Print side | Luk vindue

HE-AAC på Popcorn A-100 mm.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68644
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 20:45


Emne: HE-AAC på Popcorn A-100 mm.
Skrevet af: Hansemand
Emne: HE-AAC på Popcorn A-100 mm.
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 16:36
Har testet http://spawnweb.dk/pch/heaactest.ts - http://spawnweb.dk/pch/heaactest.ts og det virker fint på min A-100, men hvis jeg selv optager en ts fil fra DVB-T kommer der ingen lyd. Hvad mon problemet er? Har iøvrigt svært ved at håndtere H264 filerne på min pc'er. Det bedste resultat for mig er at lægge video og konverteret lyd i en avi. container. Det virker ok nogen gange. Gode forslag modtages

-------------
Mvh Hansemand



Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Har testet http://spawnweb.dk/pch/heaactest.ts - http://spawnweb.dk/pch/heaactest.ts og det virker fint på min A-100, men hvis jeg selv optager en ts fil fra DVB-T kommer der ingen lyd. Hvad mon problemet er? Har iøvrigt svært ved at håndtere H264 filerne på min pc'er. Det bedste resultat for mig er at lægge video og konverteret lyd i en avi. container. Det virker ok nogen gange. Gode forslag modtages


Prøv at sammenligne Mediainfo output for heaactest.ts og den .ts som du selv laver?

Jeg har to software applikationer som kan lave HTTP streaming til PCH ud af en DVB kanal med AAC lyd (dvbstream og vlc). Den ene virker på A-100 (vlc), men den anden gør ikke (dvbstream). Jeg er ikke helt klar over hvad det skyldes...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 17:01
Det er jo mærkeligt. min egen .ts viser faktisk ingen info af betydning, hvorimod Spawn's viser en hel masse. Jeg streamer ikke til PCh'en. Jeg optager fra DvbViewer. Jeg afspiller fint med vlc. 

-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Det er jo mærkeligt. min egen .ts viser faktisk ingen info af betydning, hvorimod Spawn's viser en hel masse. Jeg streamer ikke til PCh'en. Jeg optager fra DvbViewer. Jeg afspiller fint med vlc. 


Lyder sært. Prøv at optage 30 sekunder i Dvbviewer og upload det til sendspace.com eller lignende.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 18:42
Ok, here we go:
http://www.sendspace.com/file/y3tos1 - http://www.sendspace.com/file/y3tos1
Håber det giver mening


-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 19:09

Ja - prøv det så vi kan kigge på den og teste.

Her er i mellemtiden en anden test fil med HE-AAC audio som spiller både på min C-200 og A-100

http://spawnweb.dk/pch/heaactest2.mp4 - http://spawnweb.dk/pch/heaactest2.mp4



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 19:20

Checkede lige din fil Hansemand

Jeg kan ikke afspille den med lyd på pc'en, ikke engang med dvb-viewer eller vlc, og ingen af mine værktøjer kan remuxe den med audio.  Den spiller heller ikke med lyd på min A-100, men den spiller med lyd på min C-200



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Checkede lige din fil Hansemand - men den kan jeg ikke få meget ud af

Jeg kan ikke afspille den med lyd nogen steder, heller ikke på pc'en, ikke engang med dvb-viewer eller vlc, og ingen af mine værktøjer kan remuxe den med audio.  


Øhh, Er der allerede nisser på spil? Jeg afspiller fint med vlc og Dvbviewer, men det er korrekt at det kniber lidt med at håndtere filerne. Tsmuxer vil ikke kendes ved h264 videoen ret tit. Yamb kan demuxe til h264 og aac fil. Det kan Dgavcindex også. Hva' f..... skal der til og hvorfor er der den forskel?
Jeg måtte på et tidspunkt installere et plugin(libfaad2 Wrapper DirectShow Filter til Dvbviewer for at høre lyden fra Canal 9. Nu tænker jeg pludselig på om du(I) overhovedet har he-aac lyd eller omvendt. Norge ser ud til at være glad for plugin'et når jeg læser Dvbviewer forum.


-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Øhh, Er der allerede nisser på spil? Jeg afspiller fint med vlc og Dvbviewer, men det er korrekt at det kniber lidt med at håndtere filerne. Tsmuxer vil ikke kendes ved h264 videoen ret tit. Yamb kan demuxe til h264 og aac fil. Det kan Dgavcindex også. Hva' f..... skal der til og hvorfor er der den forskel?


Jeg har ingen lyd i A-100. Jeg kan afspille i VLC 1.0.2 på Linux, og VLC rapporterer korrekt at lyden er HE-AAC (AAC med SBR udvidelse) i 48 Khz.

Men jeg tror at Dvbviewer laver fejl i transport stream'en, som VLC blot er i stand til at omgå (VLC er kendt for at være robust). MediaInfo for audio streamen svarer ikke til den transport stream fra Canal9 som jeg selv lavede; der mangler noget. Desuden får jeg forskellig information med to forskellige versioner af MediaInfo.
 


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja - prøv det så vi kan kigge på den og teste.

Her er i mellemtiden en anden test fil med HE-AAC audio som spiller både på min C-200 og A-100

http://spawnweb.dk/pch/heaactest2.mp4 - http://spawnweb.dk/pch/heaactest2.mp4



DVB i 720x320?? Hvor finder man det?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Øhh, Er der allerede nisser på spil? Jeg afspiller fint med vlc og Dvbviewer, men det er korrekt at det kniber lidt med at håndtere filerne. Tsmuxer vil ikke kendes ved h264 videoen ret tit. Yamb kan demuxe til h264 og aac fil. Det kan Dgavcindex også. Hva' f..... skal der til og hvorfor er der den forskel?


Jeg har ingen lyd i A-100. Jeg kan afspille i VLC 1.0.2 på Linux, og VLC rapporterer korrekt at lyden er HE-AAC (AAC med SBR udvidelse) i 48 Khz.

Men jeg tror at Dvbviewer laver fejl i transport stream'en, som VLC blot er i stand til at omgå (VLC er kendt for at være robust). MediaInfo for audio streamen svarer ikke til den transport stream fra Canal9 som jeg selv lavede; der mangler noget. Desuden får jeg forskellig information med to forskellige versioner af MediaInfo.
 

Hvilken version dvbviewer og mediainfo hos dig/I? Her er det 4.2.1.0 og mediainfo 0.7.7.8. Hvad er dit/jeres gæt angående Dvbviewer fejl. Hvordan kan det være at jeg skulle installere det omtalte plugin for at få lyd? Har I andre også installeret dette plugin fra Dvbviewer download sektion eller kører I med Dvbviewer's egne filtre?


-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 21:18

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



DVB i 720x320?? Hvor finder man det?

Ingen steder - det er en encodning jeg selv har lavet med HE-AAC audio.



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Hvilken version dvbviewer og mediainfo hos dig/I? Her er det 4.2.1.0 og mediainfo 0.7.7.8. Hvad er dit/jeres gæt angående Dvbviewer fejl.


Jeg bruger ikke Dvbviewer. Det fås ikke til Linux. Men jeg har et andet stykke Linux software (dvbstream) som har problemer med HE-AAC audio streams. Det bliver remuxet til en HTTP stream hvor PCH ikke kan genkende lyden (audio feltet er tomt på PCH info, ligesom med din fil).

MediaInfo er 0.7.20 (Linux) og 0.7.23 (Windows, seneste), hvor sidstnævnte er mest præcis, men begge mangler information om lydsporet.

Hvad der er galt, herunder om mit problem er det samme som dit, ved jeg ikke.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 21:42
Spawn's testfil havde info omkring he-aac. Så vidt jeg kunne forstå var det en version1  og min fil viser ikke en dyt, herligt. Er der ikke andre med samme/eller mangel på samme problem? Hva' med dig Spawn hvad siger din opstilling???

-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 22:00
Jeg har lige læst info på .ts fil fra min Maximum T-1300. Det er det samme gylle som på pc'er. Altså Dvbviewer er ikke fejlkilde. Sendes der forskelligt på de forskellige sendere eller hvad sker der? Der må da være andre medlemmer der er i samme situation som jeg , men det finder de nok ud af den dag de skal optage et program og efterflg. vil redigere i matrialet.

-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 15:26
Jeg er nu kommet så langt som at afspille *.ts filer fra Canal 9 på min Popcorn A-100. Det ser ud til at lyddelen ikke bliver sendt/gemt i 48khz men 44.1 khz. Jeg er ikke helt sikker, men ved afspilning med vlc bliver der konverteret til 48 khz on the fly. Jeg gør simpelhen det at jeg åbner *.ts fil i vlc og konverterer til en anden *.ts fil. Jeg beholder video og lyd som det er og det enste jeg gør med lyden er at sørge for de 48 khz under indstillinger for lyd. Altså ingen omkodning af video/lyd delen. Derefter spiller det super både på WDTV og PCH A-100. Jeg kan også se meget mere info om lyden i mediainfo. Nu ved jeg ikke om dette lyd problem er det samme over hele landet. Det bliver spændende når DR sender på søndag om der så er ændringer  på video og lyd igen i forhold til Canal 9, som for mit vedkommende forsvinder (ingen abonnement).

-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Jeg er nu kommet så langt som at afspille *.ts filer fra Canal 9 på min Popcorn A-100. Det ser ud til at lyddelen ikke bliver sendt/gemt i 48khz men 44.1 khz. Jeg er ikke helt sikker, men ved afspilning med vlc bliver der konverteret til 48 khz on the fly.


Jeg tror at problemet ligger på capture niveau, altså i DVBviewer for dig. Jeg har flere DVB programmer på Linux som ikke kan lide HE-AAC lyd, og som gør mærkelige ting ved audio streamen.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Jeg er nu kommet så langt som at afspille *.ts filer fra Canal 9 på min Popcorn A-100. Det ser ud til at lyddelen ikke bliver sendt/gemt i 48khz men 44.1 khz. Jeg er ikke helt sikker, men ved afspilning med vlc bliver der konverteret til 48 khz on the fly.


Jeg tror at problemet ligger på capture niveau, altså i DVBviewer for dig. Jeg har flere DVB programmer på Linux som ikke kan lide HE-AAC lyd, og som gør mærkelige ting ved audio streamen.

Der er ingen forskel på det jeg optager med Dvbviewer og Maximum T-1300. Maximum'en laver nøjagtig det samme. Hvis der er noget galt så må det være signalet.


-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Der er ingen forskel på det jeg optager med Dvbviewer og Maximum T-1300. Maximum'en laver nøjagtig det samme. Hvis der er noget galt så må det være signalet.


Den fil som jeg uploadede i week-end'en kan godt afspilles på PCH A-100. Den er lavet ved at lave VLC dumpe den datastrøm som VLC modtager.

(jeg troede ved at fejl at den ikke kunne afspilles i A-100, men det kan den godt).


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Der er ingen forskel på det jeg optager med Dvbviewer og Maximum T-1300. Maximum'en laver nøjagtig det samme. Hvis der er noget galt så må det være signalet.


Den fil som jeg uploadede i week-end'en kan godt afspilles på PCH A-100. Den er lavet ved at lave VLC dumpe den datastrøm som VLC modtager.

(jeg troede ved at fejl at den ikke kunne afspilles i A-100, men det kan den godt).

Det må være de forskelle i hz der spøger, men hvordan det hænger sammen ved jeg intet om.


-------------
Mvh Hansemand



Print side | Luk vindue