Popcorn Hour C-200 anmeldelse @ spawn
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68355
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 09:16
Emne: Popcorn Hour C-200 anmeldelse @ spawn
Skrevet af: spawn
Emne: Popcorn Hour C-200 anmeldelse @ spawn
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 21:41
Popcorn Hour C-200 anmeldelse - kapitel 1:
Hermed følger kapitel 1 af min anmeldelse af seneste udspil fra Syabas/Popcorn Hour – den længe ventede kombinerede NMT/BlueRay afspiller C-200.
Intro:
Jeg vil ikke gennemgå i så mange detaljer hvad en NMT er, for jeg formoder de fleste allerede er bekendte med de tidligere afspillere, eller kan læse om principperne for disse media afspillere andetsteds. Istedet vil jeg tage udgangspunkt i de opdateringer der er sket i forhold til tidligere generationer.
Lidt om teknik:
Afspilleren er baseret på det pt. kraftigste chipset fra Sigma designs, SMP8643, som har en general 667mhz mips cpu samt 2 stk. 333mhz co processorer til at aflaste med I/O requests, netværkshåndtering osv. Dette skal sammenlignes med tidligere NMT afspillere der kun har haft en enkelt 300mhz mips cpu – og målinger viser at det nye chipset med 1840 DMIPS er ca 4 gange så kraftig som det tidligere SMP8634 chipset med 460 DMIPS, og dermed et af de kraftigste media eller bluray afspiller chipset på markedet pt. (PS3 ikke medregnet ) – dette mærkes bl.a. ved at C-200 skulle blive en af de Bluray afspillere med hurtigste loadtider på markedet – mine egne test med mit nyindkøbte LG BD drev har foreløbigt vist at drevet brugte ca. 10-12 sec på at læse skiven og derefter tog det ca. 5 sec at loade til skivens menu fra jeg trykkede play på remoten .
Afspilleren har 512mb ram og en flashrom på 256mb til firmwaren, til sammenligning havde tidligere generation 256mb ram og 64mb flashrom
Chipsettene benytter selvfølgelig alle hardware decodning af understøttede formater så ovenstående er hovedsagligt et udtryk for hvilke muligheder der er for at udvikle på det omkringliggende linuxmiljø, menuer, applikationer osv. – men det har alligevel en gavnlig indvirken på problemfri afspilning også i og med der vil være færre flaskehalse andre steder i systemet (netværk, I/O, software demuxning osv.) når mediastreams skal leveres fra forskellige kilder til hardware dekoderen.
Afspilleren er udstyret med gigabit netværks tilslutning, HDMI, coax og optisk digitaludgang, Component og Composite samt S-video udgang, 4 usb slave (2 bag og 2 front), internt 1 usb og 2 sata tilslutninger samt et minipci slot til WIFi modul og derudover tilslutning på motherboard til 2 valgfrie blæsere (cpu fan og case fan).
Afspilleren benytter en velfungerende RF remote med baggrundsbelysning, på bagsiden af afspilleren findes derfor også en lille RF antenne. Et alternativt IR remote kit indeholdende IR modtager og IR remote kan bestilles sammen med afspilleren for en beskeden merpris – eks. hvis man ønsker at benytte multi fjernbetjeninger der er IR baserede.
Lidt om udseende:
Syabas har til denne afspiller valgt at gå bort fra det portable design vi kender fra tidligere og andre media afspillere og istedet valgt en størrelse og et design svarende til normale HiFi enheder, og afspilleren har eks en størrelse der er næsten identisk med media receiveren til min Pioneer skærm. Dette er gjort af flere forskellige årsager, dels for at distancere afspilleren fra de portable afspillere og signalere dette som en mere high end hifi enhed, og dels for at få plads til de mange udvidelsesmuligheder afspilleren har. Størrelsen har også muliggjort intern montering af størmforsyning. Man kan altid diskutere hvad man syntes om selve designet, men den passer meget godt ind i mit øvrige setup, og selve byggekvaliteten er af ganske høj kvalitet.
Afspilleren er på fronten udstyret med en harddisk bay/tray, som muliggør enten en super enkel montering af en 3½ harddisk, man åbner en lille låge, stikker harddisken ind i og lukker lågen igen hvorved disken skubbes på plads i sata tilslutningen, eller ved afmontering af trayen kan et almindeligt pc Bluray drev isættes istedet. Under trayen er der indvendigt plads til at montere en 2½” harddisk der kan tilsluttes til den ekstra sata tilslutning som findes. Alternativt kan den normale tray erstattes af et kombitray der kan holde en almindelig 3½” harddisk samt et slimline laptop Bluray drev. Formålet med montering af harddiske er selvfølgelig udover muligheden for at gemme mediafiler på selve afspilleren, at kunne installere NMT applikationer der også kendes fra tidligere NMT afspillere. Applikationslisten er den samme, nemlig en Bittorrent og en Usenet klient, en FTP og en Samba server samt en UPNP/HTTP server kaldet MyIhome lite,
Invendigt er desuden en USB tilslutning der kan benyttes til en intern USB enhed – usb flashdisk eller lign. – for at afspille Bluray med Bdlive indhold kræves nemlig en ekstra intern hukommelse på 2gb. Der er rigeligt luft invendig, så selvom afspilleren er passivt kølet og derfor lydløs i sig selv, så er der alligevel lavet plads til at montere en 60x60mm blæser indvendigt på bagsiden af afspilleren, hvis man skulle ønske dette.
På fronten finder man desuden et VFD display der giver mulighed for at navigere uden TV’et er tændt, knapper til betjening af afspilleren uden at benytte remote, samt powerknap og 2 USB indgange. Når der ikke navigeres eller afspilles mediafiler fungerer VFD displayet som et lille ur.
Lidt om media afspilning og menu :
Afspilleren understøtter retail Bluray afspilning af alle nuværende Bluray formater inkl. Bdlive 2.0 ved montering af et PC Bluray drev samt en ekstra skrivbar hukommelse på 2gb (medmindre der installeres intern harddisk så vil denne benyttes som Bdlive hukommelse) – samt selvfølgelig også retail DVD og CD Audio afspilning. Derudover understøttes alle de medieformater vi kender fra tidligere generationers medieafspillere, en fuld liste over formater kan findes her.
http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productspec&item_id=12 - I forhold til tidligere afspillere er der nu også support for IDX/SUB eks. embedded i MKV (JA, det kommer også til den gamle serie i en kommende firmware), samt ikke mindst AVCHD strukturer (som de kendes fra moderne HD videokameraer) og ikke kryptererede BDMV foldere (Blu-Ray foldere) med fuld understøttelse af alle Blu-Ray funktioner, ligesom DVD foldere/ISO selvfølgelig også er understøttet.
Afspilleren håndterer uden problemer afspilning af de samme filer som tidligere NMT’er gjorde, men derudover mærkes også de ekstra kræfter fra det nye chipset når man føder afspilleren med filer der er ”out of spec” – eks. har jeg testet h264 filer der er kodet med alt for mange ref.frames i forhold til de gængse standarder eller for høj bitrate o.lign. – jeg har eks. testet filer med bitrate spikes omkring 80-100mbps og op til 16 ref.frames som afspilles fra harddisken uden nogen problemer. Jeg har endda streamet testfiler over HTTP og NFS med bitratespikes på 78mbps uden problemer gennem et almindeligt 100mbit netværk.
Det betyder selvfølgelig ikke at alting kan afspilles, men det betyder at der er lidt mere overskud at give af og man vil opleve færre afspilnings problemer fra problematiske encodninger.
Afspilleren understøtter selvfølgelig både bitstreaming og dekodning af AC3 og DTS samt bitstreaming af alle HD audio codecs gennem HDMI. Desuden understøttes flac som dog først implementeres i næste firmware.
Afspilleren leveres pt. med en HTML baseret menu der ikke adskiller sig væsentligt fra tidligere. Det er piftet lidt op på udseende og væk er heldigvis det indledende filter hvor man først skulle vælge video eller musik eller photos. Navigering er betydeligt hurtigere, men princippet er detsamme som før selvom det er pænere og fungerer bedre. Dette betyder at de nuværende jukebox løsninger der findes også virker på en C-200 (dog kan det være nødvendigt at opdatere en eksisterende jukebox med nye links). Syabas ligger dog ikke selv på den lade side, jeg kan ikke gå i detaljer endnu, men lad os bare sige at smart flashy interface udvikling er også noget producenten interesserer sig for.
Afspilning af musik er piftet lidt op med lidt bedre interface og afspilleren har fået multitasking så man kan starte afspilning af en musik fil og stadig browse rundt i menuerne og eks. starte et foto slideshow mens baggrundsmusikken spiller eller tilføje andre musikfiler til en playliste. Værd at bemærke her er at jeg også har konstateret et løft i selve lydkvaliteten ved afspilning af musikfiler – og værd at bemærke er også et løft i billedkvaliteten fra den nye chip kontra de tidligere.
Afspilning af fotos var et af de svage punkter ved den gamle serie, men det er et punkt der virkelig er forbedret, her mærkes kræfterne fra det nye chipset også. Afspilleren er lynhurtig til at loade billederne og slideshows kan afspilles med fine indbyggede overgange og det klares virkelig godt – samtidig med at der kan afspilles en muskfil eller playliste i baggrunden hvis man ønsker det.
Internetservices er som på tidligere NMT’er – men fungerer betydeligt hurtigere – og også her er der en flere planer om nye services og samarbejde med forskellige leverandører uden at jeg kan gå nærmere i detaljer omkring hvad lige pt.
Lidt om mangler:
C-200 er en afspiller med et stort potentiale og Syabas har mange planer for den – men man skal som køber idag være forberedt på at være ”early adopter” eller ”betatester” – Syabas har ikke nået at færdiggøre firmwaren grundet flere problemstillinger med SDK'en fra Sigma der arbejdes på at løses sammen med Sigma, så afspilleren leveres med en egentlig beta firmware og har pt. en del bugs og mangler der skal rettes, samt nogle planlagte features der ikke er nået at komme med endnu.
Jeg kan ganske kort nævne at netværks performance ikke er på det niveau man sigter efter endnu – der er problemer med gigabit tilslutning så der anbefales kun at benytte 100mbit, ligeledes er der stadig problemer med samba protocollen så der anbefales at bruge NFS eller HTTP streaming. Derudover mangler de at implementere eks. 1080p23.976 output (1080p24 er der selvfølgelig) - men autoframerate featuren er nu kommet med. En anden kedelig bug pt. er en fejl i Sigmas HDMI driver som betyder at HDMI forbindelsen har det med at resynche en gang imellem hvorved billed og lyd kan forsvinde et par sekunder tilfældigt midt i en film. Disse ting rettes selvfølgelig i fremtidige firmwares.
Som sagt er firmwaren ikke færdig endnu, og der arbejdes meget bag kulliserne på at udbedre de indledende bugs den har, samt implementere de manglende eller nye funktioner der er under udvikling, af den grund har jeg valgt at lave min anmeldelse som en lille føljeton, hvor dette kapitel 1 er en intro til afspilleren.
Næste kapitel vil følge så snart den nuværende betafirmware er erstattet af en mere stabil firmware hvor de værste bugs er udbedret – i det kapitel vil jeg gå dybere ned i beskrivelser og test af de forskellige funktioner
Indtil da kan jeg iøvrigt henvise til første side i denne tråd, hvor der er masser af screenshot samt videor af C-200 i action
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=23731 -
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Svar:
Skrevet af: Michael Skov
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 02:48
Super info
Jeg har et spørgsmål til dig. Har den mulighed for at opskalere dvd og 720p materiale? Hvis ja. Hvordan klarer den så det?
------------- Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
|
Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 08:45
fedt jeg har sige og kiget på det anet forum hvor den gamle var godt jeg lige kiget her ind
|
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 09:22
Michael Skov skrev:
Jeg har et spørgsmål til dig. Har den mulighed for at opskalere dvd og 720p materiale? Hvis ja. Hvordan klarer den så det? |
Ja - den op eller nedskalerer alt materiale til det valgte output - opskaleringskvaliteten er rimelig god uden at være high-end, en Reon eller Realta scaler er sandsynligvis bedre.
|
Skrevet af: pcfreak
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 19:43
Er det virkelig helt umuligt at støve denne maskine op?
Har jeg ret i denne maskine afspiller 1:1 BD .ISO direkte fra NAS/Harddisk?
|
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 20:10
Ja - desværre der kommer sendinger ud til forhandlerne i nær fremtid men om de alle er reserverede af kunder allerede tør jeg ikke spå om.
Ja - det gør den dog stadig med lidt bugs her og der - pt. fungerer det bedst med rå BDMV foldere, altså 1:1 BD rips der ikke efterfølgende er pakket ind i ISO
|
Skrevet af: Tanaburs
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 20:41
Hej Spawn
Du skriver en del om mediastreamere og giver en masse interessant info og det er fedt men har du nogle kommercielle interesser i forhold til nogle mærker-det ser næsten ud som om du har insider info engang imellem ?
|
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 21:45
Nej jeg har ingen kommercielle interesser overhovedet, jeg er hverken forhandler eller får returkommision nogen steder eller på anden måde
Det er bare en ren hobby, som har medført at jeg har fået nogen kontakter rundt omkring hvorfra jeg engang imellem får noget insider info. Eks. er jeg moderator på NMT forummet og har været det et par år nu, og har derigennem kontakter hos producenten af disse medie afspillere, hvorfra jeg får lidt insider info indimellem. Både info om deres egne produkter, men nogen gange også insider info om konkurrende produkter. Jeg har selvfølgelig nogen foretrukne produkter og kan være biased i forhold til disse, men det er som sagt altsammen kun på hobby basis.
|
Skrevet af: pcfreak
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 22:17
spawn skrev:
Ja - desværre der kommer sendinger ud til forhandlerne i nær fremtid men om de alle er reserverede af kunder allerede tør jeg ikke spå om.
Ja - det gør den dog stadig med lidt bugs her og der - pt. fungerer det bedst med rå BDMV foldere, altså 1:1 BD rips der ikke efterfølgende er pakket ind i ISO |
Ved du noget om hvor langt de er med det i TVIX M6600 ?
|
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 22:30
Nej - det ved jeg ikke.
|
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 22:39
Her er en glimrende demosite der med video'er viser og forklarer hvordan mange af de forskellige moviejukeboxes der kan laves til Popcorn Hour ser ud i funktion
http://www.treasure-cove.net/jukeboxdemos.htm - http://www.treasure-cove.net/jukeboxdemos.htm
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 12:36
jeg kan supplere med at popcorn support oplyser at feks min bestilling fra 2/9-2009 først forventes ekspederet omkring pt medio November grundet en tilsyneladende lang venteliste af endnu tidligere bestillinger.
Så der kommer til at gå noget tid endnu.. men så kan det være der er rettet flere bugs i softwaren inden jeg skal til at døje med det
Så skal man først ud at bestille nu så er leveringstiden vel kun endnu længere.
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 01:17
rhsin skrev:
jeg kan supplere med at popcorn support oplyser at feks min bestilling fra 2/9-2009 først forventes ekspederet omkring pt medio November grundet en tilsyneladende lang venteliste af endnu tidligere bestillinger.
Så der kommer til at gå noget tid endnu.. men så kan det være der er rettet flere bugs i softwaren inden jeg skal til at døje med det
Så skal man først ud at bestille nu så er leveringstiden vel kun endnu længere. |
Det var en lidt trist nyhed :/
Troede lige man kunne regne med de 30. oktober de skriver mange steder.
|
Skrevet af: theace9400
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 07:33
Er der en der kan komme med lidt feedback på et trådløst netværk mellem router og sin popcornhour C-200
Mangler følgende info:
1. Hvilken "brigde" er bedst trådløst som eks. er der nogen som har brugt linksyses såkaldte powerline produkt, til deres tvix mediastreamer men kan det også bruges til en forbindelse mellem Router og popcornhour c-200
2. Når man så har sat det hele til, hvad skal man så inde i popcornhour menuen? kommer det hele automatisk, eller hvad skal man gøre?
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 07:49
Kan den nye c200 afspiller HE ACC lyd.
fin lille anmeldelse
edit
det kan den åbenbart, så må heller få bestilt en.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 12:43
xcardman skrev:
Kan den nye c200 afspiller HE ACC lyd. |
Ja, det kan både A-100 og C-200.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 12:49
theace9400 skrev:
1. Hvilken "brigde" er bedst trådløst som eks. er der nogen som har brugt linksyses såkaldte powerline produkt, til deres tvix mediastreamer men kan det også bruges til en forbindelse mellem Router og popcornhour c-200 |
Vær opmærksom på at såvel trådløse bridges som powerline produkter er afhængige af lokale forhold, så du kan ikke bruge andres erfaringer som garanti for den performance du selv vil få. Kun trækning af ethernetkabler giver garantier (hvis arbejdet er ordentligt udført).
Jeg vil generelt fraråde trådløs overførsel til video (specielt HD video), så hvis du ikke kan trække ethernet kabler, må powerline være det naturlige valg.
Husk bare at du aldrig kommer i nærheden af de maksimale hastigheder (som er 200 Mbps for powerline og 300 Mbps for wifi N-standarden).
Der er ingen garantier, så køb på nettet med returret kan anbefales.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 13:22
ja man skal vel i princippet være glad hvis man opnår 1/4del af den opreklamerede hastighed.
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Aagaard82
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 01:37
Er der forskel på, om man bestiller den fra popcorn hours egen hjemmeside eller andre billigere steder i udlandet, i forhold til om man køber den til 2500 kr. i en dansk netbutik?
For jeg vil da helst spare de penge og bestille fra udlandet? Trods moms eller hvad der kommer på + et amerikansk strømstik, men det småting, hvis jeg får samme gode maskine, bare billigere...
------------- Pioneer: LX5090H
PS3: 320GB
Logitech Z 5450 5.1
|
Skrevet af: daskino
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 12:06
fed update, så det først idag.
lidt kedeligt at vi har to forum hvor vi poster i, syntes stadig vi burde have "vores" egen medie afspiller link/forum i toppen af recordere siden/forum.
Lige en hurtig spg; Følger der en 2gb stick/mem med til afpsilleren til BDLive eller er det noget man skelv skla formatere/installere i den?
Tænker på at man ksal købe flg for at få den total samlet og kørende
Mini PCI trådløs adapter
2 gb usb stick
Harddsik
Bluray drev
IR modtager
eller kommer de med en pakke løsning hos popcorn?
------------- Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,
WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,
|
Skrevet af: soli
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 11:28
Lige et spørgsmål ang. blu-ray drevet og harddisk, kan man have begge dele i på sammentidig?
/soli
|
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 11:33
Lige et bette spørgsmål til moviejukebox, hvilket kan du anbefale og kan softwaren være installeret på en NAS eller skal det ligge local på popcorn'en?
/soli
spawn skrev:
Her er en glimrende demosite der med video'er viser og forklarer hvordan mange af de forskellige moviejukeboxes der kan laves til Popcorn Hour ser ud i funktion
http://www.treasure-cove.net/jukeboxdemos.htm - http://www.treasure-cove.net/jukeboxdemos.htm
|
|
Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 13:45
soli skrev:
Lige et spørgsmål ang. blu-ray drevet og harddisk, kan man have begge dele i på sammentidig?
/soli |
Ja, men harddisken SKAL være 2,5 tommer
|
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:08
Aagaard82 skrev:
Er der forskel på, om man bestiller den fra popcorn hours egen hjemmeside eller andre billigere steder i udlandet, i forhold til om man køber den til 2500 kr. i en dansk netbutik?
For jeg vil da helst spare de penge og bestille fra udlandet? Trods moms eller hvad der kommer på + et amerikansk strømstik, men det småting, hvis jeg får samme gode maskine, bare billigere...
|
Hvis du bestiller direkte så tro jeg at regnestykket ser således ud
348 $ = 1500 dkr
12% told af 1500 dkr = 180 dkr
Moms af 1500 + 180 dkr = 420 dkr
Bliver sendt med DHL og deres fortoldnings gebyr = 190 dkr
Så ialt 2290 dkr, så er der 1 års garanti og hvis den skal sendes retur, så koster det jo også.
/soli
|
Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:02
Pade2204 skrev:
soli skrev:
Lige et spørgsmål ang. blu-ray drevet og harddisk, kan man
have begge dele i på sammentidig?
/soli | Ja, men harddisken SKAL være 2,5 tommer |
Det er så ikke helt rigtigt der findes et par måder, hvor man kan installere
både drev og 3.5" disk
------------- LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:09
Link til tråd hvor der ka ses et par mods:
http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media-
players/1096032-popcorn-hour-c-200-owners-thread-2.html ;
Fatter ikke det der med at indsætte links... er der nogen der har et link til
hvor man kan se hvordan man indsætter link?
------------- LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
Skrevet af: popcorn
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:50
daskino skrev:
Lige en hurtig spg; Følger der en 2gb stick/mem med til afpsilleren til BDLive eller er det noget man skelv skla formatere/installere i den?
Tænker på at man ksal købe flg for at få den total samlet og kørende
Mini PCI trådløs adapter 2 gb usb stick Harddsik Bluray drev IR modtager
eller kommer de med en pakke løsning hos popcorn?
|
IR modtager skal man kun købe med hvis man ikke ønsker at bruge den medfølgende RF remote. IR kittet (IR remote plus IR modtager) kan vælges sammen med afspilleren for en merpris på 12$
Der kommer også en mulighed for at medkøbe Mini PCI trådløs adapter, men jeg ved ikke om der kommer mulighed for andre pakkeløsninger.
Memstick følger ikke med da den kun er nødvendig hvis man ikke har harddisk i, ellers vil harddisken fungere som BDlive lager. Der kommer en funktion i menuen som automatisk formaterer USB sticken hvis man sætter en 2gb stick i specifikt til BDlive.
------------- Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
|
Skrevet af: pnr.dk
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 12:53
Jeg overvejer at købe en popcorn hour c 200, Hvad er jeres erfaringer med den boks (nyeste firmware)? Hvordan er den f.eks. sammenlignet med dvico Twix?
Jeg er lidt i tvivl om den kan Streame netradio (dr, voice, radio 100 mm), og hvad med f.eks. TV2 Sputnink kan man tilgå det via Popcorn?
|
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 16:21
pnr.dk skrev:
Jeg er lidt i tvivl om den kan Streame netradio (dr, voice, radio 100 mm), og hvad med f.eks. TV2 Sputnink kan man tilgå det via Popcorn? |
Almindelig netratio uden restriktioner burde være ok, men TV2 Sputnik bruger DRM og det er garanteret ikke understøttet af C-200.
Jeg har ikke kunnet få DR's ukrypterede streams til at køre på min Popcorn Hour A-100. DR's Bonanza arkiv med flash video kan bruges hvis man downloader udgaven i højeste kvalitet (kræver lidt småfusk) og renamer fil extension fra FLV til MP4. Flash udgaven i høj kvalitet er nemlig H264 video og AAC lyd.
YouTube og et par andre kendte streaming sites virker (som streaming, uden download), men det skyldes af Syabas har adgang til et specielt interface via aftaler med f.eks. YouTube (Google).
|
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 20:15
Hejsa!
Jamen ifølge googlecheckout så tyder det på at min c-200 bliver sendt imorgen (langt om længe)
Men jeg vil da gerne høre lidt start tips fra dem som har en c-200, om nogle gode starttips (som feks installere ny firmware).
Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvad der skal installeres af drev hardisk/usbstick/bluray drev... har faktisk et blu ray brænder drev liggende (pioneer) kan det sættes i?.
Jeg har en Synology ds409+ server, hvad er nemmest mht tilslutning, er det bare den kører via upnp (dnla) eller er det bedre med smb (eller ntf er det ikke sådan det hedder.. hvilket jeg ikke har så meget erfaring i), hvordan lader i den logge på serveren ... under egen brugerkonto med egne rettigheder?.. hvad har i fundet mest praktisk?.
Kan man iøvrigt bruge c-200 til at kopiere data fra drev til server?, eller er den kun stream til c-200.
Da jeg pt starter ud med mit powerlink som forbindelse (hvilket jeg er lidt spændt på om det er nok) er det muligt at indstille en buffer som måske kan udligne hastighedssving hvis man ligger lige på grænsen... tror som sådan hastigheden på powerlinken er ok, men der kan måske være peaks på stream fra eks blu ray hvor den måske kommer til kort.
Men det er opvarmning til mine indspark omkring popcorn c-200 i samspil med en synology ds409+ via powerlink (med planer om gigalan til stuen), men skal nok fylde på med mine erfaringer i takt med de indspark iandre kommer med
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 21:28
Ah - spændende
Start med at checke om du har nyeste firmware og hvis ikke så opdater
Firmware releases offentliggøres på nmt forummet - i det grønne banner i toppen finder man opdaterede links til release tråd.
http://www.networkedmediatank.com - http://www.networkedmediatank.com
Et godt sted at blive klogere på hele NMT verdenen er WIKI'en - online "bruger manualen"
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page - http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page
Her finder man også compatibility list over diverse diske og drev - opdateres løbende af brugere
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/C-200_compatibility_lists - http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/C-200_compatibility_lists
Jeg vil anbefale at man monterer en eller anden form for harddisk, og NMT applikationerne.
Selvom man måske ikke vil bruge disken som egentligt medielager, så bruges den også til BDlive og hjælpebuffer. En 5400 rpm 2.5" laptop disk er fin, der er ikke behov for hurtigere disk, og med en 5400rpm 2.5" disk er varme og støj minimalt. Man kan selvfølgelig også smide en almindelig 3.5" disk i hvis man ikke lige har planer om et bluray drev med detsamme.
upnp/dlna har normalt lidt begrænsninger i forhold til almindelig SMB/NFS sharing - jeg vil nok anbefale enten SMB eller NFS shares på din NAS, NFS giver normalt lidt bedre performance end SMB så dette anbefales. Jeg har ingen anbefalinger omkring rettighedsstyring.
Powerlinken bliver nok en udfordring, der er generelt dårlige erfaringer med disse - især i forbindelse med media streaming da både hastighed og latency er begrænset. Er det "200mbit" versionen du har ? ellers bliver det helt umuligt. "84"mbit versionerne har reelt max 22mbps overførselshastighed og det er for lidt når HD filer nemt peaker til 40mbps (eller over) - man kan ikke selv justere buffer størrelse på NMT'en
Ellers vil jeg blot råde til at starte i det små og lære den at kende, og så udvide hen ad vejen.
Lad os snakke mere imorgen hvis du får den :)
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 08:57
Tak for tipsene.. den bliver forhåbentligt sendt i dag fra popcorns produktionssite.
Jeg har en 40gb hd liggende fra min ps3 kan den bruges?, og kan c-200 selv formattere den i det ønskede format?, det er noget med at der kan være plads til både bddrev samt harddisk er det korrekt, og er der ting man skal være forsigtige om?, nu jeg har et drev liggende til ingen verdens nytte, kan jeg jo lissågodt sætte det i.
Skal der stadig en usbstick i med hukkommelse til bdmateriale eller løses det med en harddisk i?
NFS kender jeg ikke så meget til, kan dog se at jeg kan slå det til på min server, så havde tænkt jeg ville oprette en bruger kaldet c-200 også tildele de rettigheder der er til mit multimediemateriale, det må være nemmest, jeg går udfra at sætte nfs bare er en anden protokol, så man bare logger ind på adressen med brugernavn og kodeord i princippet som smb?.
Mht Powrlink og netværk generelt havde jeg i http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67875&title=forventede-hastigheder-p-hjemmenetvrk - denne tråd lavet nogle beskrivelser og målinger af hvilke hastigheder jeg kunne opnå på mit netværk ved hh. gigalan, trådløst300mps net, powerlink 200mps net.
Og i princippet burde gennemsnitshastigheden på mit net vel være hurtigt nok.. men kan måske være lidt bekymret for peaks (jeg tror nemlig ikke jeg får powerlinken over 9.000-10.000kb/sek i peak, men den er meget stabil omkring den hastighed som max.. svinger ikke særligt meget, ligger helt lige i hastighed ved download), men ummidebart har jeg målt mig frem til ved feks "hitachi colours of the planet" (se side 2 på i den linkede tråd) har peaks op mod 2300 kb/sek, hvor min test med download af filer hvis min powerlink kan køre op mod 4 gange så hurtigt i snit altså 9000-10000 kb/sek, mit trådløse net er lige et gran hurtige end powerlinken, og gigalan er selvfølgelig i en klasse for sig (mere end 52000kb/sek!).. derfor ender det nok også med en ledning ind til stuen, men syntes nu nok det er interessant nok om powerlinken kan få det til at virke (omend alle skal være obs på at den er utroligt følsom for omgivelserne.. dvs de resultater jeg opnår kan andre måske gøre både bedre og dårligere.. og mit indtryk er jeg har en god performance på min powerlink så tvivler på om andre kan gøre det bedre.. det er nok mere sansynligt de opnår mindre end det halve)
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 10:55
40gb hd fra ps3 kan sagtens bruges, og NMT'en vil selv partitionere og formatere i EXT3 når man installerer disken og kører NMT apps setup wizarden fra menuen. Med denne disk i behøver du ikke også en USB stick til BDlive - og så er der stadig plads til at montere BD drev også. Der er ikke noget særligt du skal være opmæksom på, det er bare at skrue disken i, og derefter tilslutte en usb stick med firmware og nmt apps filen i roden, og derefter køre først en firmware opdatering og dernæst en NMT apps installation med hjælp fra wizarden.
NFS er bare en protokol ligesom SMB (Samba) - så ja det er bare et spørgsmål om at slå det til på din server, oprette et NFS share af den folder der indeholder dit multimedia materiale, samt tildele læserettigheder til sharet for C-200 brugeren. Fuldstændig som var det et SMB share
Du kan også starte med et SMB share, eller lave begge, og så se hvad der fungerer bedst i dit setup.
Det ser ud til dit powerlink net har fine hastigheder, du kommer meget sjældent over 5000kb/s peak fra en HD fil med variabel bitrate, så hvis din hastighed ligger rimeligt stabilt omkring 9-10000kb/s burde det virke.
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 11:00
rhsin skrev:
Tak for tipsene.. den bliver forhåbentligt sendt i dag fra popcorns produktionssite.
.... |
Hvilket dato bestilte du?
Jeg bestilte den 24/10 og har endnu ikke hørt noget, men kan se at komplett og dustinhome skulle få dem imorgen, så hvis det tager for langtid, så skulle jeg måske bestille hos en af disse.
/soli
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 11:51
Spawn, - hvordan kører FLAC i dit testforløb ?
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 12:09
Jeg har ikke testet FLAC desværre - men såvidt jeg kan forstå på de andre beta testere kører det fint. Der er vist et issue omkring 4 kanals flac, men ellers ikke noget.
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 14:53
Nå jeg havde læst forkert, den sendes http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=30367 - den 13 .
Soli: jeg bestilte d. 2/9-2009 direkte via http://www.popcornhour.com - www.popcornhour.com så jeg vil tvivle på at dustinhome eller komplett kan levere tidligere.. med mindre de har enheder fra sidste batch (hvilke nok næppe er tilfældet)
Spawn: vedr. nfs. såvidt jeg kan kan se på min synology, skal jeg bare slå nfs til, så formoder jeg den kører efter de privilegier som iøvrigt sættes på serveren.. som så er ret ligeglad om man logger ind via smb/nfs/ftp/http eller hvad den nu har af tilslutningsmuligheder, så hvis du siger nfs er bedre vil jeg da prøve det til c-200 (så kan det også være jeg lærer noget nyt )
Vedr. firmware.. skal usbsticken have et særligt format (fat32) som ved ps3.
Men det er vel en fin fordeling med 40gb på c-200 for den bliver jo næppe fyldt op, med andet en applications til c-200... så kan selve lageret med de 2,7tb blive på kontoret og støjer den for meget kan man vel sætte en solid state disk i istedet.
Hvordan er c-200 til fotos (mine digifotos er 6-8mb pr foto) og der er jeg helt sikker på jeg ikke vil kunne leve med ventetiden på powerlinken... men det jeg har gjort indtil nu er at alle fotos ryger på serveren, herfra downloader jeg så de fotos jeg gerne vil have i mine albums som ses via min primære skærm i stuen ned på PS3 (som jeg har sat 320gb harddisk i), da jeg syntes den er absolut suveræn til slideshows i fotos.
Mht lyd er jeg ved at ændre alle mine cder fra wma (som jeg var dum nok til at starte med!) til flac.. da jeg er blevet overbevist om at det er bedste format til musikstream i hjemmet (mest fleksibelt til flest applikationer) uden kvalitetstab og det kan både mit tv og receiver iøvrigt fint streame, så min c-200 vil jeg sikkert kun bruge hvis jeg finder sortering bladring playlister osv. nemmere end på receiveren.. for det er ikke det bedste.. men når det kører så kører det fint.
Men film osv vil jeg uden tvivl bruge c-200 til... og sikkert også mere når webtv bliver mere in... så mangler jeg kun mere hastighed på nettet.. har "kun" en 15mbit linie ned.
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 17:48
Ved godt det er lidt offtopic, men ansporet af råd herinde ville jeg prøve og tilslutte min server via nfs, (nfsshare er slået til), men hvordan gør man det i vista pro (dk)?, syntes ikke lige jeg kunne finde nogle ligetil forklaringer, jeg skal vel igennem noget lignende på c-200.. eller?
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 18:06
rhsin skrev:
Ved godt det er lidt offtopic, men ansporet af råd herinde ville jeg prøve og tilslutte min server via nfs, (nfsshare er slået til), men hvordan gør man det i vista pro (dk)?, syntes ikke lige jeg kunne finde nogle ligetil forklaringer, jeg skal vel igennem noget lignende på c-200.. eller? |
Jeg tvivler på at Vista kan være NFS klient, da M$ foretrækker SMB/CIFS som de selv har opfundet. NFS er det normale i *nix verdenen, SMB i Windoze verdenen.
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 18:55
Ja, Vista kan ikke være NFS klient, men C-200 er jo linux baseret, så den taler "NFS sprog" - det er meget simpelt når du får din C-200
Der er et menupunkt hvor du vælger netværk, herefter kommer 2 nye menupunkter, en workgroup SMB browser, og en NFS server browser, herefter browser du bare frem til dine shares, hvadenten de er SMB eller NFS shares. Derudover har du mulighed for at mappe dit share som et permanent menupunkt i startmenuen så du ikke behøver browse dig frem til serveren hver gang.
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 18:57
JesperLund skrev:
Jeg tvivler på at Vista kan være NFS klient, da M$ foretrækker SMB/CIFS som de selv har opfundet. NFS er det normale i *nix verdenen, SMB i Windoze verdenen.
|
Jeg fandt http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=16&t=9520 - denne tråd hvor det dog aldrig lykkedes brugeren at få det til at køre, men der er forklaringer som peger på det burde kunne lade sig gøre?
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Beton
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 22:19
Nu er jeg osse blivet varm på denne -popcorn hour C-200.. Ved du om den tager 240 V som vi har i Dk, selvom den kommer fra USA ??
Hvad med tolden / plus skat ved du hvad den vil komme til at koste??
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 22:22
Beton skrev:
Nu er jeg osse blivet varm på denne -popcorn hour C-200.. Ved du om den tager 240 V som vi har i Dk, selvom den kommer fra USA ??
Hvad med tolden / plus skat ved du hvad den vil komme til at koste??
|
Strøm: intet problem, input er 100-240V, 50/60 Hz, det dækker 99.9999% af verden Skatter: x% told (tror ikke det er mere end 5% for Kina elektronik skrammel), 25% moms, og ca 150 kr i gebyr
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 22:28
rhsin skrev:
Ved godt det er lidt offtopic, men ansporet af råd herinde ville jeg prøve og tilslutte min server via nfs, (nfsshare er slået til), men hvordan gør man det i vista pro (dk)?, syntes ikke lige jeg kunne finde nogle ligetil forklaringer, jeg skal vel igennem noget lignende på c-200.. eller? |
Windows har ikke standard NFS protocollen, du skal hente en NFS client på nettet.
Overførelse med SMB kan godt give problemmer hvis det er HD filer/film du ser via popcorn, så er NFS at fortrække.
/soli
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 22:33
rhsin skrev:
Nå jeg havde læst forkert, den sendes http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=30367 - den 13 .
Soli: jeg bestilte d. 2/9-2009 direkte via http://www.popcornhour.com - www.popcornhour.com så jeg vil tvivle på at dustinhome eller komplett kan levere tidligere.. med mindre de har enheder fra sidste batch (hvilke nok næppe er tilfældet)
.... |
Holder lidt øje med dustinhome.dk, da de skriver at den kommer på lager 13/11 og chatted med dem idag og de sagde at dem som de fik hjem ikke alle var forudbestilt.
Så har lagt en ordre hos dem, så bliver det spændende at se om de får dem 13/11.
/soli
|
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 22:39
Hvorfor den travlhed med at få den. Det kommer nok til at tage et par nye firmwares før den bliver rigtig god. Jeg har haft den nu i over 2 måneder, og foretrækker stadig min "gamle" A-100.
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 22:54
sommelle skrev:
Hvorfor den travlhed med at få den. Det kommer nok til at tage et par nye firmwares før den bliver rigtig god. Jeg har haft den nu i over 2 måneder, og foretrækker stadig min "gamle" A-100.
|
Det er forbi, der ligger et blu-ray drev klar til at blive smidt i den og så er der jo altid spændende at få nyt legetøj
/soli
|
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 23:00
soli skrev:
sommelle skrev:
|
Det er forbi, der ligger et blu-ray drev klar til at blive smidt i den og så er der jo altid spændende at få nyt legetøj
/soli |
Det har du helt ret i, nyt er godt
Jeg er helt overbevist om at den bliver en super afspiller, folkene bag gør hvad de kan, den er bare sendt på markedet før den var færdig, som alle andre medieafspillere også bliver det.
|
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 08:11
well inden jeg har fået den kørt ind.. og fundet ud af hvordan den rigtigt virker er vi forhåbentligt også et par firmwares længere henne.. og mindre bugs
Men det er da rigtigt, hvorfor købe et ufærdigt produkt... mit håb er at når engang softwaren kommer helt på plads så er det en af de mest flexible nmtere på markedet, også kan jeg altid godt lide at gå efter noget af det bedste om man så skal være "betatester" i en periode er jeg for såvidt afklaret om inden jeg foretager købet
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 09:48
På dvd/blu-ray siden, hvordan forholder den sig til regions koder?
|
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 14:34
Så har dustinhome lige sendt min C-200, fedt.
/soli
soli skrev:
rhsin skrev:
.... |
Holder lidt øje med dustinhome.dk, da de skriver at den kommer på lager 13/11 og chatted med dem idag og de sagde at dem som de fik hjem ikke alle var forudbestilt.
Så har lagt en ordre hos dem, så bliver det spændende at se om de får dem 13/11.
/soli |
|
Skrevet af: nunbaggi
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 15:28
Ser ud til at komplett har 100+ på lager
|
Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 13:19
Hejsa.
Jeg er meget interesseret i denne "dims".
Men hvad er formålet med blu-ray drev ?
Kan den rippe direkte til hdd ?
The_Unforgiven
|
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 13:48
Nej, den kan ikke rippe BluRay, formålet med BluRay drev er at kunne afspille retail BluRay skiver,
|
Skrevet af: mallehk
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 09:14
Hvornår er en Flash baseret interface klar, har du nogen idé om det?
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 11:42
Det ved jeg desværre ikke
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 13:51
Så står min C-200 hos mig her på kontoret... så der skal leges iaften
Må hellere få smidt download af nyeste system ned på min usbstick.. så er der da en ting mindre at huske
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 17:43
hehe - ved ikke rigtig endnu om jeg skal sige tillykke eller kondolere
Men håber du er en tålmodig mand, så starter med et tillykke
|
Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 19:54
Hej,
Er der stadig mange fejl på C-200'eren ? Hvordan klre den BD ISO-filer med menu og undertekster ?
Pft.
Mvh. Torben
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:16
Ja der er stadig en del bugs, og det vil der være et stykke tid endnu.
Hvad mener du med dit andet spørgsmål ?
spørger du om den kan spille BD strukturer med menu og undertekster eller spørger du om den stadig har problemer med ISO indpakningen ?
Hvis det første så ja - bdrips er fuldt understøttet, så spiller du en fuld bdrip er det detsamme som du spiller en fuld Bluray disk, med menuer, bdlive, kapitler, undertekster, audio osv.
Hvis det andet så har den stadig en bug hvor den har lidt problemer med selve ISO indpakningen, altså ikke med BD rippet men med det at man pakker det ind i en ISO. Hvis man lader være med at pakke BDMV folderen som en BD består af ind i en ISO, og blot spiller den rå BDMV folder er der ingen problemer. Det du skal bemærke her er at den som den eneste af de nye afspillere (bortset fra Dune konkurrenten) rent faktisk fuldt ud understøtter en BD struktur - og ikke som de andre kun understøtter afspilning af den største m2ts fil, eller kun understøtter afspilning med egen særlig bd lite menu eller andre workarounds.
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:40
Hejsa,
Mange tak for svaret. Jeg viste ikke at der var problemer med BS ISO indpakningen :-) Men der kommer vel styr på alle fejlene snart ?
Mvh. Torben
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:57
Det håber jeg da :-)
Der kommer en ny firmware om et par dage der retter nogle ting, derefter starter en ny beta runde med en firmware baseret på nyt SDK fra Sigma med nogle rettelser i. Jeg ved endnu ikke hvilke.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 21:01
spawn skrev:
Det håber jeg da :-)
Der kommer en ny firmware om et par dage der retter nogle ting, derefter starter en ny beta runde med en firmware baseret på nyt SDK fra Sigma med nogle rettelser i. Jeg ved endnu ikke hvilke. |
- og FLAC ?
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 21:28
Så er dyret tilsluttet, og ja jeg er tålmodigt anlagt.. så den er ikke røget ud endnu
Jeg har smidt den lille 2,5" disk i den på 40gb og efter en ekstra genstart ville den formattere disken.. ville ikke første gang.
Status er at den kører fint via smb, det er ikke lykkedes mig at få den op at køre på nfs endnu... og faktisk kører den indtil nu også fint via mediaserveren... dvs der kan den afspille flac filer... med lidt snyd... min synologyserver konvertere flacfilen til en wmafil on-the-fly så popcorn kan afspille dem.... har lige konverteret alle albums fra wma 320k til flac 8... og sikke da en lækker lydforbedring... godt min receiver æder dem....
Jeg har prøvet og lægge en af mine hjemmevideoer lagt over på serveren, og via mediaserveren afspiller den ts filen (ikke fil menuen), jeg prøvede at afspille via smb men der gik den bare i sort skærm... jeg kunne gå tilbage.. men den ville ikke afspille noget.
så prøvede jeg at afspille en flac lydfil via smb.. og der skete eteller andet for efter det ville den slet ikke afspille audio.... fint nok billede men ingen lyd på.. bare en svag susen... endte faktisk med at lave et factory setting restore... efter det kørte den fint igen med lyd på.. men en eller anden konflikt stødte jeg ihvertfald ind i.
Men det irriterer mig lidt at jeg ikke kan få topmenuen på dvdmappen at se... men måske det er fordi jeg ikke har fået kopieret mappen korrekt over... må lige lege lidt mere med det.
Iøvrigt måtte jeg selv spænde fronten fast... den sad løst... så måske der er en kineser der lige skal fyres af
Jeg valgte at tage drevet ud af den, da jeg hellere vil have det som mobilt usbdrev (blu ray drevet) så det kan flyttes rundt.....
men jeg tror jeg skal have læst lidt mere om funktionerne i den, inden jeg rigtigt bliver klog på den
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 21:52
FLAC er med i den firmware der er på vej - så skulle du ikke længere behøve live konverteringen :)
Den dvdmappe hvor du ikke kan se topmenuen, er det en video_ts mappe som du tilgår gennem SMB ? (DVD afspilning er ikke understøttet fra media serveren) - er det fra en "almindelig" dvd eller fra en DVD recorder ?
Ja, de der kinesere er ikke altid lige gode med en skruetrækker
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 22:28
spawn skrev:
FLAC er med i den firmware der er på vej - så skulle du ikke længere behøve live konverteringen :)
Den dvdmappe hvor du ikke kan se topmenuen, er det en video_ts mappe som du tilgår gennem SMB ? (DVD afspilning er ikke understøttet fra media serveren) - er det fra en "almindelig" dvd eller fra en DVD recorder ?
Ja, de der kinesere er ikke altid lige gode med en skruetrækker |
hvis jeg tilgår mappen fra smb skriver den et kort øjeblik buffering, hvorefter der er sort skærm... efter 1 minut stopper jeg... det virker ikke somom den hænger... tilgår jeg samme mappe fra medieaserveren kan jeg gå ind i mappen og trykke play på film filerne (markeret med kamera) og bruger jeg play kører den alle igennem enter kun 1 fil så skal jeg selv tage dem fil for fil..... ikke fordi der ligger så mange filer i mappen.. kun 5-6 filer... men det er mange afsnit som ikke virker... og spolingen kører ikke retvisende ... har ikke prøvet at hoppe endnu i en afspilning
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 22:56
rhsin skrev:
hvis jeg tilgår mappen fra smb skriver den et kort øjeblik buffering, hvorefter der er sort skærm... efter 1 minut stopper jeg... det virker ikke somom den hænger. |
Det lyder somom selve strukturen ikke er helt DVD kompatibel, der er noget den kløjs i og går derfor i stå.
rhsin skrev:
.. tilgår jeg samme mappe fra medieaserveren kan jeg gå ind i mappen og trykke play på film filerne (markeret med kamera) og bruger jeg play kører den alle igennem enter kun 1 fil så skal jeg selv tage dem fil for fil..... ikke fordi der ligger så mange filer i mappen.. kun 5-6 filer... men det er mange afsnit som ikke virker... og spolingen kører ikke retvisende ... har ikke prøvet at hoppe endnu i en afspilning |
Ja, men du skal heller ikke tilgå en DVD struktur på den måde. En http/upnp media server understøtter ikke DVD strukturer, den kan ikke præsentere det som en samlet DVD struktur, kun som en række uafhængige filer, og da alt information om hvordan filerne i en sådan struktur skal afspilles ligger i strukturens .ifo filer så giver afspilningen ikke den mening det skal. Der mangler simpelthen den nødvendige information om hvordan det hænger sammen.
Så opgaven er at finde ud af hvad problemet med strukturen er for at du kan afspille den normalt over SMB som en DVD - og så glemme afspilning af DVD strukturer gennem media serveren
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 08:52
Ja.. men hvordan finder man så lige ud af det
Som forsøg prøvede jeg at tage en normal dvd og ville kopiere den over så jeg kunne se om den ville afspille den... men fra min mac fik jeg besked om at jeg ikke havde rettigheder til at kopiere alle filer
Er vi ude i at lave et image af diskene istedet, vil det måske løse problemet med afspilningen på minidvdskiverne som jeg selv har optaget (jeg skal for god ordens skyld lige sige de er korrekt lukket og kan afspilles i en normal dvdafspiller computer o.lign.
Mht. den anden hvordan man lige kan kopiere den.. tja.. det er vel en kopisikring og den må ikke omgåes
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 10:19
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22715 - http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22715
For at kunne afspille en dvd backup, er man først nødt til at fjerne krypteringen
Det gøres på en PC med Anydvd, og på en Mac muligvis med ovenstående software (eller andre lignende, jeg kender ikke MAC verdenen). Herefter kopieres den samlede dekrypterede Video_ts struktur til SMB sharet.
Der er ingen behov for at pakke det ind i et image, det tilføjer blot et ekstra lag der skal behandles inden dvd strukturen læses af dvd afspilleren og som derved potentielt kan give andre problemer.
Du kan også prøve at køre din hjemme dvd igennem softwaren, det kan være den kan korrigere evt. problemstillinger i menu strukturen på den. Menu strukturen fra DVD recordere som Sony HX-910 som jeg selv har, har jeg før analyseret og det har vist sig at disse har forskellige fejl som forhindrer afspilning på nogen afspillere (heriblandt NMT'erne). Hvis din minidvd også er fra en recorder kan det være et lignende problem.
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 14:37
jeg har har http://www.roxio.com/enu/products/toast/titanium/overview.html - toast titanium (godtnok kun version 8) til mac, måske den kan lave det?... har ikke lige et på min pc.. men overvejer at køber anydvdHD til pcen
Det er netop et sony handycam med minidvdskiver jeg har.. så det er sikkert samme problem.
Det virker lidt amatør af sony og lave en minidvdoptager hvor det skal være så omstændigt at få dataen ud lossless og nemt.
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 15:16
Hvis du har mulighed for at lave en lille minidvd optagelse og uploade filerne, kan jeg da lige teste den på min C-200, og evt. analysere strukturen samt teste hvordan du lettest laver den "spilbar" - eller får dataene ud lossless og nemt, evt. til en .mkv fil istedet.
toast kan temmelig sikkert også bruges til at lave en ny struktur, der vil spille.
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 15:41
ok, jeg kan lige prøve at se om test kan gøre det, tror du jeg skal lave et image at den, eller hvordan... nu har jeg ikke lige prøvet det før.
Jeg ved ikke om jeg har muligheder for andre ting i toast, men det kigger jeg på evt iaften, og kan jeg ikke finde ud af det laver jeg en lille optagelse, som kan sendes.
jeg vil jo helst være fri for den skal stå og rippe noget i flere timer, for så bliver det sgu et omstændigt projekt at få lagt vores hjemmevideoer ud på serveren
edit så lige at der var andre med http://forums.cnet.com/5208-7594_102-0.html?threadID=172958 - samme problemer godtnok mht redigering af samme disks som du også er lidt inde på spawn
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: newtoni
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 15:58
Jeg synes to ting går galt når én ting er løst:(
Jeg fandt ud af man kunne streame fra min pc, skønt, men da jeg så prøvede at overføre filer fra min pc til hdd'et i popcorn, så forsvandt streamings muligheden (forsvandt da jeg gjorde hd'en i popcorn til delt netværksdrev). Desuden crashede overførslerne hele tiden. Jeg nåede aldrig at færdiggøre det, selvom jeg prøvede 4 gange. Ikke nok med det, men min internetforbindelse til min pc blev også ustabil af det (ved ikke lige hvorfor)!?!
Ud med hdd'et igen og så virker streamingen igen efter en reboot!
Well, så mig jeg jo bare streame indtil *** virker ordenligt, nye irritationer....
.... hvorfor *** kan man ikke høre et helt album (streamet fra pc)? Den spiller kun den sang man har trykket på, med mindre man køre shuffle-mode... grrr.
Vil selvfølgelig gerne have min hdd i igen. Jeg kan jo ikke komme igang med at lære om direkte torrent download (hvordan det end fungere!), før hdd'et er tilbage på plads. Det sker bare ikke før streaming fra pc (myiHome) til popcorn og overførsler fra pc'en til popcorn (deledrevet / hdd'et) er mulig. Andre der har haft de problemer?
Findes der ikke en ordenlig Popcorn Hour C-200 manual ? ... det tynde stykke folde-guide jeg fik med er ikke helt nok!
Kan:
- bruge cd/dvd/bd-drevet
- streame fra pc (myiHome)
- bruge usb-enhed
Ville gerne kunne:
- ovenstående
- isætte hdd og kunne overføre filer sikkert til drevet (uden andre funktioner bortfalder når jeg laver hdd'et til deledrev)
- konfigurere holdbart internet adgang på popcorn (simpelthen hvad taster jeg ind og hvor)!!!
- konfigurere holdbart torrent system på popcorn (igen hvad skriver jeg og i hvilke felter)!!!
- afspille hele mapper af lydfiler (i rigtig rækkefølge) uden shuffle funktion
- oprette playlister blandt lydfiler
sorry, men for søren hvor er jeg træt af manglende, eller meget spredte, informationer om hvordan en ganske almindelig person for skidtet til at virke:)
Træt af at læse i en lille folder om FTP, UPnP, NFS o.s.v. uden rigtig at blive klogere.
HJÆLP :)
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 17:35
Hej newtoni :)
Online manual er her - der findes svar på "alting"
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page - http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page
men ellers vil jeg sige, det virker til du i din iver og frustration får draget nogle forkerte konklusioner på de problemstillinger du oplever. Indsættelse af harddisk og deling af denne kan ikke påvirke din evne til at streame fra MyIhome, din evne til at tilgå internettet, og slet ikke din PC's internet stabilitet (det er helt umuligt).
Dette skyldes andre problemstillinger - nogen af dem muligvis i dit lokale netværk.
Men lad os starte fra en ende af - du skriver den chrasher når du overfører filer til en indbygget intern harddisk. Det tyder på du ikke er klar over den Gigabit bug der pt findes og derfor har forbundet den til en gigabit router/switch, derfor start med at sætte en helt almindelig 10/100mbit miniswitch imellem din C-200 og din hoved gigabit router/switch - desuden vælg 10/100 setting under netværks setting i din C-200. Efter dette skulle du få en mere stabil netværks forbindelse.
Der skal ikke konfigureres noget yderligere for at få stabil internet forbindelse.
Hvis du efter dette stadig har ustabilt netværk, hvor du engang imellem ikke kan se MyIhome serveren eller andet, så er der noget andet galt i dit lokale netværk eller din server opsætning.
Afspilning af hele mapper lydfiler er såre simpelt, tryk "play" på din remote for at spille alle filer i en mappe som en playliste startende med den fil du står på, eller tryk "enter" for kun at spille den ene fil du står på. Når du har trykket play, får du så også mulighed for at hoppe frem og tilbage med skip knapperne.
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 17:45
rhsin skrev:
ok, jeg kan lige prøve at se om test kan gøre det, tror du jeg skal lave et image at den, eller hvordan... nu har jeg ikke lige prøvet det før. |
Nej, et image er ikke nødvendigt, nøjes med at lave en standard dvd folder.
Det er noget med at starte toast, den funktion der hedder noget med copy, importere din eksisterende minidvd, vælge hvad du vil have med fra den, og skrive til en ny dvd folder. Det bør være lossless og kun tage få minutter.
rhsin skrev:
jeg vil jo helst være fri for den skal stå og rippe noget i flere timer, for så bliver det sgu et omstændigt projekt at få lagt vores hjemmevideoer ud på serveren |
jamen det skal heller ikke være nødvendigt, det tager kun timer hvis man også vil reencode til et andet format, ripning betyder kun fjernelse af kryptering og skrivning af nye filer stort set så hurtigt som computer og harddisk kan følge med. Evt. kan denne process også indeholde reauthoring hvor man istedetfor at rippe hele DVD'en kun vælger de specifikke ting man vil have, eks. kun hovedfilm og et audio spor, og en undertekst, eller man kan fjerne menuen eller ekstra materiale eller lign. for at spare plads.
rhsin skrev:
edit så lige at der var andre med http://forums.cnet.com/5208-7594_102-0.html?threadID=172958 - samme problemer godtnok mht redigering af samme disks som du også er lidt inde på spawn |
Ah ja, hvis den optager i VR format istedet for DVD-video, så kan det godt give lidt problemer, og så skal det konverteres fra VR format til almindelig DVD-video format. Men igen, med det rigtige software bør dette kun tage få minutter og være lossless. ------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 17:48
Hej Spawn
Jeg får min C200 i morgen, og glæder mig meget. ;-)
Jeg har en A-110, som er gået kold, derfor har jeg købt en ny.
Jeg vil høre om man bare kan flytte harddisken fra den gamle over i den nye uden videre krumspring, eller om man skal formatere som det første.?
Jeg har film liggende på den, som jeg gerne vil beholde, men jeg ved bare ikke hvad der sker når jeg sætter en ny harddisk i som har siddet i en tidligere model.?
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 18:23
Nåmen jeg købte anydvdHD.. eller dvs jeg har retten i 2 år... de er lidt for smarte
Anyway... jeg prøver at lægge en retail dvd over for refference, også prøver jeg at se om anydvd gør noget for miniskiverne... noget særligt jeg skal være obs på mht. anydvd også minidvdskiverne når jeg skal kopiere dem over.
Iøvrigt er jeg lidt overrasket over hastigheden med at lægge en dvd over.. det sker med ca. 4mb/sek er det ikke langsomt på et gigalan hvor jeg normalt plejer at kunne skrive langt hurtigere til disken... er det mit travelmates dvddrev som er flaksehalsen?, noget jeg kan gøre så det kører hurtigere... jeg har et eksternt bluray/dvd/cddrev jeg tror er hurtigere til skriv... men er det også det til læs (det er et pioneer bdc-202) også i et eksternt kabinet... som ovenikøbet har esata.. (tror jeg nok det hedder men sådan et stik har jeg ikke lige i min tvlmate 7730g... men min server har.. men jeg kan vel ikke tilslutte sådan et drev direkte til den... det er da kun til harddiske ik?
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 19:04
Hej spawn
spawn skrev:
Hej newtoni :)
Online manual er her - der findes svar på "alting"
men ellers vil jeg sige, det virker til du i din iver og frustration får draget nogle forkerte konklusioner på de problemstillinger du oplever. Indsættelse af harddisk og deling af denne kan ikke påvirke din evne til at streame fra MyIhome, din evne til at tilgå internettet, og slet ikke din PC's internet stabilitet (det er helt umuligt).
Dette skyldes andre problemstillinger - nogen af dem muligvis i dit lokale netværk.
Men lad os starte fra en ende af - du skriver den chrasher når du overfører filer til en indbygget intern harddisk. Det tyder på du ikke er klar over den Gigabit bug der pt findes og derfor har forbundet den til en gigabit router/switch, derfor start med at sætte en helt almindelig 10/100mbit miniswitch imellem din C-200 og din hoved gigabit router/switch - desuden vælg 10/100 setting under netværks setting i din C-200. Efter dette skulle du få en mere stabil netværks forbindelse.
Der skal ikke konfigureres noget yderligere for at få stabil internet forbindelse.
Hvis du efter dette stadig har ustabilt netværk, hvor du engang imellem ikke kan se MyIhome serveren eller andet, så er der noget andet galt i dit lokale netværk eller din server opsætning.
|
Ok, jeg må se om det hjælper, ved ikke om det er en gigabit router ... Belkin Wireless G router ?
Bliver buggen fixed eller skal man ud og købe miniswitch ... er der nogen du kan anbefale.
Desuden har jeg anskaffet mig en for stor hdd (3,5"), der er egentlig ikke plads til den i Popcorn Hour C-200, da jeg har valgt at have cd/dvd/bd i også, men jeg har lagt hdd'et så den ligger stabilt uden at berøre andre elementer ... men, nok ikke en top løsning! Kan det være en del af problemet?
Det andet med online forbindelse til min popcorn, jeg har endnu ikke kunnet få forbindelse til internettet fra den. Jeg kan kun få forbindelse til min pc (netværk). Jeg får konstant beskeden 'Request cannot be published' når jeg trykker på ikonerne i 'web services'. Der må være noget jeg har overset.
spawn skrev:
Afspilning af hele mapper lydfiler er såre simpelt, tryk "play" på din remote for at spille alle filer i en mappe som en playliste startende med den fil du står på, eller tryk "enter" for kun at spille den ene fil du står på. Når du har trykket play, får du så også mulighed for at hoppe frem og tilbage med skip knapperne. |
Ahhh, se det var til at forstå:) super, mange tak ... og tak for du generelt gider svare på ting du med garanti er blevet spurgt om før;)
newtoni
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 19:10
nåmen anydvd kunne desværre ikke gøre en forskel mht minidvdskiverne, men alm film kører fint.
dog undrer jeg mig over at filmen vises i "4:3" dvs med sørgerammer hele vejen rundt, jeg skal zoome på tvet, og kan ikke zoome på c-200?, nogle triks? ellers overvejer jeg at køre gennem min scaler da den opscalerer ret godt... så er det bare hvad skal jeg vælge som output skærm... den stod på auto.. prøvede at sætte den på mailto:1080@24fps - 1080@24fps og syntes ikke umiidelbart det gav nogen ændring
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 19:39
#rhsin
Det lyder somom DVD'en du har prøvet med er en letterbox DVD istedetfor en anamorphisc 16:9 DVD, så vil du få rander hele vejen rundt, som det så er meningen at C-200 selv skal zoome ind på så randerne forsvinder, det gør den bare ikke pt. - hvis du prøver at rippe en anden der er i fuld anamorphisc 16:9 skulle problemet ikke være der. Og automatisk letterbox zoom bliver selvfølgelig fixet. Du har selvfølgelig valgt 16:9 som skærmtype under settings på C-200 ??
Vælg ikke auto som video output, men istedet en fast video output der passer til din skærm (hvad er det nu du har ?) eks. 1080p60hz og slå framerate synch til, så skifter den selv refresh så det passer til filen du afspiller.
Minidvd'en er du nok nødt til at køre gennem toast og se om den kan klare det - ellers så smid en lille en op på rapidshare eller lign. som jeg kan rode lidt med
#newtoni
ja, gigabit buggen bliver løst, men det lyder nu alligevel ikke på router navnet somom det skulle være en gigabit router. Kan du se modelnumret så kan jeg lige slå den op ?
Mht. mini switch, så bare den billigste man kan finde, jeg har prøvet flere super billige, og de virker allesammen. Den skal kun indsættes midlertidigt for at tvinge netværks hastigheden til at være 10/100 til NMT'en indtil gigabit buggen bliver løst. Ellers er det normalt sådan at routeren jo virker som DHCP server og tildeler ip adresser osv. automatisk til de enheder man tilslutter, så hvis ellers dit hjemme netværk er normalt konfigureret så bør det være plug and play at tilslutte en C-200. Blot i med kablet, så skal den få ip adresse opsætning fra routeren og derved have forbindelse til internettet (samt de andre computere i dit netværk) - udover gigabit buggen kender jeg ikke til nogen problem stillinger på NMT'en omkring dette, det virker 100% stabilt hos mig, ligesom det gør for alle andre enheder jeg sætter på mit netværk. Du kører ikke trådløst eller noget vel ? men et almindeligt kabel direkte fra din NMT til din router ? og dine server pc'er er også tilsluttet med kabel til routeren ?
mht. harddisken, nej, jeg tror ikke det betyder noget, sålænge den ligger roligt med kablerne tilsluttet. Jeg har ved flere lejligheder når jeg tester enheder løst tilsluttet der bare ligger ovenpå eller andre steder på hovedet eller på højkant osv. uden det betyder noget.
selv tak - jeg hjælper gerne hvis jeg kan, jeg ved det kan være temmelig overvældende med disse typer afspillere med alle de forskellige muligheder, formater osv. man pludselig skal have styr på
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 20:14
spawn skrev:
#rhsin
Det lyder somom DVD'en du har prøvet med er en letterbox DVD istedetfor en anamorphisc 16:9 DVD, så vil du få rander hele vejen rundt, som det så er meningen at C-200 selv skal zoome ind på så randerne forsvinder, det gør den bare ikke pt. - hvis du prøver at rippe en anden der er i fuld anamorphisc 16:9 skulle problemet ikke være der. Og automatisk letterbox zoom bliver selvfølgelig fixet. Du har selvfølgelig valgt 16:9 som skærmtype under settings på C-200 ??
Vælg ikke auto som video output, men istedet en fast video output der passer til din skærm (hvad er det nu du har ?) eks. 1080p60hz og slå framerate synch til, så skifter den selv refresh så det passer til filen du afspiller.
Minidvd'en er du nok nødt til at køre gennem toast og se om den kan klare det - ellers så smid en lille en op på rapidshare eller lign. som jeg kan rode lidt med
|
Ok tak for info.... nu er min skærm jo magen til din.. bare i 60" så hvad er dine settings til skærmen?
jeg prøver minidvden på toast lidt senere.
hjælper det ikke så laver jeg lige en lille en.. du er måske interesseret i at prøve anyway af ren nysgerrighed?
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 20:30
rhsin skrev:
Ok tak for info.... nu er min skærm jo magen til din.. bare i 60" så hvad er dine settings til skærmen?
|
Nå ja, det er jo den der lille dumme Pioneer
Det meste af mit materiale er 24p eller 25fps - så jeg plejer at skifte manuelt mellem 1080p24 og 1080p50 - det er rimeligt nemt med remoten på knappen der hedder TV mode.
rhsin skrev:
du er måske interesseret i at prøve anyway af ren nysgerrighed? |
Ja da ------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 20:36
Spawn, har du et svar på mit spørgsmål, på forrige side??
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 20:50
spawn skrev:
rhsin skrev:
|
Nå ja, det er jo den der lille dumme Pioneer
Det meste af mit materiale er 24p eller 25fps - så jeg plejer at skifte manuelt mellem 1080p24 og 1080p50 - det er rimeligt nemt med remoten på knappen der hedder TV mode.
rhsin skrev:
du er måske interesseret i at prøve anyway af ren nysgerrighed? |
Ja da |
ok tak, du har fået mail om min ftp server hvor du kan hente et klip.. beklager amatørfilmen
har lavet flere små klip for at simulere rigtig indspilning
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Inrego
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:07
Jeg får min c-200 sendt på fredag :D Men jeg har lige et spørgsmål .. Jeg har planer om også at bruge den til musik, men jeg har et ret stort bibliotek med musik, så jeg kan forestille mig det bliver lidt besværligt at navigere gennem det og finde et bestemt nummer med en fjernbetjening .. Kan man bruge et tastatur med enheden til at skrive f.eks. navnet på en sang?
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:11
Hej mallehk - missede lige dit spørgsmål
Hvis det er en ny A-110 du har købt, så kan du uden videre bare flytte den gamle harddisk over i.
Det eneste krav er at firmwaren på den nye A-110 skal være den samme som den gamle - så start med at checke dette og evt. opdatere firmware før du sætter disken i.
Hvis den nye ikke er en A-110, men eks. en C-200, så kan man ikke. Der skal en helt ny formatering til.
#inrego
Nej, der er ikke nogen søgemulighed direkte på afspilleren og musik håndtering er ikke dens stærkeste side (pt ihvertfald....)
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:18
Tak for svaret, det er en C200.
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:26
øv - så er du nødt til at overføre media filerne til en anden disk mens du klargører den gamle, eller evt. købe en ny til C-200 og så overføre filerne til den bagefter.
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:30
Ok hvad så med på youtube? Kan man bruge kb dér?
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:36
Hvordan kan man overføre media filerne til en anden disk. Er man nødsaget til at købe sådan en... http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=497873 (Sandberg eSATA docking station). For at overføre filerne, eller hvordan vil du gribe det an.?
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:38
Hej Inrego
Jeg har et Sonos anlæg og en nas disk. Det er verdensklasse...
Musik på PCH er for besværligt, hvis det står til mig.
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:40
Damn, havde ellers håbet på at have den stående i stuen i stedet for min computer (er lige flyttet så computeren står i stuen midlertidigt indtil jeg får min pch) til film, musik osv .. Altså køre musikken gennem den til fester og til alm brug.
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:43
Ja - det kan du godt - altså bruge keyboard til youtube
men jeg er enig med malle omkring musk delen, det er langt bedre med et sonos eller lignende
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:54
Hej,
Nogen som ved hvornår gigabit buggen bliver løst ?
Pft.
Mvh. Torben
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 22:09
Desværre nej, det kommer ikke med i den næste firmware der releases om et par dage. Så det hedder stadig kun 10/100, men der er store forbedringer i SMB hastighed over 10/100 i næste firmware så man får mindre behov for NFS.
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 22:09
Spawn, hvordan vil du overføre filerne fra den harddisk som har siddet i min gamle A-110 til et andet medie nemmest.? Er det en eSATA dock eller???
|
Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 22:11
Jeg prøver lige igen, hvordan forholder den sig til regionskoder på Blu-ray og på DVD?
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 22:13
spawn skrev:
ja, gigabit buggen bliver løst, men det lyder nu alligevel ikke på router navnet somom det skulle være en gigabit router. Kan du se modelnumret så kan jeg lige slå den op ?
|
Belkin Wireless G Router F5D7230-4 - Trådløs router 4-port switch
spawn skrev:
Ellers er det normalt sådan at routeren jo virker som DHCP server og tildeler ip adresser osv. automatisk til de enheder man tilslutter, så hvis ellers dit hjemme netværk er normalt konfigureret så bør det være plug and play at tilslutte en C-200. Blot i med kablet, så skal den få ip adresse opsætning fra routeren og derved have forbindelse til internettet (samt de andre computere i dit netværk) |
Ja, den modtager ip o.s.v., men som sagt får jeg hele tiden beskeden 'Request cannot ...' lige meget hvilken mulighed jeg prøver under 'web services' :(
spawn skrev:
Du kører ikke trådløst eller noget vel ? men et almindeligt kabel direkte fra din NMT til din router ? og dine server pc'er er også tilsluttet med kabel til routeren ? |
Jo, jeg har trådløst netværk - Belkin trådløse router sørger for internet til mine to bærbare (kun den ene der bruges til dette). Jeg har dog kabel mellem Belkin routeren og Popcorn ... Mener du det kan være et problem at computeren får trådløst internet og Popcorn er sat til med kabel (samme router selvfølgelig)???
Newtoni
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 22:13
esata docken er da en fin mulighed - en anden ville bare være at hive låget af sin computer og tilslutte den midlertidigt til et internt sata stik.
Men esata docken er smart, hvis man vil flytte disken frem og tilbage for at overføre filer til den jævnligt.
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 22:21
newtoni skrev:
Belkin Wireless G Router F5D7230-4 - Trådløs router 4-port switch |
ok - det er en 10/100 switch og burde ikke give problemer for C-200 eller dens evne til at gå på internettet. Har du valgt auto IP på din C-200 og valgt 10/100 under netværks setting ?
newtoni skrev:
Jo, jeg har trådløst netværk - Belkin trådløse router sørger for internet til mine to bærbare (kun den ene der bruges til dette). Jeg har dog kabel mellem Belkin routeren og Popcorn ... Mener du det kan være et problem at computeren får trådløst internet og Popcorn er sat til med kabel (samme router selvfølgelig)???
Newtoni |
Det burde ikke skabe problemer for C-200 og internet streaming (medmindre der er koks i DHCP ip uddelingen så der er ip konflikter mellem C-200 og dine computere), men det vil helt sikkert skabe problemer med at streame fra dine computere, trådløs duer ikke til video streaming. Der skal kabel i.
Check om din C-200 får den rigtige ipadresse, subnet, dns adresser osv. - prøv evt. vælge fast ip og manuelt indtaste en ledig IP adresse samt korrekt gateway, dns osv. - og husk at vælge 10/100 i netværk setting.
|
|