Print side | Luk vindue

søgning efter kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68411
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 17:37

Emne: søgning efter kanaler
Skrevet af: speed six
Emne: søgning efter kanaler
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 18:26

Jeg har netop erhvervet mig en Maximum T-541 DVB-T digital tuner.

Jeg regnede med, at jeg bare kunne sætte den til og søge efter kanaler automatisk.

Den finder 11 kanaler, hvoraf jeg kun kan se Kanal 9 og Game TV. Herudover finder den bl.a. Zulu og Discovery men de kræver kort.

Bottom line er, at jeg undrer mig over, at den ikke finder DR's og TV2's gratiskanaler. Hvorfor kan det være?

Jeg kan læse mig frem til, at såfremt man har en hus/tagantanne, der kan modtage TV2, så kan man også se de nye signaler. På taget af vores ejendom, er en antenne og den kan sagtens modtage TV2.

Hvorfor kan jeg så ikke finde alle de gratis digitale kanaler?

På forhånd tak.

/Henrik

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 19:40
Hvad sker der hvis du scanner på den kanal hvor mux1 udsendes? Find frekvensen på digi-tv.dk, direkte link http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp - her .

En mulighed er et kanalfilter som blokerer.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 19:43
Antenneanlægget er sikkert udstyret med filtre, som er tilpasset de analoge kanaler. Disse skal formentlig fjernes, når man overgår til de digitale signaler.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information

Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 20:16

Jeg takker for jeres input.

Efter en manuel søgning på kanal 51 fandt den de gratis kanaler fra DR og TV2.

Der er bare sort skærm

Når jeg kører en scanning af signalstyrke og kvalitet på kanel 51, kan jeg godt se, at den ikke er for god.

Så langt så godt.

Kan det skyldes evt. førnævnte filtre? Det skal siges, at Kanel 9 og Game TV går igennem med et meget flot billede.

Jeg bor på Nørrebro. Kan det skyldes, at jeg bare bor et sted med meget dårlige modtagerforhold?

Vil man evt. kunne komme uden om problemer ved at købe en manuel antenne som denne:

http://www.av-connection.dk/?PGr=2071&ML=497 - http://www.av-connection.dk/?PGr=2071&ML=497

og montere i sit vindue. Det skal siges, at jeg bor i en stuelejlighed. Dette har vel stor betydning for mine modtagerforhold.

/Henrik

Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 20:22
Er der ingen planer for antenneanlægget i jeres ejendom?

Det har faktisk længe været et lovkrav, at de digitale versioner af must carry-kanalerne skal distribueres digitalt i fællesantenneanlæg.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 20:26

Det er hekt afgjort nødvendigt at få opgraderet antennen, ellers er der jo sort skærm om 14 dage, da man som du har oplevet så ikke kan modtage noget signal.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 20:31

Jo, jo, vi har skam sørget for, at der ikke bliver sort skærm d. 1. november.

Vi har fået lagt kabel TV ind i bygningen. Jeg modtager dog kanalerne analogt og har den mindste pakke.

Jeg ville derfor krydre udvalget lidt med en digital modtager, således jeg også kan se DR's nye HD kanal uden at skulle investere i mere end den lille pakke som jeg allerede har.

Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 20:34

Det kan du også sagtens hvis udbyderen er You See, så skal du bare have en Samsung 3106 eller en 3126. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 20:38

Tror i, at indkøb af en ny stueantenne til vinduet vil kunne modtage de kanaler, jeg mangler?

Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan du også sagtens hvis udbyderen er You See, så skal du bare have en Samsung 3106 eller en 3126. 

Jeps, det er jeg klar over. Som jeg har forstået det, skal jeg dog betale ekstra, hvis jeg vil modtage DR's nye HD kanal.

Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 20:41

Det er nok tvivlsomt. Du må tage dem gennem KabelTV hvis det er You See i har.

-------------

Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af speed six speed six skrev:

Jeps, det er jeg klar over. Som jeg har forstået det, skal jeg dog betale ekstra, hvis jeg vil modtage DR's nye HD kanal.

Der skal betales hele 0 Kr. udover 3126 eller 3106.

-------------

Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 21:18

Oprindeligt skrevet af speed six speed six skrev:

Der skal betales hele 0 Kr. udover 3126 eller 3106.

Ok, sådan har jeg bare ikke forstået det.

Jeg prøver lige at nærlæse YouSees betingelser igen.

Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 21:22

Det er kun hvis man vil have extra kanaler eller diverse interaktive ting, det kan man sagtens klare sig uden.

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 10:32

Det er kun hvis man vil have extra kanaler eller diverse interaktive ting, det kan man sagtens klare sig uden.

Du har fuldstændig ret. Jeg havde bare bildt mig selv ind, at YouSee ikke ville levere de gratis kanaler (uden ekstra betaling), idet man jo bare kunne hente den ned med en DVB-T tuner

Jeg må ud og have fat i en Samsung boks.

Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 19:39

De eneste kanaler der kan fås gratis Digitalt Terrestisk er MUX1, på You See kan du få alle de kanaler der er i din(e) pakke(r).

-------------

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 22:30

De eneste kanaler der kan fås gratis Digitalt Terrestisk er MUX1, på You See kan du få alle de kanaler der er i din(e) pakke(r).

Du undlader at nævne at man pr. 1.  nov. begynder at sende MuX 2 ganske gratis til modtagelse via egen antenne. Der kræves ikke betaling, og det kaldes derfor også Free-to-air. Det samme gælder Mux 1 med DR1, DR2 og TV2 m.m., der allerede sendes digitalt ganske gratis.

Free to air kan ikke sammenlignes med kabel-tv hos YouSee, hvor der trods alt mindst kræves betaling for en abonnementspakke (Grund-, Mellem- eller Fuldpakken).

Her er en oversigt over indholdet i Mux 2 pr. 1. nov. 2009:

MUX 2

DR Ramasjang (børn)

DR K (historie/kultur)

DR Update (nyheder)

DR HD

Folketings-tv

Mux 2 sendes i formatet MPEG4.

DR Update sendes i MUX 1 indtil 31. okt. 2009.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Print side | Luk vindue