Print side | Luk vindue

Kompakt mpeg4 DVB-T modtager.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68611
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 15:16

Emne: Kompakt mpeg4 DVB-T modtager.
Skrevet af: NF
Emne: Kompakt mpeg4 DVB-T modtager.
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 22:17
Er der nogen der kan anbefale en MPEG4 DVB-T modtager der er lille nok til at sidde skjult bag fjernsynet?

Den skal selvfølgelig understøtte danske undertekster, tekst-TV og EPG - og så skal prisen helst være fornuftig, da det muligvis bliver en kortsigtet løsning.

Boxer understøttelse er ok, men ikke noget krav.

Pt. bruger er jeg ganske tilfreds med en Brainwave BW3000LT, men den understøtter jo desværre kun MPEG2

IØ: Er der forskel på kvaliteten af scart og HDMI forbindelse mellem modtager og TV? Jeg gætter på at scart er analog, så der konverteres fra digital til analog, til digital igen. Er det korrekt?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 22:22

Brug af HDMI er nødvendigt til HD. Så Scart er udelukket. Der er ikke det vilde udvalg af modtagere på markedet endnu, og mig bekendt ikke nogen der er så små.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 07:40
Triax laver nogle som kun 2-3 cm høje, som kan sidde bag en flad - se efter model 405 eller 409

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 11:26
Mpeg4 modtagerne er gennemgående lidt større end mpeg2. Men ja, Triax'erne er de fladeste

Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 11:53
Slettet - har fundet det

Skrevet af: mrjp
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 21:29
Og hvad kom du så frem til? Andre kunne måske være interesseret i resultatet af din søgen  Smile

Og så vil jeg lige tilføje at man GODT kan se HD kanalerne via scart forbindelse. Det fungerer fint, hvis man har en helt almindelig CRT skærm (ikke HD), og så kobler en mpeg4 boks til via scart. (opløsningen er naturligvis ikke i HD)

Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 21:39
Da det ikke lykkedes at finde en i cigaretpakke-størrelse, endte det med en billig Lumatron fra Kvickly. Den fungerer i det store hele udmærket og fylder "kun" som en bilradio. At den så står synligt fremme, må vi leve med, indtil der dukker mere fristende løsninger op.

Skrevet af: corgi
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 20:40
Hvad hedder den i model  da jeg skulle bruge en til campingvogn  som gerne måtte fylde så lidt som mulig 

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 21:43
DVB-T49.

Print side | Luk vindue