Print side | Luk vindue

Er der et TV - uden tv tuner?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6799
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 18:49

Emne: Er der et TV - uden tv tuner?
Skrevet af: arkitekten
Emne: Er der et TV - uden tv tuner?
Skrevet den: 29-September-2005 kl. 10:08

Hejsa.

Jeg vil gerne ansakaffe mig et tv/en skærm som jeg kan bruge til at se dvd på.

Da jeg ikke gider betale licens, skal det ikke have tv tuner.

Så i bund og grund leder jeg efter en stor monitor/fladskærm jeg kan tilkople en dvdafspiller.

Eksisterer det?

Allan

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-September-2005 kl. 10:12

Hej

Mener Philips BHD serien er uden tuner.

Se fx denne link
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=75379 - http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=75379

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 29-September-2005 kl. 10:27

Du kunne jo også købe en projektor.

Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 29-September-2005 kl. 10:43
Du kan jo også bare købe et tv med tuner og lade være med at tilslutte et antennesignal og så lade være med at betale licnes.
Jeg mener dog stadig at det kræves at man betaler licens når man har en tuner, selvom man ikke bruger den, men der er jo ingen der kan se om du har en tuner eller ej, hvis du lader være med at lukke licensmanden ind. Du kan jo bare nægte ham adgang hvis/når han spørger om han må komme ind og se om du har et TV, han har ingen krav på at komme ind.
Husk iøvrigt også at du skal betale radiolicens bare du har så meget som en bilradio eller clockradio.

Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 29-September-2005 kl. 10:56
Hvis man har et tv med tuner skal man betale licens, forretningen hvor man køber det skal faktigst indberette det, man betaler for evnen til at se tv og ikke om man gør det. Dog er der et hul i loven, pc er ikke med, så hvis man ser tv på sin pc er det lovligt (endnu) uden licens, så hvis signalet til skærmen leveres til fra en pc skulle den være god nok.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet den: 29-September-2005 kl. 10:58

Hvorfor er det lige man vil se TV gennem sin PC.

Har selvfølgeligt ikke regnet på det, men mon ikke det ekstra strømforbrug til en PC udligner licensen !!

Skrevet den: 29-September-2005 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

For at få alle de fordele som en HTPC tilbyder i forhold til f.eks. en HDD recoder.

Skrevet den: 29-September-2005 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Hvis man har et tv med tuner skal man betale licens, forretningen hvor man køber det skal faktigst indberette det, man betaler for evnen til at se tv og ikke om man gør det.
Man kan jo altid købe det i sin fars navn eller lignende.
Hvis man køber det i Tyskland bliver det heller ikke indberettet.

Skrevet af: arkitekten
Skrevet den: 29-September-2005 kl. 13:43

Det er egentligt fordi jeg gerne vil se DvD´er - og er relativ ligeglad med tv programmet.

Da jeg ikke ser TV alligevel, men kun bruger det til DvD fremvisning, kunne jeg lige så godt 'spare' licensen.

En projektor kunne gøre tricket, men jeg er nervøs for de larmer for meget (og er for dyre).

Håber der eksisterer nogen lidt bliggere end 20K

Allan

Skrevet den: 29-September-2005 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

For at få alle de fordele som en HTPC tilbyder i forhold til f.eks. en HDD recoder.

Men er en HTPC ikke lidt mere bøvlet end en recorder ?

Ligesom en recorder er mere bøvlet end et rent tv.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-September-2005 kl. 14:40

Oprindeligt skrevet af arkitekten arkitekten skrev:

En projektor kunne gøre tricket, men jeg er nervøs for de larmer for meget (og er for dyre).

Man kan sagtens få modeller som ikke larmer. Men løsningen ender måske aligevel oppe i 20K inden der er lærred, mørklægningsgardiner, ophæng, lange kabler osv.

Til gengæld kan det så heller ikke sammenlignes med et TV. Til DVD er projektor helt suverænt.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Illuminator
Skrevet den: 30-September-2005 kl. 14:40
For lige at give dig et konkret svar, i modsætning til de andre her i forummet, så kan du f.eks. gå ind på hifipriser.dk. Gå ind i Billede, og derefter LCD og plasma, her kan man sætte et grønt flueben hvis der skal være TV-tuner og et rødt kryds, hvis ikke. Dette skulle gøre det nemt at lave en søgning, og der er en del at vælge imellem. 

Skrevet af: lunge
Skrevet den: 30-September-2005 kl. 14:52
Det kan godt være ideen er lidt tosset men, en helt anden mulighed er at købe en DVD afspiller med VGA udgang.
Hvis du f.eks. har en rigtig god pc-skærm er det et meget billigt alternativ.
Kender dog kun til http://www.bluetinum.net/BlueTinum%20DK/downloads/downloads/DVD_USB.htm - denne afspiller med vga-udgang som jeg købte i Aldi fornylig, http:// - men måske findes der andre. Måske ikke en helt optimal løsning hvis ikke du har en god ledig pc-skærm til formålet, men det er i hvert fald et meget billigt alternativ.

-------------
Venlig hilsen
Jan

Print side | Luk vindue