Print side | Luk vindue

Fladskærm og dårligt antennesignal?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6864
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 19:03

Emne: Fladskærm og dårligt antennesignal?
Skrevet af: KBAndersen
Emne: Fladskærm og dårligt antennesignal?
Skrevet den: 03-Oktober-2005 kl. 09:19

Hej

Fladskærm og dårligt antennesignal? Ja, hvordan med det ? Syntes jeg kan huske noget om at hvis antennesignalet ikke er optimalt, vil et fladskærms tv ike kunne bruges ? Er det rigtigt...? Billedet vil blive dårligere end med et CRT tv...?

Mvh

Svar:
Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 03-Oktober-2005 kl. 15:38

Hej Claes

Mener også at et crt tv, har selv et 29" Sony, er at foretrække. Jeg har ikke selv set et LCD/PLASMA tv der kunne levere lige så levende billeder. For mig virker fladskærmstv døde i billedet.. Det ser uægte ud. Og film syntes jeg ligner noget fra en hjemmevideo :)

tror nu nok hvis jeg købte Sonys nye LCD top tv, Wega mm, så kunne det få lov at erstatte mit nuværende.

Mvh

Skrevet af: Moef
Skrevet den: 03-Oktober-2005 kl. 15:50

Jeg så TV billedet et Philips 32" LCD TV - uha dada, jeg ville aldrig bytte med mit gamle Grundig TV billede :-)

Philips LCD billedet nærmest meget hvidt, grovkornet, støjfyldt, samt at det mistede alt farve kontrast når man kikkede lidt fra siden. Så var det nærmest kun brightness man kunne se

Findes der egentlig Plasma ell. LCD TV's, som kan gengive TV billedet på samme måde som et alm. CRT TV kan?

SLL

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-Oktober-2005 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Jeg så TV billedet et Philips 32" LCD TV - uha dada, jeg ville aldrig bytte med mit gamle Grundig TV billede :-)

Philips LCD billedet nærmest meget hvidt, grovkornet, støjfyldt, samt at det mistede alt farve kontrast når man kikkede lidt fra siden. Så var det nærmest kun brightness man kunne se

ved du hvilke model du så ?
For vil bestemt mene at de nye modeller ikke står tilbage for et CRT, bortset fra på prisen..

Skrevet den: 03-Oktober-2005 kl. 16:08

Det er en af mine kammerater som har købe et Philips LCD via Leasy. Jeg ved godt nok ikke hvilken model det er, men det er nok 1½-2 år gammelt. Så det er ikke det sidste nye. Men han måtte smide 24000 kr. for det, hjælp!!!!!  hvilken pris. Oven i kommer, at det vidst er købt via en afbetalingsordning, så det bliver sikkert meget meget dyrt.

Og så ved jeg, at det maks kan køre 1024 x 768. Det har en VGA indgang, så man kan smide computeren til det. Men kom køre i omtalte opløsning

Moef

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-Oktober-2005 kl. 16:11

ok 2 år gammelt, der er sket ufatteligt meget det sidste år.

Prøv at checke et 32pf9830 i en butik, så vil jeg tro at du gerne vil udskifte dit grundig !!

Skrevet den: 03-Oktober-2005 kl. 16:13

Haha.. jamen så tør jeg overhovedet ikke at tjekke det, så bliver jeg bare hooked på det. Når det kommer dertil er jeg som et lille barn, som mangler pengene til det

Moef

-------------

Print side | Luk vindue