Lærred til JVC HD750
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67408
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 18:29
Emne: Lærred til JVC HD750
Skrevet af: wadia
Emne: Lærred til JVC HD750
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 14:11
Hejsa
Jeg er 100% sikker på at købe en JVC-HD750, og ville så spøge om lidt hjælp til hvilket lærred man skal vælge til denne projektor ? også stølese og hvilken gain o.s.v !!
projektor skal side 3,20meter fra selve lærred, og det er i stuen hvor der er hvide væge.... så hva siger i ??
M.v.h
Michael
|
Svar:
Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 18:43
Hvis jeg var dig ville jeg nok ringe til Otto og tale med
ham om det. Nu ved jeg jo ikke hvor du vil købe
projektoren, men hvis du køber både projektor og lærred
hos Otto, så kan du sikkert få en fin rabat og så får du
rigtig god service oveni.
I den prisklasse er Stewart det, som alle anbefaler - så
er spørgsmålet bare om du har råd og om man vil ofre så
meget ;-) Jeg har ikke råd, så jeg har et Lissau, der
ikke er helt så dyrt.
Det kommer an på mange ting hvilket lærred du skal vælge.
Skal det være motoriseret, er det en fast ramme, hvor
meget lys er der i rummet, kan det mørklægges helt osv.
|
Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 18:44
Otto = http://www.av-precision.dk/ , i øvrigt.
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 19:13
Nu skal jeg passe på hvad jeg siger, men min nabo og jeg har begge en 350er, vi har hvert sit lærred, naboen med et studietak 130 og jeg med screen research, de har henholdsvis gain på 1,3 og 1,0. Der er stor forskel i indstillingerne på projektorerne da Otto kalibrerede dem. Jeg syntes dog at det står lidt bedre på min, men der er mere lys på naboens. En mulighed er også lissau isf godkendte lærred som Otto har været med til at udvikle. Helt klart det billigste.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 03-Oktober-2009 kl. 19:53
Jamen stewart studiotek 130 er klart det lærred jeg vil anbefale, men det koster også rigtig meget. Som de andre siger er lissau truecolour lærred nok der du får mest value for money.
------------- Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 09:45
Tak for jeres svar
Så spør jeg om....
Projektor skal side 3,20meter fra selve lærred, hvor mange tommer skal man så vælge ??
OG priser på stewart studiotek 130 ??
|
Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 12:19
Jeg har et 110" Steward StudioTek og sidder i ca. samme afstand. Det fungerer ganske godt. Havde faktisk ikke gjort noget hvis det havde været større.
------------- Med venlig hilsen, Thomas
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 12:48
stewart lærreder med indbygget gain har et specielt skær. nogle kan lide , andre ikke. Personligt syntes jeg det giver noget "spræl" til billedet , som er rigtig lækkert. hvis du er mere til screen research billedet, kan du lige så godt købe et lissau lærred. Det screen research kan ,er akustisk transperente lærreder. Kan du godt lide billedet fra Stewart, er der kun en mulighed. Og det er Stewart
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 13:14
Er det "nødvendigt" med et lærred, der har én gain over 1.0, når man har en projektor som JVC HD750 med så høj kontrast ?
Kan der ikke være folk, som vil foretrække et lissau truecolour lærred frem for et Steward StudioTek 130 til én JVC HD750 projektor ?
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 14:36
Bowie lad os sige du vil ha max kontrast ud af projektoren, skal du sætte den på trin 16 i lysstyrken, og det kan godt være lidt mørkt, så burde stewwart jo skabe samme kontrast men giver den ekstra lysstyrke så du får det ekstra punch i billedet. Bare et gæt ;)
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 16:12
Hvor kan få en demo af de 2 lærrede
Lissau truecolour og et Steward StudioTek 130
Helst her i Jyland
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 16:48
Sigida skrev:
Bowie lad os sige du vil ha max kontrast ud af projektoren, skal du sætte den på trin 16 i lysstyrken, og det kan godt være lidt mørkt, så burde stewwart jo skabe samme kontrast men giver den ekstra lysstyrke så du får det ekstra punch i billedet. Bare et gæt ;) |
studio tec vil øge kontrasten en anelse. Nu ved jeg ikke hvor meget knald der er på pæren i 750, men jeg bruger et firehawk til min sim2 d80e, som har en gain på 1,3. Når man først har haft så meget skræld på billedet, er det svært at undvære. Nogle vil fortrække et st 130 andre lissau
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 16:49
Tror nok otto kan demostrere dem begge. han har vidst lokaler i vejle.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 19:16
der hænger et st 130 0g et lissau lærred ved Otto
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 20:08
p.las skrev:
der hænger et st 130 0g et lissau lærred ved Otto |
Men, han har ingen JVC projektor
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 20:13
hmm han sælger da JVC.
p.las. Var mit gæt så rigtig. altså den bibeholder det høje kontrastforhold ved høj lysstyrke, hvor de andre bliver mørkere i billedet for at holde på samme kontrast eller?
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 21:56
Sigida skrev:
hmm han sælger da JVC.
p.las. Var mit gæt så rigtig. altså den bibeholder det høje kontrastforhold ved høj lysstyrke, hvor de andre bliver mørkere i billedet for at holde på samme kontrast eller?
|
hvis man tager udgang i et hvidt lærred
gain 1,3 betyder at lærredet smider 30% mere lys tilbage end projektoren afgiver. Det sorte i billedet vil stadig være lige så sort uanset gain da dugen ikke længere skal reflektere lys. Det betyder at st 130 i forhold til lissau dugen har det samme sortniveau.til gengæld smider st 130 mere lys fra sig end lissau dugen gør. Der vil i alle situationer være et bedre kontrast forhold på st 130 i forhold til en traditionel dug.Evnen til at gengive lys og mørk på samme tid vil blive bedre. Du vil forøge kontrasten med ca 30%
det er jo altsammen teori.
Mit firehawk er gråt med en gain på 1,35. Det skulle i praksis øde kontrasten med det dobbelte
|
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 07:35
p.las skrev:
Sigida skrev:
hmm han sælger da JVC.
|
hvis man tager udgang i et hvidt lærred
gain 1,3 betyder at lærredet smider 30% mere lys tilbage end projektoren afgiver. Det sorte i billedet vil stadig være lige så sort uanset gain da dugen ikke længere skal reflektere lys. Det betyder at st 130 i forhold til lissau dugen har det samme sortniveau.til gengæld smider st 130 mere lys fra sig end lissau dugen gør. Der vil i alle situationer være et bedre kontrast forhold på st 130 i forhold til en traditionel dug.Evnen til at gengive lys og mørk på samme tid vil blive bedre. Du vil forøge kontrasten med ca 30%
det er jo altsammen teori.
Mit firehawk er gråt med en gain på 1,35. Det skulle i praksis øde kontrasten med det dobbelte | Det er teori, sådan er virkeligheden ikke helt, vi fik forklaringen af Otto dengang, men kan ikke huske den nu, det er jo 1 år siden snart.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 08:04
Prøver lige igen.....
Min Projektor (JVC HD-750) skal side 3,20meter fra selve lærred, hvor mange tommer skal man så vælge... ?? (inden jeg bestiller et lærred)
Ps... hvilken lærred køre i med, hvis i har en JVC HD-750 ?
|
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 08:10
wadia skrev:
Prøver lige igen.....
Min Projektor (JVC HD-750) skal side 3,20meter fra selve lærred, hvor mange tommer skal man så vælge... ?? (inden jeg bestiller et lærred)
Ps... hvilken lærred køre i med, hvis i har en JVC HD-750 ? | Du mener vel hvor stort eller hvor lille kan det være, hvad du vælger derimellem er dit valg. Med hensyn til lærred, er det fastramme eller rulle, hvad har du af økonomi til lærred ?
------------- SVP03
|
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 08:42
Det skal være et fastramme lærred, og har ca... 10,000kr til et lærred !
|
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 08:44
SVP03 skrev:
wadia skrev:
Prøver lige igen.....
Ps... hvilken lærred køre i med, hvis i har en JVC HD-750 ?
| Du mener vel hvor stort eller hvor lille kan det være, hvad du vælger derimellem er dit valg. Med hensyn til lærred, er det fastramme eller rulle, hvad har du af økonomi til lærred ? |
Det skal være et fastramme lærred, og har ca... 10,000kr til et lærred !
|
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 09:02
wadia skrev:
Det skal være et fastramme lærred, og har ca... 10,000kr til et lærred ! | Så er der kun til et nyt lissau. Studietex 130 og Screen research er dyrere. Så ring til Otto fra AV-P og få en pris på det. Jeg kan så regne ud at HD-750eren er brugt ??, hvis ikke den er ISF kalibreret, så prut det ind i prisen på lærred og så får du også den nye FW 1,1 (er det vist) lagt ind er jeg sikker på. Du skal vel også bruge et langt hdmi kabel, så det er 3 ting til otto.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 09:12
Åbenings tider ved AV-P er mig en gåde - nogle der ved det ?
|
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 09:25
wadia skrev:
| Ring altid til otto på mobilen. Få råd og tilbud fra ham.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 11:53
wadia skrev:
|
Nu har du jo haft fat i mig, men grunden til at åbningstiderne er en gåde, er at jeg ikke normalt har fast åbningstid, men åbent efter aftale...
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 20:03
Jeg har et studiotek 130 3G til salg i 130" hvis det har interesse?
|
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 16:22
Otto hvorfor anbefaler du egentlig wadia til at købe en HD950 kontra HD750eren. Den skal stå i stuen med hvide vægge mm. Den primære forskel ligger i ansi kontrasten, og i det de hvide vægge alligevel ødelægger ansi kontrasten udjævner de hinanden. HD750 har fået firmware 1.1 så den kan stor set kalibreres ligeså tæt på HD950eren. Så er der det nye motion system som højest sandsynlig vil skabe en form for artifact så man sikker anbefaler at slå det fra. Så igen hvorfor anbefale at smide 8000kr mere på HD950eren.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 16:25
Sigida skrev:
Otto hvorfor anbefaler du egentlig wadia til at købe en HD950 kontra HD750eren. Den skal stå i stuen med hvide vægge mm. Den primære forskel ligger i ansi kontrasten, og i det de hvide vægge alligevel ødelægger ansi kontrasten udjævner de hinanden. HD750 har fået firmware 1.1 så den kan stor set kalibreres ligeså tæt på HD950eren. Så er der det nye motion system som højest sandsynlig vil skabe en form for artifact så man sikker anbefaler at slå det fra. Så igen hvorfor anbefale at smide 8000kr mere på HD950eren. | Lidt hurtig hovedrening betyder at HD-950 kan fås til 40 tkr eller hva
------------- SVP03
|
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 16:33
nej 950eren står til 50.000 og hd750eren kan fåes til ca. 42.000 på tilbud på av connection, så mon ikke otto havde i sinde at matche den pris. dvs pris difference på 8000. Jeg synes det er personlig helt hen i vejret at anbefale 950eren kontra hd750eren medmindre man har en dedikeret hjemmebio, for først der vil forskelle kunne rigtig ses. Så er der self isf som gør den nemmere at kalbrere men umiddelbart ikke med et bedre resultat da 750eren kan firmware opdateres og fixe de problemer der var med colourmanagement.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 16:40
Sigida skrev:
nej 950eren står til 50.000 og hd750eren kan fåes til ca. 42.000 på tilbud på av connection, så mon ikke otto havde i sinde at matche den pris. dvs pris difference på 8000. Jeg synes det er personlig helt hen i vejret at anbefale 950eren kontra hd750eren medmindre man har en dedikeret hjemmebio, for først der vil forskelle kunne rigtig ses. Så er der self isf som gør den nemmere at kalbrere men umiddelbart ikke med et bedre resultat da 750eren kan firmware opdateres og fixe de problemer der var med colourmanagement. | Nu er du jo ikke helt uden andel, da du jo prøver at sælge din. Hvis man har mønter nok og Otto har givet et godt tilbud på ny 950er, lissau lærred og isf, havde jeg da også nuppet det tilbud. Du må op på hesten igen og sælge videre.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 16:46
Det er otto så heller ikke, han vil også sælge noget som er dyrere ;). Men det er ikke fordi jeg vil af med min. Men hvis man har et rum hvor disse forskelle ikke kan ses, er det da idiotisk at betale ekstra for det. Vi er vel enig om den store forbedring fra den gamle og den nye er forbedret ansi kontrasten. Vi er også enig om at få at bibeholde det høje ansikontrast i en projektor, kræver det en fuldent hjemmebio.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 17:05
SVP03 skrev:
Sigida skrev:
Otto hvorfor anbefaler du egentlig wadia til at købe en HD950 kontra HD750eren. Den skal stå i stuen med hvide vægge mm. Den primære forskel ligger i ansi kontrasten, og i det de hvide vægge alligevel ødelægger ansi kontrasten udjævner de hinanden. HD750 har fået firmware 1.1 så den kan stor set kalibreres ligeså tæt på HD950eren. Så er der det nye motion system som højest sandsynlig vil skabe en form for artifact så man sikker anbefaler at slå det fra. Så igen hvorfor anbefale at smide 8000kr mere på HD950eren. | Lidt hurtig hovedrening betyder at HD-950 kan fås til 40 tkr eller hva |
Otto har ikke anbefalet mig at købe noget som helst..... tvært imod fik jeg en kanon snak om projector med ham - Otto har ikke sagt noget lort om HD-950 !
Vi har kun snakket om hvor gode HD-750 og HD-350 var
Otto har sagt at JVC HD-750 er en fin projector som er rigtig god til at lave sort fin kotrast..... o.s.v !
PS.. vil meget gerne sige 1000 tak til Otto, for den kanon rådgiving af lærred han kunne give mig
|
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 17:35
Hmm så misforstod jeg da hele den snak vi havde. Troede du sagde otto anbefalede dig at gå trinet højere op og vælge HD950eren fordi forskellen var stor imellem disse to projektore.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 18:10
Sigida skrev:
Otto hvorfor anbefaler du egentlig wadia til at købe en HD950 kontra HD750eren. Den skal stå i stuen med hvide vægge mm. Den primære forskel ligger i ansi kontrasten, og i det de hvide vægge alligevel ødelægger ansi kontrasten udjævner de hinanden. HD750 har fået firmware 1.1 så den kan stor set kalibreres ligeså tæt på HD950eren. Så er der det nye motion system som højest sandsynlig vil skabe en form for artifact så man sikker anbefaler at slå det fra. Så igen hvorfor anbefale at smide 8000kr mere på HD950eren. |
Øh, jeg har IKKE anbefalet kunden at købe en 950'er i stedet for?
OG selv om jeg havde, så synes jeg ærligt talt det er ualmindeligt dårlig stil at stille spørgsmålstegn ved en konkurrents rådgivning i offentligt rum.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 19:16
Tjaa eneste sted jeg ved du lige svarer og hvor jeg vidste michael også kunne læse det. For var meget nysgerig om hvorfor du havde argumenteret michael til at tage den helt nye, for de forskelligheder der er mellem dem, altså de store af dem kan kun ses i en batcave. Lad os sige at hd750 har 250 ansikontrast og vi har den nye som måske opnår 500 i ansikontrast, men dit rum kan kun levere 50 ansikontrast, ja så er vi lige kvit :p
Men jeg har misforstået hele samtalen, og så forstår jeg overhoved ikke at han hellere vil ha hd950 hvis han ikke er blevet anbefalet at gøre det.
Men det var overhovedet ikke for at udstille dig, jeg var bare som sagt mega nysgerig om hvilke argumenter som du har sagt, som jeg måske ikke lige kunne få øje på.
Undskyld hvis du følte dig udstillet.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 07:20
Hmm, nu er vi jo nogen der har læst sig til at du vil have den nye 950er selv, når du har solgt din 750er, så en liiille forbedring må der jo være. Så er der vist også lige den detalje, så vidt jeg husker og du må rette mig hvis det er forkert, at du selv arbejder hos JVC eller kender en der gør det og derfor kan købe den rigtigt billigt,
------------- SVP03
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 07:51
jeg bliver nød til at spørge. hvor er det at jvc`en er den"bedste"projektor, ud over at gengive absolut sort?syntes jeg ville spørge da det er blevet nævnt rigtig mange gange i denne tråd
ups det var en anden tråd. beklager
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 07:53
Tilbage til tråden....
Jeg er blevet varm på en (Lissau LS-frame truecolour ISF med Veltex på rammen) nogle der har set det lærred med JVC HD-750 ?
Projector sider 3,20 meter fra lærred, og mine mål på lærred er 200cm/112cm (90tommer)
Hva siger i - er det helt ved siden af ?
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 08:07
wadia skrev:
Tilbage til tråden....
Jeg er blevet varm på en (Lissau LS-frame truecolour ISF med Veltex på rammen) nogle der har set det lærred med JVC HD-750 ?
Projector sider 3,20 meter fra lærred, og mine mål på lærred er 200cm/112cm (90tommer)
Hva siger i - er det helt ved siden af ? | Næhh, det lyder som et rigtigt godt valg.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 08:22
Er et lærred på 90" (200cm/112cm) det rigtig valg, eller skal jeg gå op på 108" (240cm x 135cm)
Mener bare at Otto snakked noget om (jo mere tommer jo mere lys skal projector lave)
Hvor mange tommer ville i vælge, hvis i havde et rum på 420cm langt og 350cm bredt..... og havde den samme projector som mig (JVC HD-750) og skulle vælge et lærred ???
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 08:27
wadia skrev:
Er et lærred på 90" (200cm/112cm) det rigtig valg, eller skal jeg gå op på 108" (240cm x 135cm)
Mener bare at Otto snakked noget om (jo mere tommer jo mere lys skal projector lave)
Hvor mange tommer ville i vælge, hvis i havde et rum på 420cm langt og 350cm bredt..... og havde den samme projector som mig (JVC HD-750) og skulle vælge et lærred ??? | Kan du ikke lige finde et link til manual, der kan vi tjekke hvor stort det er muligt, hvis du kun har 3,2 m fra linse front til front lærred, nytter det jo ikke at købe et for stort lærred.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 08:33
http://tv.jvc.com/product.jsp?pathId=140&modelId=MODL028428 - http://tv.jvc.com/product.jsp?pathId=140&modelId=MODL028 428
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 09:00
wadia skrev:
Tilbage til tråden....
Hva siger i - er det helt ved siden af ?
|
I følge den tabel JVC har lavet med Throw distance, så vil du sagtens kunne tage et 100"! http://resources.jvc.com/Resources/00/01/14/48.PDF - http://resources.jvc.com/Resources/00/01/14/48.PDF
Side 25.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 09:45
Ja, 100 tommer ser det ud til med den korte afstand, husk at du ikke kan køre lensshift ud i yderpunkterne både vandret og lodret.
Så var det jo godt at du ikke bare købte et 108 tommer, det ser jo lidt kikset ud at lærres ikke er fyldt ud
------------- SVP03
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 10:14
wadia skrev:
Hvor mange tommer ville i vælge, hvis i havde et rum på 420cm langt og 350cm bredt..... og havde den samme projector som mig (JVC HD-750) og skulle vælge et lærred ???
|
jeg synes at du ikke skal haver støre lærred and 100 med den korte afstand på kun 3.2m ... jeg vile nok minde at 90 er mære passende..
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 13:25
Sigida skrev:
Men det var overhovedet ikke for at udstille dig, jeg var bare som sagt mega nysgerig om hvilke argumenter som du har sagt, som jeg måske ikke lige kunne få øje på.
|
Du er nødt til at acceptere at dét at du er forhandler påvirker hvordan du bør agere. Du er mere end velkommen til at sende mig en PB i sådan en situation, men hvor meget vi end alle sammen gerne vil være én stor glad familie, så er og bliver vi konkurrerende forhandlere, og mit job er at undervise forbrugerne, ikke konkurrenterne. Var det nu et råd jeg havde givet i forummet, så var det en anden snak.
Jeg kan ikke se det kuriøse i at Wadia vælger at give lidt ekstra for at få det bedste, hvorfor skulle man ligefrem rådes til det for at kunne finde på det? Det er vel tilladt at tænke selv..
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 13:55
AV Precision skrev:
Sigida skrev:
|
Du er nødt til at acceptere at dét at du er forhandler påvirker hvordan du bør agere. Du er mere end velkommen til at sende mig en PB i sådan en situation, men hvor meget vi end alle sammen gerne vil være én stor glad familie, så er og bliver vi konkurrerende forhandlere, og mit job er at undervise forbrugerne, ikke konkurrenterne. Var det nu et råd jeg havde givet i forummet, så var det en anden snak.
Jeg kan ikke se det kuriøse i at Wadia vælger at give lidt ekstra for at få det bedste, hvorfor skulle man ligefrem rådes til det for at kunne finde på det? Det er vel tilladt at tænke selv.. | Øhh, ville det ikke være passende i denne situation at sigida melder klart ud hvem/hvor han arbejder for/henne, ligesom Otto gør.
------------- SVP03
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 14:09
Fona i Køge, mener jeg...
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 14:52
wadia skrev:
Jeg er 100% sikker på at købe en JVC-HD750, og ville så spøge om lidt hjælp til hvilket lærred man skal vælge til denne projektor ? også stølese og hvilken gain o.s.v |
Når du køber en projektor med den herlige native kontrast, så siger sig: Se at få styr på de vægge og malet de kompromiterende hvide væge sorte! ...Eller i det mindste få vægge og loft et par meter ud fra lærredet tapeseret med et eller andet mørkt ...eller malet sort (Det giver imho også en fed visuel effekt hvor billedet får lov at tale helt for sig selv, når man ser på lærredet/billedet inde i sådan et "sort hul". Jeg har selv plastret alle vægge og loft til med sort lydisolering, for loftets vedkommende et par meter ud fra lærredet - Og der omkring lærredet er det jo ikke så meget på grund af lyden, men på grund af billedet.
Lærred: Der vil jeg anbefale omkring 123 tommer Stewart StudioTek 130 G3. Det bruger jeg også selv. Så har du i et lyskontrolleret rum Candela i den høje ende af den anbefalede skala når projektoren er ny, og det passer også godt med Joe Kane's anbefalinger angående Candela i et fuldstændigt lyskontrolleret rum når pæren begynder at blive mere træt. Og et fuldstændigt lyskontroleret rum det har/får du vel når du køber en projektor hvis forcer inkluderer en ekstrem god native kontrast?
Er rummet ikke særligt godt lysisoloeret, og Skal du have hvide vægge fordi konen helt misforstået også har noget at skulle have sagt, eller du på anden vis bare generelt ikke går tilstrækkeligt højt op i projektion , ...så skal du måske gå efter et mindre lærred med mindre gain. ...Spørg dig i det tilfælde for hos en kompetent salgsmand, som f.eks Otto i Vejle.
Edit: Læste lige i tråden at du meget fornuftigt har talt med Otto, samt at din projektors afstand til lærredet måske er lige i underkanten til de 123" jeg omtalte. ...Men få nu lige overvejet det med de vægge så du får mest muligt ud af pengene når nu du sigter så højt som 750/950. Det vil imho i den forbindelse være en stor fejl at nedprioitere pris for lærred og forholdende omkring den setting (hvide vægge ) projektoren skal operere i.
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 16:08
wadia skrev:
|
Du skal ABSOLUT IKKE kun købe et 90" tommer lærred, det vil du fortryde !!
Jeg sidder selv 3 meter fra et 120" (260cm x 146cm) lærred, og det synes JEG er perfekt.
Så gå efter det 108" lærred.
HUSK, at den "rigtige" biooplevelse begynder ved +100"
Mvh
Bowie
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 17:00
BowieCool skrev:
Du skal ABSOLUT IKKE kun købe et 90" tommer lærred, det vil du fortryde !!
Jeg sidder selv 3 meter fra et 120" (260cm x 146cm) lærred, og det synes JEG er perfekt.
Så gå efter det 108" lærred.
HUSK, at den "rigtige" biooplevelse begynder ved +100" |
Jeg kan melde ind at jeg i princippet er enig. Jeg sidder også selv ca 3 meter fra et 123" lærred, det er imho en fin afstand til Full-HD i den størrelse. (selv om alle manglerne ved SD gør opmærksom på sig selv på den afstand)
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 17:13
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke gider se SD materiale mere.
Full-HD, er det eneste der dur
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 18:30
BowieCool skrev:
|
Hørt Hørt!
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 22:18
Kenzo85 skrev:
BowieCool skrev:
|
Hørt Hørt!
|
Igen principielt enig. Jeg ser ALDRIG en film eller serie med mindre den er i HD. ...Men man skal jo også se nyheder og magasinprogammer fra tid til anden, og vi har jo ikke DR2 Deadline mv i HD endnu (hvis vi overhovedet får det efter 1 Nov?)
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 07-Oktober-2009 kl. 23:52
jeg vile holder fast i at alt over 100 på en afstand ca 3 m er en ren overkil... du komer til at beveger hover(øjne) og rande after under tekster i film.. kvalitet af bileder i full HD vile være god men hvis du har til hendsikt at se film i SD fra en af landes kanaler samt sport ( fudbal kampe osv..) så er max 100 oprimale...
alt er relativ ... jeg har læst at der er nogen der køre 140 tommer på 3 m afstand og synes at der er flot ... der kan jeg slet ikke forstå
men valget er dit du skal ud og prover at sider foran de forskelig lærred størelser og trafe dit ejen valg
|
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 02:05
sani skrev:
jeg vile holder fast i at alt over 100 på en afstand ca 3 m er en ren overkil... du komer til at beveger hover(øjne) og rande after under tekster i film.. |
Det er imho en del af hele ide'en med at have en projektor at man kan lave så stort et billede at oplevelsen bliver så omfavnende og "ambient" at man lettere lever sig ind i oplevelsen og filmens miljø og omgivelser og "bliver en del af dem", som det lettere sker når du f.eks skal flytte blikket fra den ene person til den anden for at se på den person der snakker mens resten af billedet fylder godt ud i dit synsfelt som det også gør det i biografen.
sani skrev:
... jeg har læst at der er nogen der køre 140 tommer på 3 m afstand og synes at der er flot ... der kan jeg slet ikke forstå |
Der skal Full-HD opløsning til for at det ser godt ud, mens SD for længst er begyndt at se meget sløjt ud i den aftand/størrelse (allerede langt før man når 100" vil jeg påstå)
Men når man går i f.eks Imperial eller BioCity og ser en Digital Cinema fremvisning er det også 1080p. Cinemaxx får så godt nok meget snart 4K projektorer, men de fleste af de film de vil få til fremvisning på dem, vil i mange år frem for det meste stadig "kun" være i 1080p (med undtagelser som 2012, Salt og The green Hornet der er blandt de få film produceret og distribueret i 4K). ...Med andre ord er der, i modsætning til hvad tilfældet er med SD, potentiale for ret flotte billeder op i ret store størrelser med 1080p materiale.
sani skrev:
men valget er dit du skal ud og prover at sider foran de forskelig lærred størelser og trafe dit ejen valg |
Klart. Og hører man til dem der altid sætter sig bagerst i biografsalen, skulle man måske i virkeligheden i snarere overveje et Pioneer KRP 600M eller lign TV til den afstand, da det er nemmere og billigere at have med at gøre i praksis. Men hører man til dem der virkeligt gerne vil "suges" mere ind i oplevelsen og miljøet ved at billedet udgør en større del af synsfeltet, så er "the more the merrier" sålænge vi taler 1080p og projektoren har lys nok.
|
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 07:18
jeg har selv 3,0m til mit 92" lærred. jeg syntes til mit setup er det passende. men hvis jeg havde haft et cinemascope setup havde et breddere lærrede ikke gjordt noget. det må ihvertilfælde ikke være højere end det er nu(1,15cm)jeg mener at det korrekte er ca 1,5 gange lærreds bredden ved 1080p.men det er en smagsag
|
Skrevet af: Hjelm
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 09:49
Jeg har aldrig hørt om nogen der har købt et for stort lærred eller TV, kun det modsatte, så det er kun rummet størrelse der sætter begræsningerne.
Selv sidder jeg 3,5m fra mit 106" og har nogen gange tænkt om man skulle havde købt et 110"-120" i stedet.
Men det betyder meget at man montere lærredet i den rette højde når det er stort, mange sætter det for højt også er det ikke behageligt at kigge på
|
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 09:55
Mit sidder i 90 cm til underkant på et 103 tommer, fordi at mit tv er monteret i møbel med tv lift system, intet problem hverken ved tv erller projektor tv/film kigning.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 11:55
Hjelm skrev:
Jeg har aldrig hørt om nogen der har købt et for stort lærred eller TV, kun det modsatte, så det er kun rummet størrelse der sætter begræsningerne.
Selv sidder jeg 3,5m fra mit 106" og har nogen gange tænkt om man skulle havde købt et 110"-120" i stedet.
Men det betyder meget at man montere lærredet i den rette højde når det er stort, mange sætter det for højt også er det ikke behageligt at kigge på
|
jeg mener at der ifølge normen skal være max 12-14 grader fra øje til overkant af lærred. uanset hvordan man drejer det ,vil et større lærred fra en given afstand resultere i et dårligere billede=kompromi
begrænsningen må jo ligge i opløsningen, hvis man altså går op i billedkvaliteten
|
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 12:00
p.las skrev:
Hjelm skrev:
|
jeg mener at der ifølge normen skal være max 12-14 grader fra øje til overkant af lærred. uanset hvordan man drejer det ,vil et større lærred fra en given afstand resultere i et dårligere billede=kompromi
begrænsningen må jo ligge i opløsningen, hvis man altså går op i billedkvaliteten | Det har vi vendt før alle de ting, nu er det bare sådan at du sidder lidt tilbagelænet i din sofa normalt, hvis du kan følge mig. Så det er nok meget individuelt. Vi har ingen problemer hjeeme hos os, kun at det er slut for ungerne at ligge på gulvet og se på det.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 12:07
Hvis vi skal overføre fra fotografering og videofotografering, skal man altid filme således at øjnene er ca. i 2/3 punktet, sådan simpelt sagt, og hvis dine øjne har det bedst med at kigge lige frem og at de vil dale lidt ned naturligt, kan man sige at hvis øjnene er i 110 cm over gulv skal 2/3 dels punktet af lærred/tv være i den højde eller lidt lavere, men hvius du sidder 10-15 grader tilbagelænet er det jo en anden snak. Håber i er med. Jeg kan kun sige at sætte det for lavt er meget værre, mit gamle 50 tommer pio er røget i soveværelset, da det er 1 sal med skråvægge, sidder det alt for lavt, hvis man sidder med elovationssengens ryglæn helt op og ser tv får man ondt i nakken af at kigge ned hele tiden. Så min egen erfaring er at sætte det for lavt er værre end for højt.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Hjelm
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 13:53
Det er også derfor jeg skriver det er vigtigt at få lærredet monteret i den rigtige position i forhold til sit rum
|
Skrevet af: kenneth245
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 15:50
wadia skrev:
Hejsa
Jeg er 100% sikker på at købe en JVC-HD750, og ville så spøge om lidt hjælp til hvilket lærred man skal vælge til denne projektor ? også stølese og hvilken gain o.s.v !!
projektor skal side 3,20meter fra selve lærred, og det er i stuen hvor der er hvide væge.... så hva siger i ??
M.v.h
Michael |
|
Skrevet af: kenneth245
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 15:52
du kan købe min hd750 den har kørt 260 timer og er ikke mere end 4 månder gammel masser a garanti i nu
35000 kr
|
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 16:51
kenneth245 skrev:
du kan købe min hd750 den har kørt 260 timer og er ikke mere end 4 månder gammel masser a garanti i nu
35000 kr
|
Ellers tak....
|
Skrevet den: 10-Oktober-2009 kl. 17:48
kenneth245 skrev:
35000 kr
|
Her skriver du 4 mdr gammel (Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 15:52 ) og 2 dage efter er den 6 mdr gammel
JVC HD-750 3-chip D-ILA 1080p HDTV Projektor, 50.000:1 kontrast, THX, ISF kaliberingsmulighed den har kørt i 260 timer. den er 6 månder gammel orginal kasse og kvittering haves. firmwaren i den er opdateret til den nyeste version 1.1 jeg vil af med den da jeg vil ha deres nye hd990.
DER ER EN HELT NY EKSTRA LAMPE MED
JVC DLA-HD750 specifikationer: • Display: Fuld HD, D-ILA • Panel: 17,8 x 76,2 mm (16:9) • Opløsning: 1920 x 1080 pixels (1080p) • Zoom: 2 x motoriseret zoom / focus • f: f=21.4mm - 42.8mm • F: F=3.2 - 4 • Lærredstørrelse: 60 til 200 tommer • Lens shift funktion: +/-80% Vertikal og +/-34% Horisontal (motoriseret) • Lamp: 200-watt ultra high-pressure mercury lamp • 900 Ansilumen • Kontrast: 50.000:1 • Video input signaler: 480i/p, 576i/p, 720p 60/50, 1080i 60/50, 1080p 60/50/24 • PC input signal: VGA, SVGA, XGA, WXGA, WXGA+, SXGA, WSXGA+, WUXGA • Indgange: • HDMI: 2 (ver.1.3) • Component: 1 (RCA) • S-Video: 1 (mini DIN) • Composite: 1 (RCA) • Støjniveau: 19dB (i normal mode) • Strøm: AC 110V-240V, 50/60 Hz • Strømforbrug: 280W (1 watt i stand-by) • Dimensioner (B x H x D): 365 x 167 x 478 mm • Vægt: 11.0 kg
pris 32000 kr
|
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 10:19
Hejsa
Tak for alle de svar i min tråd...
|
Skrevet af: s0ad
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 18:33
Tillykke min ven, bliver spændende at se, når du har fået det hele på :)
|
|