Print side | Luk vindue

Telia IPTV, båndbredde, QOS

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68857
Udskrevet den: 20-April-2025 kl. 04:41

Emne: Telia IPTV, båndbredde, QOS
Skrevet af: henrikc
Emne: Telia IPTV, båndbredde, QOS
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 10:59

Hej!

Har netop fået Telia IPTV på en 20MB bredbåndsforbindelse, ca 600m fra centralen.

Hastighedsmåling (TDC) giver mig ca 11MB download, og ved kontakt til udbyderen afsløres det, at man sikrer QOS ved at reservere 6MB til TV, så der er 14 MB tilbage til anden aktivitet på linien.

At man på denne måde begrænses i bredbåndshastigheden står ikke beskrevet noget steds, så vidt jeg kan se.

Køber man en 2MB forbindelse, hvor TV koster extra, lægges der således nok båndbredde oven i, til at der både kan surfes of ses TV.

Mvh Henrik

Svar:
Skrevet af: swordfish8080
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 17:41
Hej Henrik.

Gælder dette kun når du ser tv eller har du nedsat forbindelse hele tiden?

Spørger af interesse da jeg selv lige har bestilt deres 10 mbit løsning incl. tv.

/Søren

Skrevet af: henrikc
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 17:48

Oprindeligt skrevet af swordfish8080 swordfish8080 skrev:

Hej Henrik.

Gælder dette kun når du ser tv eller har du nedsat forbindelse hele tiden?

Spørger af interesse da jeg selv lige har bestilt deres 10 mbit løsning incl. tv.

/Søren

Hej Søren,

som jeg forstår det er det administreret sådan, at der max kan trækkes 14MB/s på download....så der altid er mindst 6 til TV (og tlf).

Jeg er knapt flyttet ind i huset endnu, og har derfor ikke testet så grundigt.

Bestiller du 10MB/s er der en chance for at Telia leverer dig lidt mere....så en måling vil være interessant!

Som skrevet brugte jeg TDCs hastighedstest, med PC-en kablet, selv om hastigheden via det trådløse net var næsten lige så god.

Mvh Henrik

Skrevet af: Zaico
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 22:34
Jeg har Telia TV og har haft det siden de lanceret det. 

Jeg har 10Mbit og når jeg ser DR HD kan jeg hente med 1.1MB i sek altså svarenden til 8,8Mbit

Når tv boksen er slukket på kontakten kommer jeg i nogle tilfælde op på ~12Mbit nogle gange om natten har den været oppe på ~20Mbit, men det er sjælent. 

en enkelt gang er der gået kuk i centralen (tror jeg) og så har jeg målt dette, men kun en gang

men ellers ligger den normalt på det her

Her hvor jeg bor er den rimelig stabil selv når man belaster forbindelsen 
til det punkt for ledningerne begynder at lyse. 
og det er sjældent det er forstyrrelser på billedet eller dårlig kvalitet. 
og DR HD er super flot.

Da jeg tidligere havde Cybercity havde jeg 20Mbit og der kom jeg op på maks 17-18Mbit 
så det passer jo meget godt med at der er sat 6Mbit af til tv

Print side | Luk vindue