Print side | Luk vindue

PlayTV med HE-AAC og mpeg4 optag

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68554
Udskrevet den: 27-Juli-2024 kl. 06:23


Emne: PlayTV med HE-AAC og mpeg4 optag
Skrevet af: B-CLG
Emne: PlayTV med HE-AAC og mpeg4 optag
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 09:15
Det ser godt ud foreløbig.

Sony har udsendt opdatering 2.21 til PlayTV. Et produkt der ikke markedsføres i DK.

Når det ser godt ud, er det fordi man nu også kan høre lyd i HE-AAC (hvis det er hvad Canal9 sender) og også optage kanalen.

Det var med stor spænding jeg opgraderede. Meldinger fra Australien, hvor PlayTV nu også er officielt lanceret, gik på at opdateringen samtidig fjernede muligheden for at springe et minut ad gangen i optagelser, muligheden for at spole med 120x hastighed samt muligheden for at kopiere indhold til XMB. Tilsyneladende alt sammen brugerfjendtlige krav til Sony for at få PlayTV Freeview certificeret i landet.

Foreløbig ser det ikke ud til at vi kommer til at mangle disse funktioner i Danmark.

Meldinger fra Australien og New Zealand går i øvrigt på, at PlayTV også optager HD.

/B



Svar:
Skrevet af: L'er
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 14:36
Rigtig god opdatering! Men jeg håber da ikke vi kommer til at miste de andre muligheder.

Er opdateringen allerede klar til download?


-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 15:21
Ja, opdateringen er klar. Jeg vil tro, at de kører med samme SW globalt, og opdaterer alt på en gang. Temmelig cool by the way!

Jeg har tidligere skrevet følgende:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59269&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59269& PN=1
vedr. PlayTV i dk. Det er i forummet for recordere - da det jo er hovedfunktionen for PlayTV


/B


Skrevet af: miri
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 15:40
B-CLG: Kan du tjekke, at dvb-underteksterne på TV2 ikke samtidig er forsvundet...

-------------
miri


Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 16:54

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

B-CLG: Kan du tjekke, at dvb-underteksterne på TV2 ikke samtidig er forsvundet...

Undertekster er der stadig



Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 17:59

SD opskalering er virkelig forbedret Billedet står super flot på mine 106"!

 



Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 18:05
Jep, undertekster er der. De kan optages og fjernes eller tilføjes på optagelsen i PlayTV.

Men husk på at der er forskel på PlayTV afspilleren og PS3 medieafspilleren. Flyttes optagelse med HE-AAC fra PlayTV biblioteket til XMB - så filen afspilles med den almindelige PS3 afspiller, kan lyden ikke høres.
Tilsvarende med undertekst. En TV2 optagelse med undertekst kan flyttes, men underteksten vises ikke fra XMB. - Kopieres videre til PC, så kan de ses igen i eksempelvis VLC. så underteksten findes i filen.

Det er lidt øv, da afspilleren fra XMB giver mulighed for at se indholdet i 1,5x hastighed. Det sparer tid...
/B


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 00:04
Hey, VENT LIDT! Kan man flytte videoer fra Playtv's bibliotek og så ud under "videoer" i PS3 menuen?
Hvis ja, hvordan?


-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 00:10
Kan i for "onkel dum" (mig) lige udpensle om ovennævnte så betyder at
playtv så vil kunne bruges til at modtage blandt andet DR HD?


Skrevet af: miri
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 09:48
Ja, hvis meldingerne holder stik, så skulle PlayTV kunne vise, optage og afspille DR HD med DVB-undertekster og HE-AAC audio, men der går godt en uges tid før det kan endeligt bekræftes

-------------
miri


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 09:48
@L'er:
Ja, du markerer optagelsen i PlatTV biblioteket, og vælger flyt til hjemmemenu".

  • Du kan ikke flytte flere optagelser ad gangen
  • Du kan ikke flytte optagelser tilbage
  • Optagelserne kommer ganske korrekt til at ligge under "videoer"
  • Du kan flytte dem videre til et USB medie - ligesom andre ting. Det vil også sige at filer over 4 GB ikke kan flyttes pga begrænsningerne i PS3's FAT32
Altså et ok kompromis. Folk som vil voldgemme alle serier vil finde det for besværligt, og benytte en HTPC til optagelser i stedet, mens andre der bare lige vil flytte få optagelser kan leve med besværet.

@Nikodk
Jeg kan jo ikke garantere noget mht. DR HD da det ikke er testet, men vi er tættere på end for nogle dage siden. Jeg synes at der er grund til håb, for både Australien og New Zealand PS3 brugerne er helt oppe og ringe, da de efter opdateringen til 1.21 nu kan optage HD. - og tilsyneladende i 1080. (mens DR HD "kun" sendes i 720)
Private tester løs, og får tilsyneladende kun ganske lidt flimmer i optagelsen hvis de samtidig benytter spil som på tidspunktet har stor diskaktivitet.
NZ er mest interessant da de benytter HE-AAC, mens Australien vist benytter AC-3.

Søger du på nettet vil du også finde en masse konstateringer fra England på at PlatTV ikke kan vise HD. Det er fordi de starter op med DVB-T2 til deres HD, og det kan PlayTV ikke - og kan ikke SW opgraderes til det.


/B







Skrevet af: jan160674
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 10:47

Ved nogen om denne update afhjælper tidsforskydning i den indbyggede tv guide. Tror min er konsekvent 2-3 timer bagud.

Eller nogen der ved hvordan man retter dette. Andre steder på ps3 vises tiden korrekt.?



Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Ved nogen om denne update afhjælper tidsforskydning i den indbyggede tv guide. Tror min er konsekvent 2-3 timer bagud.

Eller nogen der ved hvordan man retter dette. Andre steder på ps3 vises tiden korrekt.?



Aner det ikke, men prøv :-)
Det kan jo ikke gå helt galt.

Havde selv problemet tidligere. Det blev løst ved at "rode rundt" - ikke den bedste forklaring, men jeg har glemt præcis hvad jeg gjorde. Noget med geninstallering/genopsætning Sørg dog for at PS3 selv justerer sommertid.

/B


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Det ser godt ud foreløbig.

Sony har udsendt opdatering 2.21 til PlayTV. Et produkt der ikke markedsføres i DK.

Når det ser godt ud, er det fordi man nu også kan høre lyd i HE-AAC (hvis det er hvad Canal9 sender) og også optage kanalen.

Det var med stor spænding jeg opgraderede. Meldinger fra Australien, hvor PlayTV nu også er officielt lanceret, gik på at opdateringen samtidig fjernede muligheden for at springe et minut ad gangen i optagelser, muligheden for at spole med 120x hastighed samt muligheden for at kopiere indhold til XMB. Tilsyneladende alt sammen brugerfjendtlige krav til Sony for at få PlayTV Freeview certificeret i landet.

Foreløbig ser det ikke ud til at vi kommer til at mangle disse funktioner i Danmark.

Meldinger fra Australien og New Zealand går i øvrigt på, at PlayTV også optager HD.

/B


Egentlig er det vel 1.21 og ikke 2.21 ;-)...Men det er så gode nyheder!...jeg har siddet klistret til Playtations EU blog de sidste uger og håbet på at vi ikke alene kunne se DR HD men også ligefrem få lyden på!


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Ved nogen om denne update afhjælper tidsforskydning i den indbyggede tv guide. Tror min er konsekvent 2-3 timer bagud.

Eller nogen der ved hvordan man retter dette. Andre steder på ps3 vises tiden korrekt.?



Da jeg i sin tid købte PlayTV med firmware 1.0 kørte den engelsk tid, og derfor var den en time ved siden af (måske 2 hvis de har anderledes daylight saving time??). Men det blev fixet med 1.10 for mit vedkommende.


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 12:05
Kan man så måske også lægge sine Playtv optagelser over på sin PSP?

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: Bitnissen
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Ved nogen om denne update afhjælper tidsforskydning i den indbyggede tv guide. Tror min er konsekvent 2-3 timer bagud.

Eller nogen der ved hvordan man retter dette. Andre steder på ps3 vises tiden korrekt.?



Ja, det pissede også mig af i lang tid!!! Det styres efter hvilket land du vælger i opstætningen, jeg tror jeg valgte Tyskland, og jo den skulle lige skanne alle kanaler igen... Men nu passer tiderne!!!


Skrevet af: jan160674
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Ved nogen om denne update afhjælper tidsforskydning i den indbyggede tv guide. Tror min er konsekvent 2-3 timer bagud.

Eller nogen der ved hvordan man retter dette. Andre steder på ps3 vises tiden korrekt.?



Ja, det pissede også mig af i lang tid!!! Det styres efter hvilket land du vælger i opstætningen, jeg tror jeg valgte Tyskland, og jo den skulle lige skanne alle kanaler igen... Men nu passer tiderne!!!

Hmnn tyskland virkede ikke helt, der er dog kun 1 times forskydning nu. Så måske det er noget sommertids issue?.

Opdaterede også til den nye firmware. Og satte den tilbage til danmark, men nu finder den kun 5 kanaler. Canal9 og Game tv fandt den ikke. Desuden er alle boxer kanalerne forsvundet hvilket er meget rart da de tidligere gjorde guien mere uoverskuelig.

Hvor mange kanaler har i andre efter opdateringen?

 

 

 

 



Skrevet af: L'er
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Kan man så måske også lægge sine Playtv optagelser over på sin PSP?


Spørger lige igen, da jeg jeg ikke fik svar første gang.
Jeg kan endnu ikke selv prøve det, da jeg ikke har et stort nok hukommelseskort til det.


-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 10:46
Man skulle kunne se sine PlayTV optagelser (og andre mediefiler) på den nye Aino Mobil samt på PSP Go. og muligvis også den "gamle PSP, via "Remote Play" Om man kan bevare indholdet dér ved jeg ikke.


Mener at det for PSP først var ment som M2M over Internettet, men at det senere blot blev på det lokale trådløse net. Ret skuffende.
Hvor langt Aino "rækker" ved jeg ikke.

/B


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 23:03
Jeg får et hukommelseskort i morgen til min PSP og så kan jeg lige afprøve det. Så giver jeg beskeden videre her.

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: tummes
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 10:14

Hej Alle

Er lidt nope på dette område.

Jeg har et Sony KDL-40W2000 som kun har MPEG2.

Hvis jeg køber PlayTV til min PS3 vil jeg så kunne modtage alle de nye og gamle kanaler?

Hvor har i købt jeres PlayTV?

Kommer der en CD med installation til den?

Kan man godt opdatere PlayTV fra DK, når det reelt ikke findes i DK?

Pft. Thomas



Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 10:50
Du kan se TV på denne måde men kun DVB-T kanaler som ikke er kodet. Men en PS3 bruger også en del mere strøm end en ren DVB-T tuner. Hvor meget mere afhænger af hvilken generation din PS3 er.

Min PlayTV blev købt hos Getmore. Havde tysk indpakning.
Der medfølger en CD, men du skal opdatere PlayTV software (via PS3s internet adgang) for at noget ud af det.
Ingen USB eller CD opdatering er mulig.
Du kan opdatere hvorfra det skulle være.

/B


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 11:11

B-CLG: så der er ikke forskel på playtv versionerne?

Har kig på at købe en i UK, er det den samme tuner ligegyldigt hvor den bliver købt?



Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af tummes tummes skrev:

Hej Alle

Er lidt nope på dette område.

Jeg har et Sony KDL-40W2000 som kun har MPEG2.

Hvis jeg køber PlayTV til min PS3 vil jeg så kunne modtage alle de nye og gamle kanaler?

Hvor har i købt jeres PlayTV?

Kommer der en CD med installation til den?

Kan man godt opdatere PlayTV fra DK, når det reelt ikke findes i DK?

Pft. Thomas

Det er vist ikke endelig bekræftet om playtv kan håndtere de nye kanaler i Danmark - det bliver vist først be- eller afkræftet på søndag, når de kommer i luften.

ja det er en lidt dyr løsning mht strømforbrug, at benytte den som tuner - det kan gøres billigere med andre bokse, men her får du selvfølgelig også en recorder.

Det bedste ville nok være at købe en extern tuner OG en Playtv, så kan du se en kanal, mens du optager en anden...

 



Skrevet af: mads420
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af tummes tummes skrev:

Hej Alle

Er lidt nope på dette område.

Jeg har et Sony KDL-40W2000 som kun har MPEG2.

Hvis jeg køber PlayTV til min PS3 vil jeg så kunne modtage alle de nye og gamle kanaler?

Hvor har i købt jeres PlayTV?

Kommer der en CD med installation til den?

Kan man godt opdatere PlayTV fra DK, når det reelt ikke findes i DK?

Pft. Thomas

Det er vist ikke endelig bekræftet om playtv kan håndtere de nye kanaler i Danmark - det bliver vist først be- eller afkræftet på søndag, når de kommer i luften.

ja det er en lidt dyr løsning mht strømforbrug, at benytte den som tuner - det kan gøres billigere med andre bokse, men her får du selvfølgelig også en recorder.

Det bedste ville nok være at købe en extern tuner OG en Playtv, så kan du se en kanal, mens du optager en anden...

 



Med PlayTV kan du se en kanal mens du optager en anden....Jeg synes den fungerer glimrende og langt mere brugervenligt end mange dedikerede boxe (fra bl.a. Boxer/sagem) jeg har prøvet. Den er jo kun til freeview, men det er fint for mig.


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

B-CLG: så der er ikke forskel på playtv versionerne?

Har kig på at købe en i UK, er det den samme tuner ligegyldigt hvor den bliver købt?



Jeg er ret sikker på at det er den samme hardware over hele verden. Jeg købte min fra UK på play.com...Selvom Nordisk Film ikke har valgt at sælge den officielt i Danmark er softwaren jo (bl.a.) på dansk...Det ville den nok ikke være hvis de havde lokale versioner af PlayTV


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Jeg får et hukommelseskort i morgen til min PSP og så kan jeg lige afprøve det. Så giver jeg beskeden videre her.


Man kan jo i hvert fald tage Mpeg2-filerne ud på sin computer og konvertere dem til noget PSP'en æder...Selvom det er lidt mere besværligt kan man jo ved samme lejlighed downsample det så det ikke fylder så meget.

Jeg glæder mig til at høre om du kan bruge optagelserne direkte på PSP'en


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 11:47
@Thor-thor:

Jeg mener ikke at der er forskel. Fra Australien og New Zealand lyder det at flere nu benytter PlayTV købt for et år siden, som så er opgraderet til 1.21, og derefter kan håndtere HD i 1080i
Jeg tror at der er det samme i "pakken" overalt hvor den er markedsført.

@Nikodk:
Du har ret - og måske alligevel ikke helt.

PlayTV kan håndtere Canal9 over DVB-T. Om Canal 9 skriver Digi-TV:

"Da alle frekvenser er i brug op til slukningen af det analoge signal, er det ikke muligt på forhånd at etablere MUX2 prøvesendinger. Seere, der kan modtage Boxer-tv’s signal, har imidlertid mulighed for at teste, om deres MPEG4 udstyr kan modtage både det digitale billedsignal og den nye digitale lyd i HE-AAC. Frem til slukningen af det analoge signal vil Channel 9 nemlig blive udsendt ukrypteret, men det er ikke muligt at modtage et HD testsignal."

Så der mangler vist blot en test af DR HD

/B


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 15:06

Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

@Thor-thor:

Jeg mener ikke at der er forskel. Fra Australien og New Zealand lyder det at flere nu benytter PlayTV købt for et år siden, som så er opgraderet til 1.21, og derefter kan håndtere HD i 1080i
Jeg tror at der er det samme i "pakken" overalt hvor den er markedsført.

Så der mangler vist blot en test af DR HD

/B

Ok, det lyder godt.

Som jeg har forstået det burde den teknisk/teoretisk set kunne optage DR HD?

Hvor meget fylder optagelser på harddisken pr. min/time?



Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 15:51
Jeg vil formode at den tager DR HD, men jeg vil ikke "B-CLG certificere" den inden jeg har set det ;-)

Det er svært at sige præcis hvor meget optagelserne fylder.
I MPEG2 SD ligger de typisk mellem 1,8 og 2,2 GB/Time.
Jeg formoder at den statistiske multiplexing har betydning for dette.

Jeg har ikke undersøgt MPEG4, men det bør ligge under for SD kanaler, mens jeg formoder at det vil ligge over for HD kanaler.
En MUX sender samme antal bit pr sekund, så når der kan være flere MPEG4 kanaler i en MUX end MPEG2, så må de fylde mindre. Omvendt med HD, som der er plads til færre af i forhold til SD.

PlayTV optagelser er bare de rå data overført til disken. Derfor kan der antages en sammenhæng.

/B


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 16:51

Oprindeligt skrevet af mads420 mads420 skrev:


Med PlayTV kan du se en kanal mens du optager en anden....Jeg synes den fungerer glimrende og langt mere brugervenligt end mange dedikerede boxe (fra bl.a. Boxer/sagem) jeg har prøvet. Den er jo kun til freeview, men det er fint for mig.

 

der er altså 2 tunere i - det gør den bare endnu mere interessant

glæder mig til søndag, hvor nogle af jer hurtigt kan be- eller afkræfte om den understøtter DR HD også

hvis den gør det, er det jo bare om at få bestilt en...



Skrevet af: L'er
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 16:57
Øv også. Så modtog jeg ikke hukommelseskortet i dag som lovet. Jeg bestilte det i onsdags og det er ikke kommet endnu. Jeg hader post DK.

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 17:49
Yes! Kortet kom alligevel! Det kom bare i en pakke som ikke kunne komme ind af postkassen. De ville nok passe på det ikke gik i stykker på turen. Jeg giver besked senere i aften om det virker eller ej

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 21:39
Så har jeg prøvet at overføre PlayTV video'er til PSP'en direkte. Det virkede desværre ikke. De var i et format som PSP'en ikke kunne håndtere.


mads420 - Vil du uddybe hvordan man kan konvertere filerne så man kan se dem på sin PSP? Hvilket program man skal bruge osv.? Jeg vil også være glad hvis du vil fortælle hvordan man samtidig formindsker størrelsen

Det er nemlig sådan at jeg snart skal på ferie til Ægypten, og så kunne det være fedt at have lidt dansk tv med



-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 22:19
Formatet fra PlayTV er m2ts. En container, som alt efter kanal (i Danmark) indeholder MPEG2 eller MPEG4, med de tilhørende lydspor og undertekster.

Søg efter m2ts og psp på google. Der findes efterhånden flere programmer der konverterer. Du skal nok også her være opmærksom på HE-AAC og DVB Subtitles...

Meld endelig tilbage hvis du finder noget brugbart :-)

/B


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 22:56
Jeg har fundet en del programmer der konverterer m2ts filer til MP4, men de koster allesammen noget. Man kan dog få nogle i en prøveperiode, men det er jeg ikke så interesseret i, da jeg skal bruge den tit.

Er der nogle andre der kan finde en gratis konverter?


-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 08:42

Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Jeg har fundet en del programmer der konverterer m2ts filer til MP4, men de koster allesammen noget. Man kan dog få nogle i en prøveperiode, men det er jeg ikke så interesseret i, da jeg skal bruge den tit.

Er der nogle andre der kan finde en gratis konverter?

Hmm...jeg har faktisk aldrig konverteret mine PlayTV-optagelser. Hvis du har en Nokia-telefon kan du installere PC suite. Den indeholder en video manager der kan konvertere det meste (bl.a. mpeg2 og DivX) til mpeg4 som PSP'en kan vise. Men jeg tvivler på at den understøtter DVB-T subtitles.

Prøv også PSP video 9 ( http://www.pspvideo9.com/ - http://www.pspvideo9.com/ ). Den er freeware og skulle efter sigende ( http://whathifi.com/Review/Sony-PlayTV/ - http://whathifi.com/Review/Sony-PlayTV/ ) kunne gøre det....men igen tvivler jeg lidt på subtitles da det jo mest er her i Danmark vi bruger den slags. Måske kan du finde et program, der kan embedde dem i billedet??

Når du konverterer kan du lige så godt downsample til PSP-skærmens native opløsning (480 x 272). Det sparer en masse plads. Og så har de fleste programmer en slider hvor man sætter bitraten, så man selv kan bestemme hvor meget det skal fylde (eller hvor komprimeret det skal se ud)

Jeg mener også at have læst at der er en bug ved firmware 1.21 så AAC lyd forsvinder, når man exporterer til XMBen...jeg kan ikke huske hvor, men nok en kiwi-site, da New Zealand jo har AAC lyd på alle kanaler undtagen een. Jeg ved ikke om det forsvinder eller det bare ikke kan spilles på PS3, da den almindelige videospiller vist ikke understøtter AAC.

Jeg håber det er til hjælp og jeg vil meget gerne høre hvad du finder ud af :-)  

 



Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 08:54
AAC lyden er kun væk i XMB. Ligger stadig i filen, også når den overføres til pc.

/B


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 09:59

Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

AAC lyden er kun væk i XMB. Ligger stadig i filen, også når den overføres til pc.

/B

Gode nyheder...og hurtigt svar. Så burde man kunne konvertere med pspvideo9...men undertekster ved jeg ikke om man kan få med.



Skrevet af: L'er
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 00:11
Så har jeg prøvet at konvertere en m2ts fil til en mp4 fil med pspvideo9. Det gik dog ikke helt som forventet, da der stod på psp'en at den ikke understøttede videoen. Mærkelig nok, for det er jo en mp4 fil.

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 07:45
Nedtur..

Kan du konvertere andre formater med din pspvideo9 til mp4, som så kan afspilles ?

Kan du afspille dine mp4 filer på din PC ?

Kan du se hvad der ligger i din mp4 fil (container)? Altså hvilket format hhv. video og lyd ligger i ?

En lille util, der kan vise det er Mediainfo:
http://mediainfo.sourceforge.net/da - http://mediainfo.sourceforge.net/da

/B


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:36
Det var vidst mig der lavede en fejl i første omgang. Da jeg prøvede at overføre filen til min PSP igen, virkede det helt som det skulle. Så nu virker det!

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Det var vidst mig der lavede en fejl i første omgang. Da jeg prøvede at overføre filen til min PSP igen, virkede det helt som det skulle. Så nu virker det!


Najs...Hvad med undertekster? Er der sådan nogle på noget af det du har konverteret?


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 16:54
Jeg har ikke konverteret noget med undertekster endnu desværre. Men jeg tror jeg gør det lidt senere i aften. Jeg skal nok give besked tilbage om det virker, eller ej

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: tummes
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 18:23

Hej.

Dem af jer der har PlayTV.

Er der lyd på jeres DR Synsfortolkning?

Den i se de nye signaler som sorte billeder, eller kommer det først søndag?

Pft.



Skrevet af: mads420
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af tummes tummes skrev:

Hej.

Dem af jer der har PlayTV.

Er der lyd på jeres DR Synsfortolkning?

Den i se de nye signaler som sorte billeder, eller kommer det først søndag?

Pft.

Jeg ser ikke rigtig synstolkningen, så jeg ved det faktisk ikke. Men jeg kan prøve at kigge i aften.

Jeg kan ikke se de nye kanaler som sort skærm...jeg tror ikke at der er noget på de mux før søndag morgen klokken 4, for der skal jo stadig være plads til de analoge kanaler indtil og med lørdag. Jeg bor desværre et sted hvor boxers signal er svagt men jeg har kunnet se andre kanaler med en frygteligt masse støj.



Skrevet af: tummes
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 08:17

Hej Mads.

Fik du det tjekket? Synes det er meget underligt der ingen lyd er på DR Synsfortolkning, men på alle de andre..

Andre der har samme oplevelse....



Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af tummes tummes skrev:

Fik du det tjekket? Synes det er meget underligt der ingen lyd er på DR Synsfortolkning, men på alle de andre..

Jeg syntes det er lidt sjovt af du klager over manglende LYD på SYNSTOLKNING kanalen.

Måske de har vurderet at målgruppen var ligeglade med lyden...

-Kent


-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/kbhsn/">


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af tummes tummes skrev:

Hej Mads.

Fik du det tjekket? Synes det er meget underligt der ingen lyd er på DR Synsfortolkning, men på alle de andre..

Andre der har samme oplevelse....



Ja jeg har heller ingen lyd når de parallelsender det samme som de andre i hvert fald. Og Kent har jo en pointe med målgruppen

...Jeg har bare en fornemmelse af at jeg engang har oplevet at der var lyd når der rent faktisk er en tegnsprogstolk på, fx når der er TV avis. Så ville folk med hørelse jo også kunne bruge kanalen til at øve sig i at forstå tegnsprog...Meen jeg tror ikke at der er noget i vejen med PlayTV...For er der nogen, der har lyd på kanalen med andre tunere??


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 10:33
Jeg har lige googlet synstolkning...jeg har åbenbart helt misforstået hvad det er.....Jeg var overbevist om at det var for døve...så lærte jeg også noget i dag.


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 10:49
Nu undrer det her synsfortolkning også mig...Ifølge playTV er der ikke noget lydspor og PlayTV har jo indstillinger til at ændre lydstyrken på synsfortolkning...

Mit bedste bud er at ikke alle programmer er synstolkede, og så kommer der ingen lyd. Prøv evt. at spørge DR for DR synstolkning er vist en midlertidig ting (http://www.dr.dk/hjaelp/frekvenser/tv/Synstolkning.htm) så måske kommer der på et tidspunkt synstolkning på flere kanaler, som kan tilvælges?


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:14
Nej, det er nok ikke alle kanaler som er synstolkede. Men det undrer mig, at DR synstolkning nogle steder er beskrevet som en kanal der sender en gang imellem og derfor optræder i EPG'en på disse tidspunkter.

Andre steder ser det ud til at synstolkningen er et ekstra lydspor på den eksisterende kanal.

Øvelsen må vel blive at finde en udsendelse som man positivt ved er med synstolkning. og så undersøge det dér. Evt. optage programmet, kopiere det til PC og se hvad der ligger i M2TS containeren.

/B 


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 12:51
Jeg fik lige den ide at prøve PlayTV med windows. Der lader til at være lyd på DR Synstolkning (med Win 7 media center)....meget mærkeligt. Der er ikke særlig lyd, men bare den samme lyd som der er på DR1


Skrevet af: tummes
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 13:43
Det er underligt, undrede mig bare over det. Med min MPEG2 tuner i TV'et er der også lyd...


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 08:54
Så kan jeg bekræfte at der er lyd på de nye kanaler med PlayTV. Dog stadig ikke på DR synstolkning. Jeg har en del støj på DR ramasjang men det er måske på grund af min antenne. 


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af mads420 mads420 skrev:

Så kan jeg bekræfte at der er lyd på de nye kanaler med
PlayTV. Dog stadig ikke på DR synstolkning. Jeg har en del støj på DR
ramasjang men det er måske på grund af min antenne. 


lækker information - og den optager vel alle uden problemer også så?

lad os lige få samme info omkring DR HD i aften, så bestiller jeg min med
det samme


Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 10:35
Efter 1.21 opdateringen er der kommet understøttelse for:

-HE-AAC lyd på DR HD, K, Ramasjang, Update og Folketing
-Mulighed for MPEG4 HD optagelse (var før ikke muligt, PlayTV meldte
fejl)

Faktisk lidt fantastisk, opdateringen er kun lidt over en uge gammel og
kommer helt tilfældigt, den kommer for at give understøttelse til New
Zealands digitale kanaler.

Har optaget DR HD og det virker perfekt. Vær dog opmærksom på man er
nød til at gøre det via den manuelle kodning, da der ikke er noget på
guiden før kl. 17 - hvor der naturligvis kan optages som normalt.


Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 10:54
Efter 1.21 opdateringen er der kommet understøttelse for:

-HE-AAC lyd på DR HD, K, Ramasjang, Update og Folketing
-Mulighed for MPEG4 HD optagelse (var før ikke muligt, PlayTV meldte fejl)

Faktisk lidt fantastisk, opdateringen er kun lidt over en uge gammel og
kommer helt tilfældigt, den kommer for at give understøttelse til New
Zealands digitale kanaler.

Har optaget DR HD og det virker perfekt. Vær dog opmærksom på man er
nød til at gøre det via den manuelle kodning, da der ikke er noget på guiden
før kl. 17 - hvor der naturligvis kan optages som normalt.


Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 14:28
Men faktisk har jeg store problemer:

DR K hakker konstant og kommer med en masse pixeleringer - det samme
gør Ramasjang, men det går typisk væk efter kort tid. HD hakker også når
HD Testen (v. Nikolaj Sonne) kommer på.

Det er helt sikkert ikke antennesignalet - da det virker perfekt på min Mac
og har endda haft stueantennen helt ud af vinduet.


Skrevet af: tummes
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 14:37

Jeg har præcis samme problemer, vildt irriterende...

Min antenne burde også fungere fint, og skal pege mod Abenrå (35km)... :-(



Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 15:58
Via playtv har jeg også problemet på DR´s kanaler (minus DR1 & DR2). Ser jeg kanalerne direkte på mit pana x10´s interne tunere kører det perfekt. Som det er nu er det derfor ikke holdbart/muligt at bruge playtv som recordere på disse kanaler. Lyden går dog klart igennem, så det er "kun" billedet der hakker/pixelerer


Skrevet af: HIL1963
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 20:40

Hej lidt øv oplever det samme med støj og den pixelerer på DR HD og de andre nye kanaler. Er det boksen der har en fejl? Ser jeg det på TV via den indbyggede tuner er der perfekt billede.
Har 17km til nærmeste sender.
Også irriterende at de sender i et underlig format nogle gange.

Have lige glædet mig til de nye kanaler og at kunne optage dem via Play TV.

 

 



-------------
mvh Henrik

Sony A80J oled serie 77"
Denon AVR-X3500H forstærker
BOWERS & WILKINS HTM6 S2 center
4 x Beolab 3
Beolab 2
Wharfedale Slim Bass 8 til under sofa
DALI ALTECO C-1 (Atmos)
APPLE TV 4K



Skrevet af: tummes
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 20:57

Kan bare ikke forstå det ikke virker, hvis signalet bliver sendt i samme format i Newzeland og Australien...

Ingen der har nogle ideer til hvad der kunne være i vejen?



Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 21:15

Samme problem her

Min teori er at følsomheden på Playtv tuneren bare er dårligere. Jeg har både en Triax UFO antenne med indbygget forstærker og en tagantenne uden forstærker (på loftet). Hvis jeg tager signalet direkte fra tagantennen, som har det svageste signal, kan Playtv godt finde DR HD osv. men sløjfer jeg det igennem et almindeligt Fuga antenneudtag kan den ikke finde noget signal!!!

Er der nogen som har prøvet med en antenneforstærker?



Skrevet af: mads420
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 21:17
Ja det er sært.

Det lader ikke til at være hardwaren den er gal med, for når jeg slutter playTV til min computer og bruger Win7 media center til at se TV virker alle kanaler fint. Så det må være softwaren.

Som man kan se af min post i morges troede jeg at der var noget galt med min modtagelse, så jeg flyttede antennen uden på huset og sad en halv time på tagryggen med min PSP og så på signalet over remote play, mens jeg indstillede antennen bedst muligt. Da det ikke hjalp købte jeg en ny stor antenne med forstærker i Harald Nyborg, som gjorde at kanalscanningen viste en signalstyrke på 100%. Det hjalp desværre heller ikke. Jeg kan se TV2 Lorry og TV2 øst i perfekt kvalitet (fra sendere hhv 23 og 55 km væk) men MPEG4 kanalerne ser stadig forfærdelige ud.

Jeg har også oplevet at DR Ramasjang efter at have stået tændt lidt kommer til at se perfekt ud. Jeg optog Home på DR HD. Der var en fejlmeddelelse om at signalet var for svagt til at alt var optaget, men det var det nu alligevel. Dog i sølle kvalitet bort set fra enkelte korte perioder. Der så det til gengæld rigtig pænt ud på mit 80 tommer lærred.

Det er virkelig nedtur at PlayTV ikke virker optimalt. Jeg har ikke andre tunere og har ikke tænkt mig at købe andre, da jeg virkelig synes den fungerer godt på MPEG2-kanalerne. Så må jeg bruge computeren hvis der er noget HD jeg absolut vil se. Vi kan bare håbe på at DR ændrer et eller andet eller at der kommer en ny firmware...men Sony er nok ikke specielt interesserede i at løse problemet på noget hardware der ikke officielt sælges i Skandinaviem.


Skrevet af: tummes
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 21:55
Hvad med lyden? Har i surround på DRHD nu?


Skrevet af: HIL1963
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:02

jeps surround virker på DR HD...



Skrevet af: tummes
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:05
Ikke hos mig, normalt slår min forstærker selv over, men det gør den ikke med play...


Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:07

Heller ikke nogen surround her.......men det kan da osse være lige meget uden billede......



Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:18
Nogen hvor Playtv virker som det skal?


Skrevet af: Damgaard
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:47
Det virker heller ikke her. Nøjagtig samme beskrivelse, som
jer andre. Meget pixeleret billede på Update, Ramasjang,
drK, og drHD. Heller ingen surround. Efter at have vandret
rundt med stueantennen, forsøgte jeg i desperation, at
skifte til Australien, for at se om den sidste update
specifikt løste probl. for dem, men den kan end ikke finde
kanalerne - Heller ikke de andre lande virker, den finder
dog kanalerne..


Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:49
Er New Zealand ikke med som land? :) (kan ikke tjekke lige nu)


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:51
Problemer med de nye MPEG4 kanaler her også!

Jeg oplever frysning med pixelering efterfuldt af bevægelse i billedet, hvor pixeleringen samtidig gradvist forsvinder. Herefter forfra med frysning osv.. en cyklus varer lidt over et sekund.
Nogle gange stopper fejlne med et, og kommer ikke lige igen for end der eksempelvis bruges en menu i PlayTV systemet, skiftes kanal eller lignende.

I optagelsen ses samme fejl når videoen afspilles fra XMB...
Samme optagelse overført til PC afvikles perfekt i VLC...
Dette kunne tyde på at VLC fejlkorrigerer bedre end Sonys SW, eller at den optagede stream faktisk er korrekt, og bare ikke afvikles korrekt på PS3/PlayTV enheden...

Optagelse af DR HD giver samme problem, men med en cyklustid på under et sekund.
Ved overførsel til PC af disse optagelser fås stadig de cykliske hak, men pixelleringen er væk. (NB! Gammel pc med CPU forbrug der går i max under afspilningen - så dette er en ringe test)
For at teste for manglende CPU, kørte jeg min fil gennem Handbrake, så den blet transcoded fra 475 MB (DR HD format) MPEG4 AVC, HE-AAC til en 485 MB AVI fil med MPEG-4 Xvid video codec (satte bitrate til samme 8.831 kbps som DR HD filen) for at prøve at se filen i et mindre CPU krævende format. Afvikling af den nye fil blev faktisk flydende og uden mangel på CPU.
Igen synes jeg, at det tyder på, at fejlen med hak må ligge i Sonys SW.

Jeg vil ikke mene at det er antennesignalet. Jeg har ikke haft problemer med den kanal tidligere, da MUX1 lå dér.
Har forsøgt at skifte antenne og USB kabel.
Har sløjfet uden om antenneforstærker - hvis signalet var for kraftigt. - samme resultat.

Det ser altså umiddelbart ud til at det er selve hardwaren som er problemet. Sony virker bare ikke ikke er helt MPEG4 AVC HIGH@L4.0 ready endnu.

/B


Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 23:17
Vi fik jo bekræftet at PlayTV enheden virker fint under Windows 7 Media
Center, derfor kan vi vel udelukke:

-Svagt antenne signal
-Dårlig USB kabel
-Ringe tuner

Eneste umiddelbare forklaring må være softwaren - men interessant at det
virker, når du overfører til PC.


Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 23:24
Hvis jeg i PlayTV softwaren spoler frem i en optagelse med 120x står
billedet helt skabt uden jags eller pixeleringer.


Skrevet af: MUF722
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 00:07

Fedt, men jeg tror ikke mange vil se film med 120X

 

Kan VLC afspille m2s filer direkte efter overføring fra XMB til PC?



-------------
Flemming


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af MUF722 MUF722 skrev:

 

Kan VLC afspille m2s filer direkte efter overføring fra XMB til PC?



Ja, M2TS-filen i SD opløsning kunne jeg afspille umiddelbart i VLC uden problemer.
Og eftersom min CPU gik i 100 under HD afspilning, mens en transcoded version ingen problemer havde, så formoder jeg at filen i HD opløsning ligeledes vil kunne afspilles uden problemer hvis jeg havde flere heste under køleren.

Jeg forsøgte mig med MS Mediaplayer, som spillede uden problemer i en kort periode inden programmet gik ned. - et problem som kunne reproduceres...

Jeg ser ikke meget video på PC, så jeg har ikke alt muligt liggende til tests. Jeg synes at kunne læse mig til, at VLC arbejder uden andre codecs installeret ? mens de fleste andre afspillere benytter 3. parts codecs?

PS3 kan ikke mangle CPU, og jeg har også oplevet, at jeg kunne skifte til eksempelvis Ramasjang, og så hakkede billedet i måske 10 sek eller 40 sek, hvorefter det "faldt på plads", for så at køre fejlfrit videre. Ved tryk på X, for at frembringe PlayTV menuen, eller andre "handlinger" bringer så billedet i uorden igen.

Er der nogen med PlayTV herhjemme, hvor det hele bare spiller, så giv lige lyd..

/B



Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 08:34
Tror vist det er en syg høne der har lagt det æg


Skrevet af: tummes
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 08:35
Synes bare det er uforståeligt. Det fungerer jo i andre lande, som modtager præcis samme signal som os ikke?


Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 08:53

Er det samme signal? Kan læse mig til at det fungerer i australien, men vælger man australien som land kan den jo ikke finde nogen kanaler. Frankrig skulle sende i samme format som DK, men valg af frankrig giver ikke nogen forbedring. Virker det i frankrig? ....kan desværre ikke fransk.

Andre lande hvor det virker?

 



Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 09:22
Virker i New Zealand. Deres TV3 benytter MPEG4 AVC og HE-AAC
Men sender i 1080i og ikke 720p som DR HD
Muligvis også andre mindre forskelle.

Australien har vist ikke så meget HE-AAC.

Naturligvis noget øv her og nu, men det er jo den chance der tages ved egenimport. Bringer ikke mit pis i kog, og mon ikke det bliver fikset på et eller andet tidspunkt. hverken MPEG4 AVC eller HE-AAC virker som standarder på vej ud. Tvært imod.

/B


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 10:10

B-CLG: Rigtig god ide at føre dataene over på en PC, og spændende resultat! Det må altså være et SW problem på PS3en. Jeg prøver noget optaget HD fra PS3'en på min computer i aften. Den burde kunne køre det uden konvertering.

Jeg prøvede også at blive Australier i går med samme resultat: Den finder ikke kanalerne. New Zealand kunne man ikke vælge.

 



Skrevet af: mads420
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 10:22

Jeg har forresten en fornemmelse af at nogle programmer er bedre end andre: Når man ser DR Ramasjang synes jeg næsten altid "ramasjangmusikvideoen" ser godt ud men fx udsendelsen efter ser ofte grim ud.

Kan det tænkes at der er forskel på hvordan det er kodet?? fx at ramsjangvideoen er konverteret en gang for alle, mens andre udsendelser konverteres on-the-fly...Eller forskellig bitrate?...Jeg indrømmer at jeg er lidt ude i spekulationer, men er der andre, der har lagt mærke til det samme?



Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af mads420 mads420 skrev:

Jeg prøvede også at blive Australier i går med samme resultat: Den finder ikke kanalerne. New Zealand kunne man ikke vælge.

 

Jeg tror at Australien er den sidste indstilling du skal forsøge dig med. Den medfører at ff på 120x og ad-skip samt muligheden for at kopiere til XMB forsvinder... Det er formodentlig et krav for at PlayTV kan sælges i Australien som "FreeView" godkendt. - Kommer på markedet dér den 26 november.

Australierne vælger derfor "andre" som profil ved opsætning.

Det er naturligvis også en risiko vi har, hvis Sony skulle finde på at markedsføre PlayTV her..

New Zealand har ingen dato for launch, og seneste SW update nævner ikke NZ. De har dér et tilsyneladende enestående proprietært EPG system, som sikkert kan en masse, men som holder mange produkter ude af markedet. Men jeg synes at have læst et eller andet sted, at Sony arbejder på at markedsføre PlayTV dér også.

/B




Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 11:41

Nu har jeg opdaget et nyt problem. Jeg havde via guiden sat den til at optage Forbrydelsen kl 20 i går, men i stedet er den selv gået igang med at optage fra kl 1815 til 1915!? Måske DR har sendt startsignal forkert afsted? Under Bibliotek er titlen Forbrydelsen 2 afsnit 6:10- så den mener selv den har optaget korrekt

Uret i PlayTV er også pludselig 45 min forud hvor den før var én time bagud. Jeg har så prøvet at sætte det op igen med Tyskland som land. Den finder kanalerne korrekt og uret står til at være bagud med en time for pludselig at hoppe til at være 45 min foran igen?

Har i andre bemærket dette?



Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 11:42

Det virker vist heller ikke i Frankrig!

Klippet herfra: http://blog.eu.playstation.com/2009/09/29/playtv-update-2/comment-page-3/#comments - http://blog.eu.playstation.com/2009/09/29/playtv-update-2/co mment-page-3/#comments

Posted on 29 October, 2009 at 5:36 pm by http://blog.eu.playstation.com/2009/09/29/playtv-update-2/comment-page-3/#comment-34170 - Bidenrage

Thanks for the 1.21. Good for Ausis and Kiwis, and for Frenchis too.

But some problems still there.

- Make my own chanel ranking.

- Fix the image problems on HD. (A lot of blocs during 10 or 20 secondes, but not on all HD channels)



Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af rapsacdk rapsacdk skrev:

Nu har jeg opdaget et nyt problem. Jeg havde via guiden sat den til at optage Forbrydelsen kl 20 i går, men i stedet er den selv gået igang med at optage fra kl 1815 til 1915!? Måske DR har sendt startsignal forkert afsted? Under Bibliotek er titlen Forbrydelsen 2 afsnit 6:10- så den mener selv den har optaget korrekt

Uret i PlayTV er også pludselig 45 min forud hvor den før var én time bagud. Jeg har så prøvet at sætte det op igen med Tyskland som land. Den finder kanalerne korrekt og uret står til at være bagud med en time for pludselig at hoppe til at være 45 min foran igen?

Har i andre bemærket dette?

Har du prøvet at sætte land til "andet"? Det virker hos mig.



Skrevet af: mads420
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af rapsacdk rapsacdk skrev:

Nu har jeg opdaget et nyt problem. Jeg havde via guiden sat den til at optage Forbrydelsen kl 20 i går, men i stedet er den selv gået igang med at optage fra kl 1815 til 1915!? Måske DR har sendt startsignal forkert afsted? Under Bibliotek er titlen Forbrydelsen 2 afsnit 6:10- så den mener selv den har optaget korrekt

Uret i PlayTV er også pludselig 45 min forud hvor den før var én time bagud. Jeg har så prøvet at sætte det op igen med Tyskland som land. Den finder kanalerne korrekt og uret står til at være bagud med en time for pludselig at hoppe til at være 45 min foran igen?

Har i andre bemærket dette?

Sært. 45 min giver ingen mening hvis det er en tidszonefejl.

Jeg har ingen problemer. PlayTV optog til korrekt tid på DR HD i går. Jeg har min location til "other". Har du sikret dig at du har taget "daylight saving time" fra i XMBen? Men stadig...45 minutter er et mærkeligt skævt tal hvis det var det.



Skrevet af: MUF722
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 12:06
Har testet at overføre lidt optaget ramasjang og DRHD fra biblioteket til XMB til ekstern harddisk, og derefter afspillet på PC. Ramasjang kører fint. DRHD lidt rykkende men uden pixelering. (CPU75%). Altså må det være et software problem, som jeg håber kan løses.

-------------
Flemming


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af MUF722 MUF722 skrev:

Har testet at overføre lidt optaget ramasjang og DRHD fra biblioteket til XMB til ekstern harddisk, og derefter afspillet på PC. Ramasjang kører fint. DRHD lidt rykkende men uden pixelering. (CPU75%). Altså må det være et software problem, som jeg håber kan løses.


Tak for tilbagemeldingen.
Hvilket program benyttede du til at afspille filen på din PC ? VLC ?

/B



Skrevet af: MUF722
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 14:16

Ja, VLC. Ingen af de andre media players jeg har kunne.

Jeg har en anden PC med flere muskler, som jeg lige vil teste. Har jeg forstået korrekt at media player 12 i win7 kan afspille m2ts?

 

Lige i dette øjeblik kører Ramasjang uden problemer på Play TV og DRHD langt bedre end i går.



-------------
Flemming


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 15:10
Har lige sat 4 programmer til optagelse i EPG'en. Oplevede at tiden blev skruet frem undervejs, og så tilbage til korrekt tid igen, mens jeg så på det... Ved ikke lige hvor den forsøger at hente den "rigtige" tid, eller hvad der nu sker.

@MUF722:
Jeg benytter MS Media Player 11 under XP. Jeg har muligvis div. codecs liggende fra års tilfældige strejf af div. pakker og programmer.
Men som nævnt, så gik den hurtigt ned efter 5-10 sek M2TS afspilning.

/B


Skrevet af: KimS
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 16:07

Hej,

Det er muligt at det er mig der har misforstået noget, men det lyder som om der er flere der har fået HE-AAC lyd på PS3 afspiling af ts filer? (mpeg2 + mpeg4)

Jeg optager via Mediaportal og afspiller via PS3, men uden lyd på mpeg4 kanalerne.

Er der nogen der har fundet en løsning på det?

Mvh Kim



Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af KimS KimS skrev:


Det er muligt at det er mig der har misforstået noget, men det lyder som om der er flere der har fået HE-AAC lyd på PS3 afspiling af ts filer? (mpeg2 + mpeg4)

Er der nogen der har fundet en løsning på det?

PS3 kan ikke i sig selv afspille HE-AAC, dvs. fra XMB. Kun fra PlayTV biblioteket. Dertil kan man ikke kopiere filer... Så din model dur ikke.

Du bliver nødt transcode/streame eller transcode/kopiere filerne.

/B




Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 19:42

Er der slet ingen geniale mennesker derude som kan løse problemet!!! Udover Sony altså, men de er jo nok lidt svære at trække op pga. 7 personer i lille DK som ikke kan modtage MPEG4 ordentligt.

Eller skal vi bare glemme Playtv og købe fx. en Denver fra HaraldNyborg til 489,- Den virker og kan optage på USB-stick eller HDD....



Skrevet af: MUF722
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 19:46

Med quad-core multimedie PC (CPU 28%) afspiller m2ts filer af DR HD uden problemer og med DVB tekster

Der er dog små fejl hist og her, men det skyldes eventuelt mine antenneforhold der ikke er så gode. Jeg bor i Sverige . (ca 60% signal)



-------------
Flemming


Skrevet af: HIL1963
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 19:47
Har stadig støj på billederne på de nye kanaler, hvis jeg kopierer det over og afspiller det med 10x hastighed er billedet fint. Er det tuneren der ikke kan følge med?


Skrevet af: mads420
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af MUF722 MUF722 skrev:

Ja, VLC. Ingen af de andre media players jeg har kunne.

Jeg har en anden PC med flere muskler, som jeg lige vil teste. Har jeg forstået korrekt at media player 12 i win7 kan afspille m2ts?

 

Lige i dette øjeblik kører Ramasjang uden problemer på Play TV og DRHD langt bedre end i går.

Det er til dels rigtigt at Media Player 12 i win7 kan spille m2ts. Der er dog ingen AAC lyd. Den spiller optagede mpeg2 programmer uden problemer, men DR HD uden lyd.

Jeg overførte i går noget DR HD fra PS3 til min computer og spillede det med VLC (og win7 media player og media center uden lyd) og det så hamrende godt ud. Ingen pixellering og ingen hakken, selvom det ser forfærdeligt ud på PS3'en.

 



Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 13:01
Der er åbenbart andre end dem med PlayTV med samme problem mht. de nye kanaler:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69307&title=problem-med-h264-codec-og-de-nye-kanaler - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69307&title=problem-med-h264-codec-og-de-nye-kanaler

/B



Print side | Luk vindue