Print side | Luk vindue

Hvordan demuxer jeg min filmsamling?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68982
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 14:58

Emne: Hvordan demuxer jeg min filmsamling?
Skrevet af: nph12
Emne: Hvordan demuxer jeg min filmsamling?
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 18:49

Hej

Hvordan demux´er jeg mine dvd og bluray? Jeg ønsker at bibeholde den samme kvalitet som den oprindelse dvd og bluray har (jeg ved godt, at det kommer til at fylde en del GB).

Kan man demuxe en dvd eller bluray film til en filmfil som indholder alt: video, lyd, kapitaler og undertekster? Eller kan man lave en videofil og en undertekstfil?

Hvilke programmer skal bruge til at demuxe mine dvd´ere og bluray?

Svar:
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 14:36

Der må være andre som har demux´et deres dvd´ere og bluray. Jeg ønsker blot at gemme mine film over på en harddisk uden at miste noget kvalitet på filmene.

Skrevet af: mictand
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 16:06
Nu mener jeg godt nok ordet demuxe betyder noget andet.
Så vidt jeg ved er det når man f.eks. skiller video og lyd fra hinanden.

Men for at svare på dit spørgsmål så tror jeg den eneste fil man kan rippe til, som kan indeholde alt, er en ISO fil.
Men det er der så vist ikke så mange ting der kan afspille, udover VLC media player.

Men du kan godt rippe til samme kvalitet som den der er på DVD/BD skiven.
Det har jeg selv gjort med flere af mine region 1 film, for at kunne afspille dem på min PS3.

Selv bruger jeg DVDFab som jeg synes er det nemmeste program.

-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5

Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 17:00

Jeg er nybegynder på dette område, så det kan godt være at demux betyder noget andet end at udtrække billede og lyd fra en dvd/bluray.

Jeg ved godt, at man kan lave en ISO fil af sine dvd/bluray, men det kræver at man mouter, hvilket jeg ikke er så vild med.

Da jeg ikke ønsker at havde hardcore subtitles, så må man på en eller anden måde udtrække billede og lyd fra ens dvd/bluray til en fil samt  en undertekster fil.

Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 23:53
En ISO fil er normalt en rå kopi af en DVD/Blueray skive og uden ændringer i forhold til originalen. Eller ikke fjernelse af regionskoder eller kopibeskyttelse.

Jeg skriver normalt fordi der findes også programmer der kan lave ISO-filer hvor der er fiflet med indholdet.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 00:51
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Jeg skriver normalt fordi der findes også programmer der kan lave ISO-filer hvor der er fiflet med indholdet.

Ren terrorisme mod Hollywood mafiaen, det må vi ikke diskutere her.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: sylla2
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 04:20

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hvordan demux´er jeg mine dvd og bluray? Jeg ønsker at bibeholde den samme kvalitet som den oprindelse dvd og bluray har (jeg ved godt, at det kommer til at fylde en del GB).

I visse kredse bruges udtrykket at "rippe", når man kopiere en film fra en DVD-skive over til sin harddisk.

Personligt synes jeg, at det er smartest at rippe til en ISO-fil. Men det hele kommer sgu an på, hvad du skal bruge filerne til. Skal de ligge på en server? Eller en mediecenter-PC? Eller en PS3? Eller skal de kunne afvikles på din iPod? Hvad er din plan? Hvad er dit setup?

Der er ret mange svar på dit spørgsmål, afhængig af hvilke scenarier du forstiller dig :-)

-------------
* PS3 Slim (uha, fejlkøb)
* Samsung LE-37R86 (håbløs forældet TV)
* NAD C-740 (gammeldaws stereo reciever)
* Harmony One (hvis jeg da ellers nogensinde får den til at virke)

Skrevet den: 01-November-2009 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ren terrorisme mod Hollywood mafiaen, det må vi ikke diskutere her.

Naturligvis ikke. Jeg påpeger bare at det findes.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 09:33

Du behøver ikke mounte en ISO fil - VLC kan afspille dem direkte. De fleste medie afspiller kan også (TViX, Xtreamer, PopCorn hour, WD m.m).

Jeg har alle mine film liggende som ISO filer.

-------------

Skrevet den: 01-November-2009 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af sylla2 sylla2 skrev:

I visse kredse bruges udtrykket at "rippe", når man kopiere en film fra en DVD-skive over til sin harddisk.

Personligt synes jeg, at det er smartest at rippe til en ISO-fil. Men det hele kommer sgu an på, hvad du skal bruge filerne til. Skal de ligge på en server? Eller en mediecenter-PC? Eller en PS3? Eller skal de kunne afvikles på din iPod? Hvad er din plan? Hvad er dit setup?

Der er ret mange svar på dit spørgsmål, afhængig af hvilke scenarier du forstiller dig :-)

Jeg har ikke købt noget udstyr endnu, men hvis det skal være, så bliver det en server og to medieceter pc´ere. 

Skrevet den: 01-November-2009 kl. 10:22

En ISO fil er normalt en rå kopi af en DVD/Blueray skive og uden ændringer i forhold til originalen. Eller ikke fjernelse af regionskoder eller kopibeskyttelse.

Hvordan lægger man ens film over i en ISO-fil uden fjernelse af kopibeskyttelse eller regionskoder?

Skrevet den: 01-November-2009 kl. 10:34

Hvordan lægger man ens film over i en ISO-fil uden fjernelse af kopibeskyttelse eller regionskoder?

Det er der flere programmer der kan. DVDFab og CloneDVD er nogle af dem. Prøv og google det på nettet.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 01-November-2009 kl. 20:55

Efter som en DVD i bund og grund er en mpeg2, så må man kunne rippe ens DVD-film til en mpeg2 fil med tilhørende undertekstfil. Spørgsmålet er bare, hvordan dette gøres.

Det samme gælder Bluray, som så vidt jeg ved, er en mpeg4 fil. Hvordan ripper man en Bluray film til en mpeg4 fil med tilhørende undertekstfil?

Skrevet af: kleth
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 21:25
DVD'ere og Blu-Rays er også kryptere. Så dit første trin er at få dekrypteret skidtet.
Til DVD'ere findes der flere all-in-one tools til disse processer. Et af de smarteste er http://www.makemkv.com/ - MakeMKV , der dekrypterer og pakker Mpeg-2 over i en MKV (Matroska) kontainer med undertekster m.v. For at du kan se og vælge underteksterne, skal afspilleren understøtte DVD-undertekster i Matroska kontaineren.
Se flere DVD tools http://www.videohelp.com/tools/sections/decrypters-dvd-rippers - her. DVDFab er en glimrende decrypter til DVD og registreret kan den også bruges til Blu-ray.
Men havd er det du vil opnå ? Afspilning i mediacenter, mediaafspiller ? Sikkerhedskopiering ?

Decrypters til Blu-ray kan du f.eks. finde her : http://www.videohelp.com/tools/sections/decrypters-bd-hd-dvd - http://www.videohelp.com/tools/sections/decrypters-bd-hd-dvd .

-------------
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.

Skrevet af: sylla2
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 01:52

Efter som en DVD i bund og grund er en mpeg2, så må man kunne rippe ens DVD-film til en mpeg2 fil med tilhørende undertekstfil. Spørgsmålet er bare, hvordan dette gøres.

Jeg tjekkede lige http://www.videohelp.com - www.videohelp.com , der, i gamle dage, var stedet, hvor man kunne få svar på alt, der havde med video at gøre. Her er en liste med 2 millioner guides, desværre på engelsk:

http://www.videohelp.com/guides/category/how-to-convert-to-avi-divx-xvid-wmv-mkv-ogm-mp4-h264-4;13#4;13 - http://www.videohelp.com/guides/category/how-to-convert-to-a vi-divx-xvid-wmv-mkv-ogm-mp4-h264-4;13#4;13

På listen fandt jeg denne vejledning, der viser hvordan man laver sine DVD'er om til mp4-filer med gratis software:

http://forum.videohelp.com/topic365611.html - http://forum.videohelp.com/topic365611.html

Jeg har personligt haft problemer med .mkv og .mp4 i forbindelse med Windows. Men det kan lade sig gøre, hvis man installerer de rigtige codecs på den rigtige måde.

-------------
* PS3 Slim (uha, fejlkøb)
* Samsung LE-37R86 (håbløs forældet TV)
* NAD C-740 (gammeldaws stereo reciever)
* Harmony One (hvis jeg da ellers nogensinde får den til at virke)

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 08:54

Det er der flere programmer der kan. DVDFab og CloneDVD er nogle af dem. Prøv og google det på nettet.

Så vidt jeg kan se, så fjerner man da både kopibeskyttelse og regionskoder DVDFab og CloneDVD.

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 08:55

Oprindeligt skrevet af kleth kleth skrev:

DVD'ere og Blu-Rays er også kryptere. Så dit første trin er at få dekrypteret skidtet.
Til DVD'ere findes der flere all-in-one tools til disse processer. Et af de smarteste er http://www.makemkv.com/ - MakeMKV , der dekrypterer og pakker Mpeg-2 over i en MKV (Matroska) kontainer med undertekster m.v. For at du kan se og vælge underteksterne, skal afspilleren understøtte DVD-undertekster i Matroska kontaineren.
Se flere DVD tools http://www.videohelp.com/tools/sections/decrypters-dvd-rippers - her. DVDFab er en glimrende decrypter til DVD og registreret kan den også bruges til Blu-ray.
Men havd er det du vil opnå ? Afspilning i mediacenter, mediaafspiller ? Sikkerhedskopiering ?

Decrypters til Blu-ray kan du f.eks. finde her : http://www.videohelp.com/tools/sections/decrypters-bd-hd-dvd - http://www.videohelp.com/tools/sections/decrypters-bd-hd-dvd .

Hvad skal man bruge for at kunne afspille en MKV fil? Jeg vil godt kunne afspillene MKV filen i Windows Media Player.

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af sylla2 sylla2 skrev:

Jeg tjekkede lige http://www.videohelp.com - www.videohelp.com , der, i gamle dage, var stedet, hvor man kunne få svar på alt, der havde med video at gøre. Her er en liste med 2 millioner guides, desværre på engelsk:

http://www.videohelp.com/guides/category/how-to-convert-to-avi-divx-xvid-wmv-mkv-ogm-mp4-h264-4;13#4;13 - http://www.videohelp.com/guides/category/how-to-convert-to-a vi-divx-xvid-wmv-mkv-ogm-mp4-h264-4;13#4;13

På listen fandt jeg denne vejledning, der viser hvordan man laver sine DVD'er om til mp4-filer med gratis software:

http://forum.videohelp.com/topic365611.html - http://forum.videohelp.com/topic365611.html

Jeg har personligt haft problemer med .mkv og .mp4 i forbindelse med Windows. Men det kan lade sig gøre, hvis man installerer de rigtige codecs på den rigtige måde.

Jeg har kigget på videohelp.com flere gange, men synes det er lidt svært at finde rundt i. Jeg kigger lige på dine links 

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 09:11

Som jeg ser det, så er det tre muligheder:

ISO fil

MKV fil

MPEG2 fil + undertekster fil (DVD) / MPEG4 fil + undertekster fil (Bluray)

Spørgsmålet er, hvordan jeg lettest laver ovenstående filer samt hvad jeg skal bruge for at kunne afspille dem.

Filerne skal kunne afspilles på Streames fra en server til enheder med Windows Media Player/ Medie center.

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 14:04

Så vidt jeg kan se, så fjerner man da både kopibeskyttelse og regionskoder DVDFab og CloneDVD.

Kun hvis du beder om det. Og det er det der er forskellen mellem at begå lovbrud eller ej.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 14:18

Kun hvis du beder om det. Og det er det der er forskellen mellem at begå lovbrud eller ej.

Super. Det kigger jeg lige nærmere på. Nu er det måske mig som er dum, men har man ikke lige lavet en kopi, når man har lavet en ISO fil? Hvordan bibeholder DVDFab og CloneDVD programmerne kopibeskyttelse og regionskoder på en ISO fil?

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 14:31

Super. Det kigger jeg lige nærmere på. Nu er det måske mig som er dum, men har man ikke lige lavet en kopi, når man har lavet en ISO fil? Hvordan bibeholder DVDFab og CloneDVD programmerne kopibeskyttelse og regionskoder på en ISO fil?

Jo du har lavet en backup. Men du har ikke omgået kopibeskyttelse og det er det der gør hele forskellen.

De læser bare dvd'en/blueray spor for spor og skriver det tilbage i en fil. Når de ikke skal røre ved indholdet behøver de ikke forstå indholdet.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 15:17

Vil det så sige, at de andre metoder bryder loven?? Hvis de gør dette, så holder jeg helt klar til ISO løsningen.

Hvordan afspiller jeg ISO filerne? Hvordan kan jeg få ISO filerne streamet fra en WHS ud til MCE enheder?

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 16:59
Ja. Hvis du følger bogens bogstav så gør du. Men set i lyset at du har originalen og du ikke videredistribuere det du ripper så bliver du nok ikke anklaget for noget. Men principielt så bryder du loven.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 03-November-2009 kl. 10:08

Ja, jeg har selvfølgelig originalen (købt og betalt), og jeg har på ingen måde tænkt mig at videre distribuere filerne.

Nu er jeg let forvirret Sagde du ikke, at DVDFab og CloneDVD bibeholder kopibeskyttelse og regionskoder på ISO filen, hvilket er lovligt eller hvad?

Hvordan afspiller og streamer jeg ISO filerne?

Skrevet den: 03-November-2009 kl. 18:12
Jo. Det gør de. Og det betyder at ISO-filen er en backup. Og det må vi alle tage så lang tid vi ikke bryder kopibeskyttelsen og har originalen.

Du skal have en anden mediaafspiller end WMP, da den ikke kan afspille ISO-filer direkte men skal have dem mounted som et drev.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 04-November-2009 kl. 10:24
Jeg er stadig godt forvirretConfused Er en ISO fil lovlig eller ej? Hvis man ikke må lægge sine film over på en medieserver, så dropper jeg hele projektet.

Skrevet den: 04-November-2009 kl. 20:06
En ISO-fil er lovlig og jeg mener også du må afspille den.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet af: erla
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 20:35
Ifølge kulturministeren er det ulovligt, uanset hvilken form din kopi antager.

Skrevet den: 04-November-2009 kl. 20:43

En ISO-fil er lovlig og jeg mener også du må afspille den.
Hvordan kommer du frem til, at det skulle være lovligt?

DVD'er BD'er og visse CD'er, er forsynet med "kopispærringer, også kendt som effektive tekniske foranstaltninger", som "har til formål at forhindre kopiering" og "kopispæringer må ikke omgås" - ifælge kulturministerens logik, så er det omgåelse af en kopispærring, at fremstille en kopi (for kopispærringen er der jo med det formål at forhuindre kopiering) - at kopispærringen ikke forhindrer kopiering, har ikke noget med sagen at gøre. Det afgørende er, at udgiverne hævder de er brugt med et bestemt formål for øje. Det, at de har "til formål" gør dem "effektive".

Binnerup (MyMovies) har haft en advokat med speciale i ophavsret til at vurdere, om han kunne inkludere en ripping-funktion i MyMovies - advokaterne siger, at en sådan er ulovlig for brugerne at benytte, og derfor også for Binnerup at distribuere - i danmark.

Edsworth har skrevet direkte til Kulturministeren, og fået ovenstående svar...

Men hvis du kan dokumentere dit udsagn, er vi mange der vil være rigtigt glade - det andet giver jo ikke mening.

Skrevet den: 04-November-2009 kl. 21:50
Hvis en advokat siger det så skal jeg ikke modsige det. Jeg er ikke lovkyndig. Og jeg har igen dokumentation i form af en mail fra kulturministeriet der siger at det er bare i orden.

Det var bare min opfattelse at en ISO-backup er lovlig fordi den netop ikke bryder kopibeskyttelsen og at det at der findes software der kan afspille denne ikke er ulovligt. Så lang tid jeg har originalen og ikke videredistribuerer.

Men du lyder som om du har mere styr på det end mig  så du har sikkert ret.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 04-November-2009 kl. 22:49
Loven helt kort:

- Du må gerne lave en kopi til privat brug (§12).
- Du må ikke bryde en kopispærre (§75c).

- Definition på kopispærre: Noget der anvendes med det formål at forhindre kopiering.

Altså: Hvis noget er forsynet med kopispærre, bryder du denne når du laver en kopi - og det må du ikke.

Om kopispærren virker eller ej, er uden betydning - da kopispærren er der med det formål, at forhindre kopiering, så omgår du dens formål, når du laver en kopi - og det må du ikke. Heller ikke, selvom du kopierer kopi-spærren med - du laver jo en kopi, som kopispærren er der for at forhindre dig i at lave.

Kulrurministeriet og kulturudvalget, har dog allerede under lovbehandlingen sagt - og mange gange siden gentaget - at, de forventer branchen løser dette tekniske problem, og opfinder nye former for kopi-spærringer, der vil tillade kopiering til privat brug. Men indtil branchen opfinder en sådan teknologi, der kan skelne imellem om du vil bruge kopien til privatbrug eller ulovlig distribution, så finder men det "desværre" nødvendigt, at lade tvivlen komme branchen til gode, for at imødegå den ulovlige piratdistribution...

Om det holder rent juridisk overfor en dommer, at "overskrive" vores ret til som forbrugere, at foretage kopiering til privatbrug (§12), det vil ministeriet ikke udtale sig om, men henviser til, at det må en evt. kommende domstolsafgørelse vise...

Jeg har derfor http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73949&KW=erla - anmeldt mig selv til antipiratgruppen , men de har desværre ikke reageret endnu...

Skrevet den: 04-November-2009 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jeg har derfor http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73949&KW=erla - anmeldt mig selv til antipiratgruppen , men de har desværre ikke reageret endnu...

Eftersom du anmeldte dig selv først, burde det være din sag som var omtalt på http://torrentfreak.com/drm-breaker-reports-himself-to-anti-piracy-group-091103/ - Torrentfreak i går.LOL

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 00:03

Eftersom du anmeldte dig selv først, burde det være din sag som var omtalt på http://torrentfreak.com/drm-breaker-reports-himself-to-anti-piracy-group-091103/ - Torrentfreak i går.LOL

Haha - det er jo den gode Edsworth der...Wink

Vi krydsede klinger i en debat om samme emne her, der udmøntede sig i jeg lavede min anmeldelse - og som jeg skrev dengang, alle er naturligvis velkomne til at kopiere den og følge eksemplet, og det det har Henrik så gjort Big smile

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 00:10

Vi krydsede klinger i en debat om samme emne her, der udmøntede sig i jeg lavede min anmeldelse - og som jeg skrev dengang, alle er naturligvis velkomne til at kopiere den og følge eksemplet, og det det har Henrik så gjort Big smile

Hvis eksemplet breder sig, ender det med at Justitz-Brian og Kultur-Carina (kendt for at piratkopiere møbeldesign) bliver nødt til lave en lømmelpakke mod de folk der ikke kan holde snitterne fra deres egen DVD samling...Ouch

-------------

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 00:14

Hvis en advokat siger det så skal jeg ikke modsige det. Jeg er ikke lovkyndig. Og jeg har igen dokumentation i form af en mail fra kulturministeriet der siger at det er bare i orden.

Det var bare min opfattelse at en ISO-backup er lovlig fordi den netop ikke bryder kopibeskyttelsen og at det at der findes software der kan afspille denne ikke er ulovligt. Så lang tid jeg har originalen og ikke videredistribuerer.

Er du sikker på at du kan afspille ISO filen, hvis du gør det på denne måde?

Hvis du laver en bitvis kopiering af sektorerne på DVD mediet, kan jeg ikke se at du omgår noget som helst, men spørgsmålet er om du kan afspille den kopi? Du kan i hvert fald ikke bare skrive ISO kopien tilbage til en DVD-R og afspille i en almindelig DVD afspiller.

-------------

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 00:18

Hvis eksemplet breder sig, ender det med at Justitz-Brian og Kultur-Carina (kendt for at piratkopiere møbeldesign) bliver nødt til lave en lømmelpakke mod de folk der ikke kan holde snitterne fra deres egen DVD samling...Ouch

ROFL ClapClapClapBig smile

... eller også opstår der et helt nyt "sort" marked for mørklægningsgardiner! Wink

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 00:32

Hvis du laver en bitvis kopiering af sektorerne på DVD mediet, kan jeg ikke se at du omgår noget som helst,

Ifølge lovens logik - som fremstillet adskilleíge gange af KUM når de er blevet spurgt - så kan du ikke fremstille en kopi uden at omgå kopispærringen, alene fordi den er der med det formål, at forhindre dig i at kopere. Og når data eksisterer et andet sted end på dit original-medie, så er der tale om at du har flyttet data til en kopi. Eneste lovlige undtagelse herfor, er en såkaldt flygtig kopi, der eksisterer midlertidigt i en afspillers buffer - men den er i princippet kun tilladt så længe afspilningen pågår og er afhængig af den. (at ingen i praksis sletter deres web-cache hver gang de har set noget på youtube, er så en anden sag).

Så en bitvis kopi er stadig en kopi - når data permanent befinder sig et andet sted end på original-mediet - og hvis originalen er forsynet med noget, der er anvendt med det formål at forhindre kopiering, så er kopien nødvendigvis fremstillet på ulovlig vis. Kopien er som sådan lovlig, ja - men den kan per definition ikke være fremstillet på lovlig vis.

Det må nødvendigvis være sådan det er... Wink

Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 00:49
Halløjsa

Det var ikke for at tage æren fra Erla, men jeg besluttede mig for at skrive til kulturministeren. Det er jo hende der har "ansvaret" for loven. Da hendes svar var så tomt som noget overhovedet kunne være (hun snakkede bl.a. om cd'er hvor jeg spurgte til dvd'er), besluttede jeg mig for at anmelde mig selv også :)

At der så er forskellige sites der har fanget min anmeldelse (tror det skyldes egen blog og twitter) det er jo bare alletiders :)

Jo mere opmærksomhed om sagen jo bedre :)

Hygge

Edtwodth /det er sådan det staves Erla :)

-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth

Skrevet den: 05-December-2009 kl. 18:23
Dejligt at det nu er blevet lovligt, at kopiere ens dvd´ere og blu-ray over på ens mediecenter:-)
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/12/04/132115.htm - http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/12/04/132115.htm

Mon ikke, at denne side snart bliver opdateret?
http://www.kum.dk/sw5386.asp - http://www.kum.dk/sw5386.asp

Skrevet den: 05-December-2009 kl. 18:46

Dejligt at det nu er blevet lovligt, at kopiere ens dvd´ere og blu-ray over på ens mediecenter:-)
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/12/04/132115.htm - http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/12/04/132115.htm

Mon ikke, at denne side snart bliver opdateret?
http://www.kum.dk/sw5386.asp - http://www.kum.dk/sw5386.asp

Det er jo desværre bare spin fra danske videogramdistributører - de har ifølge loven ikke ret til at give denne tilladelse... og det ved de jo godt, så skulle det komme til en sag... er vi stadig lige vidt...

De Danske Videogramdistributører, kan også kun tillade undtagelser i tilfælde hvor de har rettighederne, og det har de langt fra i alle tilfælde...

I USA sagsøger rettighedshaverne producenter af udstyr der automatisk kan rippe DVD'er, så de mener det alvorligt.

Det her kun et spørgsmål om at trække tiden ud for rettighedshaverne, så der ikke opstår for meget ballade før deres næste træk, der en gang for alle vil fjerne vores frihedsrettigheder til fordel for deres kontrol af vores private forbrug.

http://www.computerworld.dk/art/47228 - http://www.computerworld.dk/art/47228

MVH,
erla - http://www.privatkoisterne.dk - www.privatkoisterne.dk

-------------
http://www.privatkopisterne.dk

Skrevet den: 07-December-2009 kl. 11:38
Jeg tror, at jeg bare holder mig til min Bluray-afspiller.

Print side | Luk vindue