Print side | Luk vindue

Canon Eos 500d

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68778
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 18:54

Emne: Canon Eos 500d
Skrevet af: And_Christensen
Emne: Canon Eos 500d
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 12:19

Hej.

Jeg står og vil til at købe et kamera pga. familie forøgelse. Jeg er så heldig stillet at mit hundyr er blevet gode venner med min fars kamera (Eos 1000d) så tænkte at et eos 500d ville være et godt køb da der er HD video optagelse. Har dog fået fortalt at der ikke er indbygget mikrofon i, og det kan jeg næsten ikke tro. Kan det passe? Er der ellers nogen der har nogle plusser og/eller minusser ang. eos 500d?

Svar:
Skrevet af: justrace
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 12:33

Der er indbyggt mikrofon, men regn ikke med at lyden er noget at skrive om, da hver gang du flytter fingrene lyder det som torden.

Hvis du er modig foreslår du konen at i skal have et Nikon D3s. Der er indbygget stik til stereomikrofon. :)

Skrevet af: And_Christensen
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 08:29
Nu har jeg kigget lidt mere rundt på det her internet. Så skriver folk meget godt om Panasonic TZ7. Hvis man skal sammeligne Eos 500d og Pana  TZ7 på billed og video siden og ikke prisen osv. Hvilket kamera ville du/i vælge?

Skrevet af: justrace
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 08:39

Af de 2 skal du helt klart vælge Canon.

Men der er jo også Nikon D3000. :)

Nikon og Canon bør være at foretrække, da du skal huske på at der tit på andre mærker bliver lavet om på tilbehør, så kompatibiliteten ryger.

Canon og i særdeleshed Nikon er ret gode hvad det angår. Når jeg skriver Nikon i særdeleshed, er det fordi deres objektiver op gennem de sidste 50 år stadig passer på deres nye kamerahuse.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 15:14
Panasonic GH-1 (tror jeg det hedder) har ellers faaet bedre anmeldelser end 500D (som jeg selv har). Dog er den noget dyrere, og saa er der det med kompatibiliteten.

Lyden er OK i 500D'eren. Selv den indbyggede hoejtaler overraskede mig i sin klarhed. HD-video er ganske fint dog kun 20fps i Full HD but who cares. Et stort minus ved film er, at der ikke er noget, der ligner autofocus. Og manuel fokus tager lidt tid, hvor du selvfoelgelig faar et sloeret billede i de sekunder. Dette tror jeg dog gaelder de flete modeller - nogle har dog autofokus, men jeg ved ikke hvor godt den fungerer.

Jeg kan sagtens anbefale kameraet. Autofokus fungerer fremragende. Det vejer ikke meget. Funktionaliteten er i top. Masser af gode auto og semi-auto indstillinger. Skaermen kan ogsaa bruges til modsaetning for Nikon.

Generelt sagt, kan man ikke, medmindre du er meget professionel se forskel paa 500D og tilsvarende modeller fra konkurrenterne. Forskellene er i detaljer som den almindelige begynder eller semi-pro ikke laegger maerke til, eller som nemt kan rettes op paa. Desuden er der plusser og minusser ved alle maerker.

-------------

BORING!

Skrevet af: THMhome
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af And_Christensen And_Christensen skrev:

Nu har jeg kigget lidt mere rundt på det her internet. Så skriver folk meget godt om Panasonic TZ7. Hvis man skal sammeligne Eos 500d og Pana  TZ7 på billed og video siden og ikke prisen osv. Hvilket kamera ville du/i vælge?
Det er helt klart 500d du skal købe. Men når nu du nævner at vi skal se bort fra prisen, så kan du forså vidt købe et 50.000kr kamera hus, men du får skåd billeder hvis ikke du sætter dig ind i at bruge det OG køber nogle gode objektiver.
Canons EOS xxxd serie er nogle sk... gode huse (ja, selvfølgelig findes der bedre) men den fejl de fleste gør er at de ikke regner prisen på nogle gode glas med i indkøbet og bare bruger standart objektiverne.
Hvis du vælger et 500d vil jeg anbefale at du kigger på et EF-s 17-55 f/2.8 IS USM objektiv til det. Så er du godt kørende.
Hvis du mangler zoom kan EF 70-200 f/4.0L IS USM anbefales. Men så er der også ekstra glas for 15-20.000 afhængig af hvor det købes.

-------------
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Print side | Luk vindue