Print side | Luk vindue

VDB-T Tuner - hjælp til indkøb

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67971
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 23:31

Emne: VDB-T Tuner - hjælp til indkøb
Skrevet af: Flarup
Emne: VDB-T Tuner - hjælp til indkøb
Skrevet den: 12-Oktober-2009 kl. 19:07

Jeg står i en situation, hvor mit nuværende TV-signal virkelig sucks :( har signalet igennem en fællesantene, hvor mit signal kun måler sig til 66 db.

til den 1. november laver antenne foreningen det sådan at de sørger for at det nye digital signal bliver sendt ud til os forbrugere, men stadig kun analogt,. De har så til en trøst informeret mig om at de har bestilt Digital KabelTV, men kan ikke sige noget om hvornår det kommer, derfor har jeg bestemt mig for at købe en DVB-T Tuner som jeg vil sætte til mit TV så jeg indtil det digitale kabeltv kommer, i det mindste kan se DR1 DR2 og TV2 digitalt :) problemet er at jeg ikke ved hvilken jeg skal købe :)

jeg er ikkeinteresseret i at købe en alt for dyr boks, da jeg jo forhåbnetlig, snart får digitalt kabeltv :)

vil selvfølgelig helst have en med HDMI :)

kan i hjælpe mig lidt på vej :)

-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Oktober-2009 kl. 19:15

Vil du gerne kunne optage, eller skal det bare være en Zapper. Du skal også være sikker på, at du kan modtage signalet med en indendørs antenne, hvis ikke der kan opsættes en udendørs.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Oktober-2009 kl. 19:31
Til foreløbigt brug er en Mpeg2 box tilstrækkelig. Kan anvendes indtil 2012. Og lige om lidt får du smidt et dusin i nakken til ingen penge, da folk køber nye Mpeg4 boxe til at se DR HD.

Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 12-Oktober-2009 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Vil du gerne kunne optage, eller skal det bare være en Zapper. Du skal også være sikker på, at du kan modtage signalet med en indendørs antenne, hvis ikke der kan opsættes en udendørs.

det  vil da være fedt at kunne optage på den eks. via en ekstern hd :)

-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Oktober-2009 kl. 20:08

Så har Triax en model der kan det, den bruger er ESata disk. Der er tråde om den her på forummet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue