Print side | Luk vindue

Pixmania

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68828
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 10:58

Emne: Pixmania
Skrevet af: listesko
Emne: Pixmania
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 22:05

Er dette en normal procedure hos PIXMANIA??

D.17.10 bestiller jeg en el-shaver, til levering om 2/3 dage.

D.17.10 kl 18.06 modtager jeg en bekræftelse.

D.20.10 kl 07.30 skriver Pixmania at levering tidligst kan ske fra d. 27.11.

Jeg skriver tilbage og afbestiller.

D. 21.10 kl 15.30 skriver Pixmania og bekræfter afbestillingen og skriver, at hvis betalingen ikke er forfaldet annuleres orderen med det samme.

D. 21.10 kl 15.30 skriver Pixmania: Vi bekræfter hermed at refundering af bestilling er registreret og vil blive behandlet.

D. 22.10 kl 06.42, Vi bekræfter at tilbagebetalingen er gennemført.

Du har betalt med kreditkort. Du skal derfor regne med 4 arbejdsdage(hvis du har et kreditkort med øjeblikkelig debitering) eller 30 arbejdsdage hvis ikke.

Nu kommer det mærkelige. D. 23.10 bliver beløbet, som er 396kr hævet på min konto.!!

Er dette en normal fremgangsmåde, at de trækker beløbet, før varen er på lager, eller kan sendes fra leverandør.??

vh

Listesko 

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 22:12

Jeg ved sørme snart ikke. Vi har her på siden gentagne gange set advarsler mod køb fra den nævnte, ligesom selv samme leverandør har modtaget skrammer fra Forbrugerstyrelsen.

Det hjælper dig jo ikke så meget - bortset fra, at du er blevet klogere

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af listesko listesko skrev:

Nu kommer det mærkelige. D. 23.10 bliver beløbet, som er 396kr hævet på min konto.!!

Er dette en normal fremgangsmåde, at de trækker beløbet, før varen er på lager, eller kan sendes fra leverandør.??

Efter hvad jeg har læst og set om Pixmania er det helt normalt - du kan også risikere at få et tilgodebevis på dine penge, som kun kan bruges hos Pixmania.
Så skynd dig at lave en indsigelse i din bank.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 14:10

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Så skynd dig at lave en indsigelse i din bank.

Ja, pixmania kan være et kedeligt bekendtskab...

-------------
mvh Christian

Print side | Luk vindue