Print side | Luk vindue

Triax HD 405VA. Svag signalstyrke!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68725
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 00:24

Emne: Triax HD 405VA. Svag signalstyrke!
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Triax HD 405VA. Svag signalstyrke!
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 19:26

Jeg har købt denne box sammen med Boxer abbonnement. Det viser sig desværre at den kun kan komme op på godt 50% signalstyrke, og kvalitet er nogenlunde det samme.

På mit Pio TV er signalstyrken 89%, og på Pana HDD er den 100%, så signalet skulle være godt nok.

Er der andre der har PROBLEMER MED TRIAX 405 ?

Og hvad gør jeg?

Svar:
Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 19:36
Er det et problem? (ud over at det irriterer din blindtarm at den melder en lav signalstyrke)

Min Triax melder også om halvskidt signal, men jeg har endnu aldrig set et udfald i billedet...

-Kent

-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/kbhsn/">

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

På mit Pio TV er signalstyrken 89%, og på Pana HDD er den 100%, så signalet skulle være godt nok.

Jeg tvivler meget stærkt på at du kan sammenligne signalstyrke som procenttal mellem forskellige boxe.

Dermed ikke sagt at alle digitale modtagere er lige gode. Ligesom på analogt TV vil tunerne have forskellig følsomheder, men hvis du ikke har billedfejl og hvis BER er 0, ville jeg ikke bekymre mig om sagen..

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 20:07

Det resulterede i aftes under Vild Med Dans i at jeg fik et chok fordi der lød et højt knald i højttalerne - og det gjorde det flere gange. Og der er også lidt pixellering når jeg skifter kanal.

Ellers havde jeg ikke interesseret mig for signalstyrke

BER er 125 - 140 !

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 20:11

Så modtages signalet ikke korrekt, BER skal være 0.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 20:26

Og der er også lidt pixellering når jeg skifter kanal.

Kun når du skifter kanal? Det gør min Dreambox til DVB-C også (uden BER problemer), men til gengæld sker kanalskifte meget hurtigt, så jeg tror at boxen snyder lidt og viser billedet før der er modtaget en fuld MPEG keyframe.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så modtages signalet ikke korrekt, BER skal være 0.

Det' jo det jeg siger: Der er noget galt med signalet på den fætter

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 09:50
Hvad betyder BER? Skal den være nul, eller bare tæt på?

Min siger noget med BER: 0,00027341 (skrevet som en -8 ti'er-potens, dvs 27341e-8)

-Kent

-------------

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 11:10

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Hvad betyder BER? Skal den være nul, eller bare tæt på?

Min siger noget med BER: 0,00027341 (skrevet som en -8 ti'er-potens, dvs 27341e-8)

-Kent

Ja det ville jeg også gerne vide. hvad betyder BER?

Skrevet af: quadrago
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 20:11
BER op til 4000 her, adskillige problemer med pixelering og knald i lyden. Kørte uden problemer en halv dag og har ikke kunne modtage et hæderligt signal siden.

Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 22:58

BER = Bit Error Rate.

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

BER = Bit Error Rate.

Ja så kan jeg godt se at den helst skal være 0. Men der kan vel stadig være udmærket signal med 100-150, ikke?

Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 07:05
Jeg har googlet lidt; BER er et forholdstal, altså er det et tal imellem 0 og 1 - hvor 0 betyder at der ikke er bitfejl, og 1 betyder at der er  fejl i samtlige bits.

Så for at sammenligne vores tal, så skal man altså have ti'er-potensen med. Når min skriver 27341e-8, er der altså fejl på 273 ud af 1.000.000 bits.

Men det behøver ikke have nogen indflydelse på billedet eller lyden - der er fejlkorrektion på signalet, så boksen kan selv rette en hvis portion bitfejl.

Mit Sony TV rapporterer både BER før og efter fejlkorrektionen - og selvom der altså er den del fejl før, så skriver det altid et rundt 0 efter fejlkorrektionen.

Spørgsmålet er hvor mange fejl der skal være, før der begynder at slippe fejl igennem fejlkorrektionen?!?

-Kent

-------------

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 09:50

Mit Sony TV rapporterer både BER før og efter fejlkorrektionen - og selvom der altså er den del fejl før, så skriver det altid et rundt 0 efter fejlkorrektionen.

Spørgsmålet er hvor mange fejl der skal være, før der begynder at slippe fejl igennem fejlkorrektionen?!?

Jeg googlede og læste op på nogen dokumenter om dette i går. Jeg får selv digitale kanaler som DVB-C til mit Sony KDL-37W5500 og mine forældre får nogen digitale kanaler midlertidigt som DVB-T på et Sony KDL-37V5500.

DVB-C har en Reed-Solomon fejlkorrektion; DVB-T har også en Reed-Solomon fejlkorrektion og yderligere en Viterbi fejlkorrektion, som ligger før Reed-Solomon.

Der er således 2-3 forskellige BER man i princippet kan måle:

BER før Viterbi (på DVB-T)
BER før Reed-Solomon (på DVB-T/C) = BER efter Viterbi (på DVB-T)
BER efter Reed-Solomon

Man definerer ikke teoretisk fejlfrit signal efter Reed-Solomon men derimod et "Quasi Error-Free" signal, hvilket betyder af BER skal være 1x10^-11 eller lavere - dette er altså tæt nok på nul til at være godt nok.

For at BER efter Reed-Solomon skal være Quasi Error-Free, så skal BER før Reed-Solomon være 2x10^-4 eller lavere.

Hvad, den acceptable BER før Viterbi fejlkorrektion skal være for at BER efter Viterbi er 2x10^-4 eller lavere, ved jeg ikke, men ved en BER før Viterbi på 2x10^-4 er BER efter Viterbi ca. 1x10^-10 altså en faktor 2.000.000 lavere. Man kan deraf konkludere at Viterbi fejlkorrektionen er ganske effektiv, men ikke direkte sige hvad den højeste acceptable BER før Viterbi vil være.

For DVB-T signal kan man på de nye Sony fjernsyn se BER før Viterbi, BER før Viterbi i gennemsnit over 5 sekunder, og fejl efter Reed-Solomon; det er uklart om fejl efter Reed-Solomon bruger samme enhed eller om den tæller hele fejl i et interval.

For DVB-C signal kan man på de nye Sony fjernsyn se BER før Reed-Solomon, BER før Reed-Solomon i gennemsnit over 5 sekunder, og fejl efter Reed-Solomon; det er uklart om fejl efter Reed-Solomon (UEC) bruger samme enhed eller om den tæller hele fejl i et interval.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 13:04
Det er volapyk for mig. Jeg sender boxen tilbage til Netto-sat. Så må de kigge på den der. De sender dog en ny til mig, så jeg kan jo være ligeglad

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 10:44

Det er volapyk for mig. Jeg sender boxen tilbage til Netto-sat. Så må de kigge på den der. De sender dog en ny til mig, så jeg kan jo være ligeglad

Har du fået den nye boks? Og er signalmodtagelsen på den så bedre?

-Kent

-------------

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 11:58

Har du fået den nye boks? Og er signalmodtagelsen på den så bedre?

-Kent

Iflg PostDK kommer den i aften, når der omdeles pakkepost. Skal nok lige komme med en kommentar om der er nogen ændringer.

Hvis det viser sig at det er det samme, så må jeg jo have en anden box, men hvilken? Den skal i så fald have en mere følsom tuner.

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 13:15
kampus
har lige sat min TechniSat DiGyBOXX T4 VA op
den kan jeg godt anbefale, den virker bare.
er boxergodkendt.

viser samme signal styrke som min pan ex87. hos mig cirka 95 procent

havde lånt en maximum 541 va og den var intet værd.

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 13:33

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

kampus
er boxergodkendt.

Ja det læste jeg lige i den anden tråd. Tyder på det er sådan en jeg i givet fald skal ha'. Hvordan er EPG, TTV og menuer. Og er fj.btj pæn sort med goe' knapper?

Men men men, jeg har jo handlet hos Netto-sat incl Boxer, og de har ikke den Technisat box. Så hvordan skal jeg få byttet?

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 13:54

Men men men, jeg har jo handlet hos Netto-sat incl Boxer, og de har ikke den Technisat box. Så hvordan skal jeg få byttet?

du har vel 14 dages fortrydelsesret, men du skal selvf. betale porto...

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 13:58

kampus
er boxergodkendt.

Ja det læste jeg lige i den anden tråd. Tyder på det er sådan en jeg i givet fald skal ha'. Hvordan er EPG, TTV og menuer. Og er fj.btj pæn sort med goe' knapper?

fjernbetjeningen er stort set som en ex87 og den har fin respons tid.
bruger dog selv en logitech Harmony one til alt.
ttv har jeg ikke prøvet endnu, men menuer og epg fungere fint.
samt den hurtigt også til kanal skift. 
så alt i alt et fint køb.
men skal nok rode lidt med den i aften.
har endnu ikke mødt nogen automatisk software opdatering i starten. 
som der åbenbart er både på triax og maximum. 

har du fået den 405 sammen med et abo, for så bliver den nok svær og bytte til noget de ikke har.

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Ja portoen er jeg godt klar over. Har jo lige sendt den tilbage for at få den byttet til en magen til

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:14

Ja portoen er jeg godt klar over. Har jo lige sendt den tilbage for at få den byttet til en magen til

?? Hvis det er en reklamation skal du da ikke betale for portoen...

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:14

kampus
er boxergodkendt.

fjernbetjeningen er stort set som en ex87 og den har fin respons tid.
bruger dog selv en logitech Harmony one til alt.
ttv har jeg ikke prøvet endnu, men menuer og epg fungere fint.
samt den hurtigt også til kanal skift. 
så alt i alt et fint køb.
men skal nok rode lidt med den i aften.
har endnu ikke mødt nogen automatisk software opdatering i starten. 
som der åbenbart er både på triax og maximum. 

har du fået den 405 sammen med et abo, for så bliver den nok svær og bytte til noget de ikke har.

Det er lige netop det med at den er købt sammen med Boxer Abb. Så er det vel svært at returnere den. I Boxers betingelser står der at man hæfter for ½ års kortgebyr på 389 kr

Og hvis jeg så skal købe ved AV-Connection, kommer der en ny tilmelding til Boxer med samme navn og cpr nr. Det er da noget rod

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:15

Jo det skulle jeg selvom det var en reklamation

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:19

Hvis man fx købet et mobil-abonnement, kan man fraskrive sig fortrydelsesretten, ved ikke om det er det samme hos boxer?

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:26

Jo det skulle jeg selvom det var en reklamation

Det mener jeg ikke du skal, hvis de leverer en defekt vare skal de afholde alle udgifter. Spørgsmålet er så, om boksen egentlig er defekt, eller den bare er lousy? Altså om det er en reklamation eller en fortrydelse så at sige? D

Du kan jo evt. spørge i jura-foraet hvis du synes.

-------------
mvh Christian

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:35

Hvis man fx købet et mobil-abonnement, kan man fraskrive sig fortrydelsesretten, ved ikke om det er det samme hos boxer?

Boxer giver 14 dages fortrydelseret.

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:37

Ja præcis! Det vides endnu ikke om boxen bare er lousy til trods for at jeg grundigt har undersøgt markedet for at få én med rimelig god tuner.

Hvis det viser sig at den box jeg modtager iaften er bedre end den tilbagesendte, så er det jo en reklamation, og så skal jeg vel ha' penge for porto: 75 kr

Hvis boxen derimod er lige så ringe, så er det jo en retur, som jeg selv skal betale for

Og så vil jeg selvfølgelig ta' en snak med Netto-sat om de kan skaffe Technisat Digyboxx T4 boxen

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Ja, men du hænger stadig på ½ års kort gebyr

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:18
Kampus

jeg var vist lidt for hurtig
Technisat Digyboxx T4 søger også efter opdatering.
Men det forsvinder igen efter 1-1,5 sek.
så tror alle boxergodkendte skal gøre det.
Men det tog vil 40 sek på en 541 va og nogen gange startede den ikke, uden man tog strømmen.

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:26
Ja det gør Triax'en også, men de 3 sek gør ikke noget. Gid da bare den nye virker, så jeg ikke skal ud i noget træls returnering og opsigelse af Boxer.

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:31

Ja det lyder da tåbeligt  Jeg har nu haft Boxer ca 1 måned uden at kunne se noget  på grund af signalet kun er 10 %. Håber det går bedre på søndag, alle de andre gratis kanaler står perfekt.

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:50

Ja det lyder da tåbeligt  Jeg har nu haft Boxer ca 1 måned uden at kunne se noget  på grund af signalet kun er 10 %. Håber det går bedre på søndag, alle de andre gratis kanaler står perfekt.

Det lyder næsten endnu værre. Hvad hvis signalet ikke blir' kraftigere på Boxer kanalerne? Så står du også med problemet: Ska' jeg ha' en anden box, eller helt opgive Boxer

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:55
Mit signal er heller ikke perfekt på boxerkanalerne, men hvis ikke det bliver
bedre efter på søndag er der jo den mulighed at gøre noget ved antennen.
Bruger indtil videre en indendøsantenne, som desværre er meget følsom for
placering og derfor ikke så nem at gemme af vejen.

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 16:07

På søndag skulle der komme 90 % mere styrke på  De påstår når jeg kan tage alle gratis kanaler perfekt vil Boxer også kunne modtages, de Svenske Boxer kanaler kan jeg se/er dog kodet.  

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 16:43
Jamen så skulle jeg måske også vente til efter søndag med at dømme Triax'en ude hvis der kommer mere styrke på senderne her også.

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 20:22

UPDATE!!!

Har fået sat boxen til og der er højere signalstyrke på FTA kanalerne på ca 75%. Boxer kanalerne er det samme 50-55%. BER er også det samme: 129 - 149.

Men denne box lyser sørme grønt når den er tændt

Og så noget meget mystisk. Satte alle stik til inden den blev sat ind i reolen, og her hakkede signalet periodisk. Det viser sig at der er dårlig forbindelse i antenne input. For når jeg drejer med stikket hakker signalet, og jeg har naturligvis prøvet med et andet stik også, men det er det samme.

Så nu er jeg ved at være godt knotten på den Box, men venter lige til efter weekenden med at gøre mere.

Skrevet af: per olsen
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 21:10

Er det normalt at BER svinger helt vildt nå man ser under Antenne styrke ?

Har selv lige oprettet en Tråd men lidt af de samme problemer (Sagem ITD84hd problem eller antenne) 

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 11:45

Hvilken firmware er der på din nye boks?

-Kent

-------------

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:27
Jeg synes godt nok at der er mange der har problem med det signal,har lige sat en boks inde på datters værelse,en CDC-7000 fra CD og hvis jeg går over DVB-T tuner,der brugte jeg bare et stykke højttalerkabel ca 1.2 m som antenne,har jeg et konstant signal niveau på 91 og et kvalitet signal på 92 med en afstand på 26 km til Tommerup senderen.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet af: keldp
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:33

Jeg har en 409 der har ikke været problemer med udfald i signalet

også ca signal styrke på 75% men min lyser ikke grønt når den er tændt

kun rødt når den er slukket ??

UPDATE!!!

Har fået sat boxen til og der er højere signalstyrke på FTA kanalerne på ca 75%. Boxer kanalerne er det samme 50-55%. BER er også det samme: 129 - 149.

Og så noget meget mystisk. Satte alle stik til inden den blev sat ind i reolen, og her hakkede signalet periodisk. Det viser sig at der er dårlig forbindelse i antenne input. For når jeg drejer med stikket hakker signalet, og jeg har naturligvis prøvet med et andet stik også, men det er det samme.

Så nu er jeg ved at være godt knotten på den Box, men venter lige til efter weekenden med at gøre mere.

[/QUOTE]

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:33
Ellers

-------------

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

Er det normalt at BER svinger helt vildt nå man ser under Antenne styrke ?

Det kan kun være "normalt" hvis du har dårlige modtage forhold. Eksempler: udendørs antenner som peger i den forkerte retning, er forkert polariseret, eller ikke mindst indendørs antenner på steder hvor dette ikke er muligt.

-------------

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 13:15

Hvilken firmware er der på din nye boks?

-Kent

Der står dette:

Produkt ID:          T_HD405VA

Bootloader version: 1.0

Software version:    1.0

Hardware version:   1.3

Serienummer:           7128 1102 01

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

Jeg har en 409 der har ikke været problemer med udfald i signalet

også ca signal styrke på 75% men min lyser ikke grønt når den er tændt

kun rødt når den er slukket ??

UPDATE!!!

[/QUOTE]

De 75% signalstyrke har du det på ALLE kanaler også Boxers? Sad og så på kanal 4 og TV2Film iaftes, og der kommer en meget let pixellering ind imellem.

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 17:39
jeg har ikke boxer

-------------

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 19:02

Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

jeg har ikke boxer

Jamen det forklarer så at din har samme signalstyrke som min. Den første box jeg fik havde heller ikke grønt lys.

Håber bestemt på at signalstyrken på Boxer kommer opad på søndag

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 19:21

Du har vel undersøgt dine lokale sendeforhold for Digi-tv og Boxer? Sendestyrken for Boxer kan sagtens være reduceret nogle steder for ikke at forstyrre analoge signaler. Derudover sender Boxer nogle steder på meget høje UHF frekvenser, som kan stille yderligere krav til dine antenneforhold.

-------------

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 19:31

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du har vel undersøgt dine lokale sendeforhold for Digi-tv og Boxer? Sendestyrken for Boxer kan sagtens være reduceret nogle steder for ikke at forstyrre analoge signaler. Derudover sender Boxer nogle steder på meget høje UHF frekvenser, som kan stille yderligere krav til dine antenneforhold.

Nej, hvordan ser jeg det? Har ikke en dyt forstand på sendeforhold

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 20:46
Prøv at kigge her: http://www.boxertv.dk/kundeservice/Daekningskort/ - http://www.boxertv.dk/kundeservice/Daekningskort/

Venligst
Søren

Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 23:07

Jamen der er vist at jeg skal rette antennen mod Hedensted og der kan jeg slet ikke opfange signal fra. Får signal fra Højen Tårn.

Dog ser det ud til at på kortet efter 1/11 er Højen afmærket.

Men er det rigtigt at sendestyrken bliver sat i vejret når det analoge signal slukker på søndag?

Skrevet den: 01-November-2009 kl. 12:23

DEJLIGT!!! Efter en ny søgning efter kanaler kom der 41 af dem!

Og nu er signalstyrken oppe på 75-80%, og kvaliteten 100%, BER ca. 200.

Skrevet af: nesager
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:00
Hej
Har også købt 405,men den lyser ikke grønt når den er tændt,har det noget med signalstyrken at gøre (boxen virker ellers fint ) eller er det en fejl? Lyser rødt når den er på standby.
Mvh.nesager

Skrevet af: andefeldt
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 06:39
Den skal heller ikke lyse grønt, når den er tændt - Min gør det i hvert fald heller ikke. Så længe den lyser rødt, når den er slukket, så er jeg godt tilfreds.

Jeg havde fra starten (midt i oktober) ingen problemer med signalstyrke, kvalitet og BER med min Triax 405. Signalstyrken ligger på 75-80%, kvalitet er 100% og BER ligger på 6. Jeg har ikke brugt noget tid overhovedet på at sætte min antenne op. Jeg samlede den, lagde (ja, den er ikke hængt op) den på loftet (i en eller anden ca. retning mod Hedensted) og satte stikket i min fordelerboks til mine tv og vupti. Dejlig nemt.

Det, der irreterer mig mest, er opstartsskærmen, hvor der checkes for opdateringer. Hvis man da bare kunne slå automatiske opdateringer fra vil alt være perfekt, synes jeg.

-------------
Anders

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 07:55
Kampus skrev:

Hej
Det egentlig denne bemærkning fra Kampus der vakte min interesse,så jeg troede at det måske var en fejl på min box,men kan jeg er ikke alene.

Mvh. nesager

Ps. Opstartstiden ca. 4/5 sekunder

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 09:59
Må jo være en nyere udgave af boxen jeg har fået. Den grønne lampe blinker mens boxen opdaterer.

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 10:43

Må jo være en nyere udgave af boxen jeg har fået. Den grønne lampe blinker mens boxen opdaterer.

Hej.
Blinker den kun under opstart og ikke når den er tændt?
Mvh. nesager

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 13:57

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Mvh. nesager

Blinker i 3-5 sek og er tændt herefter

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 15:40

Hej.
Mvh. nesager

Hej igen
Har lige talt med min forhandler og han siger at den ikke skal lyse grøn når der er tændt for boxen.
Har du lavet nogen form for opdatering?
Mvh nesager

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 16:52

Hej.
Mvh. nesager

Hej igen
Har lige talt med min forhandler og han siger at den ikke skal lyse grøn når der er tændt for boxen.
Mvh nesager

Nej ingen opdatering, ud over at boxen er blevet byttet til en anden.

Kan være at det er en nyere sending hvor lampen er lavet om. Det er den samme lampe der lyser henh rød eller grøn...

Skrevet den: 10-November-2009 kl. 10:26

Hej.
Mvh. nesager

Hej igen
Mvh nesager

Nej ingen opdatering, ud over at boxen er blevet byttet til en anden.

Kan være at det er en nyere sending hvor lampen er lavet om. Det er den samme lampe der lyser henh rød eller grøn...

Hej lige en lille opfølgning.
Har mailet Triax og fået dette svar.
Triax T-HD 405VA har kun lys i dioden når den er slukket. I hvert fald dem vi laver nu...

Det er rigtigt at de første vi lavede, havde grønt lys når de var tændt, men det er sparet væk, og så er der nogle karv som vi gerne vil overholde i forhold til hvor meget strøm vi bruger i standby og når boksen kører, så det kan også være en af grundene til at den ikke er der mere.

Men det viser bare at du har en nyere boks end dine bekendte.

Men boksen er ikke blevet dårligere af den grund...

Mvh.nesager

Skrevet den: 10-November-2009 kl. 14:37
Jamen det var da rart at få det at vide. Så har jeg altså fået noget "gammelt skrammel"LOL
Anyway, så virker den jeg har fået bedre end den første, som ikke havde grønt lys. Og den med strømforbrug køber jeg ikke. For hvor meget er det lige en LED pære forbruger?Tongue

Skrevet den: 10-November-2009 kl. 15:38

Jamen det var da rart at få det at vide. Så har jeg altså fået noget "gammelt skrammel"LOL
Anyway, så virker den jeg har fået bedre end den første, som ikke havde grønt lys. Og den med strømforbrug køber jeg ikke. For hvor meget er det lige en LED pære forbruger?Tongue

Hej.
Kan kun være enig,men hvis vi nu var nogle stykker der gerne ville have grøn lys ville det jo blive til en masse reklamationer .

Mvh. nesager

Print side | Luk vindue