Print side | Luk vindue

Boxer kanaler /sender identifikation

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68208
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 17:49

Emne: Boxer kanaler /sender identifikation
Skrevet af: HrOlsen
Emne: Boxer kanaler /sender identifikation
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 11:45

Hej,

Håber der er nogen der vil hjælpe en Boxer novice

Jeg har lige fået mig en Boxer Sagem 160Gb PVR box, men oplever problem med at få de kanaler tunet ind som jeg har tegnet abonnement på fra 1. November (Boxer Mini + Discovery + Discovery Science som tillæg á 19,-). Box finder ca. 45 kanaler (den finder også mine svenske SVTV1 og SVTV2 og TV4 vi min gamle sveriges antenne - formoder jeg). Men f.eks finder den kun Kanal5 - ikke Kanal4. Den finder Discovery - men ikke Discovery Science. Ingen TV2 Charlie. Kigger jeg på info om programkortet fra Boxer - ser jeg endnu intet abonnement - men det skal vel ikke betyde at jeg ikke kan tune ind på kanalerne - men bare ikke se dem - eller hvad ?

Min fornemmelse er at min antenne er rettet mod Gladsaxe senderen (jeg har kun TV2 Lorry) - men er ikke sikker. På boxen kan man gå og se sendestyrke og netværk for den enkelte kanal. Kan men via netværks info  se hvilken sender man modtager fra ? 

Boxer support afviser det hele med at jeg først har abonnement fra 1. November - men det er jeg ikke så sikker på.

Ideer til fejlfinding modtages med stor glæde

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 11:53
Indtil 1/11 sender Boxer på K35 fra Gladsaxe, og fra den 1/11 kommer der nye frekvenser som du kan se https://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Sendemaster_og_frekvenser_011109.pdf - her .

Hvad er din signalstyrke på K35?

Hvis signalstyrken er ok, kunne problemet måske være at rettighederne på kortet ikke er opdateret korrekt, men det bør i så fald ske den 1/11 når dit abonnement starter.

Indtil da kan du ikke gøre andet end at sikre at din antenneinstallation er ok. Antennen skal pege mod den rigtige sender (indtast din adresse http://www.dr.dk/DigitaltTV/20081106141742.htm - her ), og hvis du har gamle kanalfiltre som blokerer visse frekvenser, skal de fjernes.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 12:51

Tak Jesper,

Jeg checker signalstyrken på K35 når jeg kommer hjem og melder tilbage.

Foreløbig tak for vejledningen - det værdsættes meget.

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 18:04

Ja - så har jeg checket K35 - intet signal !

Det er således Hove senderen (kan jeg se på mit kompas) at jeg har min antenne stillet ind på. Så hvis jeg forstår det rigtigt, så er  jeg tvunget til at stille antennen ind mod Gladsaxce senderen for at få BoxerTV.

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af HrOlsen HrOlsen skrev:

Ja - så har jeg checket K35 - intet signal !

Det er således Hove senderen (kan jeg se på mit kompas) at jeg har min antenne stillet ind på. Så hvis jeg forstår det rigtigt, så er  jeg tvunget til at stille antennen ind mod Gladsaxce senderen for at få BoxerTV.

Ja, eller vente to uger. Den 1/11 er der Boxer fra Hove.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 19:58

Hej igen Jesper,

Det er da helt utroligt hvad du ved

Jamen jeg venter da gerne til 1. November - jeg kunne bare ikke se nogen steder at alle Boxer kanaler skulle komme på Hove senderen - men jeg tror dig gerne. Kan du huske hvor du har set det ? Jeg kan åbenbart ikke læse den link du sendte https://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Sendemaster_og_frekvenser_011109.pdf - her  hvor er det lige man ser Hove senderen i denne oversigt - er det København Vest ?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 20:02

ALLE sendere som udsender UHF, vil i sagens natur udsende de kommende kanaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

ALLE sendere som udsender UHF, vil i sagens natur udsende de kommende kanaler.

Så vidt jeg kan se ved at sammenligne frekvensplanerne på digi-tv.dk og boxertv.dk vil der være nogle hjælpesendere som kun sender mux1 og mux2.

-------------

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 20:28

Jeg kan åbenbart ikke læse den link du sendte https://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Sendemaster_og_frekvenser_011109.pdf - her  hvor er det lige man ser Hove senderen i denne oversigt - er det København Vest ?

Ja, Hove = København Vest.

-------------

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 20:54

Det er da helt utroligt hvad du ved  

Jesper har snydt og læst/skrevet her (og der) om lyd og billede, meget godt og  meget længe

Citér Jamen jeg venter da gerne til 1. November - jeg kunne bare ikke se nogen steder at alle Boxer kanaler skulle komme på Hove senderen - men jeg tror dig gerne. Kan du huske hvor du har set det ? Jeg kan åbenbart ikke læse den link du sendte https://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Sendemaster_og_frekvenser_011109.pdf - her  hvor er det lige man ser Hove senderen i denne oversigt - er det København Vest ?

Ja, den kaldes også  Kbh Vest.  Boxer sender fra 1 november alle sine 3  muxer fra alle senderne i Danmark - Ja selv  Landskrona og Flensborg er med på Boxers liste.  Der er 4 små nye sendere, som ikke er startet og  som der endnu ikke er data for- end ikke for DR/TV2 MUX1 og MUX2.  Det forventes snart, at det sker.

Du skal kunne modtage alle 3 Boxer muxer, fordi Discovery komme i MUX3, kanal 4,5, Charlie og TV2 news i MUX4 og TV4.se, TV2.no og ARD.de kommer i mux 5. 

Der må som hovedregel ikke være filtre i din 'coax' signalvej, men måske skal du lige se, om det ikke går 1. november, før du sætter dig i udgift.

Lars

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 21:15

Tusind tusind tak til alle for de mange og meget kvalificerede og fantastisk nyttige svar. Jeg føler pludselig at 'jeg er med'

/Olsen

Print side | Luk vindue