opsætning
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68282
Udskrevet den: 05-Maj-2025 kl. 07:41
Emne: opsætning
Skrevet af: skodao
Emne: opsætning
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 15:37
Hej. Håber nogen herinde kan hjælpe mig. Jeg har lige bestilt canal digital med hd boks( den der ikke kan optage), samt viasat med digital boks. Min parabol står ude i haven og der går et kabel fra de to hoveder ind i huset.
Mit spørgsmål er hvordan jeg sætte mit udstyr op ( forbinder det ). Jeg har et pioneer 5090h tv, en pioneer lx51 receiver, en pioneer lx61d hd optager, samt en ps3 og nu 2 sat bokse.
Hvordan skal det forbindes og hvilke kabler skal jeg bruge. Håber der en som kan hjælpe mig, da jeg ikke selv har den store forstand på teknik.
Klaus.
|
Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 15:54
Din Pioneer LX51 reciver har kun 3 HDMI indgang, så du skal ud og købe
en HDMI omskifter box, (Oppo sælger en god en), da du skal bruge:
1 HDMI indgang fra canal digital med hd boks.
1 HDMI indgang fra PS3.
1 HDMI indgang fra viasat med digital boks.
1 HDMI indgang fra din pioneer lx61d hd optager.
Og den ene HDMI udgang fra din Pioneer LX51 reciver forbindes med dit pioneer 5090h tv.
|
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 16:28
Tak for svaret, men min viasat boks har ikke hdmi og hvad med lyden, skal der ikke bruges nogle kabler til lyd, eller går det også gennem hdmi. Kan jeg sløjfe de 2 sat bokse, da der kun går et signal kabel ind i huset.
Klaus
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 16:34
Hvad udgang har din viasat boks ?
Eller også er den vel mulig at få en Boks der både kan modtage viasat
og canal digital, det ville sige en boks med to kort indgang og to DVB-S tuner.
Så som Vantage 8000 HD ( Canal Digital & Viasat ).
http://eldanmark.dk/digitale_rec_dvbs/digitalreceivere_sat ellit/vantage_8000_hd_canal_digital_viasat_2271_da.html
Da Viasat og Canal Digital skal havde hver sit hovede, derved skal du havde to ledning ind i huset.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 16:38
Sat. modtagerne tilsluttes direkte til TVet, og lyd med Toslink/Coax til Reciveren.
Hver modtager skal have signal direkte fra hver sin LNB.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 16:48
Vil det sige at der skal trækkes et kabel mere fra parabolen ind i huset??? Kan det ikke lade sig gøre kun med et kabel. Udgangen på min viasat er scartstik.
Kan man få en hd boks der passer både til cd og viasat.
|
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 16:53
Det er jo 2 seperate modtagere, der SKAL være forbindelse direkte til seperate LNBer, ellers vil det ikke virke, der kan f.eks ikke modtages H og V pol på samme tid, da det styres af LNBen via spændingen til den.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 16:56
Har hørt at man kan forbinde de 2 bokse via loop udgangen på hd boksen fra canal digital.
|
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 16:59
Det har INTET at gøre med LNB forbindelse.
|
Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 17:04
Har den viasat boks ikke Component? det vil være bedre end scart stik.
------------- M.V.H Jan
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
|
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 17:10
viasat boksen er en pace ds230nv, ved ikke om den har component, da jeg ikke ved hvad det er .
Ang. de 2 LNB der sidder på parabolen, så er der altså kun mulighed for at trække et kabel derfra!!!!! Parabolen er ca 6 år gammel.
|
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 17:16
Ja, som skrevet, hver modtager skal have sin egen LNB, ganske som det også er tilfældet med en PVR box. Om der bruges Component eller Scart RGB er underordnet, da det jo begge er farve seperate signaler, og forskellen er IMHO næppe synlig.
|
Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 17:20
skodao skrev:
viasat boksen er en pace ds230nv, ved ikke om den har component, da jeg ikke ved hvad det er .
Ang. de 2 LNB der sidder på parabolen, så er der altså kun mulighed for at trække et kabel derfra!!!!! Parabolen er ca 6 år gammel.
|
Der skal stå Component video out=grøn y,blå pb,rød pr
------------- M.V.H Jan
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
|
Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 17:51
skodao skrev:
Ang. de 2 LNB der sidder på parabolen, så er der altså kun mulighed for at trække et kabel derfra!!!!! Parabolen er ca 6 år gammel. |
Det bedste er at trække et kabel fra hver LNB, så kan du se/optage fra de to modtagere uafhængig af hinanden. Det ER muligt at loope videre fra den ene receiver til den anden, men det giver problemer med at få opdateret EPG osv. da den receiver der er sidst, kun modtager signal når den første er slukket.
Din Pace ser ud til at kunne levere RGB via SCART stikket som den bedste mulighed.
|
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 16:48
Tak for svaret, håber det lykkes ellers skriver jeg igen
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 17:04
skodao skrev:
|
Mener du at der kun er én udgang fra lnb'erne ? dvs at det faktisk er 2 lnb'er som er sat sammen - det der kaldes en monoblock lnb.
I så fald, skal signalet "splittes" igen til de 2 modtagere.
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 21:43
Ja, det er en monoblock......er det skidt.
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 22:18
Det er jo en fordel i den forstand, at du kun har ét kabel ind i huset.
Hvis du kan videresende signalet fra den ene boks til den anden, er det jo fint nok sådan, men jeg ved ikke om det vil funke.
Ellers er vi tilbage ved en splitter eller lign.
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|