Ps3 Reklamation i Kvickly
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68969
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 11:12
Emne: Ps3 Reklamation i Kvickly
Skrevet af: Escotron
Emne: Ps3 Reklamation i Kvickly
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 15:59
Hej
Min ps3 gik kold for 1½ måneds tid siden. Jeg afleverede den derefter i Kvickly d. 26 september 2009, kvickly har så sendt den videre d. 28 september 2009.
Jeg har ringet en masse gange, men har ikke rigtigt haft succes med at finde ud af hvor lang tid det kommer til at tage.
Men, jeg ringer så idag, og får fat i en mand som jeg ikke mener jeg har snakket med før. han siger så at:
Min playstation er kommet tilbage fra "fabrikken" til kvickly omkring d. 22 oktober, men uden rettelser, dvs. de har ikke lavet noget på den. kvickly har så sendt den afsted med det samme igen.
Men manden jeg snakker med er meget ubehøvlet, og har overhovedet ikke lyst til at fortælle mig hvor lang tid der går, og nævner også noget med at min playstation skal ombyttes, så at det kan være jeg får en brugt ps3, "men det er jo ligemeget, du får jo noget der virker"
dette tænker jeg først over bagefter...
Jeg bliver aldrig sur, men det gjorde jeg da jeg snakkede med ham, jeg nævner så at jeg har læst på forbrugerrådet at hvis sælger ikke kan løse problemet inden for rimelig tid, eller det er til for stor ulempe for køber, så kan jeg godt stille krav om penge retur, eller straks ombytning.
Og så siger han, med sådan en lidt hånende stemme "nå, skal vi tage den gennem forbrugerrådet hva´?, det kan vi godt, skal jeg skrive den gennem forbrugerrådet?"
Jeg svarer så "nej, jeg nævner bare at jeg har læst at det skal løses inden for rimelig tid"... og han nægter jo at fortælle mig hvor lang tid jeg skal regne med, det føler han ikke at han har krav på at oplyse.... men at det normalt tager 5-9 uger, men det kommer det jo ikke til i denne her sammenhæng, fordi kvickly har fucket up..
jeg ved godt jeg skriver forvirrende, men jeg skyndte mig lige at beskrive situationen... Håber der er nogen der gider hjælpe mig? og har jeg krav på noget som helst og ja... hvor står jeg????
------------- Panasonic 42" TH-PX80
Sony PlayStation 3
|
Svar:
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 16:13
læser forresten HA(jur) selv... men er på første semester så har ikke så meget forstand på de forskellige rettigheder endnu. Men jeg føler bare ikke at jeg blevet behandlet efter bogen.
Mvh. Anders
Sony PlayStation 3
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 16:29
Efter 4 uger er vi på kanten af hvor lang tid en reparation må tage, men der er noget elastik i dette begreb. Hvis Kvickly bruger 4-5 uger mere på dette, er du efter min vurdering berettiget til at ophæve handelen (men du kommer nok til at tage slagsmålet i klagenævnet for at få den påstand i gennem).
Hvis mangelen skal afhjælpes ved ombytning er juraen til gengæld soleklar. Hvis du i sin tid har købt en ny vare, skal ombytning ske til en ny vare, og der løber en ny 2 årig reklamationsfrist med 6 måneders formodningsregel fra ombytningsdatoen.
Du skal ikke acceptere ombytning til en brugt eller refurbished enhed.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 16:40
Det burde ikke tage så lang tid. Jeg fik byttet min Ps2 4-5 gange i Kvickly i løbet af de første 2 år jeg havde den.
De første par gange blev den sendt ind til Nordisk Film, og 7-10 dage senere havde de en ny klar til mig. De andre gange blev den byttet samme dag: Jeg afleverede den defekte og fik en ny maskine (og ny kvittering med ny reklamationsperiode) i hånden.
|
Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 17:10
Hvis det var mig ville jeg vente måske 1 eller max 2 uger mere, og tjekke op på dem ugentligt... Hvis de stadig ikke kan sige hvornår den kommer tilbage, og ikke er samarbejdsvillige, jamen så går du da bare et skridt højere op, og snakker med varehuschefen.
De hader dårlig omtale, og hvis du forklarer at det jo ikke er dit problem at den er blevet sendt afsted igen, og at det ikke er rimeligt at det tager så lang tid, mon så ikke de kommer til fornuft?
Ellers kan du jo bare snakke om forbrugerrådet overfor ham. Tror hurtigt at de kan regne ud at en ombytning er hurtigere og billigere, end at havne hos forbrugerrådet...
|
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:38
Tak alle sammen..
Jeg giver dem et par uger mere, og hvis jeg ikke hører fra dem, så må jeg ringe til dem igen. synes ikke det kan være rigtigt at det skal tage så lang tid... og det er ret svært at tage seriøst når de bruger 3½ uge, på at sende den rundt i landet uden at gøre noget ved den.
Jeg holder jer selvfølgelig lige opdateret, når der sker noget mere :)
Det bliver lidt interessant at se om han prøver, at give mig en brugt ps3.
Sony PlayStation 3
|
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:49
Jesper Lund, jeg skal lige være sikker.
(det er harddisken der gik nedenom)
Jeg skal tage imod min egen maskine, hvis de har repareret den. Men ikke en brugt maskine, eller min egen maskine med en brugt harddisk?
Det var bare fordi du skrev refurbished, så skal lige være sikker på hvad du mener :)
Sony PlayStation 3
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 15:00
Du skal tage imod din egen konsol repareret. Hvis de har sat en ny harddisk i et det vel ok. Men du skal ikke tage imod en anden konsol end din egen, hvis de har fundet en gammel repareret frem fra lager
Så hold øje med serienummeret når den kommer tilbage ![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 19:57
Sploink skrev:
Men du skal ikke tage imod en anden konsol end din egen, hvis de har fundet en gammel repareret frem fra lager
|
Selvfølgelig skal han da det. Det er almindelig praksis fra Sony/Nordisk Films side. Det samme med MS og deres Xbox 360.
|
|