Ledige telefonnumre.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68508
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 08:23
Emne: Ledige telefonnumre.
Skrevet af: Thorvald
Emne: Ledige telefonnumre.
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 13:06
Hej.
Er der nogen der kender til en hjemmeside hvor man kan søge på ledige telefonnumre og så se hvilket teleselskab man skal henvende sig til for at få nummeret??
Når man så først har fået nummeret, kan man jo altid flytte det til sit nuværende mobilselskab.
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Svar:
Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 14:05
Når jeg nogen gang brugt Skype ind kunne jeg vælge og søge på mange nummer. Leif
|
Skrevet af: jeje
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 15:25
Hvorfor ikke spørge dit nuværende mobilselskab?
|
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 15:39
Fordi de har ikke denne nummerserie. De forskellige selskaber har åbenbart kun adgang til bestemte numre eller serier.
Thorvald.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 15:48
Men dit mobilselskab kan måske oplyse, hvem der har nummerserien. Alle danske numre står i en fælles nummerdatabase bestyret af Operators Clearing House, www.och.dk, og jeg vil da tro, at alle teleselskaber kan kikke i databasen.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 12:55
Dette var meldingen fra mit mobilselskab:
Det kan vi desværre ikke, da vi ikke ved hvilke nummerserier som de forskellige selskaber har.
Jeg har også sendt en forespørgsel på de ledige numre til Telenor, tidligere Sonofon. Mit nummer blev nemlig oprettet hos Sonofon i sin tid og min kone vil gerne have et nummer der ligner mit nummer. Så måske er det Sonofon, der har adgang til de nummerserier - men det er jo i omegnen af 14 år siden jeg fik mit nummer, så nummerserierne kan måske have byttet ejer i mellemtiden?
Thorvald.
|
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 11:35
Nu faldt jeg tilfældigt over en henvisning til en liste over tildelte http://itst.dk/filer/filer-nummer/nummerlister/Nummerliste8-cifredeabonnentnumre.xls - nummerserier .
|
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 12:01
Ja, jeg fandt også ud af at det var Telenor jeg skulle henvende mig til og de fandt også et rigtigt godt nummer, som ville være fint til min kone og som passede fint til både mit mobilnummer og til vores fastnetnummer. Men jeg kunne bare ikke oprette abonnementet, da jeg står i RKI... Jeg synes de bruger det RKI lidt for meget - kan man nu ikke engang få et mobilabonnement fordi man står i RKI - iiiihhhh du fredsens..... Jeg skulle nok ikke have flyttet fra Sonofon i sin tid, men på det tidspunkt var de dyrere.
Thorvald.
|
Skrevet af: jnvir
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 17:16
Thorvald skrev:
Ja, jeg fandt også ud af at det var Telenor jeg skulle henvende mig til og de fandt også et rigtigt godt nummer, som ville være fint til min kone og som passede fint til både mit mobilnummer og til vores fastnetnummer. Men jeg kunne bare ikke oprette abonnementet, da jeg står i RKI... Jeg synes de bruger det RKI lidt for meget - kan man nu ikke engang få et mobilabonnement fordi man står i RKI - iiiihhhh du fredsens..... Jeg skulle nok ikke have flyttet fra Sonofon i sin tid, men på det tidspunkt var de dyrere. |
For Sonofon/Telenor-kunde, der ikke står i RKI eller lignende registre, lyder ovenstående ganske betryggende.
|
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 08:07
Hvorfor?
Thorvald.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 08:42
Det kan du ikke lige se det fornuftige i?
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 11:26
Jamen jeg forstår ikke hvad jnvir mener?
Thorvald.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 12:11
Kan da kun give jnvir ret, men man skulle da tro det var muligt at få et telefon nr, hvis man benyttede taletid, altså betaling før forbrug.
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 12:55
Jamen præcist hvad er det at jnvir mener? Han kan da være ligeglad med om der er andre Telenor kunder der er RKI registreret, hvis det er det han føler sig glad og tryg ved. Desuden kan man godt få taletid hos Telenor, hvis man er i RKI, men det er jo ikke sikkert at jeg kunne få det nummer min kone gerne ville have. Så jeg har bestemt mig for at det er ligemeget. Jeg er ikke enig i at man ikke godt skulle kunne få et telefon abonnement selvom man er registreret i RKI. At man ikke kan få lån og lignende kan jeg godt forstå.
Thorvald.
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 13:25
jnvir mener at han som Telenor kunde ikke skal være med til at betale for de tab Telenor evt. kan få ved at tillade dårlige betalere som kunder.
Det er jo netop det her RKI er til for.
Hvorfor skulle det kun gælde lån?
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 14:11
Det er jo langt fra alle der er registreret i RKI, der ikke betaler deres telefonregninger. Og hvis de ikke betaler kan selskabet jo bare lukke abonnementet og sende sagen til inkasso. Ja ja, selvfølgelig kan der opstå tab. Men med lån er det noget andet, der får selskabet ikke pengene tilbage hvis kunden ikke betaler - der er hele beløbet jo allerede udbetalt - og det er større beløb der tales om. Nej, jeg synes der er forskel.
Thorvald.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 15:49
Thorvald skrev:
Det er jo langt fra alle der er registreret i RKI, der ikke betaler deres telefonregninger. |
Nej men mon ikke der er en del som har haft svært ved at betale deres telefon regning som er endt i RKI.
Thorvald skrev:
Og hvis de ikke betaler kan selskabet jo bare lukke abonnementet og sende sagen til inkasso. Ja ja, selvfølgelig kan der opstå tab. Men med lån er det noget andet, der får selskabet ikke pengene tilbage hvis kunden ikke betaler |
Så hvis du ringer for 50.000 til hulu bulu land, så er der ikke noget stort tab til teleselvskabet som skal dækkes af andre kunder ? Kan ikke se hvad forskellen er mellem en løbsk telefon regning og et lån. Der kan være tab på begge dele.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 16:02
lahan skrev:
Så hvis du ringer for 50.000 til hulu bulu land, så er der ikke noget stort tab til teleselvskabet som skal dækkes af andre kunder ? Kan ikke se hvad forskellen er mellem en løbsk telefon regning og et lån. Der kan være tab på begge dele. |
Det er der normalt spærret for på taletidskort. Men egentlig er det vel kun roaming på fremmede net hvor teleselskabet ikke løbende kan checke om der er penge på kontoen.
Jeg kan godt forstå at teleselskaber ikke vil give kredit til hvem som helst, men det argument falder bort når der sker forudbetaling, f.eks. med taletidskort.
Hvis nummeret kan oprettes som taletidskort hos Telenor, kan Thorvald vel få en ven til at oprette nummeret, hvorefter Thorvald selv kan købe skrabekortene til optankning i butikkerne. Blot et forslag.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 17:17
JesperLund skrev:
lahan skrev:
Så hvis du ringer for 50.000 til hulu bulu land, så er der ikke noget stort tab til teleselvskabet som skal dækkes af andre kunder ? Kan ikke se hvad forskellen er mellem en løbsk telefon regning og et lån. Der kan være tab på begge dele. | Det er der normalt spærret for på taletidskort. Men egentlig er det vel kun roaming på fremmede net hvor teleselskabet ikke løbende kan checke om der er penge på kontoen.Jeg kan godt forstå at teleselskaber ikke vil give kredit til hvem som helst, men det argument falder bort når der sker forudbetaling, f.eks. med taletidskort. |
Nu var der jo netop IKKE tale om taletid.
Thorvald skriver jo også at han sagtens kan få et taletidskort.
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 18:42
Ja ja, vi bliver nok ikke helt enige. Jeg kan godt se Jeres synspunkter - men jeg synes alligevel at det er skrapt. Jeg ved ikke om de kunne RKI-tjekke specifikt - altså se om man er blevet RKI registreret af noget teleselskab. Men never mind - sådan er systemet altså bare.
Thorvald.
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 19:53
De kan se om du står i RKI. Jeg mener ikke der står hvorfor, men det er også ligemeget for dem.
Årsagen til at man placeres i RKI er jo netop fordi virksomheder har mulighed for at tjekke om potentielle kunder står der.
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 20:10
Jamen hvis de kunne se at man altid betaler sin telefonregning, eller husleje til lejligheden, så siger det jo noget om at man prioriterer dette højt, selvom man har været uheldig at blive registreret, fordi man på et tidspunkt ikke kunne betale sine låne afdrag - (eller valgte at nedprioritere det, fordi det var vigtigere at betale husleje og telefon).
Thorvald.
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 15:36
En Dommer i en byret spurgte engang hvorfor Stofa ikke lukkede for et kabel Tv da en regning ikke blev betalt, sådan til tiden, men lod tilkoblingen være intakt.
Telefonregninger som løber løbsk, har ingen selskaber da mulighved for "løbende" checke telefonforbrug? Meeenn nej, det skal blive dyrt, også for dyrt. ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif) Noget kan man, og noget kan man absolut ikke!
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: B-Vestergaard
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 20:21
lahan skrev:
Kan da kun give jnvir ret, men man skulle da tro det var muligt at få et telefon nr, hvis man benyttede taletid, altså betaling før forbrug.
|
Øh så kan de jo blot kræve pengene forud ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Men nemmest var det at holde sig ude af RKI (som ikke hedder RKI mere) men der kan jo være mange grunde til at folk havner der, de fleste rimelige... men da også nogen der ikke er ![Wacko Wacko](smileys/smiley29.gif)
|
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 05:52
ctacta skrev:
Hvorfor er det skrapt at nogen forsøger at sikre sig mod en dårlig betaler? |
Nej nej, det er det måske nok ikke. Men umiddelbart synes jeg bare at det er noget andet når det gælder et telefonabonnement.
ctacta skrev:
Hvorfor betaler du ikke hvad du skylder? frem for at forsøge at blive kunde et nyt sted? |
Nu har det intet som helst at gøre med at mit nuværende telefonselskab, lukker mig ude, fordi jeg ikke betaler!! Jeg betaler mine telefonregninger hver måned, så det havde intet med det at gøre! Der har du meget misforstået noget... ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) Det havde at gøre med at forsøge at få et nummer til min kone i en bestemt nummerserie, svarende til mit mobilnummer. Men det kan ikke lade sig gøre hos mit nuværende mobilselskab.
Thorvald.
|
Skrevet af: B-Vestergaard
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 12:11
Skrevet af: Ole
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 21:58
Jeg lukker tråden her.
Thorvald har fået svar på sit spørgsmål, og de svar, der kommer nu læner sig enten op ad "person angreb" eller er irellevante.
...Ole PS: Vil lige tilføje, at jeg ikke har fået henvendelser vedrørende tråden, jeg lukker den på eget initiativ!
------------- Moderator, recordere.dk
|
|