Print side | Luk vindue

Sagem ITD 84HD: Boxer’s gratis box

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67583
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 17:39

Emne: Sagem ITD 84HD: Boxer’s gratis box
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Sagem ITD 84HD: Boxer’s gratis box
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 16:37
Jeg påtænker at tegne mig for Boxer's mini abonnement. Men hvad med den Sagem box? Er den stabil og god? 

Svar:
Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 17:28
Jeg har købt en uden Boxer, bruges som ekstra boks.

Hvis signalet ikke er rimelig godt vil jeg fraråde den, så pixelerer billedet for meget. Min har gjort det en gang imellem. Med godt signal er billedet udmærket men ikke topklasse.
Den er laaang tid om at starte op, testede lige med et stopur. Fra jeg trykkede på knappen til der var billede, gik der 17 sekunder. Det lyder ikke af meget, men det er længe når man venter på billedet.
Kanalskift tager 2-3 sekunder.
Ud over disse ulemper har min kørt stabilt og problemfrit.
EPG og menuer synes jeg er udmærkede. EPG'en bladrer automatisk i programomtaler, der ikke kan være i vinduet.

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 17:37
Jeg har netop bestilt mini-abonnementet, men valgte en anden boks, da der
lader til at være lidt blandede erfaringer med Sagem. Elsparefondens test
kom så vidt jeg husker også til et lidt blandet resultat.

Hos netto-sat kan man få samme tilbud med en Triax 405-boks og hos av-
connection er der valgmulighed mellem flere modeller, bl.a. Maximum 541

Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 19:19

Uh det lyder ikke godt med den Sagem.

Har godt set at AV-Connection har valgmulighed mellem flere boxe. Men hvilken er så bedst: Triax 405 eller Maximum 541?

Og hvad med Technisat'en?

Skrevet af: ht204
Skrevet den: 12-Oktober-2009 kl. 21:27

jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor god Maximum T-541 VA er ifht boxers standard boks - så stor forskel

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/digi-modtagerbokse/ - http://www.forbrug.dk/test/testbasen/digi-modtagerbokse/

ser der ikke ud til at være...?

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har godt set at AV-Connection har valgmulighed mellem flere boxe.

Det lyder godt med en anden boks end Sagem - den kommer nødigt indenfor hos mig. 

Sagem har ikke viljen og/eller evnen til kvalitet - hver eneste gang - og det gider jeg bare IKKE.

Lars     

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Har godt set at AV-Connection har valgmulighed mellem flere boxe.

Det lyder godt med en anden boks end Sagem - den kommer nødigt indenfor hos mig. 

Sagem har ikke viljen og/eller evnen til kvalitet - hver eneste gang - og det gider jeg bare IKKE.

Lars     

Hvilken box er så at foretrække Triax'en eller Maximum'sen?

Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 21:38
Jeg har en Strong SRT 8410 den viser et rigtig godt billede samt en rigtig god lyd bruger en Strong ANT15 DVB-T udendørs antenne, et
ekstra plus er standby forbrug i strøm er kun 0.6 W og i brug max 9 W. andre bruger lang over det dobbelt, og andre er rigtig store
strømslugere selv på standby.

Husk optimalt billede med et optimalt signal, indstilling af antennen betyder alt, men søg og du skal finde.

-------------

Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 22:36

Ja men nu er Strong ikke en af dem man kan få med Boxer abb.

Har selv haft en Strong mpeg2 tuner i huset og den var ikke lige så god som den Philips jeg har kørt med her til sidst.

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 00:27
søg og du skal finde. jeg har set flere tilbud med strong 8410 og boxer, f.eks. her

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2958593

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 10:58

Har selv haft en Strong mpeg2 tuner i huset og den var ikke lige så god som den Philips jeg har kørt med her til sidst.

Min er da købt med Boxer Intro Abb. jeg ved at Computercity har dem. Som skrevet står.

Jeg har kigget mere på helheds indtrykket, og billedet er bare i top, meget lavt strømforbrug, hurtig tekst tv, rigtig godt lyd, hurtigt opstart, god
EPG, lette menuer.

Prøvet Sagem ITD84HD, større strømforbrug i brug og standby, tror det var det dobbelte, men tekst tv er helt i bund, tryk 2 gange og man skal vente en
evighed, det er direkte ubrugeligt på den.

-------------

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 13:13

Oprindeligt skrevet af ht204 ht204 skrev:

søg og du skal finde. jeg har set flere tilbud med strong 8410 og boxer, f.eks. her

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2958593

Jamen de vil så ha' 89 kr/md

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Min er da købt med Boxer Intro Abb. jeg ved at Computercity har dem. Som skrevet står.

Jeg har kigget mere på helheds indtrykket, og billedet er bare i top, meget lavt strømforbrug, hurtig tekst tv, rigtig godt lyd, hurtigt opstart, god
EPG, lette menuer.

Prøvet Sagem ITD84HD, større strømforbrug i brug og standby, tror det var det dobbelte, men tekst tv er helt i bund, tryk 2 gange og man skal vente en
evighed, det er direkte ubrugeligt på den.

Jamen det lyder jo godt. Har du fået den til de 49 kr/md?

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 13:30
prøv at spørge computercity om de ikke bare har glemt at opdatere prisen (Eftersom pakken kostede 89 oprindeligt).

ellers har fona den også - men vist nok til 299

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 13:52

Nej, jeg fik den til 119+65 i kortgebyr, men har lige lavet den om til de 49 i mini + pakker og tilvalgskanaler, fordi der var nogle andre kanaler jeg hellere
ville have end dem der fulgte med i intro pakken jeg købte tilbage i Juni måned.

Det skal forståes sådan at jeg tegnede et 1 års abb. men lavede det om efter 4 mdr. så nu gælder den nye aftale med pakker og tilvalgskanal resten af tiden, d.v.s de
sidste 8 mdr. så kan jeg vælge om jeg vil forsætte, smart.

Jeg ved ikke om man kun kan lave om i denne abb. periode til en højre pris eller det også gælder til en lavere pris.

-------------

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Nej, jeg fik den til 119+65 i kortgebyr, men har lige lavet den om til de 49 i mini + pakker og tilvalgskanaler, fordi der var nogle andre kanaler jeg hellere
ville have end dem der fulgte med i intro pakken jeg købte tilbage i Juni måned.

Det skal forståes sådan at jeg tegnede et 1 års abb. men lavede det om efter 4 mdr. så nu gælder den nye aftale med pakker og tilvalgskanal resten af tiden, d.v.s de
sidste 8 mdr. så kan jeg vælge om jeg vil forsætte, smart.

Jeg ved ikke om man kun kan lave om i denne abb. periode til en højre pris eller det også gælder til en lavere pris.

Skal lige sige at jeg fik den til en bedre pris, fordi jeg var tidlig ude, tror de kræver 179+65 i kortgebyr idag, men er ikke sikker, men prøv da at spørge hos Computercity.

-------------

Skrevet af: spmo
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 01:46

Hej

Jeg har lige tilmeldt mig boxer, og i den forbindelse fået en Maximum T-541 VA. Jeg valgte denne, da den havde fået go'e kritik.

På de ca. 30 dage jeg har været boxer bruger, er maximum'en blevet byttet to gange, da den havde store problemer med fjernbetjeningen.

Igår fik jeg så en technisat, og den virker upåklageligt. Så, jeg vil helt klart anbefale denne. 

Mange hilsner

Søren

Skrevet af: quadrago
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 19:58
Andre der kan anbefale nogle af de bokse man kan få med i introduktionstilbuddet?

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 16:14
Var i Elgiganten idag, der stod der en sælger af Boxer, de havde da tilbud med mini pakken til 49,- incl. Boks Så de kører da med tilbuddet endnu.

-------------

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 17:17
Tilbuddet gælder helt til 1 november

Print side | Luk vindue