Print side | Luk vindue

Ingen DVB-T fra Hadsten og Århus

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68513
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 17:50

Emne: Ingen DVB-T fra Hadsten og Århus
Skrevet af: Ham_Der
Emne: Ingen DVB-T fra Hadsten og Århus
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 14:33
Er der andre Østjyder der på nuværende tidspunkt ikke kan tage noget digitalt fra Hadsten?
Bor lidt syd for Odder. Vi har normalt ok digitalt signal fra Hadsten, men idag ingenting. Det analoge TV2 ser normalt ud.
Har nogen hørt om nogen afbrydelse?

Svar:
Skrevet af: Niels Ebbesen
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 14:38
Ja, det er i dag den 21. oktober. Det betyder at Græskarmanden (Halloween-man) er ude med sin pump(kin)-gun, og han blaffer alle antenner ned han ikke kan lide.

Skrevet af: bugger
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 14:40
Højbjerg her -heller intet signal ?????????

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 14:47
OK, så er det nok fordi de arbejder på senderen.

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Niels Ebbesen Niels Ebbesen skrev:

Ja, det er i dag den 21. oktober. Det betyder at Græskarmanden (Halloween-man) er ude med sin pump(kin)-gun, og han blaffer alle antenner ned han ikke kan lide.

Jeg troede Halloween var 31. oktober.

Skrevet af: Nicolai20
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 15:41

Jeg mangler også tv her i Århus midtby.

Men hvis det betyder at de er ved at sætte gang i 10kw senderen så jeg får et mere stabilt signal. Så må man jo bare være glad.

Jeg synes iøvrigt det er for ringe af Digi-tv at man ike på deres hjemme kan se en online driftsstatus og hvornår vi kan regne md at få tv igen.

Mvh Nicolai

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 15:50
Ja, det er nok enten det eller Boxer antenner.
Digi-TV er godt nok ikke gode til at opdatere deres hjemmeside, det er vi enige om.
Men så er det ikke noget med vores antenne.

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 17:05
Nu er der signal igen.

Skrevet af: slate
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 19:02
Måske denne http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1242265.ece - http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1242265.ece

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 19:29

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Digi-TV er godt nok ikke gode til at opdatere deres hjemmeside, det er vi enige om.

Digi-tv forstår som så mange andre firmaer slet ikke, at en webside skal være i konstant ændring. Man kan ikke tænke - no er den opdateret,så kan vi roligt ventet 14 dage til næste gang.  Så kan man ikke minut  for minut afspejle virkeligheden og det er helt afgørende i den tid vi lever i.

Websiden's aktualitet er vigtigere end alt andet man laver.

Noget andet er, at digi-tv er DR og BSD  er helejet af TV2/DR - hvordan kan dette ske ? 

Og hvordan kan DR/TV2 være overrasket - alle har da vist, at man skiftede til vandret inden 1 november.  Det er om 10 dage, så hvis DR/TV2 ikke viste det, var det vel på tide at spørge - eller sov de bare ?

Lars

Lars  

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 21:15
Ifl. den "officielle" plan skulle Søsterhøj vende polaritet til vandret d. 1/11 om natten, det var en uheldig beslutning, derfor har man vendt antennen i dag, så har folk mulighed for at rette ind inden præmieren... Man "glemte" bare at melde det ud... Bedre det er i dag end søndag morgen folk skal vende deres antenner i privaten.

-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 21:20

Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Ifl. den "officielle" plan skulle Søsterhøj vende polaritet til vandret d. 1/11 om natten, det var en uheldig beslutning, derfor har man vendt antennen i dag, så har folk mulighed for at rette ind inden præmieren... Man "glemte" bare at melde det ud... Bedre det er i dag end søndag morgen folk skal vende deres antenner i privaten.

Ja det er er helt ubegribeligt. at man laver analogt sluk på en søndag, hvor de der skal lave arbejdet har fri og de der skal undvære tv, hvis noget går galt - det er hjemme for bla at se tv. 

Lars

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 21:28

Måske ikke helt tosset med den søndag - farmand er hjemme til at rode med det hele  

-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *

Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 21:51
Drej antennen

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1242265.ece

EDIT: Hov, havnede direkte på side2, og så ikke lige den var postet 

Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 14:12
Det virker her igen og har gjort det siden kl ca 16 igår.
Jeg havde heldigvis set, at Søsterhøj skulle ændres til vandret, så vores antenne har aldrig været lodret.
Signalet er dog af en eller anden grund en smule svagere end før.

Men Digi-TV er godt nok nogle fjolser til at styre deres hjemmeside, og der er noget jeg ikke forstår. På http://www.digi-tv.dk/ - http://www.digi-tv.dk/ står der godt nok "Søsterhøj vandret polariseret", men det er dateret den 16. oktober.

Der er også noget andet jeg ikke forstår. Som nævnte har vores antenne hele tiden været vandret, derfor regnede jeg med, vi modtog fra Hadsten. Signalet har ligget på 60-70% i styrke ifølge både Sagem og Digiality. I går var det helt væk i nogle timer, hvilket jeg ikke troede muligt hvis de kun arbejdede på Søsterhøj og ikke Hadsten. De slukkede måske begge?
Da Søsterhøj så kom op igen, angiveligt med vandret polarisering, er signalet en smule svagere.

Print side | Luk vindue