Print side | Luk vindue

DVB-C tuner til PX80 (stofa)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68102
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 20:32

Emne: DVB-C tuner til PX80 (stofa)
Skrevet af: PIratossen
Emne: DVB-C tuner til PX80 (stofa)
Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 19:24
Hej alle.

Ja nu bliver digitalt TV jo snart gratis ved Stofa også, og det er vi sikkert mange som glæder os til. I den forbindelse vil jeg naturligvis også have del i glæderne. Da jeg har et PX80 har jeg (desværre) ikke en DVB-C tuner i mit TV. Jeg skal derfor have en box. Jeg har så et spørgsmål:

Findes der nogle boxe som er så snedige, at jeg ikke behøves benytte den medfølgende fjernbetjening, men kan anvende den til mit TV?

Jeg har ledt rundt omkring efter anmeldelser af nogle MPEG4 DVB-C tunere, men synes ikke rigtig der er ret meget, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt, taget i betragtning hvor mange af dem der ryger over disken nu.

Svar:
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 20:51
Du kan jo snuppe Zaptor og dens fjernbetjening kan hvis styre dit tv - du skal jo reelt set kun tænde og slukke dit tv.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 15:45
Men kan man købe en zaptor løst af stofa? Og hvordan er den ift. andre tunere?

Skrevet af: Chrono
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 19:45
Jeg kunne også godt tænke mig nogle anbefalinger. Har også PX80 og vil gerne se DVB-C via almindelig Stofa - ikke Zaptor.

Jeg har kigget på den her:
http://www.hm-sat-shop.de/en/hdd-receiver-hdtv-arion/arion-a c-2710-vhdprci-hdtv-usb-pvr-kabelreceiver.html

Men jeg er usikker på om den vil virke i Danmark, og om det i det hele taget er sådan en jeg skal bruge.

Print side | Luk vindue