Print side | Luk vindue

Sputnik til Tvet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68735
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 08:59

Emne: Sputnik til Tvet
Skrevet af: ValUs
Emne: Sputnik til Tvet
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 21:34
Jeg har lige købt et nyt grafikkort hvor der ikke er en S-video udgang.. Så jeg kan ikke streame mit sputnik fra pcen mere. det nye kort har kun HDMI og DVI udgang.. Kan man få et kabel som kan køre HDMI over til scart, så jeg igen kan streame fra min PC over til mit TV. ellers skal jeg ud og købe en media box for at kunne streame fra min PC igen.. det er et gammel Crt tv jeg har, så der er kun til scart i det..

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Oktober-2009 kl. 21:37

Der skal bruges en Analog Video/Audio udgang til det.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 00:18
(Radiomanden) Så det kan altså ikke lade sig gøre, hvis jeg forstår dig rigtig..?

Skrevet af: avh
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 08:48

Man kan ikke sådan bare forbinde to vidt forskellige signaltyper med et kabel...

HDMI/DVI er den bedste måde at få forbindelse mellem PC og TV, men det kræver TV med HDMI..

Det må være muligt stadigt at finde et grafik-kort med TV-out (s-video) som jo kan forbindes til scart..

Evt. mulige konverteringsbokse, som der findes noget af, er lige så kostbar, som et nyt grafik-kort.. 

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 15:06
Tænke på at købe et tv-tuner kort med S-video som dette http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid= 239924
Vil dette kunne gå..

Print side | Luk vindue