DonJensen skrev:
Jeg har kabelTV uden selector, køber dog en selector hvis det forbedre billedet. |
Så får du ikke brug for DVB-T tuneren i XDE modellen.
For modtagelse af digital-tv via kabel-tv skal der bruges en DVB-C tuner. Alternativt kommer signalerne nok via selector eller anden modtager.
DonJensen skrev:
PiP kunne være lækkert, men kan man ikke gøre det med f.eks. en HDD-Recorder? |
Kun hvis din HDD-Recorder har PIP (kender ikke lige nogen).
PIP er en funktion i TV'et, så det kan vise et lille billede oveni det store. Der er forskellige udgaver af PIP, men den bedste er at der er 2 tunere så man kan se 2 TV-programmer samtidig.
PAP er en funktion i TV'et, så det kan vise to billeder ved siden af hinanden. Ellers samme krav som PIP.
PAT er en funktion i TV'et, så det kan vise et TV-billede og et Tekst-TV billede side om side.
Såvidt jeg kan se har XDE modellen PIP og PAP. Men jeg ved ikke om det har PAT også. Under alle omstændigheder er det lækkert at have! 
DonJensen skrev:
Jeg har ikke nogen planer om at sætte PC/HTPC til lige nu, men kan det ikke tilsluttes FDE-modellen via HDMI? |
Sansynligvis. Jeg har dog ikke helt styr på HDCP (rettigheds-beskyttelse) og om det blokerer for noget her.
DonJensen skrev:
Canal digitals HD signal, kunne være interessandt når det kommer. |
Det er her såmen allerede. Men det er en dyr niche kanal.
Man skal have parabol, og abonnere på hele Canal Digitals family pakke. Dernæst skal man abonnere på C MORE HD som kanalen hedder. Sidst men ikke mindst skal man ofre ca. 5000,- kr på en HDTV dekoder. Så det er en dyr fornøjelse lige nu 
DonJensen skrev:
Jeg har ikke brug for den ekstra HDMI indgang som der er på den nu. |
Det er også muligt at dine HDMI enheden i fremtiden passerer igennem en omskifter - f.eks. indbygget i Surround forstærkeren - så den skifter imellem kilderne for dig. I så fald har du kun behov for et enkelt HDMI stik ind i TV'et.
DonJensen skrev:
Jeg hører meget gerne om fordele/ulember ved de 2 modeller, der er trods alt 3000,- kr i forskel. |
Nåeh, ikke mere - så ville jeg vælge den store model 
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|