Print side | Luk vindue

Canal Digital HD boks uden HDD - god nok?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68212
Udskrevet den: 29-December-2024 kl. 16:26

Emne: Canal Digital HD boks uden HDD - god nok?
Skrevet af: FamousGrouse
Emne: Canal Digital HD boks uden HDD - god nok?
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 13:23
Hej,

Jeg læser desværre en masse dårligt om deres HD boks med HDD. Nu er jeg efter den model uden HDD - er den lige så ringe?

--

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 14:32
Det er møgirriterende at den ikke vil sende RGB-signalet ud via Scart når man har sat den til at spytte et HD-signal ud, men derudover er det klart den bedste boks jeg har haft fra Canal Digital.

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 16:42

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er møgirriterende at den ikke vil sende RGB-signalet ud via Scart når man har sat den til at spytte et HD-signal ud, men derudover er det klart den bedste boks jeg har haft fra Canal Digital.

Ok tak for svar.

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg glemte lige at spørge til Tekst TV - hvordan er det med det indbyggede Tekst TV i tuneren? (altså når tuneren er forbundet til TV via Hdmi).

Er det korrekt i formatet eller "mast" så det er svært at læse?

Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 13:34

Er der ikke en venlig sjæl der vil tjekke sin Canal Digital HD boks (uden HDD) og se om tekst TV er i et "ikke-mast-læsbart-format"?

Skrevet af: Nielsen.....
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 11:55
Jeg har Canal Digital med HD boks uden optager. Tekst TV fungerer fint.

Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af Nielsen..... Nielsen..... skrev:

Jeg har Canal Digital med HD boks uden optager. Tekst TV fungerer fint.

Glimrende. Mange tak for svar!

Skrevet af: sapi100
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 23:20

Jeg har i fredags fået en Canal Digital Hd boks uden HDD.

Jeg har fået de fleste kanaler ind men mangler bla. Kanal 5 HD,DR Update,Tv2 Film HD.Instalatøren sagde at jeg skal vente op til 2 timer til at mit kort er opdateret,men det sket ikke en dyt.Jeg har læst at pga. plads problemer de kanaler først bliver åbnet når firmaet har fået min kort registreret.Er det rigtigt?

Og  boksen genstarter mange gang.Min gammel Humax ikke genstartet i sidste 100 år som den ny boks i 2 dage.Kan man gøre noget?

Hvis boksen er sådan så skal jeg ikke have den.Nok derfor er boksen gratis i første år.

-------------

Skrevet af: pryssing
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 00:02
Hej sapi100
Jeg har haft samme box i 14 dage nu, og har også problemet med at den genstarter 3-5 gange om dagen.
Jeg har prøvet at nulstille/genindlæse software, uden at det har hjulpet. Har i dag ringet til CD´s kundeservice, som bad mig skifte hdmi-stikket ud med et scartstik! Dette skulle være for at konstatere om det var tv'et som fremprovokerer genstarten via hdmi-stikket. I givet fald skulle tv og box så forbindes via en andet stik (phone?) som skulle kunne formidle HD-signalet.
Jeg syntes det lyder lidt tvivlsomt, og har endnu ikke testet og det hjælper på genstartproblemet med scartforbindelse, da jeg jo netop har en HD-box for at se HD-kanalerne, (hvilket jo ikke kan ske via scart).

Med hensyn til dine manglende kanaler, har du så provet at nulstille boxen, og genindlæse kanalerne igen? Det er også hurtigere end at vente 2 timer på ingenting! (og hvorfor skulle CD sende kort ud til kunder som ikke allerede er registreret?)

Held og lykke

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 00:14

Tak for hurtig svar.Jeg prøver med en anden HDMI kabel og nulstille boksen.Håber det hjælpe ellers ryge boksen retur.Jeg prøver kortet i Humaxen og se om den kan evt, opdatere hurtigere.

Tak

mvh

sapi

-------------

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 14:52
Har også denne boks,ja min har også småproblemer som lyde udfald,men ikke hver dag,den fryser også men heldigvis sjældent,kan også finde på at genstarte,men der kan gå uger imellem især når man har været inde i menuen,den kan også finde på at lave om på favorit-listen,den har også problemer med at finde alle frekvenser på de Tyske kanaler,oplever ikke nogen problemer med tilslutningen med hdmi,hverken fra boksen til tv'et,eller via hdmi igennem min surround receiver,som jeg husker det,så er det noget med at der manlger nogle kanaler,tror det er den første månede,det er hvis noget med at de åbner op for alle kanal pakker,indtil de har registreret hvad for en pakke du har bestilt,kan så ikke svare på hvorfor der mangler nogen af kanalerne.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 16:17

Jeg har snakket med kunderservice og fik at vide at i første 18 dage har man fri visning hvor man kan se næsten alle kanaler bare ikke Kanal 5 HD,TV2 Film HD,DR Update.Efter registrering åbner de så få dem og lukker de andre,jeg har kun familie pakke.Ang. genstart fik jeg også at vide at jeg skal prøve med komponent kabel fordi mit fjernsyn forstyre boxen.Jeg har prøvet med en anden hdmi kabel men uden positiv resultat.Jeg har en Sony Tv.Kan man evt.indstille noget på tv´s hdmi opsætning?

Nu må vi se,ellers jeg må skaffe en anden alternativ box.

mvh

sapi

-------------

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

Jeg har snakket med kunderservice og fik at vide at i første 18 dage har man fri visning hvor man kan se næsten alle kanaler bare ikke Kanal 5 HD,TV2 Film HD,DR Update.Efter registrering åbner de så få dem og lukker de andre,jeg har kun familie pakke.Ang. genstart fik jeg også at vide at jeg skal prøve med komponent kabel fordi mit fjernsyn forstyre boxen.Jeg har prøvet med en anden hdmi kabel men uden positiv resultat.Jeg har en Sony Tv.Kan man evt.indstille noget på tv´s hdmi opsætning?

Nu må vi se,ellers jeg må skaffe en anden alternativ box.

mvh

sapi

Hvad så sapi?

Har du fået adgang til alle dine kanaler nu? Og hvordan går det med forbindelsen mellem box og TV?

Jeg har nu kørt med scart i stedet for hdmi i nogle dage, og boxen genstarter stadig :-(  (men tilsyneladende ikke lige så tit som den gjorde med hdmi-kablet.) 

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 20:28
Jeg har fået tilsend en ny box fra CD.Den har jeg lige sat til og virker uden genstart indtil videre.De manglende kanaler virker også nu.Så jeg er meget tilfreds med CD´s service.
mvh
Sapi

-------------

Skrevet af: bobo.dk
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 17:12
jeg har også hd box fra C.D min box kører ok efter 3 uger.

-------------
VANTAGE VT-01 FULL HD
Har Viasat. Canal Digital
Sky Sports 1
Sky Sports 2
Sky Sports 3
Sky Sports 4
Sky Sports News
Sky Sports Xtra .
TV. VIERA TX-P42V10 Full HD Plasma TV

Skrevet af: BlackAce
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 12:11
Hello
Min box har nu kørt over et år uden nogle form for fejl, som ellers er beskrevet her på siden. Thumbs Up

-------------
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af BlackAce BlackAce skrev:

Hello
Min box har nu kørt over et år uden nogle form for fejl, som ellers er beskrevet her på siden. Thumbs Up

Det er da lidt mærkeligt,at nogen har mange problemer,og andre har få,og som du ingen fejl.
Så arbejdsgangen for en uge på fabrikken,må se sådan ud.
Mandag,få fejl.
Tirsdag ingen fejl. 
Onsdag få fejl.
Torsdag til Fredag,mange fejl,de skal på weekendLOL.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet den: 21-November-2009 kl. 11:58
Nu vender jeg lige tilbage med status på mine problemer:
Jeg har kontaktet CD's kundeservice gentagne gange, hvor jeg er blevet bedt om skifte kabler, nulstille/genindlæse program/kanaler, fjerne kort stik og strømforsyning inden genstart.

Sidste gang jeg ringede blev jeg bedt om oplyse detaljerne som er trykt på strømforsyningen, herunder hvor mange ampere den leverer. Efter at have oplyst det, fik jeg at vide at det var en teknikker som skulle have oplysningerne, og som så ville ringe tilbage senere. Efter at have ventet 5 dage på dette opkald, ringede jeg i går for at høre hvordan det gik med teknikkeren/opkaldet?

Jeg fik oplyst at der var ringet til mig 3 gange, på mit fastnet-nummer, på trods af jeg havde oplyst mit mobilnummer som jeg skulle kontaktes på (vi er nogle som har et arbejde der bevirker at man ikke sidder hjemme ved telefonen hele dagen ;-)
Nå, men efter så at have hængt og ventet på omstilling til teknik-afdelingen, fik jeg fat i en person, som efter at have gennemgået min sag, oplyste at der var kommet en sending men strømforsyninger med periodiske fejl, og at det nok var en af disse som skabte mine problemer: Jeg vil derfor blive tilbudt ombytning af min box! Hurra, endelig en konkret afgørelse.

Nå, men nu bad jeg om at blive opgraderet til modellen med harddisk, når jeg alligevel skulle have tilsendt en ny box. Der er jo ikke lige modeller dvd/harddisk-optagere på markedet, med mulighed for at optage fra digitale kanaler. Så den afventer jeg så nu.

Jeg har hørt forskellige mindre heldige ting som denne model (støj, grim brugerflade, ubrugelig usb-indgang  m.v.) håber at disse ting er blevet løst!

hilsen Pryssing

Print side | Luk vindue