Print side | Luk vindue

Tysk Samsung LED ændres til nordisk model

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67799
Udskrevet den: 18-December-2024 kl. 09:46

Emne: Tysk Samsung LED ændres til nordisk model
Skrevet af: Achim Muma
Emne: Tysk Samsung LED ændres til nordisk model
Skrevet den: 09-Oktober-2009 kl. 22:32

hejsa,

Jeg er den lykkelige ejer af et samsung ue32b6000 købt i tyskland.

Jeg modtager signal via egen antenne og det går jo fint.

Jeg har læst og hørt meget om at fjernsynet ikke vil virke fra 2012 osv. da det ikke er en nordic-model. derfor undrede det mig da jeg "surfede" rundt i servicemenuen og fandt et punkt som hedder "Region". Her er den som standard indstillet til "Paneuro" (nok fordi det jo er en EU-model). Dette punkt kan jeg dog let ændre til "PanNORDIC".

Er der nogen som ved om det vil gøre min model/tuner til en Nordic-model?

Hvordan kan jeg evt. teste om tunerne bliver instillet som i Nordic-modellerne (f.eks. b6050).

Jeg har en ide om at b6000 og b6050 er 100% ens og at samsung kun ændre lidt i software'en - alt efter om fjernsynet skal til nordic eller EU.

Desuden har jeg bl.a. fået PIP til at virke selvom det slet ikke understyttes i UExxB6000 modellerne, men først fra B7000.

Nogen som ved hvordan jeg kan teste tuneren???

folk er velkommen til lige at skrive om dette er et interessant emne!?

Svar:
Skrevet af: bøffen
Skrevet den: 10-Oktober-2009 kl. 02:18
Du kan ringe til Samsung og oplyse serienummer. Så oplyser de dig type af
tuner. Men du kan IKKE skifte tuner så om 20 dage bliver det dyrt for dig at
have sparet lidt ved at købe udenlandsk model.

Skrevet den: 10-Oktober-2009 kl. 08:49

er der nogen som kan besvare mit spørgsmål?

Hvordan kan jeg teste tuneren når jeg ændre på region"paneuro" og "pannordic" i servicemenuen.

Jeg har tænkt på om jeg evt. kunne teste det hvis jeg fik/lånte et boxer-kort.

til bøffen - der er vel reelt først i 2012´jeg kan få et problem, når der slukkes for mpeg2 signalet. jeg kan p.t. uden problemer modtage de digitale kanaler (DR, DR2, DR update og TV2).

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 10-Oktober-2009 kl. 09:58
Der udsendes allerede nogle enkelte, kort-frie digitale TV-kanaler på det almindelige antennenet. Så du kan prøve det af allerede nu uden kort. Så er spørgsmålet kun, om din antenne peger mod en digital sender, men jeg tror, at de fleste af de digitale sendere er placeret sammen med de analoge.

Det hedder forresten en tuner.

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 10-Oktober-2009 kl. 10:04
Hej.

Nu ved jeg ikke hvilke kanaler du kan modtage i dit område, men her i københavn kan man mig bekendt foreløbigt modtage canal 9 uden dekoder. De sender i mpeg4, så hvis du kan se dem kan dit tv modtage dvb-t/mpeg4 og så kan du måske se DR HD fra november.

Hvis du har lidt tålmodighed kan du selv få syn for sagen til november, når DR begynder at sende DR HD.

"Boxer" bruger et lidt specielt lydformat kaldet "HE-AAC". Derfor er det ikke sikkert at du kan benytte dit TV til "Boxer" uden ekstern tunerboks, selvom det eventuelt kan modtage dvb-t/mpeg4.

Det er mig bekendt først i 2012 at der slukkes for mpeg2 signalet, så indtil da vil du kunne modtage DR, DR2, DR update og TV2.

MVH
tvkartoffel

Skrevet den: 10-Oktober-2009 kl. 11:03

Tv'et har jo mpeg-4 tuner(tak Allan;-)) og jeg modtager allerede de digitale kanaler som sendes via DVB-T

det jeg fisker lidt efter er om mit fjernsyn ikke kan ændres fra en EU-model til Nordic-model ved at jeg ændre i service-menu'en (service-menu'en er ikke en standard-menu, men man får adgang til den ved at (når tv'er er slukket) at trykke info-menu-mute og power-on)

I den menu kan man bl.a. åbne op for muligheden for at se PIP selvom det ikke er understyttet på B6000-serien, men først fra B7000. I Service-menuen har jeg så fundet et punkt hvor jeg kan ændre region fra PANEURO til PANNORDIC(kan også ændres til ASIA ovs.)

min tanke er om den Nordiske model og den europæiske model så ikke er 100% ens, men blot at der er ændret lidt i softwareen.

hvis det er tilfældet er der jo ikke den store grund til at andre skal købe en dyr nordic-model når man bare kan ændre EU-modellen.

den firmware som kan hentes på Samsungs hjemmeside er også ens til både b6000 og b6050....

Skrevet den: 11-Oktober-2009 kl. 22:18
Er der ingen som har prøvet at rode med servicemenuen på deres
Samsung?

Skrevet af: JENC
Skrevet den: 11-Oktober-2009 kl. 23:58

Jeg er ret sikker på du slet ikke behøver ændre i servicemenuen.

Den danske og den tyske udgave er ens også på MPEG-4 modtagelse.

Om ikke andet så vent til 1.11 når DR HD starter op. Kan du se den uden at pille i menuerne er du good-to-go. Og jeg er ret sikker på du kan se det hele uden at ændre noget.

Husk at vende tilbage med svar i tråden til 1.11.2009. Der er/kommer sikkert mange med samme spørgsmål, og så er det rart at kunne læse hvad det endte med.

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:34

vender tilbage på søndag eller mandag...

kan fortælle at jeg ved at ændre tuner i servicemenuen til pannordic kan jeg ændre digital tunerland til Danmark, så nu må vi se om det virker på søndag.

Skrevet af: Ravee
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:50
Jeg følger lige med her...

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 09:50

Punkt 1: Nu ved du det jo formentligt snart, men jeg har prøvet noget tilsvarende på en Samsung model hvor det ikke virkede, så at man kan vælge Nordic er i hvert fald ikke nogen garanti. Det betyder ikke at jeg kan udelukke at det virker på andre. Det er ikke sikkert at det er nok at ændre regions-indstillingen, der kan være andre settings der skal ændres, eller moduler der skal være installeret. Man kan f.eks. også fortælle chassis'et i et 40" tv at det har et 46" panel installeret, men det får man jo ikke en 46" skærm af

Punkt 2 (ikke nødvendigvis rettet mod dig, men som info til andre): Samsung er én af de producenter hvor det godt kan lade sig gøre at skaffe sig en værkstedsregning ved at ændre i ting i service-menuen man ikke ved hvad er - så under alle omstændigheder, pas på med at være for nysgerrig.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 10:31

så har jeg fået "testet".

Der er umiddelbart ikke nogen forskel på om der i servicemenuen står "PANEURO" eller "PANNORDIG". Men jeg kan med glæde fortælle at min ue32b6000vw uden problemer kan vise de nye kanaler over DVB-T med lyd und alles...

Forskellen for mig at se er bare at det ved "PANNORDIG" er muligt at vælge Danmark som Digitaltland ved kanalsøgning.

Der er også lige kommet ny firmware til LED-modellerne så man nu kan flytte rundt på de digitale kanaler. (hentet via Samsung.com ikke .de)

I servicemenuen er det som tidligere skrevet også muligt at åbne for PIP og Wiselink. ved ikke om det har interesse for folk...

men jeg er da utrolig glad for at EU-modellen af b60x0 virker uden problemer i DK altid dejligt at spare en god sjat penge....

Skrevet af: McCrack
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Achim Muma Achim Muma skrev:

Der er umiddelbart ikke nogen forskel på om der i servicemenuen står "PANEURO" eller "PANNORDIG". Men jeg kan med glæde fortælle at min ue32b6000vw uden problemer kan vise de nye kanaler over DVB-T med lyd und alles...

Forskellen for mig at se er bare at det ved "PANNORDIG" er muligt at vælge Danmark som Digitaltland ved kanalsøgning.

Der er også lige kommet ny firmware til LED-modellerne så man nu kan flytte rundt på de digitale kanaler. (hentet via Samsung.com ikke .de)

I servicemenuen er det som tidligere skrevet også muligt at åbne for PIP og Wiselink. ved ikke om det har interesse for folk...

men jeg er da utrolig glad for at EU-modellen af b60x0 virker uden problemer i DK altid dejligt at spare en god sjat penge....

Hej Achim Muma,

Jeg har netop købt et Samsung UE-32B6000 og har været inde i servicemenuen og ændre til "PANNORDIG" og det har gjort proceduren for søgning af DVB-C kanaler mere enkel (jeg har kabel-TV gennem Stofa). Super tak for info!

Jeg har kigget lidt rundt i servicemenuen for at enable PIP som du nævner kan lade sig gøre. Jeg kan umiddelbart ikke finde kontakten jeg skal trykke på - kan du give mig et hint? (:

Mht. Wiselink - hvilke muligheder åbner det for? Som standard har jeg MediaPlay (billeder og musik fra USB) og kan ikke se hvad forskellen er. /:

-------------
-Henrik

Skrevet den: 09-November-2009 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af McCrack McCrack skrev:

Hej Achim Muma,

Jeg har netop købt et Samsung UE-32B6000 og har været inde i servicemenuen og ændre til "PANNORDIG" og det har gjort proceduren for søgning af DVB-C kanaler mere enkel (jeg har kabel-TV gennem Stofa). Super tak for info!

Jeg har kigget lidt rundt i servicemenuen for at enable PIP som du nævner kan lade sig gøre. Jeg kan umiddelbart ikke finde kontakten jeg skal trykke på - kan du give mig et hint? (:

Mht. Wiselink - hvilke muligheder åbner det for? Som standard har jeg MediaPlay (billeder og musik fra USB) og kan ikke se hvad forskellen er. /:

Aah, se bort fra spørgsmålet ang. Wiselink. Jeg kan se video fra USB på mit fjersyn nu. (;

-------------
-Henrik

Skrevet af: Freaks
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 22:19
Hej Achim Muma,

Super info du har bragt her i dette forum.

Jeg vil også gerne høre om du har problemer med danske undertekster eller mangel på samme?

Skrevet den: 10-November-2009 kl. 22:00

Hej Achim Muma,

Aah, se bort fra spørgsmålet ang. Wiselink. Jeg kan se video fra USB på mit fjersyn nu. (;

Da jeg kun har DVB-T må du meget gerne lige beskrive hvad du mener med "det har gjort proceduren for søgning af DVB-C kanaler mere enkel" - det kan være det vil gavne andre brugere.

du kan åbne op for usb-movie i b60x0's servicemenu. endvidere kan der åbnes for PIP på b60x0 også. 

Her er hvordan du gør: 
Åben servicemenuen (sluk tv'et - tryk info-menu-mute-power on). 
åben for wiselink: 
Control -> Sub Option -> WiseLink Movie -> ON 
åben for PIP: 
Option -> Modell -> b7000 

HUSK - DETTE GØRES PÅ EGET ANSVAR! Jeg kan kun berette at det ikke har givet problemer på min ue32b6000vw, men jeg tager ikke ansvar for noget. 

se evt. mere her: 
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-10762.html - http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-10762.html

Skrevet den: 10-November-2009 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Freaks Freaks skrev:

Hej Achim Muma,

Super info du har bragt her i dette forum.

Jeg vil også gerne høre om du har problemer med danske undertekster eller mangel på samme?

Har umiddelbart ingen problemer. har undertekst som ønsket. men skal nok lige kigge på det og vende tilbage. Hvad er dit problem?

Skrevet den: 10-November-2009 kl. 22:49
Jeg har ikke noget problem - endnu Clap men jeg husker der har været meget snak om at nogle modtagere ikke kunne håndtere danske undertekster. Jeg er ikke bekendt med hvad den evt. teknisk årsag måtte være.
Jeg er interesseret i at vide om der er problemer med dansk undertekster idet jeg påtænker at anskaffe UE40B7090 (svarende til UE40B7070) fra tyskland.

Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 23:48
McCrack -> Fik du installeret DVB-C bare via autotuning? Er lidt nysgerrig og det gav nogle problemer med at få installeret DVB-C på dit TV?

-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 10:36
Achim Muma >

Tak for svaret. Har allerede lavet model om til B7000 ifm. aktivering af WiseLink og det funker. Kunne ikke helt finde ud af hvordan PIP-funktionen virker, men det hjalp dit link med at forklare. Super!

evilguy >

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Mit TV undersøtter DVB-C, jeg har ikke installeret noget. Måske nedenstående link svarer på dit spørgsmål.

Alle >

Jeg har beskrevet problematikken med søgning af DVB-C kanaler i min tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69811 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69811

-------------
-Henrik

Skrevet af: Ravee
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 11:10
Hej alle

Undskyld jeg lige hi-jack'er tråden, men læser jeg det korrekt, når i får jeres serie-6-TV til at blive "serie-7" - altså samme features (Medi@ 2.0 osv), blot ved at gå ind i servicemenuen og ændre?  

Er dette mon også tilfældet for de danske modeller?

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 13:14

Jeg har ikke noget problem - endnu Clap men jeg husker der har været meget snak om at nogle modtagere ikke kunne håndtere danske undertekster. Jeg er ikke bekendt med hvad den evt. teknisk årsag måtte være. Jeg er interesseret i at vide om der er problemer med dansk undertekster idet jeg påtænker at anskaffe UE40B7090 (svarende til UE40B7070) fra tyskland.

Undertekster virker som de skal. Kan slå dem til og fra på TV2. Har ikke prøvet på dr.

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 17:40
Hej igen - det kunne være fedt hvis du også kunne test dansk undertekster på dr kanalerne, please Big smile

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 19:20

Hej igen - det kunne være fedt hvis du også kunne test dansk undertekster på dr kanalerne, please Big smile

Skal lige have DR til at sende noget med undertekster;)

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Ravee Ravee skrev:

Hej alle

Undskyld jeg lige hi-jack'er tråden, men læser jeg det korrekt, når i får jeres serie-6-TV til at blive "serie-7" - altså samme features (Medi@ 2.0 osv), blot ved at gå ind i servicemenuen og ændre?  

Er dette mon også tilfældet for de danske modeller?

du kan jo prøve på din dk model, men vil da tro at det også vil virke. Der er tale om at du kan åbne for wiselink og pip.

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 15:31

Der er undertekster på DR. Jeg kan dog ikke slå dem fra(hvilket jeg kan på TV2), men det vigtigste er jo også at de er der.

er der nogen med en dk-model som kan fortælle om de kan slå undertekster fra på DR?

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 17:53
Ok, der er danske undertekster. Men du har vel testet mens der var dansk tale (et dansk program)!? Hvis det var et udenlandsk program du testede på - så vil der jo være danske undertekster og du vil her formentlig hellere ikke kunne fravælge disse. Ret mig hvis jeg er forkert på den. Tak indtil videre!

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 21:57

Ok, der er danske undertekster. Men du har vel testet mens der var dansk tale (et dansk program)!? Hvis det var et udenlandsk program du testede på - så vil der jo være danske undertekster og du vil her formentlig hellere ikke kunne fravælge disse. Ret mig hvis jeg er forkert på den. Tak indtil videre!

tror ikke de tekster nyheder og sport osv. Ved ikke om der er tekst på f.eks. Forbrydelsen. Er der måske en anden ekspert som kan hjælpe her?

Er ret sikker på det er som det skal være.

Skrevet den: 13-November-2009 kl. 13:31

tror ikke de tekster nyheder og sport osv. Ved ikke om der er tekst på f.eks. Forbrydelsen. Er der måske en anden ekspert som kan hjælpe her?

Hvis man under fx. TV2 nyhederne (elle DR) skriver 399 på teksttv så fås undertekster - virker det ved dig?

Skrevet den: 13-November-2009 kl. 15:34

Hvis man under fx. TV2 nyhederne (elle DR) skriver 399 på teksttv så fås undertekster - virker det ved dig?
der er ikke tekst på tv2 nyhederne. jeg testede det på en film. tror vi kan konkludere at b6000 og undertekster virker 100% som det skal. der er ingen forskel på det jeg kan på min philips(DK-model) i stuen og b6000 i soveværelset.

Skrevet den: 13-November-2009 kl. 15:35
der er ikke tekst på tv2 nyhederne. jeg testede det da TV2 viste en film. tror vi kan konkludere at b6000 og undertekster virker 100% som det skal. der er ingen forskel på det jeg kan på min philips(DK-model) i stuen og b6000.

Skrevet af: Qale
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 19:56
Super tråd!! Jeg skal selv til at købe et serie 6 - 46 tommer fra Tyskland. For at opsumere pointerne i denne tråd, så burde jeg ikke have nogen som helst ulemper frem for at købe en dansk model??
Eller hvad sker der i 2011?

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Qale Qale skrev:

Super tråd!! Jeg skal selv til at købe et serie 6 - 46 tommer fra Tyskland. For at opsumere pointerne i denne tråd, så burde jeg ikke have nogen som helst ulemper frem for at købe en dansk model??
Eller hvad sker der i 2011?

Jeg er ikke stødt på noget som taler for at der skulle opstå problemer i 2012. Jeg kan som skrevet se de 3 nye DR kanaler med fjernsynet via DVB-T = mpeg4.

Jeg har set at der er forskellige endelser på B6000 f.eks B6000VW og andre. mit hedder B6000VW og det virker som det skal. så hvis du forsikre dig at du får et VW burde det være som det skulle.

Det er værd at bemærke at den nordiske model også ender på VW B6050VW....

Skrevet af: emibjer
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 00:04
Jeg har lige købt UE40B6000VW, og har som i siger ændret det til Nordic.

Jeg har dog problemer med visse kanaler (zulu, 3+, tv2sport, kanal5). Ved disse kanaler står der bare "svagt eller intet intet signal".
Efter hvad jeg har læst er det pga. det er den udenlandske model.

Jeg har Yousee.

Er der noget jeg kan gøre?

Skrevet af: paw954
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 15:37
jeg har ikke norget problem hos mig**** alt viker helt som det skal ** ??
full søg/// ikke netværk kode*** FULL SØG  så kommer alle progrmer frem osse dr-hd osv k-5 osv osv

-------------
SAMSUNG UE46B7020
SAMSUNG LE37M87BDX
HDMI KABEL GULD PRO LAVA
samsung box yousee SMT3106
Samsung HT-TXQ120
LG-HR400 BLUREY/HDD-160GB

Skrevet af: vorbassepilot
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 12:50
Hej

Super fed tråd I har kørende her...WinkTongue

Jeg har et Samsung LED UB6000 som jeg med jeres hjælp har fået til et "7000". Hvis det laves om til et "8000" kan det så tage flere filer??? Og kan det meget mere end det allerede kan???

Mit spørgsmål er nu... Hvordan får jeg det til at afspille film fra HD. Hvilket format skal det være pakket i og hvordan skal det ligge... Kan den tage IMG/ISO filer...Confused

Kan man få den til at afspille hele mapper.. eller det bedst af har det liggende som en fil...

TongueTak for hjælpenBig smile

Mvh
Michael

-------------
:-) STAY UP THERE :-)

Skrevet af: Strange
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 13:03
Er vi enige om at mit TV der er købt i en fysisk butik i DK også virker efter år 2012? Også selvom det ikke har Mpeg4 hvilket jeg ikke mener det har.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 13:08

Uden MPEG4, så vil det i sagens natur ikke kunne modtage noget til den tid, medmindre, at det bliver brugt på KabelTV, og at man til den tid stadig har Analoge signaler der.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 13:39
Det er via kabel TV og vil fortsat være det... Så det håber jeg da at man også har til den tid, andet kan vel næsten ikke passe.

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 13:42
Et PX80 har da forresten også Mpeg4 ikke? Så er der jo ingen ko på isen??

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 13:48
OK, har så lige fundet ud af at det ikke har Mpeg4 men Mpeg 2 ved at søge lidt rundt, men er vi ikke enige om følgende:

1. Der er ingen ko på isen såfremt kabel TV fortsat sender ud i analog også?
2. Hvis de stopper med det er det vel bare at købe en boks og sætte til TV'et? TV'et er altså under ingen omstændigheder ubrugeligt uanset hvad?

Håber på hurtigt svar.

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 14:03

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Det er via kabel TV og vil fortsat være det... Så det håber jeg da at man også har til den tid, andet kan vel næsten ikke passe.
 Analogt må meget gerne komme væk fra KabelTV, det er ikke værd at bruge, det skal være Digitalt. Bruger aldrig Analogt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 14:06

Så er der da noget jeg totalt har overset.

-------------

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 14:14

2. Hvis de stopper med det er det vel bare at købe en boks og sætte til TV'et? TV'et er altså under ingen omstændigheder ubrugeligt uanset hvad?

Håber på hurtigt svar.

Korrekt, hvis du sætter en ekstern tuner til, kan den modtage boxer, kabeltv og sattelit tv i alle tænkelige og utænkelige formater - Så bruger du sådan set bare tv'et som monitor, og forbigår den indbyggede tuner.

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 14:37
Jeg spørger lige dumt :-) Der er vel stadig lyp på ikke?

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 19:35

nu drejer tråden sig jo om Samsung led'er, men i værste tilfælde skal du "bare" have en box i 2012.

Skrevet den: 21-November-2009 kl. 09:49

Se det fra den lyse side, din tråd holdes oppe og det er jo lidt ala det samme der diskuteres... Smile

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 23:29

OK, har så lige fundet ud af at det ikke har Mpeg4 men Mpeg 2 ved at søge lidt rundt, men er vi ikke enige om følgende:
1. Der er ingen ko på isen såfremt kabel TV fortsat sender ud i analog også?
Håber på hurtigt svar.

YouSee sender langt de fleste digitale kabel-tv-kanaler i MPEG2. Kun HD-kanaler sendes i MPEG4. YouSee har intet meddelt om at ændre dette f.eks. i 2012. Så et tv med DVB-C MPEG2 tuner kan efter al sandsynlighed fortsat se standard-tv-kanaler (SDTV) fra YouSee efter 2012.

Ændringen til MPEG4 i 2012 angår tv-modtagelse via egen antenne. Det er kanalerne i MUX1 (DR1, DR2, TV2 m.m.) der fra 2012 ikke længere vil blive sendt i DVB-T MPEG2, men i MPEG4].

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: Figofig
Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 17:07
nogen links til disse butikker i Tyskland?

Skrevet af: Smash
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 23:41
Hvordan fik I PiP til at virke? - Har ændret modellen til B7000, men PiP er bare grå og kan ikke vælges.

Skrevet af: steelman
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 19:57
Fik du løst det? Har nemlig samme problem - har ændret til B7000 men PiP er bare grå :-(

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Analogt må meget gerne komme væk fra KabelTV, det er ikke værd at bruge, det skal være Digitalt. Bruger aldrig Analogt.

Jeps du har ret Big smile

Det kan ikke gå for langsom med at få smide det analog signal ud af kableTV nette, så blive der jo pludselig plads til mange nye digital kanaler Wink

Ville skyde på at det sker i 2012, når man går over til rent mpeg4 (og måske også er på vej med DVB-C2).

Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af steelman steelman skrev:

Fik du løst det? Har nemlig samme problem - har ændret til B7000 men PiP er bare grå :-(

ved ikke om de har lukket for det i firmware'en. jeg prøver lige at tjekke i weekenden.

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 13:43
PIP på min b6000
PIP virker fint.

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 16:49
Hmmm.. mærkeligt. Jeg har ikke gjort andet end lave den ændring i service menuen som du beskrev, men PiP var greyed out.
Kan du ikke lige beskrive det step-by-step? Har du først opgraderet firmwaren til version xx? Kan du gøre det med alle kilder - fx. 2 tv-kanaler? Kræver det at det der Wise-halløj også er aktivt?

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 15:38

Kan du gøre det med alle kilder - fx. 2 tv-kanaler?

På vores Sony er det i hvert fald kun visse kombinationer af kilder, der fungerer med PIP. Man kan kombinere billede fra en HDMI-indgang med billede fra TV'ets digitale tuner. Muligvis kan man også kombinere to HDMI-indgange, men det har jeg ikke testet.

Så du har ret - det er ret vigtigt at fortælle, hvilke kombinationer der fungerer, hvis man skal sammenligne to TV.

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 21:16
Jeg kan ikke gøre det med 2 tv-kanaler

Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 12:11

Du skal over på f.eks. HDMI-indgangen før du kan benytte aktivere det. Du kan få dem til at køre 50/50 men ikke få tv-signalet til at være det primære.

Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 12:12

Jeg kan ikke gøre det med 2 tv-kanaler

Nej, så vidt jeg lige har fundet ud af kan du kun mellem 1 af indgangene og tv-signalet, hvor indgangen altid er den primære.

Skrevet af: Mikkelsn
Skrevet den: 07-Maj-2010 kl. 22:37
Jeg har lige været ved at ændre mit fjernsyn til Nordic for at kunne finde digital kanalerne. Det lykkedes mig ikke at finde nogle dtv kanaler:-( Er der nogen der kan give mig en guide til hvordan jeg får det til at virke? Tv'et er et le40a786, altså Samsung. Jeg har også prøvet at finde de kanaler jeg havde før, og nu kan jeg slet ikke finde nogle af dem heller. Har virkelig brug for assistance fra jer! På forhånd tak...

Skrevet den: 30-Maj-2010 kl. 12:19
Det er sq underligt - jeg har prøvet alverdens ting, men når jeg har fulgt http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67799&PID=705829&title=tysk-samsung-led-ndres-til-nordisk-model#705829 - vejledningen  så går jeg ind i menuen og vælger Indstilninger->Generelt Her står der PIP men det er grå og kan ikke vælges. Det er uanset om jeg står på en alm. tv-kanal eler vælger en AV-indgang :-/

Print side | Luk vindue