hovedtelefoner. Hvilke hovedtelefoner har du nu troels?
Atlas Cables
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 13:52
uuuhaaaa... jeg bruger nogle HD650 når jeg sidder ved pc'en, men har dem aldrig med ude af hensyn til andre - jeg bliver selv irriteret over teenagere som spiller alt alt for høj musik, så jeg gør det ikke selv. Der er HD650 altså bare et par små højttalere, når nu de er så åbne.
Ellers fulgte der et par MX300 med den medion
Edit:
Tror du jeg vil blive irriteret over størrelsen på S9 når jeg er ude og løbe? - Jeg kan se den vejer 77 gram, altså dobbelt så meget som en nano. Har du et forslag til nogle OK høretelefoner som ikke lukker ret meget musik ud, og som kan tages med udenfor i det danske vejr?
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 13:53
Så skal du også have nye hovedbøffer, er det ikke en dejlig hobby??
Nå, men mit råd er stadig Cowon S9, det vil du ikke blive skuffet over. Og så finde et par gode hovedtelefoner - så er den ged barberet!
Atlas Cables
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 14:25
Skrevet af: Totoronto
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 18:01
Når det er til løbeturen, vil en Sansa Clip være ganske glimrende. Når du først pruster og stønner og kombinerer det med trafikstøj og vindstøj, så vil lydforskellen til en Cowon ikke kunne høres .
|
|